Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien komt dat stukje uiterlijk later toch nog wel aan bod als ze je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek.
|
een pasfoto erbij doen kan goed zijn, maar ook slecht, afhankelijk van het bedrijf. een bedrijf dat je op je capaciteiten beoordeelt zal natuurlijk weinig boodschap hebben aan een pasfoto. tenzij de directeur op zoek is naar een nieuw speeltje.
|
Nouja, als je op een functie als fotomodel, pitspoes, danseres, prostituee, et cetera solliciteert dan is een pasfoto natuurlijk zeer okee.
Maar voor kantoorwerk of in een supermarkt? Nee.
|
bij een van de twee zeiden ze idd dat ik pasfoto erbij moest doen (kledingwinkel)
naar deze winkel heb ik vorig jaar ookal een brief gestuurd (toen vroegen ze ook koopavond+zaterdag medewerksters) toen kreeg ik 3 maanden later ofzo pas een brief terug, met m'n foto dat ik het niet geworden was.. anyway, nu btje wanhopig, dus ga ik het nog een x proberen de andere is bij de micro electro.. misschien daar nog speciale dingen voor bijzetten? iig tnxx voor de info/reacties! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Grappig, ik ben er net een uur mee bezig geweest ofzo (om en client op de stage te adviseren over hoe hij zijn sollicitatiebrief kan schrijven + cv).
In ieder geval vond ik het volgende (even kort) op werk.nl: Citaat:
![]() Daar staan ook wat korte tips. Verder is er al een hoop gezegd, dus hier laat ik het bij. Voor degenen die er nog wat meer over willen weten is dit ook wel een goeie: http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/
|
D. (achternaam)
(adres e.d.) Yerseke, 2 oktober 2005 Mokro Electro T.a.v. Dhr/Mvr (achternaam) (adres e.d.) Onderwerp: sollicitatie parttime medewerkster Geachte meneer, mevrouw (achternaam), De aanleiding van mijn schrijven is het aanplakbiljet op de deur van het filiaal in Goes, waar ik op zag dat u een parttime medewerkster zocht. Hier zou ik graag voor in aanmerking komen. Momenteel studeer ik in Rotterdam en daarbij heb ik een dag in de week vrij. Dit is elke donderdag. Op deze dag zou ik graag willen werken, en deze baan lijkt mij een goede gelegenheid om meer werkervaring op te doen. Deze baan past ook goed bij mijn interesses, want ik houd onder andere erg van fotograferen en heb ook een eigen digitale camera. Klantvriendelijkheid is een punt waar ik me heel erg op richt. Hiervoor heb ik in de horeca gewerkt en daarbij heb ik erg veel klant ervaring opgedaan. Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s. In de horeca ben ik ook stressbestendig geworden, omdat het in de zomermaanden erg druk was. Verder ben ik erg flexibel, want ik ben elke donderdag en zaterdag beschikbaar, en ook vind ik het geen probleem om op koopavond of koopzondag te werken. Ik hoop op een uitnodiging van u om deze brief mondeling te mogen toelichten. Met vriendelijk groet, Daisy (achternaam) Bijlage: curriculum vitae. zo goed? wat nog verbeteren? hoor het graag (damn wat vind ik dit mooooeeiiilijk!!) xxx
||
Citaat:
- Je gebruikt heel vaak het woord 'ook'; dat moet echt minder. - Gebruik meer voegwoorden. Je lijkt echt van de hak op de tak te springen. Net alsof je een lijstje van 5 eigenschappen had dat je moest behandelen in zo min mogelijk regels. Probeer wat vaker dingen als 'bovendien', 'daarnaast', 'wat blijkt uit..' te gebruiken. - "In de horeca ben ik ook stressbestendig geworden, omdat het in de zomermaanden erg druk was." --> hierbij ga je er gewoon vanuit dat hij/zij maar weet waar je gewerkt hebt ![]() - Uit je inleiding: 'waar ik op zag' klinkt niet erg netjes. 'waarop ik zag' is beter. Zo ook met 'Hier zou ik graag voor'. Hier zou ik 'hiervoor zou ik graag' van maken. - Vergeet je handtekening onderaan niet. - 'Momenteel studeer ik in Rotterdam en daarbij heb ik een dag in de week vrij. Dit is elke donderdag.' daar zou ik gewoon 1 zin van maken: "Momenteel studeer ik in Rotterdam, waarbij ik elke donderdag vrij heb." Sowieso vind ik dat je in je hele brief wat meer van deze nettere zinnen kan maken, dus probeer je zinnen eens na te lopen en te kijken of je niet te snel in spreektaal vervalt. - Val niet in herhaling. Je hebt in het begin al verteld dat je op donerdag vrij bent. Dan hoef je dat aan het eind van je brief (bij flexibel) niet nogmaals te doen. - "Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s." Is dit een bewijs dat je goed in teamverband kan werken? 'Ik had veel collega's', dat zegt helemaal niks! BEWIJS echt dat je goed in teamverband kan werken. - 'Geachte meneer, mevrouw (achternaam),'. Weet je helemaal niet of het een meneer of mevrouw is? Stond dat niet op het papier? Het lijkt me stug dat er stond 'lever je brief in bij Berendse' oid?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat betreft het tweede: Misschien kun je beter gewoon 'Geachte heer/mevrouw,' doen omdat je inderdaad blijkbaar niet weet of het een hij of een zij is. (En het is dus heer/mevrouw en niet heer,mevrouw --> edit: Ow misschien wist je dit al wel maar had je het zo omdat je nog niet weet naar wie je de brief wil schrijven. Het blijft volgens mij wel 'heer' en niet 'meneer') Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 07:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het hoeft idd geen heel betoog te worden, maar een kleine uitleg is toch wel nodig dan alleen 'ik kan goed in teamverband werken'. En met dat tweede: ik heb dus ook geleerd van die Rotary Club dat als je niet weet aan wie je schrijft dat je altijd 'heer, mevrouw' schrijft en niet 'heer/mevrouw'. Maar goed, misschien is dat slechts voorkeur ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Het is geen garantie, nee natuurlijk niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had hier nog nooit van gehoord, zij dus wel, ze moest namelijk bij heel veel bedrijven een pas foto opsturen. Bij sommige kreeg ze het wel terug, maar ja. Aan ene kant wel begrijpelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Sollicitatie brief (Help) Fashion Icone | 5 | 04-01-2013 12:59 | |