Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 17:58
voorjoueenvraag
voorjoueenvraag is offline
hallo! ik wil internationaal business and management studies doen.

ik heb bijna mijn mbo commercieel bank en verzekeringen(niv4) afgerond. maar dit opleiding is in het engels. saxion vond dat ik een hele achterstand had. engels wordt best slecht gegeven op de mbo. en duits heb ik net op het nippertje behaald met een 6 op haar examen omdat ik de taal niet echt leuk vond en toen niet echt serieus was qua carierre e.d. daar denk ik nu anders over nu ik ouder ben.

ik ben in ieder geval verder gaan kijken naar andere scholen met soepeler toelatingseisen. de HAN in Arnhem wil op zijn minst een afgeronde mbo opleiding op niv. 4. wel krijg ik sowiezo een test in hoeverre mijn engels goed is.

ik probeer nu al mijn projecten af te ronden zodat ik tijd genoeg over heb om iets aan mijn achterstand te doen.

is dit opleiding nog steeds geschikt voor me??

ik heb toendertijd havo gedaan, maar door pure luiigheid en persoonlijke omstandigheden naar vmbo gegaan. wel heb ik altijd de havo advies gekregen. ik ben gemotiveerd om nu serieus aan de slag te gaan. mijn mbo haal ik makkelijk zonder moeite. hoe kijken jullie erop????

tips????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 19:52
Johri
Johri is offline
International Business and Management lijkt me de betere keus.
Misschien bieden ze tijdens de zomervakantie een cursus Engels? Desnoods volg je zo'n cursus bij de LOI.

Het belangrijkste is dat je gemotiveerd bent! Als je spirit weet vast te houden, moet je een heel eind kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:40
voorjoueenvraag
voorjoueenvraag is offline
bedankt voor je tips, dat motiveert weer eens.

maar is internationaal business & management/management studies niet het zelfde?

ik zal er eens achteraangaan ja... ik mail hun ook wel even

dank je
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:05
Barry K
Barry K is offline
Met een goede motivatie lukt (bijna) alles, dus als je het graag wilt is het zeker wel te doen.
Als je Engels op het moment niet goed genoeg is kun je er altijd extra je best voor doen en meer dan gemiddeld voor oefenen.

En de stof die je krijgt in het engels kun je ook al thuis doorlezen en proberen te begrijpen zodat je niet verrast wordt in de klas (ook iets wat met motivatie en werken te maken heeft)

Persoonlijk vind ik alleen de studie die je wilt doen niet echt een goede studiekeuze. Er zijn op het moment enorm veel mensen die deze studie zijn begonnen wat je in de toekomst minder kansen op de arbeidsmarkt geeft.

Als je 'bank en verzekering' op mbo hebt gedaan zijn de volgende studies misschien wat voor je:
- IFM = international financial management (engelstalige bedrijfseconomie)
- FSM = financial service management (nederlandstalig, engels als 2e taal en geen duits)

Tenminste zo gaat het bij mij op school. (HES)
Kijk even naar de studiegidsen van deze vakken zodat je kan zien wat je ermee kan en welke vakken je krijgt etc.

Succes ermee
Reageren

Regels voor berichten