Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 15:23
voyager
voyager is offline
hallo,

ik lees hier regelmatig wat berichtjes en heb me eindelijk ook een profiel aangeschaft aangezien ik eens wil zien hoe hier op gereageerd wordt...

Ik ben 18, 1m69, ongeveer 60 kg. Een mooi gewicht maar ik ben nu al een week of 2 bezig met fitness te doen onder professionele begeleiding, met als bedoeling alles wat strakker te krijgen en het vet rond mijn billen en buik toch wat te verminderen.

4x per week doe ik eerst een halfuurtje loopplank (of hoe noem je dit ding?) om de conditie te verbeteren, op te warmen en vet te verbranden, en daarachter een uurtje allerlei apparaten om de spiermassa te vergroten, te verstevigen...

Nu dacht mijn trainer dat ik in die 2 weken toch wel al een kilo ofzo zou zijn afgevallen, blijkt dit niet het geval te zijn.
Hij informeerde dus naar mijn voedingsgewoonten. Ik eet redelijk gezond denk ik: niet te veel snoep, drink totaal geen frisdrank (vind ik niet lekker), iedere dag wel wat fruit, een stuk vlees, brood... Hij stak het op het brood, hij zei me minder brood te eten ('s morgens normaal een stuk stokbrood, 's middags vaak bij het eten ook nog een broodje, naast gewoon warm eten, en 's avonds vaak brood met beleg). Een dag of 4 probeer ik dit nu te minderen en eet alleen nog 's morgens brood. 's middags laat ik het brood weg, en 's avonds maak ik mezelf wat anders klaar (bijvoorbeeld een eitje), maar waar ik dus wat moeite mee heb is 'waarom zegt mijn trainer me minder brood te eten als zo goed als alle andere mensen aanraden 5 à 7 stuks brood te eten per dag?'

ik ben benieuwd naar de reacties!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:25
Mara
Mara is offline
Pff, wat heb ik toch een hekel aan trainers die onvolledige adviezen geven

"Brood weg" maar niet zeggen waarom en waarmee 't dan te vervangen.

Meid, je hoeft niet af te vallen, ook niet om 't strakker te laten worden. Je kan gewoon brood blijven eten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:27
Bloem
Bloem is offline
Ik weet niet of het brood dat je eet witbrood is (stokbrood?) maar als dat zo is, zou je het kunnen vervangen voor volkoren brood, dat is alvast beter. Bij je warme maaltijd hoeft in principe geen brood, als je wel aardappels/pasta/rijst eet, maar idd, 5 tot 7 boterhammen wordt wel aanbevolen en is ook niet ongezond.

Het zou trouwens ook zo kunnen zijn dat je te weinig eet om af te vallen, of dat je door het sporten spieren kweekt die in de plaats komen van vet, en doordat spieren zwaarder wegen zou je zelfs kunnen aankomen. Als je sport kun je ook eigenlijk beter je cm-s meten en in de gaten houden, dan dat je je gewicht in de gaten houdt.

Oh, en vraag gewoon eens aan je trainer waarom hij vindt dat je minder brood moet eten
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:53
voyager
voyager is offline
Hmm, ik had misschien ook beter vermeld dat ik nu voor een jaartje in Argentinië woon (uitwisseling), dus hier heeft men wel wat andere ideeën, neem ik aan.

Het brood hier, is anders dan in België/Nederland, een gewone boterham vind je hier zo goed als niet, volkoren brood is ook moeilijk (wel worden hier enorm veel beschuitjes (nuja, een soort) gegeten als vervang van brood).

@ bloem: Waarom minder brood: het binnenste, wit, is volgens hem puur massa die dikmaakt...
@Meel Friek, ik vroeg hem wat te eten in de plaats, hij: 'gewoon eten'
In het algemeen zei hij: minder brood, minder pasta, minder frisdrank en minder taart. Die laatste 2 moet ik niet van op letten, pasta eet ik misschien 3x in de week (ze hebben hier zo'n lekkere!) en brood, tsjah, dat eet ik wel veel...

Ik heb nu eens gekeken hoeveel kcal ik ongeveer de laatste dagen in heb genomen via een programma en ik kwam op iets van 2200 kcal gemiddeld.
Een voorbeeld van wat ik gisteren heb gegeten (dus met verminderd brood)
's morgens: stokbrood met een schel ham
rond 10 uur: een appel
's middags: een gekookte aardappel, een biefstuk in boter gebakken, tomaat en komkommer, overgoten met olie en azijn. Als dessert wat koekjes die vergelijkbaar zijn met speculoos
iets voor 4uur: een appel
rond 6.30: 4 tostado's, vergelijkbaar met 2 belgische croque-monsieurs: 6 witte botterhammen, boter, ham en kaas
avondeten: soep (uit een oplospakje), 2 gekookte eitjes, iets van 2 wortels, en dan nog een stuk of 10 'beschuitjes'

Van 4 tot half 6 had ik fitness. In het eerste halfuur had ik 350 kcal verbrand, daarachter deed ik apparaten. De rest van de dag heb ik niets van inspanning gedaan: school in de voormiddag, en in de namiddag wat computer en 's avonds wat winkelen...

Zou het kunnen te maken hebben met een tekort aan mineralen? Gisteren had ik tijdens de fitness op een moment kramp in mijn voet (een kwartier van opkomen en verdwijnen), waarop ik aangeraden werd een magnesiumsupplement te kopen en iedere dag zo een bruistablet te nemen...

@ Meel Friek, uit de fora's te lezen heb ik begrepen dat mensen hier rap bang zijn voor probleemgevallen, maar met mij hoef je niet in te zitten:
1. ik eet véél te graag (een echt dieet dieet zou ik nooit lang kunnen volgen)
2. ik zou graag naar de 57kg, wat ik vorige zomer woog (dus eigenlijk is het wintervet dat ik kwijt wil: een winter in belgie en 1 in argentinie achter elkaar )
3. ik, en ook mijn vriendje, hou van vrouwelijke vormen (gewoon die 3 kussentjes, eentje op de buik en 2 aan de zijkant van mijn billen wil ik kwijt/verminderen, het eerste voor de bikini, het tweede omdat ik dan comfortabeler zit in mijn broeken)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:57
Verwijderd
dus op een dag eet je nu 6 boterhammen, een heel stokbrood, en 10 beschuit-achtige dingen wat dus te vergelijken is met nog 5 boterhammen? Dan zou ik ook zeggen dat je heus wel minder brood mag eten
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:06
voyager
voyager is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-10-2005 @ 16:57 :
dus op een dag eet je nu 6 boterhammen, een heel stokbrood, en 10 beschuit-achtige dingen wat dus te vergelijken is met nog 5 boterhammen? Dan zou ik ook zeggen dat je heus wel minder brood mag eten

geen héél stokbrood, een stuk van ongeveer 15 cm lang en uhm, een diameter van 10 com
de beschuitachtige dingen, hebben volgens de verpakking, voor 10 stuks, een voedingswaarde van 200 kcal (dus de vergelijking met 5 boterhammen gaat niet op), en de 6 boterhammen van de tostados zijn geen gewone boterhammen, het is heel licht en dun brood
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:09
Bloem
Bloem is offline
Het is vrij lastig voor ons om te oordelen denk ik, omdat we die producten niet kennen. Misschien, als je wilt, kun je op valtaf.nl ofzo een paar dagen bijhouden wat je eet, en hoeveel khdr/eiwitten/vetten dat is. Minder brood zal gaan om minder khdr en meer eiwitten, dan kan je zelf het makkelijkste kijken wat je kunt vervangen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:14
voyager
voyager is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-10-2005 @ 17:09 :
Het is vrij lastig voor ons om te oordelen denk ik, omdat we die producten niet kennen. Misschien, als je wilt, kun je op valtaf.nl ofzo een paar dagen bijhouden wat je eet, en hoeveel khdr/eiwitten/vetten dat is. Minder brood zal gaan om minder khdr en meer eiwitten, dan kan je zelf het makkelijkste kijken wat je kunt vervangen.

Ik zal dat eens proberen!

Welke producten kan ik trouwens eten om meer eiwit en minder khdr binnen te krijgen (dus bv het brood van 's avonds te vervangen)?

ei is een goede optie dacht ik, een salade ofzo???
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:18
Bloem
Bloem is offline
Ei is inderdaad goed, salade opzich is niks, maar als daar bv. tonijn in doet is het wel weer goed, vis dus heeft veel eiwitten. Ook kwark is daar goed voor, en magere vleeswaren, kipfilet enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:25
notorius
notorius is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-10-2005 @ 16:57 :
Hoe kan je brood zo lekker vinden.
Oud 04-10-2005, 20:30
Joey22
Joey22 is offline
Ooh lekker professionele begeleiding.
Ten eerste: Hij kan niet eens weten of je in vet afgevallen bent.
Waarom? Hij kijkt alleen naar gewicht. Stel dat je een kilo vetmassa bent afgevallen en een kilo spiermassa hebt bijgekregen.
De dichtheid van spiermassa is groter dan die van vet, dus zo rap zal je het niet merken. Maar: je gewicht is hetzelfde!
Bovendien: eerst stelt ie een schema voor in elkaar en daarna vraagt ie naar je voedingsgewoonten
Kga dan nog eens gelijk zeggen: aan gewicht kan je niet meten hoe mooi je bent, of hoe je bikinilijn is. Er zijn mensen die 20 kilo meer wegen dan jou maar die 2 keer in jouw broeken kan
Het handigste wat je kan doen, is je vetpercentage laten meten. maar als je geen apparatuur hebt om dat te doen, heb je nog 2 andere mogelijkheden: een meterke (om de week je meten en vooruitgang opschrijven) en een spiegel
Bovendien is 2 weken nog wat te weinig om zoiets te weten, zeker in het begin, dan heb je meestal de beste voorruitgang (spiermassa bij en vetmassa weg, na een tijd kan dat niet meer...)
Enneuh: als hij je toevallig ook gezegd heeft dat je veel buikspieroefeningen en beenoefeningen moet doen om het vet daar kwijt te raken, mag je alvast dat professioneel schrappen...
Maar brood is iig sacchariderijk (koolhydraten is eigenlijk een foute benaming...) en als het na een tijd niet meer lukt, kan je mss een boterham schrappen, zorg dat je wat hoger gaat in eiwitten anders.
Oud 04-10-2005, 20:44
Mara
Mara is offline
Je eet meer brood dan 'de gemiddelde mens'.

Ok, enkele 'richtlijnen' dan

1) Probeer op 2000kcal uit te komen. Sport je een dag, dan 2200.
2) Zorg dat je op zo'n 8 boterhammen (omgerekend) per dag komt
3) Rest kan je opvullen met avondeten, kwark, vis, fruit etc.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:46
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-10-2005 @ 21:44 :
Je eet meer brood dan 'de gemiddelde mens'.

Ok, enkele 'richtlijnen' dan

1) Probeer op 2000kcal uit te komen. Sport je een dag, dan 2200.
2) Zorg dat je op zo'n 8 boterhammen (omgerekend) per dag komt
3) Rest kan je opvullen met avondeten, kwark, vis, fruit etc.
ja maar als ze wil afvallen, kan ze beter gewoon op 2000kcal blijven zitten, want dan valt ze mss wat sneller af.
Je hebt geen 8 boterhammen per dag nodig, 4 tot 6 is meer dan genoeg, en anders gewoon fruit eten en veel groente, en als ze hongergevoel heeft kan ze bijvoorbeeld ook eerst een glas water drinken, dan 10 minuten wachten en als ze dan nog honger heeft een stuk fruit eten, en als ze dan nog honger heeft dan een boterham ofzo.
Iig weinig chips etc, maar dat deed ze sowieso al niet dus.
Na het avondeten verbrand het lichaam nog maar weinig, dus dan niet teveel meer eten, tenzij ze na het avondeten sport. zoiets.
Oud 06-10-2005, 13:59
Mara
Mara is offline
Hoe wil jij met 4 tot 6 boterhammen dan in vredesnaam op 2000kcal komen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:59
Mara
Mara is offline
En dat in de avond minder verbranden is grootse onzin
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:28
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Je eet eigenlijk 4x waarvan 3x warm.

Kun je niet proberen om daarvan 3x te maken waarvan 2x koud en 1x warm bijvoorbeeld door je avondeten en je eten van 6.30 samen te voegen. Eet dan bijvoorbeeld een lekkere salade met een broodje.
Oud 06-10-2005, 21:29
mysecret
mysecret is offline
sorry hoor maar je eet wel veel voor iemand die wil afvallen
Oud 06-10-2005, 21:35
squat
squat is offline
Afvallen doe je door GEZOND te eten. Niet door weinig te eten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 22:37
Mara
Mara is offline
Ze wil niet afvallen, ze wil strakker worden. Lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 22:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Niet minder brood gaan eten, maar gezondere dingen erop. Bijvoorbeeld kaas in plaats van chocopasta ofzo.
Oud 07-10-2005, 12:18
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2005 @ 14:59 :
En dat in de avond minder verbranden is grootse onzin
volgens mij niet maargoed.
Oud 07-10-2005, 12:25
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 06-10-2005 @ 23:40 :
Niet minder brood gaan eten, maar gezondere dingen erop. Bijvoorbeeld kaas in plaats van chocopasta ofzo.
20+ Of 30+ kaas dan, zo geweldig is 'gewone' kaas ook niet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:43
Iduna
Iduna is offline
Een vriendin van me volgt een dieet, waarin ze weinig brood eet. Want ze (de 'diëtist') redeneert als volgt: in brood zitten koolhydraten, die zijn moeilijker te verbranden dan eiwitten.

Ik denk dat je best veel kunt eten als je wilt, als je het maar verbrandt/kunt verbranden dmv sport. En als je niet kunt sporten, dan moet je ook niet te veel ongezond/slecht eten.

Ga gewoon lekker door met fitness en dan word je wel strakker.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 13:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-10-2005 @ 13:18 :
volgens mij niet maargoed.
Mag ik jouw onderbouwing weten? Dit is echt zo'n Oprah-feitje namelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 14:36
voyager
voyager is offline
Hmmm, ik denk dat ik dus toch maar wat minder brood/gelijkaardige producten zal eten en rapper een salade ofzo, kan zeker geen kwaad...

Even terugkomen op het 4x eten i.p.v. 3x en het 'na een bepaald uur niet meer eten'
Ik heb altijd gehoord dat het beter is meerdere keren weinig te eten, bv. ontbijt, 10-uurtje, middagmaal, 4-uurtje, avondmaal en dan bv nog iets erachter

En 4x eten, wel, ik heb redelijk lange dagen, vaak avondmaal ik maar om 23 uur, dus is het redelijk normaal denk ik dat ik om 18.00 ook iets wil eten. (Mijn levensritme is hier als volgt: 's morgens rond 7 uur op, dan in de middag 1 à 3 uur siesta, naargelang mijn nood, en 's avonds 24 à 1 uur in mijn bed)

Ik heb trouwens ook altijd gehoord dat je 's avonds echt niet minder gaat verbranden, dat dat uur gewoon een hulpmiddeltje is voor mensen die bv 's avonds voor de tv zich gaan volproppen?

Verder wil ik eigenlijk niet echt minder gaan eten (minder maaltijden zorgt voor een hongergevoel) maar anders eten wil ik wel doen...
Ik erger me wat aan die kussentjes op mijn benen en buik, extreem zijn ze niet maar ik wil er wel wat eleganter uit zien in bepaalde kleren!

@Joey22: mijn begeleider zegt niets van 'plaatselijk vet kwijt raken via specifieke oefeningen', en van dieet was dat meer een opmerking. Hij zei me: minder brood, minder pasta, geen (weinig) frisdrank, taart, koeken, chocolade ... Ik heb hem ook niet gevraagd om een dieet, hij deelde mij meer mee van 'als je gewicht wil kwijt raken, hou dan rekening met...'

wat is kwark eigenlijk? een soort yoghurt? (volgens mij is dit iets Nederlands want ik kan me niet herinneren in belgië dit gelezen te hebben)

en kwa broodbeleg: ik ben redelijk zuinig op broodbeleg, meestal verkies ik een schel ham of een soort gerookt vlees, minder rap een schel kaas, soms gewoon wat salade met tomaat, maar van chocopasta hou ik helemaal niet

Nog een vraagje: in welke mate mag een mens eigenlijk zout consumeren?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:15
Verwijderd
kwark is inderdaad een soort yoghurt, het wordt in belgie 'platte kaas' genoemd

Als je een goede bloeddruk hebt en je nieren werken goed en je drinkt genoeg, hoef je niet echt op te letten hoeveel zout je binnenkrijgt. Je moet 't natuurlijk niet gaan overdrijven
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 16:39
Blackgeni
Blackgeni is offline
Waarom zou je willen afvallen? Het gaat toch om je figuur?
Als je dat soort oefeningen krijg je wat minder vet en dat vervang je door wat spieren, die zijn zwaarder dan vet. Dus een zwaarder iemand kan er toch een mooier figuur hebben dan een lichter iemand. Tegenwoordig wordt er gedacht hoe lichter hoe beter maar ken genoeg mensen die "licht" zijn maar toch cellutis benen hebben omdat ze gewoon geen enkele spier hebben. Nou zeg ik niet dat je super gespierd moet worden maar als je gewoon door gaat met die oefeningen zal je het merken.Kwark of tonijn/zalm zit heel veel eiwit in ( in een ei zitten niet eens zoveel eiwitten als je zou denken).
Oud 11-10-2005, 17:05
Verwijderd
Meid: gefeliciteerd! Je bent echt 1 van de weinigen die hier voorbij komen die al GEZOND eten, en op een gezonde manier strakker willen maken. Goed!

Voor de rest zijn alle tips eigenlijk al gegeven, maar ikwou dat eigenlijk even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-10-2005 @ 14:21 :
Mag ik jouw onderbouwing weten? Dit is echt zo'n Oprah-feitje namelijk.
Maar wat is jouw onderbouwing dan? Want ik zou zeggen dat je 's avonds veel minder doet dan overdag en dat het dus logisch is dat je minder kan verwerken.
Het is wel waar dat Oprah dit zegt (zij zegt dat je na 19.30 beter niks meer kan eten), maar ik heb het ook al vaker andere diëtisten horen zeggen op tv. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe dat dan zit volgens jou.
Oud 11-10-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2005 @ 18:33 :
Maar wat is jouw onderbouwing dan? Want ik zou zeggen dat je 's avonds veel minder doet dan overdag en dat het dus logisch is dat je minder kan verwerken.
Het is wel waar dat Oprah dit zegt (zij zegt dat je na 19.30 beter niks meer kan eten), maar ik heb het ook al vaker andere diëtisten horen zeggen op tv. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe dat dan zit volgens jou.
ten eerste: je lichaam kan niet klokkijken . Als mensen gaan sporten, doenze dat vaak juist wél 's avonds en je kunt beter wel iets eten na het sporten, om te voorkomen dat je lichaam spieren gaat afbreken.
ten tweede: 's nachts eet je ook al niet. Tussen 19.30 en 7.30 zitten dan twaalf uur waarin je niet eet, terwijl toch je lichaam zichzelf in leven houdt waarmee je minimaal 600 calorieën verbruikt.
ten derde: het maakt voor het afvallen niet heel erg veel uit wannéér je dingen eet, zo lang je maar gezonde dingen eet in een matige hoeveelheid (of in een niet-matige hoeveelheid, en er dan bij sporten). Je krijgt niet meer of minder energie binnen door eerder of later te eten.

Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2005 @ 18:33 :
De mensen zeggen dat je na acht uur 's avonds niks meer verbrand. Dat is onzin, je lichaam heeft immers altijd energie nodig. Stel dat jij op een volledige dag (24 uur, in je slaap heb je óók energie nodig) 2000kcal nodig hebt. Het maakt dan écht niet uit wanneer je die 2000kcal binnenkrijgt. Of je dus om 18u je avondeten eet en dan op je totaal zit van 2000kcal zit, of dat je dan op 1800 zit en die 200 's avond neemt, dat maakt wat dát betreft niks uit.

Het is zelfs beter om 's avonds ook te eten, het houdt je stofwisseling op gang. Je lichaam 'denkt' dat er een constante aanvoer van energie is en zal er wat ruimer mee omspringen.

De belangrijkste reden van de 'na 8 uur regel' is dat men 's avonds vaak ongezonde snacks eet. Daar zit een zekere logica achter. Maar als jij je in kan houden en 's avonds gewoon wat gezonds eet (een boterham oid) dan kan dat best, het tijdstip maakt dan niks uit.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-10-2005 @ 18:48 :
(...)

De belangrijkste reden van de 'na 8 uur regel' is dat men 's avonds vaak ongezonde snacks eet. Daar zit een zekere logica achter. Maar als jij je in kan houden en 's avonds gewoon wat gezonds eet (een boterham oid) dan kan dat best, het tijdstip maakt dan niks uit.
So true. Het voorbeeld daarvan zijn natuurlijk de chips, die in verhouding tot de mate waarin ze een verzadigd gevoel veroorzaken natuurlijk gruwelijk veel energie leveren, veel meer dan je in je slaap tot de volgende maaltijd (het ontbijt) kunt verbranden. De combinatie met bier kun je beter helemaal buiten beschouwing laten.

Brood levert energie, en je hebt energie nodig om te blijven leven, zoals door velen hierboven al gezegd. Als je voor het slapen gaan om twaalf uur gewoon een bolletje met kaas neemt dan ga je met een lekker gevoel slapen en je wordt niet met ongezonde rammelende honger wakker - terwijl ondanks dat bolletje met kaas jouw lichaam nog steeds meer energie heeft verbrand dan je erin stopte, alleen maar door dat slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:13
voyager
voyager is offline
Kwark is best nog lekker dan, maar ik neem aan dat het dan beter is er geen suiker bij te voegen (want dat is wel enorm lekker), misschien wat fruit want zuiver vind ik het redelijk... nuja niet zo lekker!

Nog een vraagje, sommige mensen zeggen dat om te dieeten je 2/3 dagen iets minder moet eten en dan de dag erachter normaal om je stofwisseling niet te verlagen en je lichaam niet gewoon te laten worden aan weinig eten.
Stel nu je bent gewoon 2500 kcal op te nemen per dag, dan neem je er 2/3 dagen 2000 op en de dag erachter weer 2500. Is dit iets dat werkt?

@ Arenda dank je

Van cellulitis heb ik ook in lichte mate langs: je ziet het niet tot je begint te duwen op mijn vel, en dan enkel mijn billen/kont. Naar ik me meen te herinneren zijn dat cellen die halfvol zitten met vet? Kan je naast sport wat anders doen om dit kwijt te raken, en helpt sport eigenlijk?

En nog een vrolijke mededeling: mijn buikje begint wel al wat gespierder te raken
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 15:11
Mara
Mara is offline
Je kan als je echt dieet (1500kcal) één dag per week inlassen dat je je behoefte (2000) eet. Als jij gewoon je behoefte eet (2000kcal) en strakker wil worden dmv sport (wat in jouw geval de beste oplossing is) hoef je dat in prinicipe niet in te voeren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:46
voyager
voyager is offline
Even een update voor zij die op zoek zijn naar een gezonde manier om af te vallen: mijn manier werkt!
Twee weken geleden woog ik met mijn sportkleren ongeveer 62,5kg, nu met dezelfde kleren, op hetzelfde tijdstip 60,3!!! Dus zonder kleren/schoenen zo'n 58,5 kg, mooi op weg zonder speciaal dieet, gewoon een beetje meer op te letten (en ondanks dit weekend een halve pak chocolade te hebben opgegeten = vrouwelijke hormonen die toesloegen)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:53
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
voyager schreef op 04-10-2005 @ 17:14 :
Ik zal dat eens proberen!

Welke producten kan ik trouwens eten om meer eiwit en minder khdr binnen te krijgen (dus bv het brood van 's avonds te vervangen)?

ei is een goede optie dacht ik, een salade ofzo???
Ei kan maar dan het eigeel niet opeten.

Probeer je brood altijd te beleggen met kalkoenfilet of kipfilet.
Evt ipv 3 boterhammen bv 2 boterhammen dik belegd met eiwitrijke vleeswaren.
Als je je brood echt wilt vervangen door iets magers met veel eiwitten zou ik voor gekookte koolvis gaan met eve een beetje rauwkost.
't Vult vrij goed en is aardig te pruimen.
Oud 20-10-2005, 13:06
blurred
blurred is offline
Ik vind dit topic een heel goed voorbeeld van een los topic over voeding & een gezond lichaam krijgen. Bewijst dat we ook heel goed zonder het Grote Voeding en Gezondheidstopic kunnen.
Oud 20-10-2005, 13:08
kellytje
kellytje is offline
@ Blurred : klopt ... maar toch mis ik dat topic
Oud 20-10-2005, 15:03
Maija
Maija is offline
Citaat:
voyager schreef op 19-10-2005 @ 22:46 :
Even een update voor zij die op zoek zijn naar een gezonde manier om af te vallen: mijn manier werkt!
Twee weken geleden woog ik met mijn sportkleren ongeveer 62,5kg, nu met dezelfde kleren, op hetzelfde tijdstip 60,3!!! Dus zonder kleren/schoenen zo'n 58,5 kg, mooi op weg zonder speciaal dieet, gewoon een beetje meer op te letten (en ondanks dit weekend een halve pak chocolade te hebben opgegeten = vrouwelijke hormonen die toesloegen)

Waarom komt het voedingsen gezondheidstopic er niet meer, er zijn zoveel kleine topic-jes geweest..
En volgensmij is het veel handiger om al die informatie te bundelen in 1 topic.
En bij deze blijven de echte anorexia patientjes volgensmij ook gewoon weg, waarom dan niet bij het Voeding en gezondheids topic?

Mja, ik ken het verhaal, ik hou mn mond wel.
Oud 20-10-2005, 15:11
blurred
blurred is offline
Citaat:
Maija schreef op 20-10-2005 @ 16:03 :
En bij deze blijven de echte anorexia patientjes volgensmij ook gewoon weg, waarom dan niet bij het Voeding en gezondheids topic?
Omdat het toch wel heel erg makkelijk is om daar je ei kwijt te kunnen. Je weet dat dat topic er altijd is, met losse topics is dat niet zo. Bovendien wordt in een los topic iets specifieks gevraagd, waardoor je er toch niet al je emotionele bagage dumpt.
Oud 20-10-2005, 19:29
Maija
Maija is offline
Citaat:
blurred schreef op 20-10-2005 @ 16:11 :
Omdat het toch wel heel erg makkelijk is om daar je ei kwijt te kunnen. Je weet dat dat topic er altijd is, met losse topics is dat niet zo. Bovendien wordt in een los topic iets specifieks gevraagd, waardoor je er toch niet al je emotionele bagage dumpt.
Ja, oke

Ik vond t topic gewoon fijn, mij heeft t veel geholpen namenlijk, en ook gewoon om 'je ei kwijt te kunnen' stimuleert t ook om gezond af te vallen.

(als je allemaal gezonde dingetjes hoort enz)

Mja, sorry
Oud 20-10-2005, 20:30
voyager
voyager is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-10-2005 @ 22:53 :
Ei kan maar dan het eigeel niet opeten.

Probeer je brood altijd te beleggen met kalkoenfilet of kipfilet.
Evt ipv 3 boterhammen bv 2 boterhammen dik belegd met eiwitrijke vleeswaren.
Als je je brood echt wilt vervangen door iets magers met veel eiwitten zou ik voor gekookte koolvis gaan met eve een beetje rauwkost.
't Vult vrij goed en is aardig te pruimen.
Ik ben totaal geen visliefhebber dus hou ik het liever op kip/kalkoenfilet en koeienfilet was volgens mij ook nog goed (maar dan 1x per week)

Waarom het eigeel niet opeten? Ik meen te weten dat eiwit bijna geen kcal bevat, maar is er iets slecht aan eigeel? Het is toch beter een eitje te eten dan bv. een hamburger? Daarnaast meen ik ook eens gehoord te hebben dat je lichaam meer energie verbruikt om een gekookt ei te verteren dan dat je krijgt door een gekookt ei te eten. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
voyager schreef op 20-10-2005 @ 21:30 :
Ik ben totaal geen visliefhebber dus hou ik het liever op kip/kalkoenfilet en koeienfilet was volgens mij ook nog goed (maar dan 1x per week)

Waarom het eigeel niet opeten? Ik meen te weten dat eiwit bijna geen kcal bevat, maar is er iets slecht aan eigeel? Het is toch beter een eitje te eten dan bv. een hamburger? Daarnaast meen ik ook eens gehoord te hebben dat je lichaam meer energie verbruikt om een gekookt ei te verteren dan dat je krijgt door een gekookt ei te eten. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Nouja in eiwit zitten ongeveer 17 calorieen en in eigeel 60 ofzo. En zo heel lekker is het niet dus als je het kunt dumpen, waarom niet? Scheelt je weer wat. Maar verder is het wel gezond ofzo, als je het maar op maximaal 1 eigeel per dag houdt. Je kunt zoveel eiwit eten als je wil eigenlijk (ik denk niet dat je er 20 op een dag zou eten maar dat zou denk ik ook geen probleem zijn). En tsja dat je meer energie verbruikt om dat eitje te verteren met eigeel is echt bullshit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:17
Joey22
Joey22 is offline
Mjah, veel geblaat hier
Najah, probeer wat en kijk wat werkt, als je echte problemen hebt, kijken dan ff op sites zoals http://www.body-fitness.nl/ en http://www.dutchbodybuilding.com (maar het laatste is wat hardcoreder en zit vol gare hanen )

Basisstofwisseling is om en rond de 1200 kcal, dat je 2000 kcals moet binnenhebben is een veralgemeend gemiddelde, kan je niet van uit gaan.
En als je sport 2200, grote zever. Ik eet ongeveer 4000 kcals per dag, verdoe gemiddeld 3500 op een normaal dagje, en als je mijn buikje wil zien moet je maar ff naar de fotos kijken
Maar als je niet zo hardcore wilt gaan, probeer gewoon dingen te eten waarvan gezegd wordt dat het gezond is, veel sporten en hoe meer je sport, hoe meer eiwitten binnennemen. Dus een eike(MET eigeel erbij), platte kaas, magere kaas, kipfilet en dergelijke voorkeuren
Eigeel vermijden doe je best niet, in het eiwit zit namelijk niet zoveel eiwit, meer in het eigeel, ook zitten er onverzadigde vetten in, die gaan je nog wat helpen je lipidehuishouding te verbeteren (het klinkt raar, maar als je niet voldoende vetten neemt ga je in vet aankomen, je lichaam denkt dan dat er een vettekort zal komen en zal meer omzetten en opslaan zo) en zit ook redelijk wat LDL cholesterol (om even de negatieve naam te verbeteren: cholesterol eten zorgt voor een cholesteronVERLAGING).

@Juliahtje: wablieft sacchariden gemakkelijker te verbranden dan eiwitten?? Geef me het adres van die dietiste eens, die is klaar om ontslagen te worden!!
Sacchariden zijn juist de voorkeursstof om te verbranden en eiwitten zo weinig mogelijk, dat zijn voornamelijk bouwstoffen voor oa enzymen e.d.
Glucopyramose kan makkelijk omgezet worden in ATP, vandaar dat als energiestof meestal zetmeel opgeslagen wordt, en sacchariden worden ALTIJD als eerste verbrandt, daarom ook dat minder dan een minuut of 20 cardioen amper zal helpen, je bloodsuikerspiegel is nog te hoog om aan vetten te beginnen.
Als je het snapt en goesting hebt om alles te lezen, wil ik er anders wat biochemischere verklaringen voor geven?
Oud 20-10-2005, 22:49
Verwijderd
Meneer Joey, wat is je nick op DBB.com? Ik heb je (geloof ik) nog nooit voorbij zien komen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 23:48
Broeder
Broeder is offline
In twee weken mét sporten niet eens een kilo afvallen Hoe krijg je dat nou voor elkaar.
Oud 21-10-2005, 02:17
pipimädchen
pipimädchen is offline
Als je de hele dag door water zuipt heb je al snel geen behoefte meer om te eten. Succes
Oud 21-10-2005, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Joey22 schreef op 20-10-2005 @ 23:17 :

En als je sport 2200, grote zever. Ik eet ongeveer 4000 kcals per dag, verdoe gemiddeld 3500 op een normaal dagje, en als je mijn buikje wil zien moet je maar ff naar de fotos kijken

Oh komop, je kunt heus ook wel zelf nadenken. Dat advies is gegeven aan een meisje dat op de dagen dat ze sport, waarschijnlijk 1 uur sport op matige tot redelijke intensiteit. Niet aan een jongen die, als hij sport, langdurig zware krachttraining doet. 2200 is gewoon een realistisch advies in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-10-2005 @ 23:49 :
Meneer Joey, wat is je nick op DBB.com? Ik heb je (geloof ik) nog nooit voorbij zien komen.
Ik ook niet. Hij ons vast wel

Meneer de prof trainer heeft je gewoon opgedragen wat minder koolhydraten in z'n algemeen te eten. Goede zaak, maar vrij nutteloos wanneer de rest van de voeding niet bijgeschaafd word.

Vlok en Joeymans help haar eens en stel een fatsoenlijk schema op. *zelf lui is*
Oud 21-10-2005, 12:48
voyager
voyager is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-10-2005 @ 12:56 :
Ik ook niet. Hij ons vast wel

Meneer de prof trainer heeft je gewoon opgedragen wat minder koolhydraten in z'n algemeen te eten. Goede zaak, maar vrij nutteloos wanneer de rest van de voeding niet bijgeschaafd word.

Vlok en Joeymans help haar eens en stel een fatsoenlijk schema op. *zelf lui is*
Hé ja, als iemand dat voor me zou willen doen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten