Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 20:07
ekki
ekki is offline
Beetje raar onderwerp, maar goed.

Ik zat net een film te kijken waarin best veel mensen werden doodgeschoten (voor mijn doen dan, ik gok dat ik er 10 - 12 heb gezien, hahaha, hou daar nooit zo van, braaf forumbaasje , geef mij maar van die familiedrama's en huilfilms ).

In ieder geval vroeg ik mij aan het eind van de film af of je echt direct dood bent als je in je hart ofzo wordt geschoten. Want misschien krijgen je hersenen direct geen zuurstof meer, dan leef je toch nog wel heel eventjes? Klopt het dat mensen direct neer vallen of gebeurt dat 'in het echt' niet? En wat voel je van zo'n schot direct in je hart?

Ik denk dat een schot direct in je hersenen wel direct tot de dood leidt (binnen een fractie van een seconde), maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Waardoor gaat iemand eigenlijk dood? Doordat de hersenen geen zuurstof meer krijgen? Dat leek mij eigenlijk het meest logisch. Als je hart stopt krijgen je hersenen geen zuurstof meer en ga je dus dood. Nouja, ik weet het dus ook niet, ben benieuwd of iemand van jullie het weet.
Oud 27-09-2005, 20:16
Mara
Mara is offline
Je gaat inderdaad dood doordat je hersenen geen zuurstof meer krijgen.

Verder lijkt 't me dat je niet meteen dood bent van die kogel, maar dat je eerst buiten bewustzijn raakt maar snel dood bent als de aorta of een andere belangrijke slagader geraakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:18
MTpower
MTpower is offline
je bent niet onmiddelijk dood...
je kan op kazaa filmpjes (zijn illegaal) downloaden, je moet dan zoeken op "snuff"
PAS OP: DIT ZIJN VEELAL ERG SCHOKKENDE FILMPJES!!!
in die filmpjes worden vaak echte mensen echt doodgemaakt (soms met opzet, soms door een ongeluk)
Je ziet dan dat mensen niet direct dood gaan, ze gaan eerst enkele seconden stuiptrekkend op de grond liggen, soms zie je ze nog een gebaar maken of iets proberen te roepen.
Ik weet niet of je nog iets voelt van dat stuiptrekken... denk niet dat we dat ooit zullen weten
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ielh, wat voor n filmpjes bekijk jij nou weer in je vrije tijd
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:45
ekki
ekki is offline
Hmm, ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik geen behoefte heb om zoiets te zien.

Maar waarschijnlijk niet meteen dood dus... terwijl dat in films meestal wel zo lijkt (behalve natuurlijk bij de hoofdpersoon, die kan nog wel even praten enzo).

Zo 'snel' is die manier van vermoorden dus volgens mij ook niet (hoewel... een paar seconden...). Het lijkt altijd wel een snelle en pijnloze dood in films, maar is dat ook zo? Ik ben benieuwd of iemand er meer van weet .

Kunnen we niet weten of je nog iets voelt van dat stuiptrekken? Waarom gaat een mens stuiptrekken? Is dat door pijn of om een andere reden? Als je bewusteloos bent voel je toch geen pijn? Dus als het door de pijn is, zou je het nog wel voelen.
Oud 27-09-2005, 20:49
Roos
Roos is offline
Als je een kogel recht in het hart schiet, of in de aortaboog, is het mogelijk dat je hersenen te weinig zuurstof krijgen.
Je bent dan niet gelijk dood maar je valt wel binnen 3 seconden neer.
Als je halsslagaders wordt geraakt is het nog minder erg, want daar heb je er 2 van (links&rechts)

Verder kun je er toch wel vanuit gaan dat die films vrij nep zijn
Oud 27-09-2005, 20:57
MTpower
MTpower is offline
Het ziet er in het echt in ieder geval een stuk gruwelijker uit dan in films
Vandaar dat ook zoveel mensen die zoiets in het echt meemaken er trauma's aan overhouden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-09-2005 @ 21:43 :
Ielh, wat voor n filmpjes bekijk jij nou weer in je vrije tijd
Dat was een fase, vond ik het grappig om dat soort filmpjes te zien
Het doet me eigenlijk vrij weinig, iemand dood zien gaan...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 27-09-2005 @ 21:57 :
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 27-09-2005 @ 21:18 :
je bent niet onmiddelijk dood...
je kan op kazaa filmpjes (zijn illegaal) downloaden, je moet dan zoeken op "snuff"
PAS OP: DIT ZIJN VEELAL ERG SCHOKKENDE FILMPJES!!!
in die filmpjes worden vaak echte mensen echt doodgemaakt (soms met opzet, soms door een ongeluk)
Je ziet dan dat mensen niet direct dood gaan, ze gaan eerst enkele seconden stuiptrekkend op de grond liggen, soms zie je ze nog een gebaar maken of iets proberen te roepen.
Ik weet niet of je nog iets voelt van dat stuiptrekken... denk niet dat we dat ooit zullen weten
Echte snuffilmpjes zijn nog nooit gevonden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 08:10
nl2suzy
nl2suzy is offline
Je bent dan wel behoorlijk gevoelloos als het je vrij weinig doet .. als je ziet dat iemand sterft.. Kan aan mij liggen natuurlijk..
Oud 28-09-2005, 08:29
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 27-09-2005 @ 23:09 :
Zeer zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 08:44
minpuntje
minpuntje is offline
Had ooit een vriendje die dit soort dingen heeel interessant vond en dus altijd door de film heenlulde. Wat ik onthouden heb:

Echt direct dood lukt alleen als de hersenstam geraakt wordt (of letterlijk je hoofd eraf geschoten met een enorme kogel, in alle andere gevallen leef je nog een tijdje. JFK leefde ook nog even, terwijl hij vol in het hoofd was geraakt. Er zijn ook zat mensen die wel wat hersenweefsel missen maar een schot in het hoofd hebben overleefd. Ook een schot recht in het hart hoeft niet dodelijk te zijn. Belangrijkste factor is snelle medische hulp, dus bloedtransfusie, beademing, hartmassage etc.

Overigens schijnen er ook veel mensen dood te gaan aan shock, terwijl ze slechts in een arm of been zijn geschoten. Maar dus niet op tijd medische hulp hebben gehad.

Die jongen had ook een boekje uit dienst waarin iets stond in de trend van: "tenzij het hoofd meer dan 3 meter van de romp is gescheiden moet je eerste hulp toepassen en mag alleen een medisch geschoold iemand de dood vaststellen" Hilarisch
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 09:27
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 27-09-2005 @ 23:09 :
Hoe weet jij of nou of ze echt of nep zijn?
Oud 28-09-2005, 10:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-09-2005 @ 21:57 :
In die snuff movies zie je nog veel meer dan mensen die worden doodgemaakt toch Verkrachting etc.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 28-09-2005 @ 09:29 :
Zeer zeker wel.
Dan lijkt het mij verstandig dat jij de fbi inlicht, aangezien die er al jarenlang naar op zoek zijn en nog nooit een gevonden hebben
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 09:46
Mestkever
Mestkever is offline
Er was laatst wel een film op tv over Snuff movies. En aan het einde stond, dat er tot nu toe geen enkele echte snuffmovie gevonden is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:21
Roos
Roos is offline
Het lijkt me dat hier wel een slotje op kan....

Bovendien bestaan er wel snuff movies, een bekend voorbeeld is die Europeaan in een oranje pak, die werd onthoofd door een stelletje Irakezen.
Oud 29-09-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-09-2005 @ 11:21 :
Bovendien bestaan er wel snuff movies, een bekend voorbeeld is die Europeaan in een oranje pak, die werd onthoofd door een stelletje Irakezen.
Dat zijn geen snuff movies, dat zijn gewoon moorden die op film gezet zijn, zonder camera zou die moord alsnog wel gepleegd zijn
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-09-2005 @ 11:25 :
In die snuff movies zie je nog veel meer dan mensen die worden doodgemaakt toch Verkrachting etc.
Ik vond alleen die filmpjes leuk dat mensen dood gingen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:38
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 28-09-2005 @ 12:27 :
Dan lijkt het mij verstandig dat jij de fbi inlicht, aangezien die er al jarenlang naar op zoek zijn en nog nooit een gevonden hebben
Ze bestaan zeker weten...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 29-09-2005 @ 12:41 :
Dat zijn geen snuff movies, dat zijn gewoon moorden die op film gezet zijn, zonder camera zou die moord alsnog wel gepleegd zijn
Bij snuff worden de moorden speciaal gepleegd om op video te zetten dan? Want die heb je ook nog wel volgens mij hoor (je komt soms best zieke zooi tegen tijdens het downloaden, edit: gelukkig heb ik een zeer 'sterke maag')
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 15:43
Verwijderd
Er komen ook veel beelden, die enigszins vergelijkbaar zijn, uit Irak en Tjetjenië. Dat geeft toch een hele echte, doch brute en rauwe blik op die situatie daar, maar heeft zelfs enige educatieve waarde.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 15:45
LiqqY
LiqqY is offline
Ja zoals die mensen die het met dieren doen, zo goor
Oud 29-09-2005, 16:36
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 28-09-2005 @ 09:44 :
Had ooit een vriendje die dit soort dingen heeel interessant vond en dus altijd door de film heenlulde. Wat ik onthouden heb:

Echt direct dood lukt alleen als de hersenstam geraakt wordt (of letterlijk je hoofd eraf geschoten met een enorme kogel, in alle andere gevallen leef je nog een tijdje. JFK leefde ook nog even, terwijl hij vol in het hoofd was geraakt. Er zijn ook zat mensen die wel wat hersenweefsel missen maar een schot in het hoofd hebben overleefd. Ook een schot recht in het hart hoeft niet dodelijk te zijn. Belangrijkste factor is snelle medische hulp, dus bloedtransfusie, beademing, hartmassage etc.

Overigens schijnen er ook veel mensen dood te gaan aan shock, terwijl ze slechts in een arm of been zijn geschoten. Maar dus niet op tijd medische hulp hebben gehad.

Die jongen had ook een boekje uit dienst waarin iets stond in de trend van: "tenzij het hoofd meer dan 3 meter van de romp is gescheiden moet je eerste hulp toepassen en mag alleen een medisch geschoold iemand de dood vaststellen" Hilarisch
Dit is wel de beste uitleg, ik kon zelf niet op de goede woorden komen.
Overschat de kracht van een vuurwapen in ieder geval niet.
Oud 29-09-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 28-09-2005 @ 12:27 :
Dat is echt onzin. Een tijd terug was er een probleem met jongeren - ik geloof zelfs in Duitsland - die zelfmoord wilden plegen, dat niet alleen wilden doen en 'hulp' kregen van anderen. Daar zijn filmpjes van gemaakt. In de VS speelt dat zeker weten, in Japan ook absoluut en voor zover ik het heb begrepen ook in Duitsland. Dan zie je of iemand zelfmoord plegen voor een camera of iemand neergeschoten worden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 28-09-2005 @ 09:44 :
"tenzij het hoofd meer dan 3 meter van de romp is gescheiden moet je eerste hulp toepassen en mag alleen een medisch geschoold iemand de dood vaststellen" Hilarisch
Ik heb bij EHBO geleerd dat het 30cm was
Maargoed, als je niet geschoold bent mag je iemand niet zomaar dood verklaren, daar gaat het om
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:37
DG
DG is offline
faces of death? iemand?

nooit gezien gelukkig wel gruwelijke verhalen over gehoord.

Spoiler
Oud 29-09-2005, 18:44
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DG schreef op 29-09-2005 @ 19:37 :
faces of death? iemand?

Spoiler
Ja, ken ik ook, heeft wel wat weg van die snuff filmpjes
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
faces of death? iemand?

Spoiler
jep ook eens van gehoord inderdaad
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 08:21
minpuntje
minpuntje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-09-2005 @ 19:28 :
Ik heb bij EHBO geleerd dat het 30cm was
Maargoed, als je niet geschoold bent mag je iemand niet zomaar dood verklaren, daar gaat het om
Er stond echt iets met "meter" kan ik me herinneren, vandaar dat het zo lachwekkend was. Ik kan het niet meer opzoeken, boekje was niet van mij

Overigens ben ik toch blij dat ik met de oninteressante praat van mijn ex nu nog iemands vraag heb kunnen beantwoorden. Was het toch nog ergens goed voor dat hij altijd door de film heen lulde

In de film is het altijd nep, ik citeer uit The Holy Grail: Ah, it's just a fleshwound!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 10:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 30-09-2005 @ 09:21 :
Overigens ben ik toch blij dat ik met de oninteressante praat van mijn ex nu nog iemands vraag heb kunnen beantwoorden. Was het toch nog ergens goed voor dat hij altijd door de film heen lulde
Haha, bedank hem maar van mij .

Ik dacht al dat het erg nep was dat iedereen meteen dood neervalt als ie in z'n hart geschoten wordt. Lijkt mij allemaal niet prettig om te zien, iemand die dood wordt geschoten .
Oud 30-09-2005, 11:04
minpuntje
minpuntje is offline
Citaat:
ekki schreef op 30-09-2005 @ 11:31 :
Haha, bedank hem maar van mij .

Ik dacht al dat het erg nep was dat iedereen meteen dood neervalt als ie in z'n hart geschoten wordt. Lijkt mij allemaal niet prettig om te zien, iemand die dood wordt geschoten .
Ehm, ik zie hem niet meer (ook niet zo'n behoefte aan )...

Het is zelf niet prettig om alleen maar te horen dat er wordt geschoten (keer 's nachts in Rio op vakantie, vond iedereen heel gewoon)

In de film is het wel leuk, Commando van Schwarzenegger blijft een giller.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-09-2005 @ 17:58 :
Dat is echt onzin. Een tijd terug was er een probleem met jongeren - ik geloof zelfs in Duitsland - die zelfmoord wilden plegen, dat niet alleen wilden doen en 'hulp' kregen van anderen. Daar zijn filmpjes van gemaakt. In de VS speelt dat zeker weten, in Japan ook absoluut en voor zover ik het heb begrepen ook in Duitsland. Dan zie je of iemand zelfmoord plegen voor een camera of iemand neergeschoten worden.
Ik heb een andere definitie van snuff movies
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:55
Metal
Metal is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-09-2005 @ 13:17 :
Ik vond alleen die filmpjes leuk dat mensen dood gingen
je bent gestoord
Oud 30-09-2005, 16:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 30-09-2005 @ 12:04 :
Ehm, ik zie hem niet meer (ook niet zo'n behoefte aan )...
Ohja, voor mij hoef je inderdaad geen contact te zoeken om 'm te bedanken (zou wat zijn). Dan jij bedankt in ieder geval!
Oud 30-09-2005, 17:09
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
faces of death? iemand?

Spoiler
Hmm ik heb deel 4 zelf maar die valt dus nog mee vergeleken met wat jij hier zegt.
Oud 30-09-2005, 17:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Metal schreef op 30-09-2005 @ 16:55 :
je bent gestoord
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:37
Sven
Sven is offline
Faces of death heb ik vroeger ook gezien

Het ranzigste filmpje dat ik eens per toeval online onder ogen kreeg was dat een russsishe man op de grond lag, terwijl iemand met een voet op zn hoofd duwde en zn keel doorsneed, echt ranzig gegorgel..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sven schreef op 01-10-2005 @ 19:37 :

Het ranzigste filmpje dat ik eens per toeval online onder ogen kreeg was dat een russsishe man op de grond lag, terwijl iemand met een voet op zn hoofd duwde en zn keel doorsneed, echt ranzig gegorgel..
die heb ik ook, mja.. vind hem wel meevallen qua ranzigheid
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:

die vind ik ook wel meevallen, heb die al een aantal keer perongeluk binnengekregen via kazaa
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 22:20
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:

was wel een appart geluidje idd
Oud 02-10-2005, 17:09
Severus
Severus is offline
Bah. En waarom zijn het vrijwel altijd mannen die naar dat soort rommel kijken? Zegt wel iets over hun IQ, moet ik zeggen.
Oud 02-10-2005, 18:00
Hulk
Hulk is offline
mowah meer nieuwsgierig denk ik... kan nooit met een fijn gevoel die filmpjes kijken...
Oud 02-10-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 02-10-2005 @ 18:09 :
Bah. En waarom zijn het vrijwel altijd mannen die naar dat soort rommel kijken? Zegt wel iets over hun IQ, moet ik zeggen.
Dat zegt helemaal niks over IQ
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:50
Vitamintje
Vitamintje is offline
Dat zegt iets over t psychopaatgehalte
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:54
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Psychopaatgehalte?
Het ligt er maar net aan of je er tegen kunt of niet, als je er totaal niet tegen kunt wil je er echt niet naar kijken, het is nooit 'leuk' om naar dat soort filmpjes te kijken maar zoals Daster zegt: Het is meer nieuwschierigheid denk ik.
Oud 03-10-2005, 01:07
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-09-2005 @ 21:49 :
Als je halsslagaders wordt geraakt is het nog minder erg, want daar heb je er 2 van (links&rechts)
Volgens mij is dit niet minder erg, hangt er vanaf welke. De een pompt zuurstofarm bloed van de hersenen de ander zuurstofrijk bloed naar de hersenen. Als je hersenen geen zuurstof krijgen dan ben je met 2 seconden buiten bewustzijn (en met 5 seconden doodgebloed). Als de andere halsslagader geraakt is dan heb je denk ik iets langer, of je bent iig langer bij bewustzijn.

EDIT: Maar echt te meten is dit natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-10-2005 @ 18:09 :
Dat ik altijd naar dat soort filmpjes keek zegt over mijn IQ.....
maak maar af
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 30-09-2005 @ 09:21 :
Er stond echt iets met "meter" kan ik me herinneren, vandaar dat het zo lachwekkend was. Ik kan het niet meer opzoeken, boekje was niet van mij
In het handboek van de Soldaat van mijn vader van vroeger stond idd dat iemand dood is als het hoofd een meter of meer van de romp vandaag ligt.

Regels voor berichten