Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het Hindoeisme gelooft duidelijk in andere Goden dat het christendom. Dat hoort bij het geloof van deze mensen, bij hen staat nergens beschreven dat je voor 1 God moet kiezen. Je mag zelfs zelf weten voor welke Goden je kiest. Het OT heeft geen enkel belang voor het hindoeisme. En aangezien niet kan worden bewezen welke God er bestaat, slaat je post dus nergens op. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, ff kijken wat ik kan beantwoorden
Het uiterlijk: Er zijn 4 klassieken klederdrachten: Sari: Doek die de vrouwen om het lichaam wikkelen Salwar Kameez: smalle broek + lang hemd (+sluier) (vrouwen) Dhoti; lange en brede doek die om de taille wordt gedragen Kurta; lang katoenen hemd (mannen) De tika (v) en de tilak (m) is de witte/rode stip op het voorhoofd van de mannen en vrouwen. (wit=ongetrouwd/rood getrouwd (d8 ik). Het is een teken van zegening, en symboliseert het derde oog (goddelijke kennis en kracht) van de god Shiva. Over de gezondheid Het uitgangspunt is dat zowel lichaam, geest als ziel ieder hun eigen rol spelen in gezondheid en ziekte. Een ander essentieel uitgangspunt in ayurveda (levenskennis), is dat bij behandeling getracht wordt de onderliggende oorzaak van de ziekte weg te halen en niet slechts de symptomen te behandelen. De ayurvedist behandelt de persoon en niet (alleen) de ziekte of symptomen. Dit kan door middel van psychologische en emotionele ondersteuning door het krijgen van inzicht in de levenshouding, reinigings- en voedende behandelingen, yoga therapie, ademhaling en meditatie en kruidencomplexen. Verder is misschien intressant om te weten dat iedereen wordt gecremeerd, omdat hindoes geloven in een onstervelijke ziel, op deze manier kan de ziel sneller ontsnappen. Meer over het crematieproces kan je hier vinden: http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=51 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wilde namelijk alleen mijn mening (als christen) neerzetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je weet wel, voor de humor |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen belachelijk maken en beledigen onder het mom van: "ik maak maar een grapje" en als je er dan wat van zegt krijg je mensen (in dit geval ben jij dat ![]() ![]() |
![]() |
|
aangezien de andere topic over hindoeisme werd gesloten reageer ik hier even op een vraag wat de gekleurde puntjes die hindoes op hun voorhoofd schilderen betekenen.
Als ik me goed herinner doen alleen vrouwen dit, en staat een rood puntje voor dat een vrouw getrouwd is. er zijn ook mensen met zwarte, daarvan ben ik niet zeker, zou gewoon voor de sier kunnen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat ik een fout heb gemaakt, een zwarte punt is al ze ongetrouwd zijn. En een witte is als je naar de tempel toe gaat en je een ritueel hebt gevolgd. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 09:35. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze dat op baseren-> dat je ziel dan sneller ontsnapt+ wat heb je daar eigenlijk aan dan?
|
Ik voel mezelf trouwens zo ontzettend verwant met India dat is niet normaal gewoon. Ik voel me soms meer Indiaas dan Nederlands (terwijl ik geen Indiaas bloed heb).
Ik hoorde laatst zelfs van iemand dat ze me wel Indiase trekjes vond hebben, maar wat dat dan was dat kon ze ook niet uitleggen. Vroeger al ik kleurde mijn arm bruin met plakkaatverf wou altijd zwart haar deed mijn ogen zo in de spiegel met mijn vingers dat het net van die kohlpotloodogen leken en dat eten vind ik het lekkerst van de wereld de films de taal de mensen zo mooi wat overigens niks Indiaas over mij zegt, aangezien Indiase mensen er ZELF waarschijnlijk anders over denken (gras groener aan de overkant, willen blanke huid e.d ik liever donkere)
||
![]() |
Citaat:
zie mijn andere topic jezus de hindoeistische zoon van God |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is niet de bedoeling dat je in topics van bijna een jaar geleden post. En het is ook niet de bedoeling dat je topics opent zonder een goed onderbouwde post.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vraag over het hindoeïsme Lychee | 2 | 27-06-2009 20:37 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kunst van het hindoeisme bakk-ster | 3 | 02-08-2004 18:17 | |
hindoeisme & boedhisme yoepi | 6 | 02-01-2004 17:06 | |
Belangrijkste kenmerken van hindoeistische goden? goesmala | 18 | 03-06-2002 18:33 | |
Hindoeisme Goden blauw waarom? goesmala | 1 | 27-05-2002 17:05 | |
het Hindoeïsme Verwijderd | 0 | 03-03-2002 11:32 |