Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 03:03
Baka-san
Baka-san is offline
Als je je OV inlevert krijg je daar geld voor? Of is je OV een lening en als je die teruggeeft/beeindigt dan ook niet meer leent dus ook niet niks voor wordt vergoed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2005, 06:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, je kunt je OV inleveren en er een vergoeding voor krijgen. Deze vergoeding is ongeveer 75 euro per maand. (In tegenstelling tot de boete die je moet betalen als je je OV te lang hebt, dan is ie ineens 120 euro per maand waard ).

Wil je dit?
Dan kun je bij de IB-groep een speciaal formulier aanvragen om deze vergoeding te ontvangen

Ik doe dit ook, omdat ik een aantal maanden naar het buitenland ga.
Oud 12-10-2005, 06:53
Martine1986
Martine1986 is offline
maar je kunt hem toch niet "zomaar" inruilen voor een vergoeding? Ik dacht dat dat alleen kon als je er echt een reden voor hebt bijv als je, net zoals spekkie, naar het buitenland gaat.
Tenminste, dat is wat ik heb gehoord van andere mensen, heb het nooit echt opgezocht. Is misschien een goed idee voor de TS; even opzoeken op de site van de IB groep
Oud 12-10-2005, 08:18
Verwijderd
Volgens mij kun je gewoon kiezen voor het niet nemen van een OV, en dan krijg je inderdaad die vergoeding. Maar ik heb dat ook nooit opgezocht en nu ik erover nadenk vind ik dat ook niet heel logisch
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 08:22
Verwijderd
volgens mij moet je dan ergens wonen waar je geen aansluiting met het ov hebt ofzo...? of dat je niet om negen uur op college zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 08:30
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-10-2005 @ 09:22 :
volgens mij moet je dan ergens wonen waar je geen aansluiting met het ov hebt ofzo...? of dat je niet om negen uur op college zou kunnen zijn?
Ik denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt. Wat jij zegt gaat over het feit dat je geen goede aansluiting hebt, en zodoende te laat op school bent en dan kan je oko hier een vergoeding voor krijgne {met behoud van je ov}
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 08:40
Snufje
Snufje is offline
Ik heb het weleens opgezocht en zomaar inruilen kan niet. Daarvoor moet je of te ver weg wonen om er met het openbaar vervoer op tijd te zijn, of in het buitenland zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-10-2005 @ 07:25 :
Ja, je kunt je OV inleveren en er een vergoeding voor krijgen. Deze vergoeding is ongeveer 75 euro per maand. (In tegenstelling tot de boete die je moet betalen als je je OV te lang hebt, dan is ie ineens 120 euro per maand waard ).

Wil je dit?
Dan kun je bij de IB-groep een speciaal formulier aanvragen om deze vergoeding te ontvangen

Ik doe dit ook, omdat ik een aantal maanden naar het buitenland ga.
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar helaas kan het niet. Ik wilde dit ook doen -ik fiets altijd naar school- maar de IB vertelde mij dat een vergoeding alleen mogelijk is als je tijdelijk geen gebruik van je OV kunt maken. Bijvoorbeeld voor een stage/studie in het buitenland.
In alle andere gevallen, ook al gebruik je je OV nooit, is een vergoeding niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:48
Miracle
Miracle is offline
Precies, je krijgt daar geen vergoeding voor. Anders zou het hele systeem 'ov studentenkaart' niet werken.
Oud 12-10-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 12-10-2005 @ 13:48 :
Precies, je krijgt daar geen vergoeding voor. Anders zou het hele systeem 'ov studentenkaart' niet werken.
Het zal denk ik best werken, veel mensen moeten dagelijks een behoorlijke rit maken met het OV. Als ze dat zelf moesten betalen komt deze groep qua kosten hoger uit dan de vergoeding bedraagt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-10-2005 @ 13:48 :
Ehhm... ?

Een OV-studentenkaart kost de IBG veel meer dan een vergoeding van 75 euro p/maand.
Oud 12-10-2005, 19:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-10-2005 @ 19:25 :
Ehhm... ?

Een OV-studentenkaart kost de IBG veel meer dan een vergoeding van 75 euro p/maand.
Hmz, maar omdat het een collectief iets is, kan het zo werken, anders dus niet. Stel dat de helft van Nederland (de Nederlandse studenten) het niet zo nemen, omdat het niet nodig is, dan zou het niet haalbaar/rendabel zijn.
Hetzelfde geld voor trajectkaarten ipv OV-jaarkaarten, dat lijkt goedkoper, maar uiteindelijk is dit beter.
Oud 12-10-2005, 20:43
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 12-10-2005 @ 20:57 :
Hmz, maar omdat het een collectief iets is, kan het zo werken, anders dus niet. Stel dat de helft van Nederland (de Nederlandse studenten) het niet zo nemen, omdat het niet nodig is, dan zou het niet haalbaar/rendabel zijn.
Hetzelfde geld voor trajectkaarten ipv OV-jaarkaarten, dat lijkt goedkoper, maar uiteindelijk is dit beter.
Je bedoelt dat de kaart duurder zou worden als veel mensen geen OV-studentenkaart zou nemen? Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar of dat dan werkelijk zo veel zou schelen dat het rendabeler zou worden om het op de huidige manier op te lossen, vraag ik me af.
Oud 13-10-2005, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan niet. Het kan alleen als je idd in het buitenland studeert of stage loopt in het buitenland of in andere bijzondere gevallen maar niet gewoon omdat je liever geld wilt. Je hoeft natuurlijk niet perse een OV-kaart te nemen. Je kan volgens mij ook kiezen voor alleen stufi en geen OV maar dan krijg je er niets voor terug in de zin van geld alleen als je later je stufi moet terug betalen moet je dan natuurlijk ook minder terugbetalen.
Oud 14-10-2005, 12:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het kan ook niet als je toch nooit met de bus/trein gaat, omdat je dan 3 uur bezig bent (en dan nog 3 uur terug moet), terwijl je er met de auto in ongeveer anderhalf uur bent, zeker ?
Oud 14-10-2005, 12:14
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-10-2005 @ 13:05 :
het kan ook niet als je toch nooit met de bus/trein gaat, omdat je dan 3 uur bezig bent (en dan nog 3 uur terug moet), terwijl je er met de auto in ongeveer anderhalf uur bent, zeker ?
Nope.

Sowieso zou een treinreis volgens de normen hooguit 1,5 keer zo lang mogen duren als dezelfde reis met de auto.
Oud 14-10-2005, 14:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2005 @ 13:14 :
Nope.

Sowieso zou een treinreis volgens de normen hooguit 1,5 keer zo lang mogen duren als dezelfde reis met de auto.
de reis op zich duurt met de trein EN bus (geen NS station hier om de hoek) 2 uur - als je geluk hebt. dan moet je nog een stukje lopen, kwartiertje of zo. 2 uur en een kwartier dus, valt idd wel mee, maar voelt langer dan t is.
de auto start ik, ik rij weg en stap naast de deur, 1,5 uur later, weer uit. scheelt 3 kwartier, ik overdreef misschien idd wel wat, maar tis toch een groot genoeg verschil om de auto te pakken. helemaal als je met trein+bus+lopen nogal wat risico loopt om NET ff die trein te missen en nog 20 minuten of een half uur langer bezig te zijn
Reageren

Regels voor berichten