Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2005, 20:48
Verwijderd
Ik heb het wel vaker dat ik tijdens het eten een knakkende en pijnlijke linker kaak krijg. Normaal is dat na het eten weer zo over, maar nou blijft het. Ik krijg mijn mond niet normaal open zonder pijn. Wat is dit en kan het lang duren?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:16
Iveauh
Iveauh is offline
heb je erge overbeet ?
dan kan het zijn dat je de kommen waar je kaak in zitten uit hebt gehold door het eten..
maar dat is alleen ernstigste vorm..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:34
Bleater
Bleater is offline
Ik heb het ook. Soms blijft mij kaak zegmaar hangen.
Maar mijn hele familie heeft er last van/ gehad. Tgaat meestal wel vanzelf over, als het heel erg word zou ik ff naar de doc gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je langs je kaak voelt, voel je achterin een deukje in die lijn zeg maar... Dat heb ik althans... En deze kan bij mij wel eens ongelofelijk beurs aanvoelen Snap ook niet waar dat vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 18:03
Verwijderd
het is alweer over gelukkig .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:08
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Mijn zus heeft het ook een hele tijd gehad, heel erg. Maar nu is het al over. Geen idee hoe het komt.
Oud 10-10-2005, 19:09
Anijs
Anijs is offline
Ondanks dat het al over is, toch even mijn ervaring en advies geven

Ik heb dat ook een hele tijd gehad, dat tijdens het eten mijn kaken opeens bleven hangen, zeer vervelend, ik moest ze dan echt effe los masseren.

Toen ben ik gestopt met mijn beugel(plaatje), want ik dacht dat het daar aan lag, sinds ik dat ding had had ik problemen met mijn kaken. En toen ik gestopt was had ik er gewoon geen last meer van.. was dus wel vaag.. ik weet niet of jij een beugel hebt?
Als het vaker voorkomt zou ik toch even langs de tandarts/dokter gaan, ik had het er toen ook met mijn tandarts over gehad en die zei dat als het zo aanhield ik een foto moest gaan laten maken omdat het waarschijnlijk slijtage van je kaken is, en als je er op deze leeftijd al zoveel last van hebt is het beter dat je er meteen iets aan laat doen.

Succes er iig mee, en hopen dat het niet terugkomt!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Anijs schreef op 10-10-2005 @ 20:09 :
Ondanks dat het al over is, toch even mijn ervaring en advies geven

Ik heb dat ook een hele tijd gehad, dat tijdens het eten mijn kaken opeens bleven hangen, zeer vervelend, ik moest ze dan echt effe los masseren.

Toen ben ik gestopt met mijn beugel(plaatje), want ik dacht dat het daar aan lag, sinds ik dat ding had had ik problemen met mijn kaken. En toen ik gestopt was had ik er gewoon geen last meer van.. was dus wel vaag.. ik weet niet of jij een beugel hebt?
Als het vaker voorkomt zou ik toch even langs de tandarts/dokter gaan, ik had het er toen ook met mijn tandarts over gehad en die zei dat als het zo aanhield ik een foto moest gaan laten maken omdat het waarschijnlijk slijtage van je kaken is, en als je er op deze leeftijd al zoveel last van hebt is het beter dat je er meteen iets aan laat doen.

Succes er iig mee, en hopen dat het niet terugkomt!
Ik heb geen beugel meer, dus daar kan het niet aan liggen.
Als het slijtage is, wat kan je er dan aan laten doen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:11
Bird-one
Bird-one is offline
ik kon een dag of twee niet goed eten, omdat mijn kaak zo pijn deed. toevallig ook mijn linker. als ik mijn mond open deed, bijvoorbeeld om te gapen, deed dat ook pijn. toen ik naar de tandarts ging, had hij het inderdaad over slijtage en hij dacht dat ik in mijn slaap (en overdag soms ook, als ik gespannen ben) mijn tanden op elkaar drukte. ik kreeg een gebitsbeschermer, voor mijn boventanden, gewoon zo'n plaatje. en dat zou ik dan elke nacht in moeten. ik sla wel eens een nacht (of meerdere) over. maar het heeft wel geholpen. het is nooit meer zo erg geweest als toen voor ik naar de tandarts ging.
Oud 13-10-2005, 22:17
Verwijderd
Heb je vroeger een beugel gehad? toen mijn beugel er eenmaal uitwas, knakten mijn kaken alleen maar en bleven ze steeds hangen. echt niet fijn. kreeg daar fysio voor, maar dat hielp niet. ik heb er nog steeds vreselijk veel last van. maar ik kan er niet zoveel aan doen, behalve mijn tong naar achteren en tegen mn gehemelte duwen als ik mn mond open doe. anders weet ik het ook niet

oh ja, wel. geen kauwgom eten en veel water drinken. was het advies richting mij.
Ik lees nu pas dat meer mensen over de beugel begonnen zijn. stom
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten