Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 19:38
Meind
Meind is offline
Ik heb afgelopen weekend een paar nieuwe joints uitgeprobeerd. Ze heetten "White Widow". Het gekke eraan was dat de ene joint bij elk hijsje scherp was en de ander heeel soms, die voelde ik vaak niet in mn keel kriebelen. Ik heb ze niet op dezelfde dag gerookt en heb nog weinig gerookt, dus vind ik het een beetje raar.
Bij de niet-scherpe had het ook weinig effect, ondanks ik er wel zin aan had. Mijn gevoelens waren beide keren hetzelfde zeg amar dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ben ik nu opgelicht of niet? ik denk zelf van wel omdat ik van de scherpe (die wel een geod effect had) amper 1/3e deel had gerookt en me tog lekker voelde en bij de ander meer dan de helft met maar heel weinig effect.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 19:44
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Kan zijn dat je de ene keer recent of meer gegeten had, minder of meer was uitgeslapen, al of niet gestressed was en ga zo maar door.
Uiteraard, als je voorgedraaide koopt vráág je erom bezeken te worden mi. In voorgedraaide zit de reeds uitgedroogde shag, de left-overs gruis van de minder verkopende partijen, vaak liggen ze er al een tijdje en dus weet je nooit wat voor kwali je hebt.
Vaak komt je halverwege het roken de teer uit je tip druipen - brom ik je.

Maar zoals ik al zei (en met enige knipeaug richting het jointjesdraaienmetsigrettenmakert-topic), draai gewoon zelf je joints met je eigen wiet.
Ik bedoelm jezus, voorgedraaiden zijn in de verste verte geen rolls roys of dure nokia's, sterker nog, tis rommel voor de onkundigen danwel gemakzuchtigen en de manier waarop je het stelt suggereert dat je eigenlijk de ombudsman had willen bellen
Oud 31-10-2005, 19:49
Project 50
Project 50 is offline
Ik neem aan dat je voorgedraaide hebt gehaald? De hoeveelheid wiet in een voorgedraaide is sowieso altijd moeilijk te bepalen. Maar ik moet wel zeggen dat ik het zelfde soms wel heb met gewone zelfgedraaide joints. De hoeveelheid wiet is dan - voor zover ik kan zien - het hetzelfde maar het effect kan totaal verschillend zijn bij mij. Bij de ene joint ben ik knetterstoned en bij de ander valt het wel mee. Meestal ligt het er ook aan of ik al gegeten heb of niet.

Helaas is het voor ons een beetje moeilijk om te bepalen of je opgelicht bent. Voortaan maar gewoon een zak wiet halen en zelf je joints fabriceren. Mocht dat in eerste instantie niet lukken, gewoon blijven proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:50
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Strijk niet alle voorgedraaide over een kam. Sommige shops hebben uitstekende voorgedraaide. Je moet alleen weten welke je moet halen, en waar natuurlijk.

Maar, toch, beter is het ze zelf te draaien. Goede voorgedraaide zijn eerder uitzondering dan regel.

Ohja, Ir. de Narie, lees jeje privéberichten wel eens?
Oud 31-10-2005, 20:07
Meind
Meind is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 31-10-2005 @ 20:49 :
Ik neem aan dat je voorgedraaide hebt gehaald?
Een vriend van me heeft het gehaald en heeft het gedraaid. Hij heeft het in een zakje gekocht bij de coffeeshop, dus zou (volgens Ir. de Narie) het wel goeie wiet moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:16
Footprint
Footprint is offline
mja misschien zat er minder wiet in de ene
of meer sjek in de andere
Oud 31-10-2005, 20:16
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik zeg niet dat als het van een shop komt en in een zakje zit het automatisch goeie wiet is, integendeel, wiet van een thuisdealer in een flesje zou in theorie beter kunnen zijn.

Was t n goeie vriend van je of zon vriend die wel ff voor jou gaat halen als je hem geld meegeeft?
Of was je erbij toen ie draaide?

@ Foot: Ah, daar is sjek naartoe gebanned
Oud 31-10-2005, 20:17
Footprint
Footprint is offline
wiet in een flesje
Oud 31-10-2005, 20:19
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Bij wijze van preken
Oud 31-10-2005, 20:20
Footprint
Footprint is offline
hehe moest aan zo'n schip in een fles denken
Oud 31-10-2005, 20:22
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Meind schreef op 31-10-2005 @ 21:07 :
Een vriend van me heeft het gehaald en heeft het gedraaid. Hij heeft het in een zakje gekocht bij de coffeeshop, dus zou (volgens Ir. de Narie) het wel goeie wiet moeten zijn.
Dan nog hangt het ook af van de verhouding Wiet/tabak. Als je (wat ik meestal doe) de verhouding 1/3 wiet 2/3 peuk (ja ik doe er dus 2/3 peuk in wat ook neerkomt op 2/3 van de joint) doet dan word je (natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheden en de soort wiet) vrij snel stoned.

Als je er minder wiet en meer tabak erin doet dan word je vanzelfsprekend minder stoned. Of het scherp smaakt is afhankelijk van hoe erg de tabak uitgedroogd was die je erin doet. Ik persoonlijk prefereer Gauloises blauw omdat ik dat zelf ook rook en dat dus altijd bij de hand heb maar het maakt op zich voor het effect niet gek veel uit (light sigaretten zijn uiteraard uit den boze maarja dat spreekt voor zich ).

Het is nu dus de vraag of diegene die de joints voor jou gedraaid heeft ook een goede verhouding Wiet/tabak heeft gebruikt. White Widdow is goede kwaliteit wiet (hangt natuurlijk af van hoe het gekweekt is enzo maar over het algemeen gezien natuurlijk) dus daar zal het waarschijnlijk niet aan gelegen hebben.

Zowiezo ervaar je het stoned zijn bijna elke keer weer anders. Dit is afhankelijk van je stemming en hoeveel je gegeten/gedroken (alcohol in dit geval) hebt. Dus ook daar kan het aan gelegen hebben. Verder is het niet per definitie zo dat je van dezelfde hoeveelheid wiet elke keer even stoned word. Mede door bovengenoemde factoren en het hangt er ook vanaf binnen wat voor tijdsbestek je de joints hebt opgerookt.

Een heel verhaal ik hoop dat je het een beetje snapt.
Oud 31-10-2005, 20:30
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Meind schreef op 31-10-2005 @ 21:07 :
Volgende keer even met die vriend gewoon meegaan in de shop. Blijf er ook bij als 'ie het draait. Zal niet de eerste keer zijn dat ik hoor dat er iemand "wel even" gaat halen en onderweg terug er zelf een opsteekt van jouw geld.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:30
Footprint
Footprint is offline
vriend
Oud 31-10-2005, 20:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 31-10-2005 @ 21:30 :
Volgende keer even met die vriend gewoon meegaan in de shop. Blijf er ook bij als 'ie het draait. Zal niet de eerste keer zijn dat ik hoor dat er iemand "wel even" gaat halen en onderweg terug er zelf een opsteekt van jouw geld.
Hij heeft het waarschijnlijk niet zelf gehaald vanwege zijn leeftijd. Je moet 18 zijn om überhaupt een coffeeshop in te gaan.

Je moet als je iemand anders voor je laat halen natuurlijk wel iemand nemen die je kan vertrouwen. Niet aan een volslage onbekende of een vage "vriend" vragen of die je wil helpen. Dan heb je inderdaad een kans dat je genaaid word maar dat roep je imo dan ook een beetje over jezelf af.
Oud 31-10-2005, 20:41
Meind
Meind is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 31-10-2005 @ 21:16 :
Was t n goeie vriend van je of zon vriend die wel ff voor jou gaat halen als je hem geld meegeeft?
Of was je erbij toen ie draaide?
Het is een vriend van me, een goeie. Andere hebben wel 'verhalen' over hem, maar zelf geen gekke dingen meegemaakt, tot dusver

@ Wammus: Ksnap ut nu wel aardig. Het hangt niet alleen van een paar dingen af maar van vet veel dingen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:41
Project 50
Project 50 is offline
Ik ben ook geen 18. Ik loop ook gewoon zelf de coffeeshop in. Meestal neem ik dan gewoon iemand mee die 18 is en dan zit het wel goed. Je wordt heus niet gebeten als ze je om je legitimatie vragen en je zegt dat je die niet bij je hebt.

Ik nam aan dat hij niet genaaid is door die vriend dus gebruikte ik het woord vriend maar om een beetje in het verhaal te blijven. Lees nu dat 'ie die vriend goed vertrouwd dus beschouw dat bericht maar als ongeschreven

edit: zin is beetje verdraaid
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:45
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 31-10-2005 @ 21:41 :
Ik ben ook geen 18. Ik loop ook gewoon zelf de coffeeshop in. Meestal neem ik dan gewoon iemand mee die 18 is en dan zit het wel goed. Je wordt heus niet gebeten als ze je om je legitimatie vragen en je zegt dat je die niet bij je hebt.

Het woord "vriend" wat ik gebruikte overigens was natuurlijk een beetje sarcastisch in die zin. Maar aangezien we niet weten of 'ie genaaid is gebruikte ik het maar gewoon.
Als het een goede shop is kicken ze je eruit als je geen legitimatie bij je hebt al zie je er uit als een bejaarde. Je bent verplicht om hem bij je te hebben en je te kunnen legitimeren als daarom gevraagd word. Het is voor zover ik weet zelfs verplicht om dit in de huisregelementen te hebben staan.

@ ts:

Juh klopt. Ikzelf haal meestal (99% van de gevallen) een gram van het een of ander en draai daar drie redelijk gevulde joints uit en ben dan ook goed stoned .
Oud 31-10-2005, 20:50
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
wammus schreef op 31-10-2005 @ 21:45 :
Als het een goede shop is kicken ze je eruit als je geen legitimatie bij je hebt al zie je er uit als een bejaarde. Je bent verplicht om hem bij je te hebben en je te kunnen legitimeren als daarom gevraagd word. Het is voor zover ik weet zelfs verplicht om dit in de huisregelementen te hebben staan.
Tuurlijk, dat plezier heb ik ook mogen ervaren. Ze zeggen gewoon dat je op mag rotten totdat je je legitimatie bij je hebt. Sommige shops daarentegen doen helemaal niet zo moeilijk. Ik woon dan toevallig in Amsterdam en het meerendeel vraagt er niet eens naar. De Greenhouse - vind ik overigens een goede shop - heeft nog nooit om legitimatie gevraagd, aan mij of aan een van m'n vrienden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:05
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 31-10-2005 @ 21:50 :
Tuurlijk, dat plezier heb ik ook mogen ervaren. Ze zeggen gewoon dat je op mag rotten totdat je je legitimatie bij je hebt. Sommige shops daarentegen doen helemaal niet zo moeilijk. Ik woon dan toevallig in Amsterdam en het meerendeel vraagt er niet eens naar. De Greenhouse - vind ik overigens een goede shop - heeft nog nooit om legitimatie gevraagd, aan mij of aan een van m'n vrienden.
Als ze er niet om vragen dan twijfelen ze dus niet over je leeftijd. De andere mogelijkheid is dat ze het niet zo nou nemen met de leeftijdsgrens. Er zijn in Amsterdam inderdaad zoveel shops dat het je echt wel ergens gaat lukken om binnen te komen.

Ik ben een keer in de Smokey's (das toch die shop op het Rembrandsplein met die neon lichten enzo) geweest maar daar stond zelfs een uitsmijter voor de deur die ons ook om legitimatie vroeg (ik was toen 19) en hem na grondige inspectie een beetje argwanend teruggaf en ons binnenliet.
Oud 31-10-2005, 21:12
Verwijderd
ik laat tegenwoordig mijn rijbewijs altijd zien. Dat vind ik stoer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:10
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
wammus schreef op 31-10-2005 @ 21:22 :
Ik persoonlijk prefereer Gauloises blauw omdat ik dat zelf ook rook
Ik mis m'n Gauloises wel een beetje nu ik gestopt ben
Naja, het is beter zo
Oud 31-10-2005, 23:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 01-11-2005 @ 00:10 :
Ik mis m'n Gauloises wel een beetje nu ik gestopt ben
Naja, het is beter zo
Ik heb/had sinds vrijdag niet gerookt ivm ziekte. Vandaag een peuk opgestoken en ik moet zeggen dat ik het roken er niet lekkerder op ben gaan vinden..
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten