Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 22:51
Augustus
Augustus is offline
want ik heb niks meer
Advertentie
Oud 21-11-2004, 23:12
cha0s
cha0s is offline
bijbelpapier
Oud 21-11-2004, 23:28
Footprint
Footprint is offline
krant lukt wel maar tis niet zo lekker.
beste wat je kan doen is een kopje van alu folie maken
en een bongetje maken

maar bijbelpapier is vrij geniaal geloof () ik
moet ik onthouden
Oud 21-11-2004, 23:41
halveschizo
halveschizo is offline
filter uit je peuk halen (tabac ook) tipje er in en dan maar weer opvullen. overigens ook fijn op feestjes waar je niet mag blowen
Oud 22-11-2004, 02:27
Verwijderd
Een deuk maken in het midden van een blikje cola, in die deuk gaatjes prikken zodat je als het ware een gaasje hebt, daar je spul op leggen, een vlam erboven houden, en oproken.

Alleen doen als je héél erg in nood bent
Oud 22-11-2004, 02:50
aap777
aap777 is offline
Gebruik de pijp van opa!
Oud 22-11-2004, 09:17
little nemo
little nemo is offline
gewoon je wiet opeten
Oud 22-11-2004, 09:39
miffy the bunny
miffy the bunny is offline
krant??

wiet opeten lijkt me niet zo'n succes trouwens...
Oud 22-11-2004, 10:06
Type
Type is offline
geen ander papier, zeker geen bijbel of krant, inkt roken is NIET goed

dan zou ik gewoon ergens een pijp/bong van fabrieken en het puur oproken, want alternatieven voor vloei zijn er meestal niet, en als ze er wel zijn, zijn ze niet gezond.
Oud 22-11-2004, 10:06
Type
Type is offline
Citaat:
miffy the bunny schreef op 22-11-2004 @ 10:39 :
krant??

wiet opeten lijkt me niet zo'n succes trouwens...
waarom niet? ooit van spacecake gehoord?
Oud 22-11-2004, 10:16
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Type schreef op 22-11-2004 @ 11:06 :
geen ander papier, zeker geen bijbel of krant, inkt roken is NIET goed

dan zou ik gewoon ergens een pijp/bong van fabrieken en het puur oproken, want alternatieven voor vloei zijn er meestal niet, en als ze er wel zijn, zijn ze niet gezond.
hehe je moet natuurlijk geen plaatjes roken, maar je hebt best vaak advertenties met veel wit enzo
Oud 22-11-2004, 16:03
coopergirl
coopergirl is offline
Waterpijp, peuken uithollen en opvullen met wiet (op de hoek van de straat hangt vast wel een sigaretten/ shag-automaat.. Bij mij iig wel) Draaien met papier lukt mij totaal niet, het brandt veel te snel en het is een los-bungelende joint.. Anders ga je koekjes/ cake/ taart/ whatsoever bakken met een overdose wiet... Is ook best te eten voor de afwisseling.

*heeft wel vloei en is ook stoned
Oud 22-11-2004, 16:09
halveschizo
halveschizo is offline
Citaat:
Type schreef op 22-11-2004 @ 11:06 :
waarom niet? ooit van spacecake gehoord?
je spaced hem alleen van spacecake omdat die in de oven heb gezeten. gewoon wiet op vreten heb geen zin. er zit namelijk helemaal geen thc in wiet (ook niet in hasj trouwens) maar een zuur dat bij verbranding omgezet wordt naar thc. rauwe wiet schiet je dus niks mee op je hebt alleen een verhoogt risico op een gepunctureerde maagwand (en dat wil je niet) omdat je lmaag wiet en hasj nog al hardt aanvalt met z'n zuur. vandaar dat als je het eet/drinkt er bijna altijd een zuivelproduct bij gebruikt wordt (die neutraliseren je maagzuur een beetje)
Oud 22-11-2004, 16:20
bench140
bench140 is offline
Dan fix je toch effe een waterpijp. Of je maakt er idd. een van een sigaret
Oud 22-11-2004, 16:26
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 17:09 :
je spaced hem alleen van spacecake omdat die in de oven heb gezeten. gewoon wiet op vreten heb geen zin. er zit namelijk helemaal geen thc in wiet (ook niet in hasj trouwens) maar een zuur dat bij verbranding omgezet wordt naar thc. rauwe wiet schiet je dus niks mee op je hebt alleen een verhoogt risico op een gepunctureerde maagwand (en dat wil je niet) omdat je lmaag wiet en hasj nog al hardt aanvalt met z'n zuur. vandaar dat als je het eet/drinkt er bijna altijd een zuivelproduct bij gebruikt wordt (die neutraliseren je maagzuur een beetje)
waar heb je dat vandaan?? ik weet niet of t klopt of niet maar ik heb t iig nog nooit gehoord...verder kan je dan toch makkelijk je wiet warm maken.

trouwens, @ TS: fiets ff over straat, tot je iemand een sjekkie ziet roken, vraag m 2 vloeitjes en je bent klaar.
Oud 22-11-2004, 16:53
Type
Type is offline
Citaat:
dan vind ik het toch vreemd dat je al zowat stoned wordt van het knippen van planten, en al de kristalletjes die dan aan je handen blijven plakken.

Mag ik een bron van je gebazel? Want veel geloof ik er niet van.
Daarnaast: als je een cake bakt verbrand je hem niet, maar maak je hem slechts warm. In je lichaam wordt wiet ook warm, dus zou dat ook omgezet worden.
Of moet dat minimaal bij een temperatuur van 200 graden zijn oid?

Enlighten me, or shut up.
Oud 22-11-2004, 17:53
Tryptamine
Tryptamine is offline
THC hecht zich aan vet, simple as that, daarom zijn zuivelproducten zoals cakes de perfecte manier om jezelf stoned te eten.
Oud 22-11-2004, 19:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Tryptamine schreef op 22-11-2004 @ 18:53 :
THC hecht zich aan vet, simple as that, daarom zijn zuivelproducten zoals cakes de perfecte manier om jezelf stoned te eten.
sorry maar die logica ontgaat me
Oud 22-11-2004, 20:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 00:41 :
filter uit je peuk halen (tabac ook) tipje er in en dan maar weer opvullen. overigens ook fijn op feestjes waar je niet mag blowen
Alleen jammer dat je het zo goed ruikt huh?
Oud 22-11-2004, 20:47
Eek
Eek is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-11-2004 @ 20:06 :
sorry maar die logica ontgaat me
in n cake zit veel boter... dus veel vet, capice?

en n krant heeft langs de kant altijd n marge van zeker 1,5cm dus kan zeker wel, gewoon net als de zilvere "smoking master".

én... alle tankstations in je buurt die laat open zijn hebbe rookwaren en dus ook vloeitjes. koop je gewoon rizla blauw of mascotte special en draai je n elletje

de mogelijkheden zijn eindeloos
Oud 22-11-2004, 20:53
My Info
My Info is offline
2 kleine vloei?
Oud 22-11-2004, 21:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
My Info schreef op 22-11-2004 @ 21:53 :
2 kleine vloei?

ben je nou echt zo dom?
Oud 22-11-2004, 21:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 22-11-2004 @ 22:21 :
ben je nou echt zo dom?
hehe of echt heeeelemaal van de kaart
Oud 22-11-2004, 21:38
Eek
Eek is offline
ik ben wel n beetje wappie... maar ik heb dan ook vloei
Oud 22-11-2004, 23:01
JCG
JCG is offline
Citaat:
Brom S.V.P.
Oud 22-11-2004, 23:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Eek schreef op 22-11-2004 @ 21:47 :
in n cake zit veel boter... dus veel vet, capice?

maar wat ik bedoelde was dat als je wiet hebt met een bepaalde hoeveelheid werkende zooi erin, dat dat toch niet ineens meer wordt als je dr vet bij stopt? en als er geen meer werkende zooi heeft, hoe kan het dan sterker werken?
Oud 23-11-2004, 00:49
halveschizo
halveschizo is offline
mijn bron is de volkskrant. en je verbrand cake wel degelijk als je hem in de oven doet, je zet namelijk het verbrandingsprocess in werking als je zo'n ding in de oven zet en je stopt het vroegtijdig zodat je het gaar of doorbakken kan noemen. verbranding is slechts de reactie van een brandstof (in dit geval de cake) met zuurtsof (je weet wel O2) op de juiste temperatuur (in dit geval zo'n 200 honderd graden indd). in je lichaam doet zich ook verbranding voor, onder druk gaat dat namelijk al op lagere temperaturen. eiwit bijvoorbeeld 'verbrand' al op 70 graden, in je lichaam al op 42 (zou ook 43 kunnen zijn).
als je wiet of hasj gewoon eet of op een ander manier binnenkrijgt zal er waarschijnlijk wel wat 'verbranden' in je lichaam, maar niet zo veel als in de oven.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 00:52.
Oud 23-11-2004, 07:59
Verwijderd
loop ff naar de buren.. misschien hebben zij nog..
Oud 23-11-2004, 09:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 23-11-2004 @ 01:49 :
mijn bron is de volkskrant. en je verbrand cake wel degelijk als je hem in de oven doet, je zet namelijk het verbrandingsprocess in werking als je zo'n ding in de oven zet en je stopt het vroegtijdig zodat je het gaar of doorbakken kan noemen. verbranding is slechts de reactie van een brandstof (in dit geval de cake) met zuurtsof (je weet wel O2) op de juiste temperatuur (in dit geval zo'n 200 honderd graden indd). in je lichaam doet zich ook verbranding voor, onder druk gaat dat namelijk al op lagere temperaturen. eiwit bijvoorbeeld 'verbrand' al op 70 graden, in je lichaam al op 42 (zou ook 43 kunnen zijn).
als je wiet of hasj gewoon eet of op een ander manier binnenkrijgt zal er waarschijnlijk wel wat 'verbranden' in je lichaam, maar niet zo veel als in de oven.
nah ik blijf twijfels houden, ten eerste omdat je dat laatste niet weet maar dat t je gewoon lijkt en ten tweede omdat thc niet de in je lichaam werkende stof is maar een reactieproduct hiervan. en ik vind t apart dat iedereen zegt dat thc de werkende stof is als dit niet is wat in wiet zit en niet is wat uiteindelijk in je lichaam de effecten veroorzaakt

edit: als t kennelijk geen effect heeft om het op te eten, dan zou ik jou wel eens 5 gram hasj naar binnen willen zien werken en zien hoe helder jij je na een uur of 2 nog voelt

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 09:19.
Oud 23-11-2004, 09:31
Tryptamine
Tryptamine is offline
de thc hecht zich aan het vet waardoor het goed opgenomen kan worden - als je gewoon een plak hash of een top wiet inslikt dan gaat je maagzuur er mee spelen, word je niet lijp, maar wel kotsmisselijk.
Oud 23-11-2004, 13:25
Type
Type is offline
Citaat:
mijn bron is de volkskrant.
Knap van je. En nu wil ik een bron zien.
Volkskrant van welke dag, welke pagina, door wie geschreven en wat was de naam van het artikel?
Of scan het even voor me. Dat nog het liefste, want ik heb geen abbo op de Volkskrant. Maar zeggen 'mijn bron is de volkskrant' is geen bron geven.

Citaat:
en je verbrand cake wel degelijk als je hem in de oven doet, je zet namelijk het verbrandingsprocess in werking als je zo'n ding in de oven zet en je stopt het vroegtijdig zodat je het gaar of doorbakken kan noemen. verbranding is slechts de reactie van een brandstof (in dit geval de cake) met zuurtsof (je weet wel O2) op de juiste temperatuur (in dit geval zo'n 200 honderd graden indd).
CO2 zelfs, dat zorgt voor het rijzen van de cake.
Ik heb ook scheikunde mate, ik weet hoe verbranding werkt. En als jij zegt dat je het eerst moet verbranden, dan wil ik aub de reactieformule weten voor ik er ook maar iets van geloof

Citaat:
]als je wiet of hasj gewoon eet of op een ander manier binnenkrijgt zal er waarschijnlijk wel wat 'verbranden' in je lichaam, maar niet zo veel als in de oven.
Probeer eens een dag lang met een brok hash onder je tong rond te lopen. Zullen we wedden dat je stoned bent?
Oud 23-11-2004, 15:18
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 23-11-2004 @ 14:25 :
Knap van je. En nu wil ik een bron zien.
Volkskrant van welke dag, welke pagina, door wie geschreven en wat was de naam van het artikel?
Of scan het even voor me. Dat nog het liefste, want ik heb geen abbo op de Volkskrant. Maar zeggen 'mijn bron is de volkskrant' is geen bron geven.
Ik heb ook de Volkskrant maar ben het nergens tegen gekomen.

Citaat:
CO2 zelfs, dat zorgt voor het rijzen van de cake.
Ik heb ook scheikunde mate, ik weet hoe verbranding werkt. En als jij zegt dat je het eerst moet verbranden, dan wil ik aub de reactieformule weten voor ik er ook maar iets van geloof
Sorry van scheikunde heb ik weinig verstand geen zinnig antwoord daarop dus.

Citaat:
Probeer eens een dag lang met een brok hash onder je tong rond te lopen. Zullen we wedden dat je stoned bent?
Vet dat ga ik een keer proberen .
Oud 23-11-2004, 15:38
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
haha. dat ga ik proberen.
Oud 23-11-2004, 16:25
Augustus
Augustus is offline
Whahaha bijbelpapier, daar heb ik nog zat van dan, geweldige alternatieven trouwens
Oud 23-11-2004, 16:27
cha0s
cha0s is offline
't rookt serieus lekker hoor.
Oud 23-11-2004, 16:34
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Helaas, weinig kans. Hash is niet oplosbaar in water en kan dus niet opgenomen worden via slijmvliezen.
Oud 23-11-2004, 16:52
Type
Type is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 23-11-2004 @ 17:34 :
Helaas, weinig kans. Hash is niet oplosbaar in water en kan dus niet opgenomen worden via slijmvliezen.
nee, maar in je mond zit niet alleen water, ook enkele enzymen, die dan ongetwijfeld een deel van die hash afbreken, of enkele stoffen daaruit, want het schijnt dus dat je daar wel flink stoned van wordt.
Ga ik ook nog een bron van zoeken... Maar het is al een flinke tijd geleden dat dat artikel voor mijn neus geduwd werd...

>>
En als ik kan ga ik nog even vrienden met biologie navragen welke enzymen welke reacties teweeg kunnen brengen icm hash/THC oid... ik vind wel wat.
Oud 23-11-2004, 19:27
Caligula
Caligula is offline
anaal inbrengen

THC zetpillen

ik blijf drbij dat je gewoon aan de hasjpijp moet
Oud 23-11-2004, 21:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Tryptamine schreef op 23-11-2004 @ 10:31 :
de thc hecht zich aan het vet waardoor het goed opgenomen kan worden - als je gewoon een plak hash of een top wiet inslikt dan gaat je maagzuur er mee spelen, word je niet lijp, maar wel kotsmisselijk.
uhuh jij hebt duidelijk geen praktijkervaring en ik wel. ik heb ns een gram jack herrer gegeten, niet in cake maar gewoon vers uit t zakje en ik werd niet misselijk en wel lijp...ik heb nog nooit zoveel paars gezien
Oud 23-11-2004, 21:21
Wammus
Wammus is offline
Een maat van me die at het ook wel eens. Hij schijnt er naar zijn zeggen wel een paar keer goed stoned van te zijn geworden. Ik ga het maar niet proberen al is het alleen maar omdat ik wiet veel te lekker vind om te roken . En het opeten ervan lijkt me nou weer niet zo lekker.
Oud 24-11-2004, 14:21
halveschizo
halveschizo is offline
mensen onderschatten het placebo effect hier.
Oud 24-11-2004, 19:22
Tryptamine
Tryptamine is offline
en de attention whores, net zoals de mensen die roepen dat ze zo dronken zijn....dan ben je het juist niet, baklap.
Oud 24-11-2004, 19:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Tryptamine schreef op 24-11-2004 @ 20:22 :
en de attention whores, net zoals de mensen die roepen dat ze zo dronken zijn....dan ben je het juist niet, baklap.
Hoezo zou je het dan niet zijn? Ik neem aan dat je zelf toch het beste kan bepalen of je wel of niet dronken bent. Ik roep ook zo vaak: De tering ik ben echt zo stoned als een garnaal. Zou dat dan ook betekenen dat ik niet stoned ben?
Oud 24-11-2004, 21:40
JCG
JCG is offline
Citaat:
42 graden, dikke koorts. En graag het artikel.
Oud 24-11-2004, 21:48
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 24-11-2004 @ 15:21 :
mensen onderschatten het placebo effect hier.
sorry, maar als ik dingen zie die er niet zijn en me voel alsof ik zweef dan is dat echt geen placebo effect. zeker niet omdat ik geen idee had wat t zou doen, als je geen verwachtingen hebt zal er ook niet snel een placebo effect optreden. ik denk dat jij jezelf overschat en dat je t artikel of verkeerd begrepen of verkeerd onthouden hebt. want zomaar roepen 'ja, uit de volkskrant', dat werkt natuurlijk niet. ik heb een tijdje op internet zitten zoeken en absoluut niets gevonden wat erop wees dat wat jij zegt klopt. dus kom ns met een echte bron
Oud 24-11-2004, 22:21
Verwijderd
beter zoeken nemo zoek maar eens bij google op verhitting en THC, iig
Citaat:
Hoewel de concentratie THC voor de gebruiker een belangrijke indicatie is voor de kwaliteit van cannabisproducten is dit niet de enige factor. In de hennepplant is delta9-THC slechts voor een klein deel in vrije vorm aanwezig. Het grootste deel van de stof is aanwezig in de vorm van zuren (THC-zuren) die bij verhitting, bijvoorbeeld door roken of koken, spontaan tot delta9-THC decarboxyleren.
bron: http://www.drugsbase.com/artikel.asp...el=4542&admin=

ook in de PDF van cannabisbureau.nl is deze informatie terug te vinden
(http://www.cannabisbureau.nl/pdf/bas...maart%2004.pdf)

en ik kan nog wel wat meer links posten maar ik neem aan dat dit betrouwbaar genoeg is?

edit: voor de mensen die het dus nog niet helemaal doorhebben, verhitten die zooi dan haal je er een stuk meer uit (verklaard ook wel waarom je met een vaporizer je wiet meerdere malen kan gebruiken voor zelfde effect)

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 22:24.
Oud 24-11-2004, 22:23
Type
Type is offline
kijk

ben ik uitgeluld, en heb ik weer wat geleerd... Bedankt voor de links.
Oud 24-11-2004, 22:24
Verwijderd
geen probleem (zat nu zelf ook te twijfelen ben dus maar eens gaan zoeken) en dan ben ik het nu vieren met een dikke joint
Oud 25-11-2004, 01:31
halveschizo
halveschizo is offline
neehoor. als je wil kun je dat hele artikel in twijfel trekken. mischien zelf wel het tegendeel bewijzen.
Oud 25-11-2004, 02:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 25-11-2004 @ 02:31 :
neehoor. als je wil kun je dat hele artikel in twijfel trekken. mischien zelf wel het tegendeel bewijzen.
Doe je best zou ik zeggen.
Topic gesloten

Regels voor berichten