![]() |
||
![]() |
Citaat:
geen héél stokbrood, een stuk van ongeveer 15 cm lang en uhm, een diameter van 10 com de beschuitachtige dingen, hebben volgens de verpakking, voor 10 stuks, een voedingswaarde van 200 kcal (dus de vergelijking met 5 boterhammen gaat niet op), en de 6 boterhammen van de tostados zijn geen gewone boterhammen, het is heel licht en dun brood |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal dat eens proberen! Welke producten kan ik trouwens eten om meer eiwit en minder khdr binnen te krijgen (dus bv het brood van 's avonds te vervangen)? ei is een goede optie dacht ik, een salade ofzo??? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Je hebt geen 8 boterhammen per dag nodig, 4 tot 6 is meer dan genoeg, en anders gewoon fruit eten en veel groente, en als ze hongergevoel heeft kan ze bijvoorbeeld ook eerst een glas water drinken, dan 10 minuten wachten en als ze dan nog honger heeft een stuk fruit eten, en als ze dan nog honger heeft dan een boterham ofzo. Iig weinig chips etc, maar dat deed ze sowieso al niet dus. Na het avondeten verbrand het lichaam nog maar weinig, dus dan niet teveel meer eten, tenzij ze na het avondeten sport. zoiets.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is wel waar dat Oprah dit zegt (zij zegt dat je na 19.30 beter niks meer kan eten), maar ik heb het ook al vaker andere diëtisten horen zeggen op tv. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe dat dan zit volgens jou.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ten tweede: 's nachts eet je ook al niet. Tussen 19.30 en 7.30 zitten dan twaalf uur waarin je niet eet, terwijl toch je lichaam zichzelf in leven houdt waarmee je minimaal 600 calorieën verbruikt. ten derde: het maakt voor het afvallen niet heel erg veel uit wannéér je dingen eet, zo lang je maar gezonde dingen eet in een matige hoeveelheid (of in een niet-matige hoeveelheid, en er dan bij sporten). Je krijgt niet meer of minder energie binnen door eerder of later te eten. Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 17:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is zelfs beter om 's avonds ook te eten, het houdt je stofwisseling op gang. Je lichaam 'denkt' dat er een constante aanvoer van energie is en zal er wat ruimer mee omspringen. De belangrijkste reden van de 'na 8 uur regel' is dat men 's avonds vaak ongezonde snacks eet. Daar zit een zekere logica achter. Maar als jij je in kan houden en 's avonds gewoon wat gezonds eet (een boterham oid) dan kan dat best, het tijdstip maakt dan niks uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Brood levert energie, en je hebt energie nodig om te blijven leven, zoals door velen hierboven al gezegd. Als je voor het slapen gaan om twaalf uur gewoon een bolletje met kaas neemt dan ga je met een lekker gevoel slapen en je wordt niet met ongezonde rammelende honger wakker - terwijl ondanks dat bolletje met kaas jouw lichaam nog steeds meer energie heeft verbrand dan je erin stopte, alleen maar door dat slapen. |
![]() |
||
Citaat:
Probeer je brood altijd te beleggen met kalkoenfilet of kipfilet. Evt ipv 3 boterhammen bv 2 boterhammen dik belegd met eiwitrijke vleeswaren. Als je je brood echt wilt vervangen door iets magers met veel eiwitten zou ik voor gekookte koolvis gaan met eve een beetje rauwkost. 't Vult vrij goed en is aardig te pruimen.
||
Citaat:
![]() Waarom komt het voedingsen gezondheidstopic er niet meer, er zijn zoveel kleine topic-jes geweest.. En volgensmij is het veel handiger om al die informatie te bundelen in 1 topic. En bij deze blijven de echte anorexia patientjes volgensmij ook gewoon weg, waarom dan niet bij het Voeding en gezondheids topic? Mja, ik ken het verhaal, ik hou mn mond wel.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vond t topic gewoon fijn, mij heeft t veel geholpen namenlijk, en ook gewoon om 'je ei kwijt te kunnen' stimuleert t ook om gezond af te vallen. (als je allemaal gezonde dingetjes hoort enz) Mja, sorry
||
![]() |
Citaat:
Waarom het eigeel niet opeten? Ik meen te weten dat eiwit bijna geen kcal bevat, maar is er iets slecht aan eigeel? Het is toch beter een eitje te eten dan bv. een hamburger? Daarnaast meen ik ook eens gehoord te hebben dat je lichaam meer energie verbruikt om een gekookt ei te verteren dan dat je krijgt door een gekookt ei te eten. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mjah, veel geblaat hier
![]() Najah, probeer wat en kijk wat werkt, als je echte problemen hebt, kijken dan ff op sites zoals http://www.body-fitness.nl/ en http://www.dutchbodybuilding.com (maar het laatste is wat hardcoreder en zit vol gare hanen ![]() Basisstofwisseling is om en rond de 1200 kcal, dat je 2000 kcals moet binnenhebben is een veralgemeend gemiddelde, kan je niet van uit gaan. En als je sport 2200, grote zever. Ik eet ongeveer 4000 kcals per dag, verdoe gemiddeld 3500 op een normaal dagje, en als je mijn buikje wil zien moet je maar ff naar de fotos kijken ![]() Maar als je niet zo hardcore wilt gaan, probeer gewoon dingen te eten waarvan gezegd wordt dat het gezond is, veel sporten en hoe meer je sport, hoe meer eiwitten binnennemen. Dus een eike(MET eigeel erbij), platte kaas, magere kaas, kipfilet en dergelijke voorkeuren ![]() Eigeel vermijden doe je best niet, in het eiwit zit namelijk niet zoveel eiwit, meer in het eigeel, ook zitten er onverzadigde vetten in, die gaan je nog wat helpen je lipidehuishouding te verbeteren (het klinkt raar, maar als je niet voldoende vetten neemt ga je in vet aankomen, je lichaam denkt dan dat er een vettekort zal komen en zal meer omzetten en opslaan zo) en zit ook redelijk wat LDL cholesterol (om even de negatieve naam te verbeteren: cholesterol eten zorgt voor een cholesteronVERLAGING). @Juliahtje: wablieft sacchariden gemakkelijker te verbranden dan eiwitten?? Geef me het adres van die dietiste eens, die is klaar om ontslagen te worden!! Sacchariden zijn juist de voorkeursstof om te verbranden en eiwitten zo weinig mogelijk, dat zijn voornamelijk bouwstoffen voor oa enzymen e.d. Glucopyramose kan makkelijk omgezet worden in ATP, vandaar dat als energiestof meestal zetmeel opgeslagen wordt, en sacchariden worden ALTIJD als eerste verbrandt, daarom ook dat minder dan een minuut of 20 cardioen amper zal helpen, je bloodsuikerspiegel is nog te hoog om aan vetten te beginnen. Als je het snapt en goesting hebt om alles te lezen, wil ik er anders wat biochemischere verklaringen voor geven? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Meneer de prof trainer heeft je gewoon opgedragen wat minder koolhydraten in z'n algemeen te eten. Goede zaak, maar vrij nutteloos wanneer de rest van de voeding niet bijgeschaafd word. Vlok en Joeymans help haar eens en stel een fatsoenlijk schema op. *zelf lui is* ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Afvallen Roffle01 | 12 | 03-01-2017 18:38 | |