Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De reden voor het indgo-blauw heeft ook deels te maken met de reden waarom er strepen op staan. De kleur indgo-blauw symboliseerd de blauwe heldere hemel van God. Deze kleur werd vroeger al eeuwen geproduceerd door Joodse gemeenschap, op een bepaald moment in de geschiedenis (rond 500-600 dacht ik) zakte de industrie die dit produceerde in. De Joden waren niet in staat om deze industrie weer gezond te krijgen, daarom is het grootste deel van de vlag wit, maar om de rijke industrie te herdenken is dat gesymboliseerd in de twee strepen. Er zullen nog wel uitgebreidere redenen zijn... maar dit is de enige waarmee ik je verder kan helpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een goede link met historische achtergrond (Engels)... Overigens vond ik ook nog de volgende reden (die ik niet echt helemaal betrouwbaar vond): De bovenste streep zou de hemel beteken, de onderstreep de aarde, met daartussen in het geloof als communicatie voor hemel en aarde. |
![]() |
||
Wat de vlag betreft: tis gebaseerd op het design van het gebedskleed (tallit) en het blauwe schild van Koning David.
Citaat:
![]() [edit: bedoel ![]()
Laatst gewijzigd op 01-10-2005 om 22:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() lekker uitgebreid.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat: