Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 13:15
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey!
ben ff flink werkeloos, en opzoek naar een baantje..
nou ben ik ff de stad ingegaan en heb een paar leuke adresjes gevonden
maar.. nu moet ik voor 2 winkels een brief schrijven (de anderen hadden eigen papiertjes die ik alleen ff in moest vullen)
nou ben ik alles, behalve goed in sollicitatie brieven schrijven..
heb al wel naar een paar voorbeeld brieven op internet gekeken, maar vind het beetje moeilijk om mezelf in die regels te proppen (in die brieven gaat het meestal om het werk wat ze doen blabla, maarja, heb nog niet zo veel te vertellen omdat ik nog op school zit enz..)

iemand tips voor een goede sollicitatiebrief, wat ik er wel/niet in moet zetten, hoe ik het beste dingen kan formuleren enz..

bvd
xxxjes MM
Oud 02-10-2005, 14:15
Unexplained
Unexplained is offline
Belangrijk is dat je je brief afstemt op het bedrijf/functie waar je gaat solliciteren. In je brief laat je terugkomen waarom JIJ nou zo geschikt bent voor een specifieke functie.
Daarnaast zou ik er ook iets inzetten over je hobby's. Vroeger was dit ongebruikelijk, maar tegenwoordig kan dat best. Zeker voor scholieren. Aan de hand van je hobby's kunnen werkgevers dan zien wat voor "type" je bent.
Oud 02-10-2005, 14:17
Balance
Balance is offline
Allereerst: maak geen spelfouten. Brieven met fouten erin worden direct weggegooid.

Verder ziet de opmaak van een sollicitatiebrief er alsvolgt uit:

Citaat:
x
x
Voorletter. Achternaam
Straatnaam en huisnummer
Postcode en plaatsnaam
x
x
Plaatsnaam, datum
x
x
Naam bedrijf
T.a.v. mevrouw Huppellepup
Straatnaam en huisnummer
Postcode en plaatsnaam
x
x
Onderwerp: sollicitatie vakkenvuller
x
x
Geachte mevrouw Huppellepup, (meneer, mevrouw, indien je niet weet aan wie je schrijft)
x
In het dagblad van Yerseke van zaterdag 1 oktober las ik dat u een vakkenvuller zoekt voor.... Ik zou graag in aanmerking komen.
x
Motivatie
x
Capaciteiten
x
Ik hoop op een uitnodiging van u om deze brief mondeling te mogen toelichten.
x
Met vriendelijk groet, (evt. Hoogachtend,)
Handtekening
x
xx
Bijlage: curriculum vitae.
x = enter

Bij Motivatie schrijf je dus op waarom jij graag die baan zou willen hebben.Zeg bijvoorbeeld dat je door je school veel vrije tijd hebt en dat je door deze baan de gelegenheid hebt om werkervaring op te doen, dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging, dat de baan volledig aansluit bij je interesses, enzovoorts.

Bij je capaciteiten schrijf je op waarom ze nou jóu moeten kiezen. Schrijf dus je positieve eigenschappen op, maar kijk uit dat je niet te arrogant wordt. Als je op een vacature uit een krantje reageert, kijk dan ook om welke eigenschappen zij vragen en behandel deze eigenschappen (als je denkt te kunnen aantonen dat jij ze bezit). Enkele voorbeelden: ik kan goed werken in teamverband, ik ben stressbestendig, ik ben flexibel, etc.
Bij elke eigenschap die jij zegt te bezitten moet je bewijzen dat je die hebt. Dus bij teamverband kun je zeggen dat je in je vorige baantje met een team moest werken, bij stressbestendig kan je aangeven dat jij in de feestcommissie op school de persoon was bij wie men moest komen als er een probleem was en dat jij dit dan adequaat oploste of bij flexibel kun je aangeven dat je elk weekend vrij hebt en eventueel ook doordeweeks zou kunnen invallen.

Oh ja, vergeet natuurlijk niet je CV erbij te doen als je erin zet dat je je curriculum vitae als bijlage bijgevoegd hebt.
Oud 02-10-2005, 15:15
MTpower
MTpower is offline
Gewoon wat Balance zei, ik zou er ook nog een pasfoto bij doen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 15:23
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2005 @ 16:15 :
Gewoon wat Balance zei, ik zou er ook nog een pasfoto bij doen
Is niet echt gebruikelijk, om er een pasfoto bij te doen.
Oud 02-10-2005, 15:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 02-10-2005 @ 16:23 :
Idd. Je wil toch dat ze je op je capaciteiten beoordelen en niet op je uiterlijk?
Bovendien komt dat stukje uiterlijk later toch nog wel aan bod als ze je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek.
Oud 02-10-2005, 16:00
Verwijderd
Pasfoto is juist een afknapper (ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar het stond in de bijlage 'Eerste baan' van de Volkskrant een tijdje geleden )
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een pasfoto erbij doen kan goed zijn, maar ook slecht, afhankelijk van het bedrijf. een bedrijf dat je op je capaciteiten beoordeelt zal natuurlijk weinig boodschap hebben aan een pasfoto. tenzij de directeur op zoek is naar een nieuw speeltje.
Oud 02-10-2005, 17:56
Unexplained
Unexplained is offline
Nouja, als je op een functie als fotomodel, pitspoes, danseres, prostituee, et cetera solliciteert dan is een pasfoto natuurlijk zeer okee.
Maar voor kantoorwerk of in een supermarkt? Nee.
Oud 02-10-2005, 18:01
MTpower
MTpower is offline
Ik had op school juist geleerd dat een pasfoto gebruikelijk is
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:20
Melig-Meissiej
bij een van de twee zeiden ze idd dat ik pasfoto erbij moest doen (kledingwinkel)
naar deze winkel heb ik vorig jaar ookal een brief gestuurd (toen vroegen ze ook koopavond+zaterdag medewerksters)
toen kreeg ik 3 maanden later ofzo pas een brief terug, met m'n foto dat ik het niet geworden was..

anyway, nu btje wanhopig, dus ga ik het nog een x proberen

de andere is bij de micro electro..
misschien daar nog speciale dingen voor bijzetten?

iig tnxx voor de info/reacties!
Oud 02-10-2005, 18:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2005 @ 19:01 :
Ik had op school juist geleerd dat een pasfoto gebruikelijk is
ik hen van mensen die er verstand van hebben geleerd dat t ongebruikelijk en vaak zelfs ongepast is. (en leraren hebben geen verstand van werk en solliciteren, anders waren ze geen leraar geworden.)
Oud 02-10-2005, 18:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-10-2005 @ 19:20 :
ik hen van mensen die er verstand van hebben geleerd dat t ongebruikelijk en vaak zelfs ongepast is. (en leraren hebben geen verstand van werk en solliciteren, anders waren ze geen leraar geworden.)
Haha, je kan beter hele dagen forummen dan op school zitten blijkt maar weer, dan leer je tenminste nog eens wat
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoort boven bijv. 'Met vriendelijke groet,' niet 2 enters? En ik zag bij Balance geen naam staan als afzender (onder de handtekening?).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:47
ekki
ekki is offline
Grappig, ik ben er net een uur mee bezig geweest ofzo (om en client op de stage te adviseren over hoe hij zijn sollicitatiebrief kan schrijven + cv).

In ieder geval vond ik het volgende (even kort) op werk.nl:

Citaat:
Model voor een gerichte sollicitatiebrief

Uw naam
Adres
Postcode en woonplaats
1 lege regel

Naam bedrijf
T.a.v.
Straat en huisnummer
Postcode en woonplaats
1 lege regel
Plaats, datum Amsterdam, 10 november 2004
2 lege regels

Betreft: Onderwerp en eventueel vacaturenummer
2 lege regels

Aanhef Geachte mevrouw De Vries, of Geachte heer/mevrouw,
1 lege regel
Openingszin Schrijf over welke vacature het gaat, waar de advertentie stond en met wie u gesproken hebt.
1 lege regel
Motivatie Schrijf waarom u voor deze functie bij dit bedrijf gaat.
1 lege regel
Verkooppunt 1 Schrijf wat u te bieden hebt. Maak een keuze uit uw opleiding, werkervaring, specifieke kennis en persoonlijke eigenschappen.
1 lege regel
Verkooppunt 2 Het aantal sterke punten bepaalt u zelf. Tip. Beter 2 verkooppunten goed beschrijven dan 10 vaag.
1 lege regel
Afsluitende zin Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven.
Houd het kort en krachtig.
1 lege regel

Afsluitende gegevens Met vriendelijke groet, of Hoogachtend,

Plaats uw handtekening

Uw naam (getypt)

Als uw adres niet bovenaan staat, dan kunt u dat hier doen.
1 of 2 lege regels
Bijlage: curriculum vitae
Of zie ook https://werktraject.werk.nl/werk.nln...t-werv-mod.asp voor een beter te bekijken versie .

Daar staan ook wat korte tips.

Verder is er al een hoop gezegd, dus hier laat ik het bij.

Voor degenen die er nog wat meer over willen weten is dit ook wel een goeie:
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/
Oud 02-10-2005, 18:55
Melig-Meissiej
D. (achternaam)
(adres e.d.)

Yerseke, 2 oktober 2005

Mokro Electro
T.a.v. Dhr/Mvr (achternaam)
(adres e.d.)

Onderwerp: sollicitatie parttime medewerkster

Geachte meneer, mevrouw (achternaam),

De aanleiding van mijn schrijven is het aanplakbiljet op de deur van het filiaal in Goes, waar ik op zag dat u een parttime medewerkster zocht. Hier zou ik graag voor in aanmerking komen.

Momenteel studeer ik in Rotterdam en daarbij heb ik een dag in de week vrij. Dit is elke donderdag. Op deze dag zou ik graag willen werken, en deze baan lijkt mij een goede gelegenheid om meer werkervaring op te doen. Deze baan past ook goed bij mijn interesses, want ik houd onder andere erg van fotograferen en heb ook een eigen digitale camera.

Klantvriendelijkheid is een punt waar ik me heel erg op richt. Hiervoor heb ik in de horeca gewerkt en daarbij heb ik erg veel klant ervaring opgedaan. Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s. In de horeca ben ik ook stressbestendig geworden, omdat het in de zomermaanden erg druk was. Verder ben ik erg flexibel, want ik ben elke donderdag en zaterdag beschikbaar, en ook vind ik het geen probleem om op koopavond of koopzondag te werken.

Met vriendelijk groet,

Daisy (achternaam)

zo goed? wat nog verbeteren?
hoor het graag (damn wat vind ik dit mooooeeiiilijk!!)

xxx
Oud 02-10-2005, 19:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 02-10-2005 @ 19:55 :
D. (achternaam)
(adres e.d.)

Yerseke, 2 oktober 2005

Mokro Electro
T.a.v. Dhr/Mvr (achternaam)
(adres e.d.)

Onderwerp: sollicitatie parttime medewerkster

Geachte meneer, mevrouw (achternaam),

De aanleiding van mijn schrijven is het aanplakbiljet op de deur van het filiaal in Goes, waar ik op zag dat u een parttime medewerkster zocht. Hier zou ik graag voor in aanmerking komen.

Momenteel studeer ik in Rotterdam en daarbij heb ik een dag in de week vrij. Dit is elke donderdag. Op deze dag zou ik graag willen werken, en deze baan lijkt mij een goede gelegenheid om meer werkervaring op te doen. Deze baan past ook goed bij mijn interesses, want ik houd onder andere erg van fotograferen en heb ook een eigen digitale camera.

Klantvriendelijkheid is een punt waar ik me heel erg op richt. Hiervoor heb ik in de horeca gewerkt en daarbij heb ik erg veel klant ervaring opgedaan. Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s. In de horeca ben ik ook stressbestendig geworden, omdat het in de zomermaanden erg druk was. Verder ben ik erg flexibel, want ik ben elke donderdag en zaterdag beschikbaar, en ook vind ik het geen probleem om op koopavond of koopzondag te werken.

Met vriendelijk groet,

Daisy (achternaam)

zo goed? wat nog verbeteren?
hoor het graag (damn wat vind ik dit mooooeeiiilijk!!)

xxx
- Voor het voegwoord 'en' komt geen komma.
- Je gebruikt heel vaak het woord 'ook'; dat moet echt minder.
- Gebruik meer voegwoorden. Je lijkt echt van de hak op de tak te springen. Net alsof je een lijstje van 5 eigenschappen had dat je moest behandelen in zo min mogelijk regels. Probeer wat vaker dingen als 'bovendien', 'daarnaast', 'wat blijkt uit..' te gebruiken.
- "In de horeca ben ik ook stressbestendig geworden, omdat het in de zomermaanden erg druk was." --> hierbij ga je er gewoon vanuit dat hij/zij maar weet waar je gewerkt hebt
- Uit je inleiding: 'waar ik op zag' klinkt niet erg netjes. 'waarop ik zag' is beter. Zo ook met 'Hier zou ik graag voor'. Hier zou ik 'hiervoor zou ik graag' van maken.
- Vergeet je handtekening onderaan niet.
- 'Momenteel studeer ik in Rotterdam en daarbij heb ik een dag in de week vrij. Dit is elke donderdag.' daar zou ik gewoon 1 zin van maken: "Momenteel studeer ik in Rotterdam, waarbij ik elke donderdag vrij heb." Sowieso vind ik dat je in je hele brief wat meer van deze nettere zinnen kan maken, dus probeer je zinnen eens na te lopen en te kijken of je niet te snel in spreektaal vervalt.
- Val niet in herhaling. Je hebt in het begin al verteld dat je op donerdag vrij bent. Dan hoef je dat aan het eind van je brief (bij flexibel) niet nogmaals te doen.
- "Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s." Is dit een bewijs dat je goed in teamverband kan werken? 'Ik had veel collega's', dat zegt helemaal niks! BEWIJS echt dat je goed in teamverband kan werken.
- 'Geachte meneer, mevrouw (achternaam),'. Weet je helemaal niet of het een meneer of mevrouw is? Stond dat niet op het papier? Het lijkt me stug dat er stond 'lever je brief in bij Berendse' oid?
Oud 02-10-2005, 21:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2005 @ 19:35 :
Haha, je kan beter hele dagen forummen dan op school zitten blijkt maar weer, dan leer je tenminste nog eens wat
voor sommige functies is een pasfoto natuurlijk wel handig. en praktisch alles is leerzamer dan op school zitten
Oud 02-10-2005, 21:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik had van een vriend een andere aanpak gehoord: iets agressiever. Begin niet met dat formele, maar begin met uit te leggen waarom jij denkt dat die persoon of dat bedrijf jou nodig heeft. Hij heeft er veel succes mee geboekt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 07:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-10-2005 @ 20:15 :

- "Ook kan ik goed in teamverband werken, want bij mijn vorige baantje had ik veel verschillende collega’s." Is dit een bewijs dat je goed in teamverband kan werken? 'Ik had veel collega's', dat zegt helemaal niks! BEWIJS echt dat je goed in teamverband kan werken.
- 'Geachte meneer, mevrouw (achternaam),'. Weet je helemaal niet of het een meneer of mevrouw is? Stond dat niet op het papier? Het lijkt me stug dat er stond 'lever je brief in bij Berendse' oid?
Wat betreft het eerste: ze moet helemaal niets. Zoiets hoef je niet te bewijzen in een sollicitatiebrief. Je kunt wel een heel betoog gaan houden waarom jij zo goed kan samenwerken of waarom jij... etc. Je kunt gewoon je sterke eigenschappen opnoemen. Dat haar argument geen argument is, ben ik het wel mee eens.

Wat betreft het tweede: Misschien kun je beter gewoon 'Geachte heer/mevrouw,' doen omdat je inderdaad blijkbaar niet weet of het een hij of een zij is. (En het is dus heer/mevrouw en niet heer,mevrouw --> edit: Ow misschien wist je dit al wel maar had je het zo omdat je nog niet weet naar wie je de brief wil schrijven. Het blijft volgens mij wel 'heer' en niet 'meneer')

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 07:39.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 07:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-10-2005 @ 22:50 :
Ik had van een vriend een andere aanpak gehoord: iets agressiever. Begin niet met dat formele, maar begin met uit te leggen waarom jij denkt dat die persoon of dat bedrijf jou nodig heeft. Hij heeft er veel succes mee geboekt.
Als je dit in je derde alinea vermeldt, en goed vermeld, kan dit ook al indruk wekken hoor. Als jij je aan de regels houdt, laat je in ieder geval zien dat je weet hoe een sollicitatiebrief geschreven moet worden. Ik snap niet hoe die gozer direct begint over zijn sterke eigenschappen terwijl ie nog niet eens heeft verteld wie hij is
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-10-2005 @ 08:34 :
Wat betreft het eerste: ze moet helemaal niets. Zoiets hoef je niet te bewijzen in een sollicitatiebrief. Je kunt wel een heel betoog gaan houden waarom jij zo goed kan samenwerken of waarom jij... etc. Je kunt gewoon je sterke eigenschappen opnoemen. Dat haar argument geen argument is, ben ik het wel mee eens.

Wat betreft het tweede: Misschien kun je beter gewoon 'Geachte heer/mevrouw,' doen omdat je inderdaad blijkbaar niet weet of het een hij of een zij is. (En het is dus heer/mevrouw en niet heer,mevrouw --> edit: Ow misschien wist je dit al wel maar had je het zo omdat je nog niet weet naar wie je de brief wil schrijven. Het blijft volgens mij wel 'heer' en niet 'meneer')
Je snapt toch wel dat dat 'moeten' in een bepaalde context is?! Nee, natuurlijk 'moet' ze niets, maar ze vraagt hier om tips voor d'r sollicitatiebrief en die geef ik haar. En ik heb wél altijd geleerd dat je je eigenschappen enigszins moet bewijzen. Wij hadden op school een sollicitatieproject bij de Rotary Club (mensen die dagelijks met sollicitaties te maken krijgen) en zij vonden dat je moest aantonen waarom je een eigenschap bezit. Anders denken ze dat je al die eigenschappen puur op schrijft om die baan te krijgen. Dus zeg dan: 'In mijn vorige baan als (..) heb ik geleerd om met meerdere collega's te werken. Ik moest met hen overleggen om bij problemen tot oplossingen te komen, waardoor ik goed heb geleerd om in teamverband te werken.'
Het hoeft idd geen heel betoog te worden, maar een kleine uitleg is toch wel nodig dan alleen 'ik kan goed in teamverband werken'.

En met dat tweede: ik heb dus ook geleerd van die Rotary Club dat als je niet weet aan wie je schrijft dat je altijd 'heer, mevrouw' schrijft en niet 'heer/mevrouw'.
Maar goed, misschien is dat slechts voorkeur ofzo.
Oud 03-10-2005, 09:29
Levitating Nun
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-10-2005 @ 08:36 :
Als je dit in je derde alinea vermeldt, en goed vermeld, kan dit ook al indruk wekken hoor. Als jij je aan de regels houdt, laat je in ieder geval zien dat je weet hoe een sollicitatiebrief geschreven moet worden. Ik snap niet hoe die gozer direct begint over zijn sterke eigenschappen terwijl ie nog niet eens heeft verteld wie hij is
Het werkt blijkbaar. Het is onconventioneel dus valt het op en daar draait het om. Als jij solliciteert op een baan waar je met honderden, dan is het goed om eruit te springen. Deze manier is ideaal.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-10-2005 @ 10:23 :
Je snapt toch wel dat dat 'moeten' in een bepaalde context is?! Nee, natuurlijk 'moet' ze niets, maar ze vraagt hier om tips voor d'r sollicitatiebrief en die geef ik haar. En ik heb wél altijd geleerd dat je je eigenschappen enigszins moet bewijzen. Wij hadden op school een sollicitatieproject bij de Rotary Club (mensen die dagelijks met sollicitaties te maken krijgen) en zij vonden dat je moest aantonen waarom je een eigenschap bezit. Anders denken ze dat je al die eigenschappen puur op schrijft om die baan te krijgen. Dus zeg dan: 'In mijn vorige baan als (..) heb ik geleerd om met meerdere collega's te werken. Ik moest met hen overleggen om bij problemen tot oplossingen te komen, waardoor ik goed heb geleerd om in teamverband te werken.'
Het hoeft idd geen heel betoog te worden, maar een kleine uitleg is toch wel nodig dan alleen 'ik kan goed in teamverband werken'.

En met dat tweede: ik heb dus ook geleerd van die Rotary Club dat als je niet weet aan wie je schrijft dat je altijd 'heer, mevrouw' schrijft en niet 'heer/mevrouw'.
Maar goed, misschien is dat slechts voorkeur ofzo.
Ik heb het anders geleerd. Wat betreft het eerste en wat betreft het tweede. Maar goed, er zullen wel veel verschillende regeltjes zijn wat dit betreft.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-10-2005 @ 10:29 :
Het werkt blijkbaar. Het is onconventioneel dus valt het op en daar draait het om. Als jij solliciteert op een baan waar je met honderden, dan is het goed om eruit te springen. Deze manier is ideaal.
Ik denk niet dat het overal zo werkt. Als je nou al ontzettend lang aan het solliciteren bent en het je 15e sollicitatiebrief wordt, dan kun je het wel eens gokken door het anders te doen. Maar ik zou het in eerste instantie niet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 10:17
Levitating Nun
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-10-2005 @ 10:39 :
Ik denk niet dat het overal zo werkt. Als je nou al ontzettend lang aan het solliciteren bent en het je 15e sollicitatiebrief wordt, dan kun je het wel eens gokken door het anders te doen. Maar ik zou het in eerste instantie niet doen.
Nee, dat deed hij dus ook niet. Toen pakte hij het anders aan en hij werd eruit gehaald. Nu is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat het aan die brief lag (hoewel hij dat bij gesprekken enkele malen te horen kreeg).
Het is geen garantie, nee natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-10-2005 @ 10:29 :
Dat werkt voornamelijk in het wat 'hijgerige' segment van het bedrijfsleven (opvallen, pasfoto, agressieve motivering) is mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:33
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 02-10-2005 @ 16:23 :
Me schoonzus moet ook solliciteren, ik ben ff met haar mee gegaan. We waren bij 4 winkels geweest en bij 3 winkels zeiden ze dat je een broef moest opsturen met een pasfoto erbij.

Ik had hier nog nooit van gehoord, zij dus wel, ze moest namelijk bij heel veel bedrijven een pas foto opsturen. Bij sommige kreeg ze het wel terug, maar ja. Aan ene kant wel begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:41
Brendariss
Brendariss is offline
kijk ns goed je schoolboeken nederlands of die van n vriend na, daar staat t tog letterlijk in hoe je zoiets moet schrijve??
niet te moeilijk doen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:03
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 12:03 :
Dat werkt voornamelijk in het wat 'hijgerige' segment van het bedrijfsleven (opvallen, pasfoto, agressieve motivering) is mijn idee.
Nou ja, dat klopt misschien over het geheel genomen, maar hij solliciteerde voor een baan bij de gemeente
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:07
evanescence
evanescence is offline
lekker jezelf zijn in die brief, die stomme regeltjes aan je laars lappen, zo heb ik ook mijn stage gevonden...wel netje schrijven etc, maar je mag best wel een beetje persoonlijk zijn!
Reageren

Regels voor berichten