Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2005, 21:03
Erbenda
Erbenda is offline
Hallo mensen!

Ik heb een vraag: Ik heb een Ipod-shuffle, maar sinds gisteren speelt ie geen muziek meer af (geeft foutmelding aan) en herkent Itunes hem niet meer. Ik heb toen Itunes van m'n pc gegooid, en het geprobeerd opnieuw te installeren. Maar dit lukt dus niet: het programma geeft aan dat de Shuffle geformatteerd moet worden, maar als ik dit probeer zegt het programma daarna dat er geen goede communicatie is met de Shuffle en dat ik hem er opnieuw uit en in de usb moet plaatsen (en dit blijft zich dan herhalen...)
In de Apple-winkel zeiden ze toen dat ik de nieuwste versie van Itunes moet downloaden, en deze zegt dan direct bij installatie of je de Shuffle wilt formatteren. Dit klopt ook, maar vervolgens zegt het programma weer dat het niet lukt, waarna het vastloopt.
Kortom de Shuffle valt niet leeg te maken of te formatteren...
Wat kan ik nu nog doen? En waar kan dit aan liggen?

Groetjes,
Esther
Oud 20-10-2005, 00:35
bamiPoep
bamiPoep is offline
misschien neiuwe ipod-updater?
Oud 20-10-2005, 08:12
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 20-10-2005 @ 01:35 :
misschien neiuwe ipod-updater?
Ja, dat heb ik dus ook al geprobeerd, maar die loopt steeds al vast bij de vraag of ik de Shuffle wil herstellen of niet...
Oud 20-10-2005, 15:07
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 19-10-2005 @ 22:03 :
Hallo mensen!

Ik heb een vraag: Ik heb een Ipod-shuffle, maar sinds gisteren speelt ie geen muziek meer af (geeft foutmelding aan) en herkent Itunes hem niet meer. Ik heb toen Itunes van m'n pc gegooid, en het geprobeerd opnieuw te installeren. Maar dit lukt dus niet: het programma geeft aan dat de Shuffle geformatteerd moet worden, maar als ik dit probeer zegt het programma daarna dat er geen goede communicatie is met de Shuffle en dat ik hem er opnieuw uit en in de usb moet plaatsen (en dit blijft zich dan herhalen...)
In de Apple-winkel zeiden ze toen dat ik de nieuwste versie van Itunes moet downloaden, en deze zegt dan direct bij installatie of je de Shuffle wilt formatteren. Dit klopt ook, maar vervolgens zegt het programma weer dat het niet lukt, waarna het vastloopt.
Kortom de Shuffle valt niet leeg te maken of te formatteren...
Wat kan ik nu nog doen? En waar kan dit aan liggen?

Groetjes,
Esther
Ik kan van hieruit niet zien of dat ding stuk is, of niet, maar er klopt inderdaad iets niet.

Ten eerste, want de Apple-winkel vertelt over iTunes is onzin. Toen je je shuffle gekocht had, bestond iTunes 6 nog niet eens, waarschijnlijk iTunes 5 nog niet, en toen werkte het ook. iTunes zelf bevat ook geen drivers voor iPod.

http://www.apple.com/support/ipodshuffle/ -> hier vind je drivers, en misschien ook betere hulp dan ik kan geven.

als er een softwareprobleem is met de connectie:
iPod-driver van je pc deïnstalleren, connector uittrekken, driver opnieuw installeren, iPod insteken als erom gevraagd wordt - opnieuw opstarten.

Nu zou je iPod zichtbaar moeten zijn via iTunes én de verkenner.

Wat je in de winkel altijd kan (laten) proberen:
kijken of het probleem op je iPod, je computer (Apple? pc?) of je kabel zit.
=> kunnen zij jouw iPod aansluiten op hun computer met hun kabel? En kunnen zij verbinding maken met hun computer, jouw kabel en jouw iPod?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten