Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 14:18
Pascallo
Pascallo is offline
Hallo iedereen,,

zijn er hier mensen die ervaring hebben met the university of san francisco? Ik heb plannen om er te gaan studeren, maar wil wel graag weten wat ik kan verwachten. Ik ben van plan om de studie Sport Management te gaan doen, dus als iemand hier ook ervaring mee heeft, dan zou dat helemaal geweldig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2005, 14:54
Breg
Breg is offline
heb je een zak geld over? En waarom wil je het daar doen?
Oud 17-09-2005, 13:22
Verwijderd
Nou jah, waarom hij het daar zou willen doen is natuurlijk een stomme vraag.. San Fransisco is gewoon een geweldige stad
(mijns inziens sowieso een van de leukste amerikaanse steden, en je hebt er niet de verrotte kijkmijamerikaanendusgoedzijn-mentaliteit van bijvoorbeeld new york of washington).

Maar toch, heb je geld teveel ofzo? en waarom zoiets als sport management? Lijkt mij geen bijster baanbrekende studie, maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 16-09-2005 @ 15:54 :
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:41
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-09-2005 @ 15:54 :
Oud 20-09-2005, 18:29
Pascallo
Pascallo is offline
*sorry voor de late reactie*

De rede waarom ik het daar wil gaan doen is allereerst omdat ik weg wil van hier. Ik ben het leven in Nederland gewoon beu en wil gaan ontdekken. Amerika vind ik een geweldig land en SF is natuurlijk een van de geweldiste steden van Amerika, vandaar mijn keuze hiervoor
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:05
Li
Li is offline
Groot gelijk heb je! San Francisco moet een van de leukste steden van Amerika zijn (kan er zelf helaas niet over oordelen) en waarom je daar sports management gaat studeren lijkt me duidelijk... In Amerika lopen ze wat dat betreft veeeel meer voor op Nederland, daar stelt zo'n opleiding nog aardig wat voor
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 14:27
Breg
Breg is offline
oke, begrijpelijk dat je naar san francisco wil, bedenk alleen dat een jaar aan een universiteit daar al snel 10x zo duur is als hier in nederland.
Oud 25-09-2005, 18:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik kan het me wel voorstellen. Je wilt natuurlijk kunnen zeggen dat je aan een university hebt gestudeerd, terwijl je voor diezelfde opleiding in Nederland nog maar net op het HBO terecht kunt.
Oud 25-09-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-09-2005 @ 19:59 :
Ik kan het me wel voorstellen. Je wilt natuurlijk kunnen zeggen dat je aan een university hebt gestudeerd, terwijl je voor diezelfde opleiding in Nederland nog maar net op het HBO terecht kunt.
Hoho, wat dacht je van de enige echte Johan Cruyff University!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 13:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Snees schreef op 25-09-2005 @ 23:31 :
Hoho, wat dacht je van de enige echte Johan Cruyff University!
Oud 26-09-2005, 13:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Li schreef op 20-09-2005 @ 23:05 :
In Amerika lopen ze wat dat betreft veeeel meer voor op Nederland, daar stelt zo'n opleiding nog aardig wat voor
gehehehehe dat meen je toch niet echt he ? dat je denkt dat een amerikaanse opleiding, die nog op sport gericht is ook, iets voorstelt ?
Oud 26-09-2005, 17:00
Li
Li is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-09-2005 @ 14:58 :
gehehehehe dat meen je toch niet echt he ? dat je denkt dat een amerikaanse opleiding, die nog op sport gericht is ook, iets voorstelt ?
Als je een beetje in de wereld van sport thuis zou zijn, dan had je hier vast anders op gereageerd Het is algemeen bekend dat Amerika voorloopt op Nederland wat betreft opleidingen die gericht zijn op sport management / sport marketing. Sport marketing/management hier in Nederland stelt niet zoveel voor, maar toch.. Als je een opleiding gaat volgen in Amerika met als major sport management en je zit daarnaast in een athletes team van de universiteit, dan heb je denk ik best een kans op een aardige baan later

maar mensen op het forum hier praten al minachtend over rechten, dus dit is denk ik ook niet makkelijk aan hun verstand te brengen..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Li schreef op 26-09-2005 @ 18:00 :
Als je een beetje in de wereld van sport thuis zou zijn, dan had je hier vast anders op gereageerd Het is algemeen bekend dat Amerika voorloopt op Nederland wat betreft opleidingen die gericht zijn op sport management / sport marketing. Sport marketing/management hier in Nederland stelt niet zoveel voor, maar toch.. Als je een opleiding gaat volgen in Amerika met als major sport management en je zit daarnaast in een athletes team van de universiteit, dan heb je denk ik best een kans op een aardige baan later

maar mensen op het forum hier praten al minachtend over rechten, dus dit is denk ik ook niet makkelijk aan hun verstand te brengen..
een opleiding 'sport management' is ook zo, euhm, nuttig. brede arbeidsperspectieven ook.

