Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 20:53
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Was zwaar depri. en heb maandag een overdosis genomen. (oxazepam + efexor)
Ik heb een infuus gehad en 2 glazen met een heel vies zwart drankje. Ik moest 1 nacht in het ziekenhuis blijven, ben gister met ontslag gegaan. Moet ik nog rekening houden met vreemde verschijnselen ofzo? kan ik morgen weer gewoon naar school? kan ik volgende week weer gewoon sporten? Ik heb de hele tijd kramp in mijn buik, erg? ben snel uitgeput, erg?
Ik ben wel naar de dokter geweest, maar was nog te verward om te kunnen bedenken wat ik moest vragen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:54
Cookie
Cookie is offline
Geen ervaring mee.
Misshien kan je de dokter nog bellen?
Oud 05-10-2005, 21:03
Built to last
Built to last is offline
goh, laat je gezonde verstand spreken en zoek ten eerste eens hulp voor bepaalde zaken in plaats van je af te vragen wanneer je weer kan gaan sporten.

en blijf morgen lekker thuis!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dat zwarte drankje waar je het over hebt, is naar alle waarschijnlijkheid norit geweest, een middel dat heel veel stoffen uit je maag en darmen op kan nemen en wat ze dus hebben gegeven om de overmatige stofen die je hebt ingenomen op te nemen zodat ze minder schade zouden aanrichten. Dit kan de kramp in je maag verklaren Gaat na een tijdje vanzelf weer over, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Sowieso zal je maag/darmen wellicht wat van slag zijn door de overmatige dosis mediactie die je hebt geslikt.

En dat je snel uitgeput bent kan een nasleep zijn van de overdosis medicatie, kijkende naar de middelen die je geslikt hebt. Ook dit trekt vanzelf wel weer bij. Maar vergeet niet dat dit een ingrijpende ervaring voor je is (geweest) en dat je daar ook mentaal van uitgeput kunt zijn. Bekijk dus ook voor jezelf wat je wel of niet al weer aankunt en ook van mij het advies hulp te zoeken indien je deze nog niet hebt. Maar aangezien je opgenomen bent geweest zullen ze daar ook wel het een en ander voor je gedaan hebben/geregeld hebben, dus ik hoop dat je daar wat aan hebt
Oud 06-10-2005, 09:07
toemba
toemba is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-10-2005 @ 22:17 :
Dat zwarte drankje waar je het over hebt, is naar alle waarschijnlijkheid norit geweest, een middel dat heel veel stoffen uit je maag en darmen op kan nemen en wat ze dus hebben gegeven om de overmatige stofen die je hebt ingenomen op te nemen zodat ze minder schade zouden aanrichten. Dit kan de kramp in je maag verklaren Gaat na een tijdje vanzelf weer over, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Sowieso zal je maag/darmen wellicht wat van slag zijn door de overmatige dosis mediactie die je hebt geslikt.

En dat je snel uitgeput bent kan een nasleep zijn van de overdosis medicatie, kijkende naar de middelen die je geslikt hebt. Ook dit trekt vanzelf wel weer bij. Maar vergeet niet dat dit een ingrijpende ervaring voor je is (geweest) en dat je daar ook mentaal van uitgeput kunt zijn. Bekijk dus ook voor jezelf wat je wel of niet al weer aankunt en ook van mij het advies hulp te zoeken indien je deze nog niet hebt. Maar aangezien je opgenomen bent geweest zullen ze daar ook wel het een en ander voor je gedaan hebben/geregeld hebben, dus ik hoop dat je daar wat aan hebt
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt..

Maar inderdaad, TS , er zijn misschien belangrijkere dingen op het moment dan "wanneer je weer kan gaan sporten". Ga dit eens na bij jezelf, en zoek hier hulp bij want daar kan je heel veel aan hebben..
Oud 06-10-2005, 16:13
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
toemba schreef op 06-10-2005 @ 17:07 :
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt..

Maar inderdaad, TS , er zijn misschien belangrijkere dingen op het moment dan "wanneer je weer kan gaan sporten". Ga dit eens na bij jezelf, en zoek hier hulp bij want daar kan je heel veel aan hebben..
ben ik dan de enige die het een beetje vreemd vind dat ze als ze zo zwaar depri is ze zich bezig hood met dingen als sporten en naar school gaan (+/- 4 dagen na een overdosis) ??
Oud 06-10-2005, 16:19
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 06-10-2005 @ 17:13 :
ben ik dan de enige die het een beetje vreemd vind dat ze als ze zo zwaar depri is ze zich bezig hood met dingen als sporten en naar school gaan (+/- 4 dagen na een overdosis) ??
Nee, maar ik neem aan dat ze niet op advies van zichzefl weer naar school gaat en weer gaat sporten toch??
Als dit wel is ben ik het helemaal met je eens
Oud 06-10-2005, 16:28
plusvrouwtje
plusvrouwtje is offline
Mijn vraag is, hoe jij aan Oxazepam+efexor komt? Ok, deze medicamenten worden voorgeschreven bij depressie, maar wel voor maximaal 1 maand en dan de juiste dosering -> goede aantal mg-en waarmee, dacht ik, toch geen overdosis van kunt nemen?. Of heb ik het verkeerd?

Maar goed, iig lijkt het me erg verstandig als je eens met iemand hierover gaat praten.
Want een overdosis nemen, doe je niet zomaar, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 17:07
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn exvriend heeft ook een keer zoiets gedaan, maar dan met pijnstillers als ibuprofen e.d. Hij is niet opgenomen geweest maar heeft nog een week lang moeten overgeven en voelde zich niet goed.. Dat je je op dit moment goed voelt wil niet zeggen dat dat over een paar uur nog zo is!

En trouwens, als je zo'n zelfmoordpoging hebt gedaan denk je toch niet meteen weer aan sport en school? Je wilt blijkbaar dit leven toch niet kwijt, anders zat je niet met sporten in je maag!
Ik weet natuurlijk de achterliggende gebeurtenissen en omstandigheden niet maar als ik het zo lees valt het allemaal wel mee met je depressiviteit..
Oud 06-10-2005, 17:36
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 07-10-2005 @ 01:07 :

En trouwens, als je zo'n zelfmoordpoging hebt gedaan denk je toch niet meteen weer aan sport en school? Je wilt blijkbaar dit leven toch niet kwijt, anders zat je niet met sporten in je maag!
Ik weet natuurlijk de achterliggende gebeurtenissen en omstandigheden niet maar als ik het zo lees valt het allemaal wel mee met je depressiviteit..
my point exactly
Oud 06-10-2005, 19:12
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
alsof ik zomaar een zelfmoordpoging zou doen ofzo. Zo van leuk....laat ik eens iets nieuws proberen in mijn leven . Ik was echt depri. en ik heb echt een poging gedaan. Het is alleen zo dat ik extreme stemmingwisselingen heb en dat het slechte gevoel net zo snel kan komen als het weer kan gaan.
Ik ben wel gewoon naar school geweest. Het is voor mij belangrijk om mijn gedachte ergens anders toe te zetten. Sport is misschien idd. een beetje dom om me mee bezig te houden.
Ik voel me lichamelijk gezien nog steeds redelijk. Ik ben alleen weer ongesteld nu, terwijl ik dat net 5 dagen terug voor het laatst ook was.
Die medicijnen had ik nog. Ze hadden mij op een gegeven moment veel efexor mee gegeven en de volgende keer dat ik daar was moest ik aan een ander medicijn beginnen. Daarom had ik het nog. Oxazepam...daar kun je altijd aan komen. Dat slik ik al zowat een jaar. Verder bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 19:24
plusvrouwtje
plusvrouwtje is offline
Citaat:
Die medicijnen had ik nog. Ze hadden mij op een gegeven moment veel efexor mee gegeven en de volgende keer dat ik daar was moest ik aan een ander medicijn beginnen. Daarom had ik het nog. Oxazepam...daar kun je altijd aan komen. Dat slik ik al zowat een jaar. Verder bedankt voor de reacties!
Ik wil niet lullig zijn ofzo, maar dit klopt toch echt niet hoor..
Dat je die Efexor misschien nog over had omdat je met een ander medicament moest beginnen, dat zou kunnen. Maar dat kunnen er nooit veel geweest zijn omdat je dat medicament maar voor maximaal 1 maand voorgeschreven krijgt. En geloof me dat krijg je niet eerder, dat krijg je pas als je ze op hebt dus nà 1 maand.
En aan Oxazepam kun je ook niet zomaar komen, dat is sowieso alleen maar op recept verkrijgbaar net als Efexor en ook maar voor maximaal 1 maand, en 't zelfde als bij Efexor, krijg je er pas een herhalingsrecept voor als je de Oxazepam op hebt. Of het moet al op voorschrift van de arts zijn, maar dat komt maar zelde voor.
Dus..

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 19:58
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Citaat:
plusvrouwtje schreef op 06-10-2005 @ 20:24 :
Ik wil niet lullig zijn ofzo, maar dit klopt toch echt niet hoor..
Dat je die Efexor misschien nog over had omdat je met een ander medicament moest beginnen, dat zou kunnen. Maar dat kunnen er nooit veel geweest zijn omdat je dat medicament maar voor maximaal 1 maand voorgeschreven krijgt. En geloof me dat krijg je niet eerder, dat krijg je pas als je ze op hebt dus nà 1 maand.
En aan Oxazepam kun je ook niet zomaar komen, dat is sowieso alleen maar op recept verkrijgbaar net als Efexor en ook maar voor maximaal 1 maand, en 't zelfde als bij Efexor, krijg je er pas een herhalingsrecept voor als je de Oxazepam op hebt. Of het moet al op voorschrift van de arts zijn, maar dat komt maar zelde voor.
Dus..
Hoe kom je daar nou bij?
Ik heb 5 maanden lang 3 efexor (225 mg) per dag geslikt! Ik kreeg elke keer 3 doosjes als ik mijn medicatie ophaalde (90 pillen dus) noem jij dat niet veel? Ik heb volgensmij nog wel een herhalingsreceptbriefje en ik zou 'm bijna voor je gaan scannen. Je hebt het echt fout hoor!
Oxazepam had ik gekregen voor paniekaanavllen en even later als slaapmiddel. Ze houden echt niet bij hoeveel je precies slikt en als ik om een herhalingsrecept voor de oxazepam vroeg, dan kreeg ik dat gewoon. Geloof me nou maar, wat zou ik er aan hebben om te liegen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:17
Cookie
Cookie is offline
Maar waarom krijg je dan anti depressiva terwijl je heel erge stemingswisselingen hebt en , wat ik begrijp, niet depressief bent. (ik bedoel niet constant depri)
Oud 06-10-2005, 20:25
Nienna*
Nienna* is offline
Jezus, kunnen we misschien gewoon tips geven in plaats van afkraken? Ze heeft er niets aan als jullie haar verhaal in twijfel trekken.

Helaas weet ik hier verder niets over. Maar wat me verstandig lijkt, is dat je een therapeut zoekt, als je die niet al hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 06-10-2005 @ 21:17 :
Maar waarom krijg je dan anti depressiva terwijl je heel erge stemingswisselingen hebt en , wat ik begrijp, niet depressief bent. (ik bedoel niet constant depri)
Misschien om die diepe dalen toch lichter te maken? Ik weet niet precies hoe het zit met medicijnen bij ernstige stemmingswisselingen, maar ik kan me voorstellen dat ze het er wel bij voorschrijven.

@TS: Ik zou de dokter even bellen om het te vragen. En los van je vraag in je beginpost: ik denk, net als een aantal anderen, dat het idd verstandig is om hulp te zoeken, als je dat nog niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:37
plusvrouwtje
plusvrouwtje is offline
Ik zeg ook niet dat je liegt.
Maar ik werk in een praktijk, en daar wordt het precies bij gehouden wat iemand slikt en wanneer wat is voorgeschreven, en dat wordt goed gecontroleerd door de assistentes+de arts zelf ,en ook in de apotheken wordt dat goed gecontroleerd.

Maar goed als jij denkt dat je gelijk hebt, prima.

T enige wat je echt moet doen is hulp zoeken, succes!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 23:20
Thee Muts
Thee Muts is offline
Zo raar is het niet hoor, dat iemand na een overdosis in de ogen van een ander gelijk zijn leven weer op wil pakken. Vaak word een overdosis genomen op een moment dat iemand compleet in de ban is van zijn extreem negatieve emoties. En als iemand dan weer een beetje bijkomt, kan hij dingen opeens heel anders zien, zijn aandacht op andere dingen richten, al zou het maar op de automatische piloot zijn. Na een zelfmoordpoging hoeft iemand echt niet per definitie alleen nog maar depri in bed te liggen zonder verder ook maar iets te willen. De stemming van iemand kan dan zo wisselend zijn dat dat het voor de omgeving vaak heel moeilijk maakt om te begrijpen.

En je moest eens weten op hoe veel manieren je aan medicatie kunt komen en welke trucjes er allemaal zijn om medicijnen op te sparen. Ik heb daar zelf vanuit mijn opleiding en ook in mijn eigen omgeving genoeg van meegekregen, dus zo ondenkbaar is dat heus niet.
Oud 06-10-2005, 23:31
Verwijderd
Citaat:
plusvrouwtje schreef op 06-10-2005 @ 21:37 :

Maar goed als jij denkt dat je gelijk hebt, prima.
Ik denk niet dat het een kwestie van denken is, je wéét toch zelf hoeveel medicijnen je meekrijgt. Als iemand dan zegt van "dat kan helemaal niet" denk je toch ook van "ik heb ze hier toch echt liggen hoor".

Maargoed, aan de topicstarter: misschien kun je beter nog een afspraak met je huisarts (of andere arts) maken en dan nog eens rustig al je vragen stellen en erover praten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
plusvrouwtje schreef op 06-10-2005 @ 17:28 :
Mijn vraag is, hoe jij aan Oxazepam+efexor komt? Ok, deze medicamenten worden voorgeschreven bij depressie, maar wel voor maximaal 1 maand en dan de juiste dosering -> goede aantal mg-en waarmee, dacht ik, toch geen overdosis van kunt nemen?. Of heb ik het verkeerd?.
Mwoh, ik heb op dit moment voor 6 maanden Efexor XR 75 mg & 150 mg in huis.. Enne, ik heb eveneens Oxazepam geslikt, ik kon onbeperkt oxazepam 50mg bij de apotheek halen. Ook al krijg je het per 14 dagen/ per maand mee, dan nog kun je het opsparen.

Ontopic, ik heb toentertijd 2 maand last van mijn lever gehad. Gezond eten en rustig aan doen, veel meer kun je er volgens mij niet aan doen.

heel veel sterkte
Oud 07-10-2005, 16:39
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
plusvrouwtje schreef op 06-10-2005 @ 20:24 :
Maar dat kunnen er nooit veel geweest zijn omdat je dat medicament maar voor maximaal 1 maand voorgeschreven krijgt. En geloof me dat krijg je niet eerder, dat krijg je pas als je ze op hebt dus nà 1 maand.
Geloof me, ik heb op dit moment voor een half jaar Efexor in m'n nachtkastje, geheel volgens recept! (Ofwel, 12 doosjes).
Oud 16-10-2005, 09:13
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hmmz, om maar weer even on topic te gaan..

Ik heb hier helaas ook ervaring mee en dat zwarte drankje dat je hebt gehad is Norit... Hiervan krijg je inderdaad maagkrampen enz.. Ik weet niet of je ook een maagspoeling hebt gehad, maar daar is je maag zeker nog een aantal dagen van slag van.
Ik zou rusitg aan weer beginnen met wat je wel en niet kunt, en het niet echt plannen ofzo.
Wel lijkt het mij logisch, of eigenlijk noodzakelijk dat je gaat praten over het waarom en hoe nu verder.. maar dat zal vast wel gebeuren, want zoiets blijft natuurlijk niet on opgemerkt.

Verder, dat je ant depressiva hebt voorgeschreven gekregen is inderdaad om die diepe dalen wat minder "diep" te maken.. (opsparen heeft echter natuurlijk geen zin)
En oxazepam wordt gebruikt als kalmeringsmiddel en als slaapmiddel.. je kan daar makkelijk een nieuw recept voor krijgen.. je hoeft alleen maar te melden dat het op is..

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je de goede hulp krijgt, zodat je dit niet meer hoeft mee te maken!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten