Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2005, 21:43
lso
lso is offline
Hoi,

Binnen enkele maanden ga ik op kamp.Ik ben nog nooit als begeleidster meegeweest. Ik zou 's avonds graag met de groep een quiz doen. Het lijkt mij leuk om de groep in kleinere groepjes te verdelen en met hen activiteiten te doen.

Iemand leuke ideetjes/activiteiten in gedachten?

Thx!!!!

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2005, 17:30
Verwijderd
Misschien handig om er bij te vertellen om welke leeftijdsgroep het gaat? En eventueel om hoeveel kinderen (in totaal), waar het kamp mee is en dat soort dingen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 09:13
lso
lso is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2005 @ 18:30 :
Misschien handig om er bij te vertellen om welke leeftijdsgroep het gaat? En eventueel om hoeveel kinderen (in totaal), waar het kamp mee is en dat soort dingen?
Leeftijdsgroep is 12-13 jaar, we zijn met een 50 kinderen... Het is een driedaagse door school georganiseerd...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 18:17
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Citaat:
lso schreef op 24-09-2005 @ 10:13 :
Leeftijdsgroep is 12-13 jaar, we zijn met een 50 kinderen... Het is een driedaagse door school georganiseerd...
Misschien ook wel leuke ideeen op internet te vinden?

Ontopic: Misschien een leuke speurtocht; als het al aardig donker is? Is idd ouderwets, maar doet het altijd goed.
Oud 26-09-2005, 06:19
Verwijderd
Zelf vond ik toen het dierengeluidenspel en levend stratego altijd erg leuk. Misschien kan je op internet/in boeken de spelregels hiervan vinden, want die weet ik niet. (Zijn bij het dierengeluidenspel niet zo heel ingewikkeld, die zou ik je eventueel nog wel kunnen vertellen, maar bij levend stratego zijn het er aardig wat.)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2005 @ 07:19 :
Zelf vond ik toen het dierengeluidenspel en levend stratego altijd erg leuk. Misschien kan je op internet/in boeken de spelregels hiervan vinden, want die weet ik niet. (Zijn bij het dierengeluidenspel niet zo heel ingewikkeld, die zou ik je eventueel nog wel kunnen vertellen, maar bij levend stratego zijn het er aardig wat.)
jah levend stratego is heel leuk!! echt een aanrader hoor
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 12:03
ikkuh15
ikkuh15 is offline
- levend stratego idd..
- geluidenspel
- spel waarbij er overal spiegels staan in het donker daarop moet je dan schijnen met de zaklamp en zo kom je weer terug
- speurtocht met allerlei vragen
- dat je ergens gedumpt word en de weg terug moet vinden. En er rijden dan een paar mensen rond en als zij je zien moet je weer mee in de auto en word je weer ergens gedumpt. Je moet je dus verstoppen voor alles

Dit zijn dingen die wij op kamp georganiseerd hadden...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 12:40
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Op school speelden wij vroeger een leuk spel met de hele klas (ong. 30 pers.). Ik weet niet meer hoe het heette, maar ik leg het wel in het kort uit want het is echt een heel leuk spel:

Nodig: schoolbord of 2 grote vellen papier
voor alle deelnemers een klein notitiepapiertje + pen

Voorbereiding de verdeelt de groep in 2 teams. Iedereen in het team laat je op het notitiepapiertje een schuilnaam schrijven. Hierna worden alle papiertjes van ieder team afzonderlijk opgehaald en worden alle schuilnamen op het schoolbord geschreven (team 1 en 2 natuurlijk gescheiden).

Het spel: de teams moeten omstebeurd gaan raden welke schuilnaam bij wie hoord. Als jouw naam is geraden mag je niet meer meedoen. Het team dat als eerste alle schuilnamen van de tegenpartij heeft geraden is de winnaar.

Je kunt het spel natuurlijk ook in meerdere teams spelen. Alleen word het dan wel ingewikkelder. Veel sux-6!
Oud 04-11-2005, 17:51
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou iets van een nachtelijke speurtoch toen. maar dan niet zo'n sloeberding waar je de stoepkrijt-pijlen moet volgen, maar dat ze een kaart krijgen ofzo en dan langs de route mensen met een griezel-kostuum aan neerzetten ofzo. Aannemend dat dit om brugklassers gaat, zou het best leuk kunnen worden. Maar laat de kinderen wel zelf groepjes maken, of zorg dat je zeker weet dat iedereen in een groepje elkaar aardig vindt.
Oud 06-11-2005, 11:38
Missy
Missy is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 04-11-2005 @ 18:51 :
Ik zou iets van een nachtelijke speurtoch toen. maar dan niet zo'n sloeberding waar je de stoepkrijt-pijlen moet volgen, maar dat ze een kaart krijgen ofzo en dan langs de route mensen met een griezel-kostuum aan neerzetten ofzo. Aannemend dat dit om brugklassers gaat, zou het best leuk kunnen worden. Maar laat de kinderen wel zelf groepjes maken, of zorg dat je zeker weet dat iedereen in een groepje elkaar aardig vindt.
Goed idee! Idd ook belangrijk dat ze in een groepje zitten waar ze het leuk vinden! Anders vinden ze er misschien geen bal aan of lopen ze er maar een beetje bij.
Oud 06-11-2005, 17:03
Multilot
Multilot is offline
Wij hebben laatst kolonisten van catan gedaan met die groep, maar dan niet als bordspel, maar bosspel.
Staat wel ergens op internet, ik heb geen zin om te zoeken, maar het was wel erg leuk!

het heet het havenspel geloof ik
Oud 11-11-2005, 13:15
DeuS
DeuS is offline
Je kan ook het schijnwerperspel doen.

het is een smokkelspel.

Nodig: waxinelichtjes voor de kinderen, zaklampen voor de begeleiders, een bos met een heuvel.

Werking: De begeleiders verstoppen zich op de route tussen punt A (waar de kinderen beginnen en hun waxinelichtjes krijgen). De kinderen moeten hun waxinelichtjes smokkelen van punt A naar punt B (de heuvel in het bos). De begeleiders moeten de kinderen 'tikken' door ze aan te schijnen en hun naam te roepen en dan moeten ze hun lichtje inleveren en weer terug naar punt A. Als de kinderen de heuvel bereiken moeten ze hun waxinelichtje daar inleveren en deze wordt dan aangestoken, waarna ze weer naar punt A moeten.

Het is een ontzettend gaaf spel om te spelen, zeker als er een aantal waxinelichtjes op de heuvel aangestoken zijn. Dit licht de heuvel op, wat ontzettend mooi is in een donker bos.

greetz Leander
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:45
flyaway
flyaway is offline
Misschien kan je ze vragen wat ze zelf leuk zouden vinden?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:26
Verwijderd
Citaat:
pink floyd schreef op 20-10-2005 @ 11:29 :
jah levend stratego is heel leuk!! echt een aanrader hoor
geweldig spel is dat idd!

En dropping blijf ik super vinden.

Je kan ook Nederlands songfestival doen. De groep in tweeen verdelen en ze zoveel mogelijk Nederlandse liedjes laten bedenken in 5 minuten. Deze moeten ze dan om ste beurt een stukje zingen. Wanneer een groep een dubbele zingt hebben ze verloren. Vind het altijd een geweldig spel.

Geblindoekt vla voeren is altijd hilarisch!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:02
pinbalpaul
pinbalpaul is offline
Die klote kinderen, laat ze maar voetballen. Ik heb het idee of alle kinderen tegenwoordig ADHD hebben of een Amerikaanse booth camp zal ze leren die schijnheilige etters zeker die leeftijd groep 12-13

WWW.FUNING.NL
Oud 29-11-2005, 09:56
mcflem
mcflem is offline
Smokkelspel is leuk inderdaad, wij deden het geloof ik met nepgeld.
En met een zwemkamp moesten we ooit midden in de nacht door het bos lopen en dan kwamen er allemaal begeleiders in enge kostuums van achter de bomen springen en dat was doodeng.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten