Advertentie | |
|
![]() |
||
Whah, ik vind hem leuk.
![]() ![]() Goed, dat was nutteloze informatie, maar ik moest het even melden. Verder vind ik Furttwire heel mooi klinken en leest het echt fijn, zoals I C U en Soapsie ook al zeiden. Citaat:
En ik ben de laatste tijd ook aan het schrijven over ikjijhijzijwij, maar dan anders.
|
Bedankt alledrie!
Morgen post ik het tweede deel. I C U: beter lezen, helemaal bovenaan staat dat ik het in twee delen post. Ik denk trouwens dat het tweede deel minder is, maar jullie vinden het eerste deel in ieder geval goed en dat is fijn ![]() Soapsie: Die eerste fout had ik toevallig al veranderd voordat ik je post lag, die tweede.. Daar twijfel ik nog over. Want het is wel een voltooide tijd en zo... Roos: Fera heb ik afgeleid van het werkwoord doen-> fereer, Tera komt van tero, water. En je spreekt het ook uit als Ferra en Terra. Zal ik van die tweede droeg had maken, of heb je een andere optie? ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Bedankt allemaal
![]() Hier het tweede en laatste stuk: Overal is vuur, om mij heen en zelfs op mij. Ik huil en zoek mijn tweede paar handen, maar kan ze niet vinden. Op mijn knieën kruip ik verder. Alles stort krakend in elkaar. Waar is iedereen? Zo warm, zo warm… Is dit waar papa bang voor was, is dit waarom mama altijd zo klaagde? Al dat vuur hier, wat zijn de mensen kwaad. Was mijn papa dan geen goede leider? Waar zijn mijn handen nu, ik heb zo niet genoeg… Ik schudde mijn hoofd, maar het was al te laat. Voor de eerste keer in ons leven voelden Fera en ik niet hetzelfde, al hadden we wel aan hetzelfde gedacht. Waar ik angst voelde, had Fera woede. Ineens lag het pistool in haar hand. Het ging zo snel dat ik het eerst niet door had, maar de hoteleigenaar had het wel meteen door. Hij schreeuwde en Fera schoot. Daarna wordt mijn herinnering vaag. Mensen sprongen op en grepen ons vast. Kenden zij geen angst voor onze wapens, hadden zij geen gevoel voor onze mooie verhalen? We moesten wel in Furttwire zijn, iedereen was hier zo wreed. Ze stopten ons in twee aparte cellen. We gilden, krijsten, schreeuwden, maar het maakte niets uit. Pas nu viel het mij op dat deze mensen een ander accent hadden dan we de afgelopen twintig jaar hadden gehoord. Het was niet precies het onze, maar het kwam er een beetje bij in de buurt. Blijkbaar waren wij heel langzaam teruggereisd naar onze geboortestreek. Eerst tien jaar bedelend heen, daarna tien jaar als prinses terug. En nu… Ik heb in die dagen voornamelijk gehuild. Normaal huilde ik nooit, maar ik was gebroken. Mijn geschiedenis frustreerde mij opeens, ik begreep het niet meer. Waarom waren wij toen eigenlijk zo ver weg gevlucht? Hoe was het mogelijk dat wij nu in de gevangenis zaten? Ik piekerde en huilde, dagen en nachten lang. Totdat Fera mijn cel binnenliep. Deze paar dagen afzondering hadden ervoor gezorgd dat onze weinige verschillen waren versterkt. Fera had niet gehuild, Fera had ervoor gezorgd dat ze de sleutels in handen kreeg. Verder had ze drie wapens. “Maar waar moeten we dan heen?” jammerde ik. Fera keek me aan met een blik die ik nog nooit had gezien. Niet-begrijpend. “Gewoon, weer terug de andere kant op.” “Ze zullen ons oppakken, het heeft geen zin. Ons leven is over.” Fera pakte een van de pistolen en begon eraan te friemelen. “Waar heb je het over? We kunnen weer leven zoals vroeger.” Ze begreep me niet meer. Ik begreep haar ook niet meer. Ik wist dat de mythe zou weg zijn, dat we waren ontmaskerd. Niemand zou ons meer geloven, iedereen zou ons dood willen hebben. “Niet waar,” zei ik. “Het is…” Verder kwam ik niet, ik kon mijn gedachten niet onder woorden brengen. Even was het stil, toen hoorden we een bewaker die door de gang kwam aanlopen. Fera en ik keken elkaar verschrikt aan. “Nee!” gilde ik, maar het was –alweer- te laat. Ik sprong op en probeerde Fera’s pistool te pakken, maar ze wilde het niet afgeven. Ineens ging het af, we schrokken er allebei van. De bewaker stond met getrokken pistool naar het gevecht te kijken. “Vluchten heeft geen zin,” hijgde ik. “Je maakt het alleen maar erger.” Fera antwoordde niet. Ze trok zich los en schoot.
|
![]() ![]()
|
Het is ineens iets... heel anders, zeg maar. Ik vind het niet helemaal aansluiten op het eerste gedeelte. Wel ongeveer en ik weet niet zeker of ik het helemaal snap, maar eigenlijk vind ik het té onduidelijk.
O, en ik zou van die tweede inderdaad had maken.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar het einde is dan wel toch weer simpel. De één wil vluchten, de ander wil zich niet verder in de moeilijkheden werken en rustig in de gavngenis afwachten... degene met het pistool schiet uiteindelijk waarschijnlijk de bewaker door z'n harses. ![]()
|
Verwijderd
|
Opzich wel intressant, maar juist daardoor ben ik dan heel nieuwsgierig naar alle informatie erbij. Maar goed, ik ben ook iemand die in verhalen veel details en informatie zoekt, waardoor ik me dan helemaal inleef. Wel leuk geschreven dus, maar ik mis de mogelijkheid om je in te leven, alhoewel dat wel moeilijk is met een kort stuk
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ow wacht, die flashback ![]() Ik kan me voorstellen dat het wat onduidelijk is ![]() Maar je hebt gelijk over het einde. Behalve dan dat ik had bedacht dat ze haar zus (ook) doodschoot, maar dat zijn gewoon twee verschillende interpretaties of zo ![]() ![]() Oké, ik droom gewoon te moeilijke dingen om echt te kunnen opschrijven ![]() ![]() Als dingen nog niet duidelijk zijn: specifieke vragen wil ik graag beantwoorden ![]()
||
Citaat:
![]() Dit is echt mijn eeuwige fout, van jullie verwachten dat jullie mijn vreemde hersenkronkels kunnen volgen ![]() Toch bedankt natuurlijk ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind het eerste deel heel leuk, mysterieus en vlot. Het tweede deel komt te snel, je had beter eerst een tussenstukje ingebouwd. (ik schrijf ook vaak over dromen die ik gehad heb ![]()
||
Citaat:
![]() Het is toch fijn dat jullie mijn eerste helft leuk vinden ![]() ![]() ![]() Ik schrijf eigenlijk bekant alleen maar over mijn dromen, omdat ik in het dagelijks leven nooit wat meemaakt en je moet ergens je inspiratie vandaan halen ![]()
|
Ik heb nog geprobeerd dingen te verbeteren, veranderen. Ik weet niet of iemand nog zin heeft het te lezen, maar zou wel leuk zijn
![]() Mensen die een pb van mij verwachten, mijn internet doet het niet echt, dus mja ![]() Overal is vuur, om mij heen en zelfs op mij. Ik huil en zoek mijn tweede paar handen, maar kan ze niet vinden. Op mijn knieën kruip ik verder. Alles stort krakend in elkaar. Waar is iedereen? Zo warm, zo warm… Is dit waar papa bang voor was, is dit waarom mama altijd zo klaagde? Al dat vuur hier, wat zijn de mensen kwaad. Was mijn papa dan geen goede leider? Waar zijn mijn handen nu, ik heb zo niet genoeg… Ik schudde mijn hoofd, maar het was al te laat. Voor de eerste keer in ons leven voelden Fera en ik niet hetzelfde, al hadden we wel aan hetzelfde gedacht. Waar ik angst voelde, had Fera woede. Ineens lag het pistool in haar hand. Het ging zo snel dat ik het eerst niet door had, maar de hoteleigenaar had het wel meteen door. Hij schreeuwde en Fera schoot. Daarna wordt mijn herinnering vaag. Mensen sprongen op en grepen ons vast. Kenden zij geen angst voor onze wapens, hadden zij geen gevoel voor onze mooie verhalen? We moesten wel in Furttwire zijn, iedereen was hier zo wreed. Ze stopten ons in twee aparte cellen. We gilden, krijsten, schreeuwden, maar het maakte niets uit. Pas nu viel het mij op dat deze mensen een ander accent hadden dan we de afgelopen twintig jaar hadden gehoord. Het was niet precies het onze, maar het kwam er een beetje bij in de buurt. Blijkbaar waren wij heel langzaam teruggereisd naar onze geboortestreek. Het verbaasde me, we hadden er nooit over nagedacht waar we heen gingen. Toen Fera en ik erachter kwamen dat onze ouders overleden waren, vluchtten we zo ver mogelijk weg. Na bijna tien jaar anoniem geleefd te hebben, kwam de prinsessenmythe tot stand en keerde het tij. De slechte, armoedige jaren maakten plaats voor rijke jaren vol macht. We dachten bijna nooit meer aan Furttwire en letten er ook nooit op waar we heen reisden. Maar nu was dat alles voorbij. Ik heb in die dagen voornamelijk gehuild. Normaal huilde ik nooit, maar ik was gebroken. Mijn geschiedenis frustreerde mij opeens, ik begreep het niet meer. Waarom waren wij toen eigenlijk zo ver weg gevlucht? Hoe was het mogelijk dat wij nu in de gevangenis zaten? Ik piekerde en huilde, dagen en nachten lang. Totdat Fera mijn cel binnenliep. Deze paar dagen afzondering hadden ervoor gezorgd dat onze weinige verschillen waren versterkt. Fera had niet gehuild, Fera had ervoor gezorgd dat ze de sleutels in handen kreeg. Verder had ze drie wapens. “Maar waar moeten we dan heen?” jammerde ik. Fera keek me aan met een blik die ik nog nooit had gezien. Niet-begrijpend. “Gewoon, weg van hier.”
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Werk, Geld & Recht |
2 maanden gewerkt,geintimideerd,werd teveel-->weggelopen =ontslagen... devilcat | 71 | 29-03-2005 08:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Dat wij dat zijn wondersbestaan | 4 | 19-07-2003 09:30 |