![]() |
|
Klopt wat bloem zegt; ook al eet je geen koolhydraten, als je meer calorieën inneemt dan je verbrandt kom je aan...
Dit dieet is eigenlijk alleen geschikt voor koolhydraatgevoelige mensen, die een sterke stijging van de insulinespiegel tot gevolg hebben na het eten van koolhyraten en daarom meer koolhydraten opslaan als vet. De paar kilo's die je in het begin snel verliest zijn voornamelijk vocht en spieren. Van vet kun je op een gezonde manier eigenlijk maar 1 kilo per week verliezen. Bewegen is daarbij ook heel belangrijk omdat dat je metabolisme (aantal calorieen dat je op een dag verbruikt) niet veranderd. Als je namelijk meerdere dagen/weken achter elkaar minder eet dan je verbruikt zal je lichaam erop reageren alsof je in een soort hongersnood zit en je metabolisme vertragen. Hierdoor kom je snel op een plateau te zitten, en als je klaar bent met je dieet, en weer op je 'verbruik' gaat zitten qua calorieen kom je weer snel aan (het jojo effect). Ik heb onlangs een boek gelezen over vetverbranding en daarin raden ze aan 3 dagen achter elkaar 500kcal onder je verbruik te zitten en daarna 1 dag óp je verbruik zodat je metabolisme hetzelfde blijft. Dat boek kun je trouwens hier kopen, ik denk dat als je de regels daarin opvolgt dat het niet mis kan gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Elk dieët dat uitgaat van de opvatting dat je op een gezonde manier kunt afvallen door een of meerdere voedingsbestanddelen in hun geheel weg te laten vind ik gevaarlijk en onzinnig. |
![]() |
||
Citaat:
Mensen hebben bij dit dieet vaak niet eens door dat ze meer spieren verbranden door het ontbreken aan energy. Wat uiteindelijknog veel slechter is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ik heb liever dat je je nooit meer op dit forum en internet vertoont, want je mening zou er wel is door aangetast kunnen worden ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nee, ik vind hte niet erg om beinvloed te worden, das de grap van t imago wat ik 'gebouwd' heb. Ik vertrouw mezelf niet met zo'n ding in huis. Ben ik duf, kruip ik erachter... En dan heb ik daarna hoofdpijn. Dus beter niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien ben ik van mening dat een mens sowieso niet gezond kan blijven als hij zo'n tijd zonder koolhydraten en dus zonder energie zit, het lijkt me ook dat je veel bouwstoffen (vitaminen ed) mist die je normaal wel eet maar die niet in ei en vlees zitten, wat weer zorgt voor nóg minder energie en slap gevoel, bladibla, bovendien lijkt het me verschrikkelijk zoveel vet te moeten eten, ik word sowieso al misselijk van vlees (ik eet het dan ook helemaal niet ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
atkins, goed?? noewkie | 21 | 02-05-2005 16:27 | |
Eten & Drinken |
atkins, goed??? noewkie | 5 | 02-05-2005 16:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voedings En Gezondheidstopic #46 D-sire | 500 | 21-04-2005 12:05 | |