![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan snijdt het niet meer zo in je vel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Hoewel het dan misschien nog wel een rotgevoel is tegen m'n sleutelbeen aan. Ik kan daar gewoon weinig hebben... maf is dat.
||
Citaat:
![]() Ikzelf heb één keer zonder gordels in een auto gezeten, omdat ik dat wel stoer vond tegenover een vriendinnetje (het was in de auto van een ander, want thuis moest ik altijd een gordel om). En juist die ene keer kreeg ik een ongeluk. Nooit meer zonder gordel dus.
||
Citaat:
![]() Onhandig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ideaal ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus, gordels om, daar kan je mee thuis komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. niet iedereen heeft tig kussens in de auto, just in case ![]() Maar wel grappig verhaal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"GEEN gordel kan je leven redden" is namelijk wel mogelijk maar staat niet tot verhouding tot "EEN gordel kan je leven redden"
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
brrr wat een eng verhaal!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurkundig gezien doet de gordel net als de kreukelzone van de auto niets anders dan de remweg verlengen. Wordt er een gordel gedragen, dan zorgt die gordel voor de remkracht. Wordt er geen gordel gedragen, dan werkt er op die persoon een zeer grote remkracht. Als iemand met zijn auto frontaal botst met een snelheid van 50 km/uur en een gewicht van 75 kilo heeft dan werkt er op die persoon een kracht van 5000 Newton, een kracht die vergelijkbaar is met een massa 5000 kg die op je lichaam rust. Bij het dragen van een gordel, werkt er op de drager een kleinere remkracht, omdat de gordel enigszins rekbaar is. Als de remweg 10 keer zo groot wordt, dan worden de kracht die de inzittenden ondervinden met een factor 10 keer zo klein. Een gordel dragen in combinatie met een airbag, en het hebben van (verstelbare) hoofsteunen is het meest veiligst, hoewel een airbag ook zo zijn nadeel heeft. Mocht je je bewustzijn verloren hebben, dan kan je alsnog stikken in de airbag. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 |