Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 20:36
Vaj
Vaj is offline
Wie kan mij verlichten met informatie over de verenigingen in Amsterdam?

Waarschijnlijk is dit topic wel vaker geweest, maar ik kan met de zoekfunctie niet vinden wat ik zoek. Ik kan zelf wel een lijst zoeken met welke verenigingen Amsterdam telt, maar ik wil graag weten wat hun karakter ongeveer is en hoe ze zich tot elkaar verhouden.

Ik weet in ieder geval dat het corps mij te ver gaat en kleine alternatievere verenigingen ook niets voor mij zijn.
Ik weet dat het het handigst is om zelf te gaan kijken, maar ik zoek nu wat algemenere informatie en niet gelijk een aanleiding om me ergens aan te gaan melden, ook in ogenschouw genomen dat dat niet meer mogelijk is in deze tijd van het jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 20:38
Verwijderd
Sum.nl
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:09
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
FuSe schreef op 20-10-2005 @ 21:38 :
Sum.nl
Zoals ik al zei, die lijst kon ik zelf opzoeken en daar gaat het me niet om. Oke, ik zou alle websites door kunnen lezen, maar dan kom ik grotendeels dezelfde verhalen tegen.

Ik wil juist graag wat horen uit een andere bron dan die websites en de standaard promotiepraatjes
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 09:51
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ik studeer niet in Amsterdam, maar misschien is LANX wel een goede optie? Is wel traditioneel mss niet zo extreem als het ASC, en zeker niet een alto club
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:20
Erbenda
Erbenda is offline
hm tja ik ben zelf lid van Aegee-Amsterdam. Het bevalt me goed: leuke mensen, leuke activiteiten en niets is verplicht (al kom je nooit, dat maakt niet uit). Er hangt altijd een relaxte en ongedwongen sfeer, wat mij erg aanspreekt. Het is een vereniging die zich richt op buitenlandse contacten (denk aan: uitwisselingen, lift-wedstrijden, goedkope wintersportreizen en uitstapjes).

Het LANX ken ik ook wel aardig, maar zou voor mij persoonlijk niets zijn. Het is nog vrij corporaal, met een pittige ontgroening.
De SSRA schijnt ook wel leuk te zijn, en voor veel verschillende sooten mensen te zijn. Maar daar weet ik verder niet veel over.
Maar wat zou je verder nog willen weten dan?
Oud 23-10-2005, 20:18
Verwijderd
Het ligt helemaal aan waar je zelf naar opzoek bent. Zelf ben ik meegegaan op introductieweekend bij Particolarte, een hele kleine 'kunstzinnige' vereniging, maar ik weet niet zo goed of ik nu lid wil worden of niet. Het beste is om gewoon te gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 09:23
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-10-2005 @ 21:18 :
Het ligt helemaal aan waar je zelf naar opzoek bent. Zelf ben ik meegegaan op introductieweekend bij Particolarte, een hele kleine 'kunstzinnige' vereniging, maar ik weet niet zo goed of ik nu lid wil worden of niet. Het beste is om gewoon te gaan kijken.
Waarom twijfel je? Ik wist trouwens niet dat je mee kan op introductieweekend bij een vereniging zonder lid te worden.

En natuurlijk ga ik eerst eens kijken voor ik ergens lid zou worden, hoewel ik betwijfel of je op zo'n open avond een echt goed beeld krijgt van vereniging. Maar goed, ik heb al besloten dat ik bij een vereniging wil, daar heb ik al lang over getwijfeld. Nu nog even zoeken naar welke het beste bij mij past. SSRA heb ik veel tegenstrijdige dingen over gehoord. LANX lijkt mij te traditioneel hoewel dat idee vooral gebaseerd is op de naam 'studentencorps aan de VU', zoals ze zichzelf noemen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:59
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Vaj schreef op 24-10-2005 @ 10:23 :
Waarom twijfel je? Ik wist trouwens niet dat je mee kan op introductieweekend bij een vereniging zonder lid te worden.

Jawel, dat kan bij ons ook (Cyclades en naar ik meen bij Liber ook

Mja, op open avonden zie je iig wat voor slag mensen er rondloopt.
Oud 24-10-2005, 11:32
pyres
pyres is offline
je moet wel uitkijken als je word geintroduceerd hoor op zo'n vereniging

afgelopen donderdag hadden wij ineens 3 scholieren die waren geintroduceerd....

die waren de hele avond de lul
Reageren

Regels voor berichten