Advertentie | |
|
![]() |
|
www.tgtsoft.com in combinatie met bovengenoemde.
Voor zover ik weet is er slechts 1 them voor Windows waar je StyleXP niet voor nodig hebt (ik draai hem momenteel, hij ziet er ongeveer hetzelfde uit als de gewone blauwe maar dan met een vleugje Office 2003 en alles is meer Aqua-achtig): http://www.google.com/search?q=Media...utf-8&oe=utf-8 http://www.winbeta.org/comments.php?id=352&catid=1 ![]() Daarnaast heb je nog WindowBlinds, dat meer kan dan StyleXP maar andere themes nodig heeft EN meer geheugen gebruikt omdat het niet van de standaardmogelijkheden van Windows gebruikmaakt maar zelf de themes tekent... Let ook op programma's als GUIReplacer (StyleXP heeft ook dergelijke functies sinds de laatste versie, maar veel pakketten heb ik nog niet gezien). Met die programma's kan je de icoontjes en filmpjes(bestanden verplaatsen etc.) in Windows vervangen door andere. Andere sites met themes: www.customize.org - themes, skins, icons, achtergronden, ... www.deviantart.com - alle kunst (dus heel wat zoekwerk!!), pakketten voor GUIReplacer, achtergronden, themes, icons, ...
|
Ik heb nu een programma (DesktopX) gedownload van een andere site De site waar ook WindowBlinds te vinden is, maar ik heb nog steeds niet gevonden waarom ik begon met zoeken: Ik wil niet de standaard blauwe , niet de ziveren , ook niet de olijfgroene (blech!), maar een zwarte taakbalk en vensters. De rest van WindowsXP bevalt me eigenlijk wel en dat wil ik niet veranderd hebben, wat bij helaas al de thema's op de bovengenoemde sites wel het geval is.
Mijn vraag is nu: Weet iemand de naam of zelfs de link naar een WindowsXP thema waarbij ik een zwarte taakbalk en vensters krijg? Bvd!!! ![]() ![]() grt, Tom
||
Citaat:
Na een minuutje googlen (black luna xp): http://themes.belchfire.net/index.php?download=4447
||
Citaat:
![]() ![]() Maar bedankt voor het googlen, jij kan het stukken beter dan ik iig! ![]()
|
Je hebt helemaal geen StyleXP nodig, maar UXTheme Multipatcher (linkje).
||
Citaat:
||
Citaat:
En die kan evengoed de taakbalk en vensters zwartmaken. Het enige nadeel aan de NeoWin Patcher vind ik dat het niet gebruiksvriendelijker is (ik vind hem nogal verwarrend). Het liefst van al kopiëer ik dus gewoon manueel de themes die ik gebruik (en dat is enkel "Marina VS", een grote aanrader (bestaat trouwens ook in het zwart)) naar de juiste map (iets van C:\Windows\Resources ...). Als je googelt op "Black Luna XP" moet je er wel opkomen. Ik heb echter het idee dat er nog wel zullen bestaan. In mijn eigen collectie heb ik ook nog wel een zwarte XP Luna staan maar volgens mij eveneens met rechthoekige taakvensters in Windows Explorer in plaats van gestyleerde zoals in het standaard thema.
||
Citaat:
|
Het lukt mij wel om themes te instaleren en te tonen, maar hoe krijg je die extra dingen op je desktop er ook bij, bijvoorbeeld het klokje bij deze.
http://www.themexp.org/preview.php?m...onghorn+XP.zip
||
Citaat:
Black voor de kleur, Luna omdat de visual style van Windows de bijnaam "Luna" gekregen heeft (dus de originele skin van Microsoft Windows XP (die blauwe) heet Luna, net zoals de skin van Mac X als Aqua aangeduid wordt) XP gewoon omdat het iets meer duiding geeft en dus ook woorden als "Style XP" direct meegenomen worden (plus het moeten skins zijn voor XP). Een andere zoekterm zou ik niet direct kunnen geven, behalve misschien "black windows xp skins OR styles". Het leukste is trouwens op sites als customize.org, deviantart.com, ... gewoon de hele collecite af te lopen en te downloaden wat je graag ziet. Zo heb je misschien niet wat je zocht, maar misschien vind je iets dat nog mooier is.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Op zich bestaan er twee grote methoden: - Style XP: die patcht (hij verandert niet s op de harde schijf aan het bestand maar gaat in het geheugen het bestand veranderen) - UXTheme.dll veranderen: dit kun je manueel uitvoeren (vind ik niet zo aan te raden, moet je volgens mij redelijke kunstgrepen voor uitvoeren) of een patcher daarvoor downloaden. Die NeoTheme is daar eentje van, en vind ik bijgevolg dus een van de makkelijkste oplossingen: NeoTheme eenmaal opstarten, ergens een knopje drukken en hopla, het werkt. Met een manuele verandering, moet je zelf zorgen voor een back-up en een juiste patch. Dat zou ik dus ook aanraden: bij de automatische hulpjes blijven. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Win XP] Teksten onder bureaubladpictogrammen TisKicking | 7 | 14-01-2005 00:08 |