Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 20:18
Synonym
Synonym is offline
Sinds een maand ben ik in het bezit van een Canon Eos 300. Aangezien ik regelmatig optredens bezoek vind ik het leuk om hier ook te fotograferen. Nou zal ik jullie een impressie laten zien van mijn eerste foto's met deze camera:

Heel leuk. Nu mijn probleem: zoals jullie zien moest ik een lange sluitertijd nemen omdat het daar zo donker is. Ik heb wel de flits gebruikt, maar dat is een ingebouwde flitser. Kan ik die bewegende beelden alleen oplossen als ik er een instelbare flitser op zet of zijn hier ook andere truukjes voor..? Help mij!
Oud 20-12-2005, 22:32
Onlyme
Onlyme is offline
Ja, een film met een hoge gevoeligheid, 1600 of 3200. En lichtgevoelige lenzen gebruiken.

Waar je aan moet denken is dat als je een (losse) flitser gebruikt, je de sfeer dat het aanwezige licht geeft, wegflitst. En da's altijd erg zonde, vind ik.

Overigens is dit mijns inziens geen bandfotografie maar concertfotografie.
Oud 21-12-2005, 10:19
Charlottetje
Charlottetje is offline
je hebt inderdaad duidelijk lopen flitsen. zonde, inderdaad.
gewoon films kopen met een enorme iso waarde en goed gebruik proberen te maken van het licht wat er al is.
met inflitsen gaat toch de sfeer een beetje verloren.
maar vooral heeeeel veel oefenen en uitproberen. op een gegeven moment merk je vanzelf wel wat het beste resultaat oplevert.
Oud 21-12-2005, 11:01
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben maar idd, zelfs als fotografien00b lijkt me dat een gevalletje van filmpjes met hoge isowaarden pakken.
Kan Koen je geen nuttige tips geven overigens?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:42
Synonym
Synonym is offline
Mijn excuses... ik bedoelde inderdaad concertfotografie. Maar bedankt Ga 's wat experimenteren met een hogere iso waarde enz.
Oud 21-12-2005, 14:09
Onlyme
Onlyme is offline
Maar let ook op je lenzen! Bij concerten schiet ik altijd op f/2.8 en echt niet hoger.
Oud 21-12-2005, 16:01
Synonym
Synonym is offline
Die 'f'-waarde heeft toch met je diafragma te maken? (Ik ben nog niet zo ingeburgerd qua fotografie-termen betreft). Ik heb geloof ik telkens met f/5.6 geschoten.

Anyway... lichtgevoelige lenzen zijn toch ontzettend duur?
Oud 21-12-2005, 18:09
Onlyme
Onlyme is offline
Ja, da's inderdaad je diafragma. En ja, lichtgevoelige lenzen zijn heel duur, zeker als ze een vaste lage diafragmawaarde hebben over het gehele zoombereik.
Oud 21-12-2005, 19:28
ParanoidDancer
ParanoidDancer is offline
Ach op zo'n concerte is flitsen niet dodelijk...
kan een slagschaduw bezorge wat ergerlijk is maar het wegflitsen van sfeerlicht
is denk op een concert niet je grootste zorg aangezien er altijd wel genoeg gekleurd spotlicht is om zomaar weggeflitst te worde...
flitsen is denk wel belangrijk anders ga je alleen maar vegen op je fotows hebbe en als je al lange sluitertijde gebruikt en je flitst niet zal alles bewoge zijn...
nu is het maar een deel...

en jah ik raad aan om een zo klein mogelijk diafragma getal te gebruike (grote diafragma opening=> meer licht) heb je wijnig scherpte diepte ma das niet van belang denk...
maar in gebruik van een hoog iso waarde gaat da denk niet lukke... al ben ik der niet zo zeker van...

succes
Oud 21-12-2005, 20:45
Vanilia
Vanilia is offline
Zie mijn replys in t topic van Marloes staan misschien een paar handige tips in!
Reageren

Regels voor berichten