Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2002, 19:27
eyeliner
eyeliner is offline
voor school moet ik dus met powerbuilder een applicatie maken, en hiervoor heb ik dus nog nooit met powerbuilder gewerkt, dus heb ik ook weer een paar probleempjes... anyway, het zit zo.
ik moet voor de hele applicatie (voor een fietsreizenorganisatie, reizen boeken enzo) een deel doen, en dat is het factuurdeel geworden, waar de gebruiker een factuur voor zijn klanten kan opstellen. ik heb al het hele horizontale gedeelte gedaan, dus alleen waar de knoppen moeten staan en datawindows e.d., maar nu heb ik dus ook script nodig voor al die objecten...
we hebben een database, met daarin een aantal tabellen met gegevens, bv. de tabel routes, de tabel klanten, etc.
ok laat ik maar eens met een vraag beginnen... ik heb dus een dropdownlistbox, en uit de tabel routes moet ik in die dropdownlistbox dus alle routenamen showen, zodat de gebruiker er eentje kan selecteren. met welke script doe ik dat en hoe??
ja het zal vast wel weer zo'n domme vraag zijn, maar ik heb dus echt totaal geen ervaring met programmeren en al helemaal niet met powerbuilder (hiervoor had ik er nog nooit van gehoord ) .. alvast thanks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2002, 19:40
Chimera
Chimera is offline
Hoezo in het diepe schoppen...

Ik heb nog nooit van PowerBuilder gehoord, wat voor'n taal gebruikt 'ie?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:57
eyeliner
eyeliner is offline
oh sorry...!
het gebruikt sql ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 20:30
Chimera
Chimera is offline
Ik zou eens met je leraar gaan praten, en uitleggen dat je hulp nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 20:34
eyeliner
eyeliner is offline
mmmmtjaa dat is inderdaad denk ik de meest voor de hand liggende oplossing,.. niemand???
nou ik ga hem maar eens mailen nu eerst...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 21:19
Zig
Zig is offline
Citaat:
eyeliner schreef:
mmmmtjaa dat is inderdaad denk ik de meest voor de hand liggende oplossing,.. niemand???
nou ik ga hem maar eens mailen nu eerst...
HHS?
zeeuwse babbelaar?
mja ik heb er vorig jaar ook mee zitten klooien, maar het komt er gewoon op neer dat je niet moet proberen je ddlb te vullen vanuit de database, maar gewoon de items handmatig toevoegen en die weer verwijzen naar de database, 't is idd nogal omslachtig maar veel minder werk dan ze uit de database ophalen (volgens mij kwam dat neer op een eigen ontworpen userobject maken)

als je 't scriptje nog nodig heb (verwijzing van item naar database) kan ik dat nog wel voor je opzoeken en gooi ik dat nog wel een keer neer...
Oud 13-01-2002, 23:10
eyeliner
eyeliner is offline
Citaat:
Zig schreef:
HHS?
zeeuwse babbelaar?
mja ik heb er vorig jaar ook mee zitten klooien, maar het komt er gewoon op neer dat je niet moet proberen je ddlb te vullen vanuit de database, maar gewoon de items handmatig toevoegen en die weer verwijzen naar de database, 't is idd nogal omslachtig maar veel minder werk dan ze uit de database ophalen (volgens mij kwam dat neer op een eigen ontworpen userobject maken)

als je 't scriptje nog nodig heb (verwijzing van item naar database) kan ik dat nog wel voor je opzoeken en gooi ik dat nog wel een keer neer...

lol jaa hhs klopt.. de zeeuwse babbelaar idd... heb je misschien die hele pibble nog voor me? nee grapje hoor

maar als je dat scriptje voor me wilt opzoeken, graag ik snap ongeveer denk ik wel wat je bedoelt, en als dat een goeie manier is. email: pinksmurf88@hotmail.com alvast erg bedankt als je het hebt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten