Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 13:26
Ymir
Ymir is offline
Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met enigzins serieus wat met Fruityloops te proberen, en het gaat allemaal nogal stroef. Sporadisch bak ik een riedeltje van 2 seconden in elkaar dat goed klinkt, maar verder dan dat kom ik nog niet

Als iemand me enigzins op weg kan helpen zou ik dat zeer waarderen
Oud 10-10-2005, 13:30
STP
STP is offline
jeetje, als je nou specifieke vragen had, dan kon iemand je specifiek op gang helpen...
Oud 10-10-2005, 13:38
Ymir
Ymir is offline
Ik begin ondertussen de templates door te krijgen, de channels vat ik het basisprincipe wel van, maar hoe je bijvoorbeeld meerdere stukjes achter elkaar zet
Vandaar ook dat alle hulp welkom is, want ik snap 99% nog niet
Oud 10-10-2005, 13:43
STP
STP is offline
Ik denk dat je dan beter een manual kan gaan gebruiken:

http://www.flstudio.com/documents/143.html
Oud 10-10-2005, 16:01
botulismf
botulismf is offline

1 - Playlist
2 - Step Sequencer
3 - Piano Roll
4 - Browser
5 - Mixer

De basis: je hebt nu in de step sequencer (het ding in de onderste helft van het plaatje) een pattern gemaakt; een loopje dat je zo vaak je wilt kunt gebruiken in een nummer. Klik nu op 2 om de step sequencer te verbergen, en klik vervolgens op 1 om de playlist te tonen.

In de playlist ga je met je verschillende loopjes de structuur van het nummer maken. Je ziet aan de linkerkant van de playlist alle patterns staan (de verschillende loopjes dus) en in het grote veld kun je die loopjes nu neerzetten. Op het plaatje hieronder zie je wat je dan krijgt. Naast de 'play' knop zie je pat en song staan, je kiest hiermee of je een pattern of het hele nummer afspeelt. Zet deze op song, klik op play en je zult het nummer horen.

Als je nu een nieuw pattern wilt maken dan klik je bij 6 (eerste plaatje) op het nummer van een volgende pattern (bijvoorbeeld op de twee als je net je eerste pattern gemaakt hebt) en als je dan op de step sequencer (2 in het eerste plaatje) klikt kun je het tweede pattern maken. Die kun je dan in de playlist editor weer in het nummer verwerken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Bij specifieke vragen wil ik nog wel helpen
Oud 10-10-2005, 19:19
Verwijderd
omg jorge verveel je je <3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:26
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
botulism schreef op 10-10-2005 @ 17:01 :
[afbeelding]

1 - Playlist
2 - Step Sequencer
3 - Piano Roll
4 - Browser
5 - Mixer

De basis: je hebt nu in de step sequencer (het ding in de onderste helft van het plaatje) een pattern gemaakt; een loopje dat je zo vaak je wilt kunt gebruiken in een nummer. Klik nu op 2 om de step sequencer te verbergen, en klik vervolgens op 1 om de playlist te tonen.

In de playlist ga je met je verschillende loopjes de structuur van het nummer maken. Je ziet aan de linkerkant van de playlist alle patterns staan (de verschillende loopjes dus) en in het grote veld kun je die loopjes nu neerzetten. Op het plaatje hieronder zie je wat je dan krijgt. Naast de 'play' knop zie je pat en song staan, je kiest hiermee of je een pattern of het hele nummer afspeelt. Zet deze op song, klik op play en je zult het nummer horen.

[afbeelding]

Als je nu een nieuw pattern wilt maken dan klik je bij 6 (eerste plaatje) op het nummer van een volgende pattern (bijvoorbeeld op de twee als je net je eerste pattern gemaakt hebt) en als je dan op de step sequencer (2 in het eerste plaatje) klikt kun je het tweede pattern maken. Die kun je dan in de playlist editor weer in het nummer verwerken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Bij specifieke vragen wil ik nog wel helpen
Geweldig, heel erg bedankt!
Hier kom ik een aardig eind mee denk ik, als ik morgen een uurtje vrij weet te krijgen ga ik maar eens aan de slag.
Oud 11-10-2005, 13:22
0123456789
0123456789 is offline
Er zijn trouwens genoeg tutorials op het internet te vinden over FL, so: google is je mattie!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 00:02
polysix
polysix is offline
Hoe crap zijn de standaard drumsamples die er in zitten, vooral die van echte drums...

overigens vind ik die wasp synth en die 3xOsc erg bruikbaar.

Zou wel een wasp in het echt willen, maarja die dingen kosten een fortuin (moet je nagaan dat ze nieuw 200 pond kostte) , en dan heb je ook nog eens dat crappy keyboard.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 00:06
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik gebruik die interne shit van FL helemaal niet, ik heb zo'n berg aan VST's die kwalitatief zo veel beter zijn dan die wasp en 3xosc..
Oud 14-10-2005, 11:00
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
polysix schreef op 14-10-2005 @ 01:02 :
Hoe crap zijn de standaard drumsamples die er in zitten, vooral die van echte drums...

overigens vind ik die wasp synth en die 3xOsc erg bruikbaar.

Zou wel een wasp in het echt willen, maarja die dingen kosten een fortuin (moet je nagaan dat ze nieuw 200 pond kostte) , en dan heb je ook nog eens dat crappy keyboard.
dat ze crap zijn wil niet zeggen dat ze onbruikbaar zijn.
Oud 17-10-2005, 12:50
Kozak
Kozak is offline
Waar haal je meer VST plugins vandaan? En wat maakt deze kwalitatief veel beter dan interne plugins?
Oud 17-10-2005, 16:54
Unique Clone
Unique Clone is offline
Heeft iemand een vsti plugin of een manier ofzo waarmee je een soort viool geluid kan maken (in fruity uiteraard)?

Alvast bedankt.
Oud 18-10-2005, 00:14
Verwijderd
oh als we toch bezig zijn over vst plugins.. welke is tegekgaaf voor robot stemmen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 08:20
botulismf
botulismf is offline
de vocoder is prima?
Oud 18-10-2005, 21:06
Allochthony
Allochthony is offline
Vandaag voor het eerst FL echt gebruikt, samples knippen enzo, ik vermaak me best

Als iemand me even kan vertellen hoe ik een sample passend maak (fit sample?) op bijvoorbeeld 8 bars ofzo zou dat erg cool zijn...

En de samples die ik gebruikt heb zijn niet de standaard samples, hoewel ze nog best kut klinken...

Pianoloopje is van Herbie Hanglul...

Moet nu alleen nog even met die playlist shit werken

http://s40.yousendit.com/d.aspx?id=2...R0PO5NWBDB1MIZ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten