voor school moet ik dus met powerbuilder een applicatie maken, en hiervoor heb ik dus nog nooit met powerbuilder gewerkt, dus heb ik ook weer een paar probleempjes... anyway, het zit zo.
ik moet voor de hele applicatie (voor een fietsreizenorganisatie, reizen boeken enzo) een deel doen, en dat is het factuurdeel geworden, waar de gebruiker een factuur voor zijn klanten kan opstellen. ik heb al het hele horizontale gedeelte gedaan, dus alleen waar de knoppen moeten staan en datawindows e.d., maar nu heb ik dus ook script nodig voor al die objecten...

we hebben een database, met daarin een aantal tabellen met gegevens, bv. de tabel routes, de tabel klanten, etc.
ok laat ik maar eens met een vraag beginnen... ik heb dus een dropdownlistbox, en uit de tabel routes moet ik in die dropdownlistbox dus alle routenamen showen, zodat de gebruiker er eentje kan selecteren. met welke script doe ik dat en hoe??
ja het zal vast wel weer zo'n domme vraag zijn, maar ik heb dus echt totaal geen ervaring met programmeren en al helemaal niet met powerbuilder (hiervoor had ik er nog nooit van gehoord

) .. alvast thanks.