Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 09:04
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Het Vondelpark is aan de stad Amsterdam geschonken op voorwaarde dat de honden er altijd zouden mogen loslopen. Nu wil stadsdeel Oud-Zuid dit verbieden en het park slechts gedeeltelijk toegankelijk maken voor honden.

Op onderstaade link staan twee zienswijzen die je kunt downloaden, ondertekenen en terugmailen als deze aansluiten bij de jouwe. Ik roep iedereen die het niet eens is met deze plannen dan ook op dat te doen. Het kost je nog geen tien seconden en is voor een goede zaak.

http://www.hierstondeenwebsite.com

En om er dan toch nog even een goede topic van te maken start ik bij deze de discussie over het loslopen van honden:

Loslopende honden; Wat vind jij daar nou van?

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 11:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2005, 09:39
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben een hondengek, dus ik heb er geen problemen mee. Het moet alleen niet zo zijn dat ze tegen je aan springen ofzo. En het moet wel aangegeven worden dat ze dan los mogen lopen, anders trap je in de poep als je over het gras loopt
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:48
Verwijderd
Ik vind het prima, als de honden maar goed opgevoed zijn (niet bijten/tegen je opspringen als je vies bent/aan je spullen gaan trekken) en als de eigenaren de keutels opruimen. Tenminste, in een park. In een bos hoeft dat van mij echt niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:38
Bloem
Bloem is offline
Eens met Morgan, hoewel mijn hond altijd ergens diep in de bosjes gaat zitten poepen, en daar ga ik echt niet lopen zoeken om het op te ruimen Maar op de stoep, of nog erger, op een kinderspeelplaats, moet je het natuurlijk opruimen. (Hoewel dat opzich niet eens zoveel met loslopende honden te maken heeft, honden die aan de riem lopen poepen net zo goed op plekken waar het niet hoort, of misschien zelfs nog wel sneller op de stoep ofzo.)

Waar ik woon is een behoorlijk groot, vrij nieuw park waar de honden nóg wel los mogen lopen. Dat is hartstikke leuk, de meeste honden luisteren gewoon en de meeste baasjes houden hun hond even bij zich als er bijvoorbeeld fietsers langs komen. Uitzonderingen heb je altijd, maar goed, waar niet. Er gaan helaas onder tegenstanders wel weer stemmen op om er toch maar een losloopverbod te houden, 'want de overlast'. Over de joggers die geen centimeter aan de kant gaan als je eraan komt lopen, de kinderen die met hun fietsjes alles kapotcrossen, enz, hoor je natuurlijk weer niks
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Eens met Bloem.

Bij ons hier in het park mogen honden ook nog los lopen. Ik zou het zwaar kinderachtig vinden als honden daar gelijnd zouden moeten zijn. Die beesten hebben toch ook hun beweging nodig?! Laat ze gewoon lekker gek doen.

En keutels opruimen in de bosjes vind ik ook zware onzin. En aangezien ik mijn honden het altijd in de bosjes (berm) hun ontlasting laat doen, ruim ik het nooit op.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:44
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-09-2005 @ 10:48 :
Ik vind het prima, als de honden maar goed opgevoed zijn (niet bijten/tegen je opspringen als je vies bent/aan je spullen gaan trekken) en als de eigenaren de keutels opruimen. Tenminste, in een park. In een bos hoeft dat van mij echt niet.
Helemaal mee eens, bij ons in Maastricht hebben we ook opruim plicht. Dan moet je het dus opruimen anders krijg je een boete. Hier mag je in het park/ergens anders je hond ook niet los laten (behalve in losloopgebieden) want dan krijg je ook een boete van (+/-) 35 euro
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:02
ythguaN
ythguaN is offline
Honden moeten aan de lijn en hun schijt moet opgeruimd worden door de eigenaar.

Wat zou je er van vinden als ik tegen je opspring en in je tuin schijt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:21
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 20-09-2005 @ 19:02 :
Honden moeten aan de lijn en hun schijt moet opgeruimd worden door de eigenaar.

Wat zou je er van vinden als ik tegen je opspring en in je tuin schijt.
Dán zou ik me inderdaad aan je ergeren, maar gelukkig doen lang niet alle honden dat
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 20-09-2005 @ 10:04 :
Loslopende honden; Wat vind jij daar nou van?
Ik vind loslopende TBS'ers en criminelen iets erger eigenlijk.

uh loslopende honden... ach... laat ze maar... maar ze moeten geen eenden gaan doodbijten enzo. Schijten mogen ze wat mij betreft overal wel. Maar ik wil ook graag wel kunnen wildplassen en schijten dan. Maar wel in de bosjes dan
Oud 20-09-2005, 18:42
Verwijderd
Honden mogen uiteraard niet voor niets niet zomaar rondlopen, niet alleen vanwege de verkeersveiligheid, maar ook vanwege de aanwezigheid van kleine kinderen.

Sommige honden zijn ontzettend gevaarlijk, vooral voor kinderen, dus ik ben fel tegen op honden zomaar los laten lopen. Het zou beter zijn om bijv. hondenbezitters toe te staan voor negen uur 's ochtends en na negen uur s'avonds hun honden los te laten lopen in het park.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:15
Skilly
Skilly is offline
Ik heb er geen problemen mee. Ik vindt het altijd schattig om te zien hoe de honden spelen met hun baas en keihard rennen. Als ze maar niet achter de eenden gaan maka het mij niks uit.
Oud 21-09-2005, 14:54
Vice
Vice is offline
Bij ons is het heel normaal dat de honden in het park loslopen. Ik zie ook het probleem niet.
Oud 21-09-2005, 15:14
MTpower
MTpower is offline
De kat van de buren komt hier ook geregeld in de tuin schijten, dus waarom zou mijn hond niet los mogen lopen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 16:16
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-09-2005 @ 16:14 :
De kat van de buren komt hier ook geregeld in de tuin schijten, dus waarom zou mijn hond niet los mogen lopen?
Het gaat niet zo zeer om het "schijten" maar ook omdat er gevaarlijke honden rondlopen die een kind kunnen dood bijten en zelfs een volwassenen .
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 16:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-09-2005 @ 17:16 :
Het gaat niet zo zeer om het "schijten" maar ook omdat er gevaarlijke honden rondlopen die een kind kunnen dood bijten en zelfs een volwassenen .
Honden vallen echt niet zomaar iemand aan, daarbij heb je ook valse katten die je nare ziektes kunne bezorgen dmv een beet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Je hebt ook gevaarlijke mensen die je kind kunnen verkrachten, en gevaarlijke auto's die het dood kunnen rijden, en gevaarlijke junks die hun spuiten laten slingeren, enz. Ik vind het heel positief dat er een strenge controle is als er meldingen zijn dan een hond vals is (pas is hier in de straat een klein hondje doodgebeten door een hond waarvan bekend was dat hij vals was, waar genoeg meldingen van gedaan zijn maar die nog steeds zonder consequenties los rond liep, ook idioot natuurlijk) maar om nou alle honden aan te lijnen omdat er een páár valse exemplaren tussen zitten, vind ik idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:08
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-09-2005 @ 17:42 :
Honden vallen echt niet zomaar iemand aan, daarbij heb je ook valse katten die je nare ziektes kunne bezorgen dmv een beet.
Honden kunnen ook zomaar iemand aanvallen, ik ben aangevallen door een rotweiler (die in een auto zat) waarschijnlijk omdat mijn jas in de wind wapperde, ik deed verder niets.
Tegen die kattenziektes kun je je laten inenten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-09-2005 @ 19:08 :
Honden kunnen ook zomaar iemand aanvallen, ik ben aangevallen door een rotweiler (die in een auto zat) waarschijnlijk omdat mijn jas in de wind wapperde, ik deed verder niets.
Tegen die kattenziektes kun je je laten inenten.
Katten kunnen zich ook snel bedreigd voelen, als een kat een klein kind aanvalt (die meestal wel nieuwsgierig zijn en vaak de signalen niet doorhebben die een kat geeft als hij zich bedreigd voelt) kan hij dat kind toch echt wel zwaar verwonden, misschien zelfs wel dodelijk.

En dat je echt aangevallen bent door een rottweiler lijkt me sterk, dan was je er zeker niet zonder kleerscheuren afgekomen
Het was waarschijnlijk gewoon een waarschuwing.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 08:09
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-09-2005 @ 20:02 :
Katten kunnen zich ook snel bedreigd voelen, als een kat een klein kind aanvalt (die meestal wel nieuwsgierig zijn en vaak de signalen niet doorhebben die een kat geeft als hij zich bedreigd voelt) kan hij dat kind toch echt wel zwaar verwonden, misschien zelfs wel dodelijk.
Als een kat zich bedreigd voelt gaat hij al niet naar het kind toe, als het kind naar hem gaat rent hij weg. Katten zijn niet hetzelfde als honden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:02
wizkid
wizkid is offline
Wie zegt dat dat een huiskat is, kan net zo goed een zwerfkat zijn. En wie zegt dat dat filmpje echt is, met de computer kan je heel veel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-09-2005 @ 09:09 :
Als een kat zich bedreigd voelt gaat hij al niet naar het kind toe, als het kind naar hem gaat rent hij weg. Katten zijn niet hetzelfde als honden.
Je had het hier over een kat, verder zei je er niets bij.
Of het nou een zwerfkat is of niet, het blijft een kat, een kat die een kind aanvalt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-09-2005 @ 14:06 :
Je had het hier over een kat, verder zei je er niets bij.
Of het nou een zwerfkat is of niet, het blijft een kat, een kat die een kind aanvalt
Dat is niet relevant omdat een zwerfkat niet te vergelijken is met een hond die gewoon een huisdier is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:57
wizkid
wizkid is offline
Ik vind eigenlijk dat een kat als huisdier ook niet te vergelijken is met een hond als huisdier.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:22
Verwijderd
Natuurlijk wel. Huisdier a: kat. Huisdier b: hond. En ik heb argumentatieleer, dus ik zou maar naar mij luisteren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 22:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nou ja. Ik heb 2 honden. Eentje is echt een dierenvriend en zou nooit iemand bijten oid. De ander is een schijterd en kan dus wel bijten als hij zich aangevallen voelt. Die laatste laten we dus vrijwel nooit los lopen. Alleen als we in het park zijn en er geen hond/mens is. De "lieve" hond loopt wel regelmatig los. Maar hij is ook niet hinderlijk oid. Die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. Een hond die eventueel kan bijten laat je ook niet gewoon los lopen nee. Maar dan hoeft een ander hond daar nog niet voor te boeten.

En nee, die lieve hond zou ook geen jas bijten als die zou wapperen. Daar is ie sloom genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:21
meisjke
meisjke is offline
daar ben ik het mee eens
ja ik vind dat je je eigen hond goed genoeg kent om te weten of hij geschikt is voor loslopen! Ik heb een hond nou die zal nooit een vlieg kwaad doen, kleien kinderen vind ie juist het leukste wat er is, die zou ik altijd overal wel los laten lopen.
Niet dat ik dat doe, want heb al bijna een boete gekregen toen we aangehouden werden door de politie

maar dan heb ik egt zin om hem is de hele dag aan een lijntje te laten lopen! ik denk dat iedereen die zelf een hond heeft tog zoiets heeft van, dat beest moet tog kunnen rennen!! .. nou ik ken miss 1 plekje van 10 bij 10 meter in mijn plaats waar een hond legaal los mag lopen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten