![]() |
|
Verwijderd
|
De Pentium-III is uit, dat moge duidelijk zijn. Maar je ziet toch (onder andere in de t.net PriceWatch) dat er een 'speciaal' soort Pentium-III rondzwerft.
De 'standaard' PIII bestaat in twee versies: de versie met 100MHz FSB en 512kb half-speed L2 cache en de versie met 100/133MHz FSB en 256kb full-speed L2 cache (zowel te verkrijgen in SECC2 als FC-PGA). Wat mij nu opvalt is dus die 'speciale' PIII. Het zou hier gaan om een PIII met maar liefst 512kb full-speed L2 cache in snelheden van 1266, 1333 en 1400Mhz in een FC-PGA2 voet. De 1.4Ghz uitvoering van deze chip moet € 500,- opbrengen. Het vreemde is dat Intel hier niets over op zijn site heeft staan, deze vermeldt slechts de twee standaardversies die ik bovenaan besprak. Het intrigeert me nogal omdat bekend is dat een Pentium-IIIEB, hoewel minder snel dan een T-Bird, toch behoorlijk snel was altijd. En een versie met 512kb fullspeed L2 cache zou dan dus de T-Bird makkelijk voorbij moeten gaan...en dus ook de P4-1.4 en 1.5! Weet iemand hier iets van? De Intel-site en de bekende hardwaresites zwijgen... ![]() [Dit bericht is aangepast door nare man (12-01-2002).] |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tualatin, dat was 't ja.
De Xeons hebben 512, 1024 of 2048kb cache...maar de PIII Xeon is volgens mij nooit boven de 1000 gekomen... En twe@ker: ook de nieuwste Celerons hebben 128 kilobyte cache hoor...256kbit wat jij schrijft is een beetje weinig, dat zou namelijk 32 kilobyte zijn Ik denk idd dat ik maar eens 'n mailtje ga sturen. De 1400 is maar te koop bij twee bedrijven maar de 1266 met 512k staat 12x in de pricewatch... |
![]() |
|
[quote]
De 'standaard' PIII bestaat in twee versies: de versie met 100MHz FSB en 512kb half-speed L2 cache en de versie met 100/133MHz FSB en 256kb full-speed L2 cache (zowel te verkrijgen in SECC2 als FC-PGA). [/quote P3 P3B P3E P3EB De E'tjes zijn SECC2 en FCPGA de P3 en de P3B zijn SECC2. Anyway.. de 'nieuwe' p3 is idd Tualatin, shrink in de core dus meer plek voor cache en dat merk je (cacheverdubbeling) overigens heeft de nieuwe P4 dit ook.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|