jaaa, helemaal geweldig, in een athletes team zitten. dat bedoel ik dus met amerikaans gebrek aan realiteitszin.
Oud 27-09-2005, 16:11
Li
Li is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-09-2005 @ 21:07 :
een opleiding 'sport management' is ook zo, euhm, nuttig. brede arbeidsperspectieven ook.

jaaa, helemaal geweldig, in een athletes team zitten. dat bedoel ik dus met amerikaans gebrek aan realiteitszin.
Ik vind dat heel nuttig. Mensen die bijv. op een hoog niveau hebben gesport naast hun studie beschikken vaak over veel zelfdiscipline. Die eigenschap wordt nogal eens gewaardeerd bij een toekomstige baan. Kijk, mensen die nooit fanatiek aan sport hebben gedaan, maar wel sport management gaan doen, daar heb ik ook mijn twijfels bij, maar anders lijkt het me prima

Maar goed, bij de MER zijn ook genoeg beunhazen en de arbeidsperspectieven zijn euhm, ook erg breed
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Li schreef op 27-09-2005 @ 17:11 :
Ik vind dat heel nuttig. Mensen die bijv. op een hoog niveau hebben gesport naast hun studie beschikken vaak over veel zelfdiscipline. Die eigenschap wordt nogal eens gewaardeerd bij een toekomstige baan. Kijk, mensen die nooit fanatiek aan sport hebben gedaan, maar wel sport management gaan doen, daar heb ik ook mijn twijfels bij, maar anders lijkt het me prima

Maar goed, bij de MER zijn ook genoeg beunhazen en de arbeidsperspectieven zijn euhm, ook erg breed
damn, ik moet toch echt eens mn profiel updaten. (dr klopt namelijk geen bal meer van, maar ik begrijp je reactie.)

overigens ken ik geen mensen die MER doen of deden vanwege de kansen op een baan; enkel mensen die zich verder niet zo heel erg druk hoeven te maken over een baan (zoals mij) of mensen die geen vwo-diploma hadden en een studie aan de uni wouden doen. serieus, ik ken niemand die MER deed met als doel het MER-diploma te halen.

maar goed, amerikaanse opleidingen zijn over het algemeen nou niet echt bekend vanwege de kwaliteit.
Oud 27-09-2005, 22:11
Li
Li is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 20:38 :
damn, ik moet toch echt eens mn profiel updaten. (dr klopt namelijk geen bal meer van, maar ik begrijp je reactie.)

overigens ken ik geen mensen die MER doen of deden vanwege de kansen op een baan; enkel mensen die zich verder niet zo heel erg druk hoeven te maken over een baan (zoals mij) of mensen die geen vwo-diploma hadden en een studie aan de uni wouden doen. serieus, ik ken niemand die MER deed met als doel het MER-diploma te halen.

maar goed, amerikaanse opleidingen zijn over het algemeen nou niet echt bekend vanwege de kwaliteit.
Over het algemeen is het opleidingsniveau in Amerika ook lager dan hier, maar echt waar sportmanagement is daar echt beter dan in Nederland. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zelf nooit gaan studeren.
Maar ik denk dat mensen die topsport beoefenen en daarnaast zo'n opleiding volgen helemaal niet zo beroerd terecht komen. Ik heb zelf ook getwijfeld of ik in Amerika ging studeren vanwege mijn sport, maar ik vond t het uiteindelijk niet waard, maar ik begrijp iemand z'n keuze om het wel te doen zeg maar Er zitten veel voordelen aan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:16
Supreme Dutch
Ik heb zelf 9 maanden in de buurt SanFrancisco gestudeerd.. Echt ouwe, super mooie keuze.. en laat die paupers hier maar zeuren over het geld.. Als je het geld hebt moet je het zeker doen Ik heb gehoord dat USF een supermooie Universiteit is (ik ben er zelf 1x heel kort even geweest en was behoorlijk onder de indruk) Ik hing meer rond in Berkeley (ook een aanrader) en Mills College..

Supergoede keuze
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:46
Verwijderd
Beetje sneu om iedereen hier een pauper te noemen, terwijl je zelf een beetje 'rondhing' in Berkeley.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:46
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 11-10-2005 @ 18:16 :
Ik heb zelf 9 maanden in de buurt SanFrancisco gestudeerd.. Echt ouwe, super mooie keuze.. en laat die paupers hier maar zeuren over het geld.. Als je het geld hebt moet je het zeker doen Ik heb gehoord dat USF een supermooie Universiteit is (ik ben er zelf 1x heel kort even geweest en was behoorlijk onder de indruk) Ik hing meer rond in Berkeley (ook een aanrader) en Mills College..

Supergoede keuze
Damn. So. Damn. Jeaulous. Ik wil echt zo graag in de VS studeren maar het zijn juist de universiteiten als Harvard en Yale die mensen de mogelijkheden bieden ivm met geld enzo (ze laten je eerst toe, dan zoeken ze uit hoeveel geld je nodig hebt, en dan komen ze je daarin tegemoet). Maar dat zijn dan ook weer de moeilijkste universiteiten om binnen te komen. Kleinere uni's hebben weer niet de mogelijkheden om je financieel tegemoet te komen. Dilemma.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten