Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 17:14
raziel
raziel is offline
weet iemand hoe ik aan thema's voor windows xp kan komen?
alvast bedankt
Oud 05-09-2004, 17:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
choochel
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 16:49
Manuzhai
Manuzhai is offline
http://themexp.org/
Oud 06-09-2004, 17:33
ILUsion
ILUsion is offline
www.tgtsoft.com in combinatie met bovengenoemde.
Voor zover ik weet is er slechts 1 them voor Windows waar je StyleXP niet voor nodig hebt (ik draai hem momenteel, hij ziet er ongeveer hetzelfde uit als de gewone blauwe maar dan met een vleugje Office 2003 en alles is meer Aqua-achtig): http://www.google.com/search?q=Media...utf-8&oe=utf-8
http://www.winbeta.org/comments.php?id=352&catid=1

Daarnaast heb je nog WindowBlinds, dat meer kan dan StyleXP maar andere themes nodig heeft EN meer geheugen gebruikt omdat het niet van de standaardmogelijkheden van Windows gebruikmaakt maar zelf de themes tekent...

Let ook op programma's als GUIReplacer (StyleXP heeft ook dergelijke functies sinds de laatste versie, maar veel pakketten heb ik nog niet gezien). Met die programma's kan je de icoontjes en filmpjes(bestanden verplaatsen etc.) in Windows vervangen door andere.

Andere sites met themes:
www.customize.org - themes, skins, icons, achtergronden, ...
www.deviantart.com - alle kunst (dus heel wat zoekwerk!!), pakketten voor GUIReplacer, achtergronden, themes, icons, ...
Oud 17-10-2005, 19:11
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb nu een programma (DesktopX) gedownload van een andere site De site waar ook WindowBlinds te vinden is, maar ik heb nog steeds niet gevonden waarom ik begon met zoeken: Ik wil niet de standaard blauwe , niet de ziveren , ook niet de olijfgroene (blech!), maar een zwarte taakbalk en vensters. De rest van WindowsXP bevalt me eigenlijk wel en dat wil ik niet veranderd hebben, wat bij helaas al de thema's op de bovengenoemde sites wel het geval is.

Mijn vraag is nu: Weet iemand de naam of zelfs de link naar een WindowsXP thema waarbij ik een zwarte taakbalk en vensters krijg?

Bvd!!!

grt,
Tom
Oud 17-10-2005, 19:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 17-10-2005 @ 20:11 :
Ik heb nu een programma (DesktopX) gedownload van een andere site De site waar ook WindowBlinds te vinden is, maar ik heb nog steeds niet gevonden waarom ik begon met zoeken: Ik wil niet de standaard blauwe , niet de ziveren , ook niet de olijfgroene (blech!), maar een zwarte taakbalk en vensters. De rest van WindowsXP bevalt me eigenlijk wel en dat wil ik niet veranderd hebben, wat bij helaas al de thema's op de bovengenoemde sites wel het geval is.

Mijn vraag is nu: Weet iemand de naam of zelfs de link naar een WindowsXP thema waarbij ik een zwarte taakbalk en vensters krijg?

Bvd!!!

grt,
Tom
Als ik me niet vergis is DesktopX bedoeld voor zogenaamde Widgets. Er bestaat wel een remake van het blauwe thema met heel wat in het zwart herdaan voor StyleXP als ik me niet vergis.
Na een minuutje googlen (black luna xp): http://themes.belchfire.net/index.php?download=4447
Oud 17-10-2005, 19:35
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 17-10-2005 @ 20:24 :
Als ik me niet vergis is DesktopX bedoeld voor zogenaamde Widgets. Er bestaat wel een remake van het blauwe thema met heel wat in het zwart herdaan voor StyleXP als ik me niet vergis.
Na een minuutje googlen (black luna xp): http://themes.belchfire.net/index.php?download=4447
Da's waar, maar het schijnt dat je er ook je taakbalk mee kan veranderen, ik heb alle widgets btw al verwijderd Heb alleen de MacOS achtige icoontjes (ze worden groter als je er met de muis boven hangt) laten staan

Maar bedankt voor het googlen, jij kan het stukken beter dan ik iig!
Oud 17-10-2005, 19:50
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hij doet het alleen niet... Ik krijg wel zwarte vensters, maar dan wel in windows 98 stijl... Zou een van jullie het willen proberen om te zien of het bij jullie wél werkt? Dan weet ik dat het aan mijn computer ligt, snappie

Op welke woorden heb je bij google gezocht? --> kan ik zelf ff verder zoeken

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:01
M@rco
M@rco is offline
Je hebt helemaal geen StyleXP nodig, maar UXTheme Multipatcher (linkje).
Oud 17-10-2005, 20:19
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-10-2005 @ 21:01 :
En die kan ook de taakbalk en de vensters zwart maken?
Oud 17-10-2005, 21:39
M@rco
M@rco is offline
Hm? Oh, nee... ik dacht dat je gewoon themes wilde gebruiken. Beschouw mijn post dan maar als niet geschreven.
Oud 17-10-2005, 22:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-10-2005 @ 21:01 :
Dat is waar (ik gebruik hem zelf ook hoor) maar Style XP is nu eenmaal een begrip geworden om dat soort skins aan te geven.

En die kan evengoed de taakbalk en vensters zwartmaken. Het enige nadeel aan de NeoWin Patcher vind ik dat het niet gebruiksvriendelijker is (ik vind hem nogal verwarrend). Het liefst van al kopiëer ik dus gewoon manueel de themes die ik gebruik (en dat is enkel "Marina VS", een grote aanrader (bestaat trouwens ook in het zwart)) naar de juiste map (iets van C:\Windows\Resources ...).

Als je googelt op "Black Luna XP" moet je er wel opkomen. Ik heb echter het idee dat er nog wel zullen bestaan. In mijn eigen collectie heb ik ook nog wel een zwarte XP Luna staan maar volgens mij eveneens met rechthoekige taakvensters in Windows Explorer in plaats van gestyleerde zoals in het standaard thema.
Oud 18-10-2005, 10:00
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 17-10-2005 @ 23:24 :
Dat is waar (ik gebruik hem zelf ook hoor) maar Style XP is nu eenmaal een begrip geworden om dat soort skins aan te geven.

En die kan evengoed de taakbalk en vensters zwartmaken. Het enige nadeel aan de NeoWin Patcher vind ik dat het niet gebruiksvriendelijker is (ik vind hem nogal verwarrend). Het liefst van al kopiëer ik dus gewoon manueel de themes die ik gebruik (en dat is enkel "Marina VS", een grote aanrader (bestaat trouwens ook in het zwart)) naar de juiste map (iets van C:\Windows\Resources ...).

Als je googelt op "Black Luna XP" moet je er wel opkomen. Ik heb echter het idee dat er nog wel zullen bestaan. In mijn eigen collectie heb ik ook nog wel een zwarte XP Luna staan maar volgens mij eveneens met rechthoekige taakvensters in Windows Explorer in plaats van gestyleerde zoals in het standaard thema.
Hoe doe ik dat dan? Black Luna XP heb ik gedownload, maar die doet t niet... alleen met windows 98 vensters...
Oud 18-10-2005, 13:38
boer
boer is offline
Het lukt mij wel om themes te instaleren en te tonen, maar hoe krijg je die extra dingen op je desktop er ook bij, bijvoorbeeld het klokje bij deze.

http://www.themexp.org/preview.php?m...onghorn+XP.zip
Oud 18-10-2005, 15:45
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 18-10-2005 @ 11:00 :
Hoe doe ik dat dan? Black Luna XP heb ik gedownload, maar die doet t niet... alleen met windows 98 vensters...
Mja, laat ik even verklaren, dan zal je zien waarom:
Black voor de kleur,
Luna omdat de visual style van Windows de bijnaam "Luna" gekregen heeft (dus de originele skin van Microsoft Windows XP (die blauwe) heet Luna, net zoals de skin van Mac X als Aqua aangeduid wordt)
XP gewoon omdat het iets meer duiding geeft en dus ook woorden als "Style XP" direct meegenomen worden (plus het moeten skins zijn voor XP).

Een andere zoekterm zou ik niet direct kunnen geven, behalve misschien "black windows xp skins OR styles". Het leukste is trouwens op sites als customize.org, deviantart.com, ... gewoon de hele collecite af te lopen en te downloaden wat je graag ziet. Zo heb je misschien niet wat je zocht, maar misschien vind je iets dat nog mooier is.
Oud 18-10-2005, 15:48
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
boer schreef op 18-10-2005 @ 14:38 :
Het lukt mij wel om themes te instaleren en te tonen, maar hoe krijg je die extra dingen op je desktop er ook bij, bijvoorbeeld het klokje bij deze.

http://www.themexp.org/preview.php?m...onghorn+XP.zip
Daarvoor zorgen extra programma's; bij die screenshot moet je zoeken op iets als "Longhorn sidebar" ofwel op "smartbar". Als je graag zo'n dingen hebt, kijk dan ook eens naar Konfabulator, Samurize, Rainlendar (kalender), ... omdat je daar volgens mij meer keuze zult hebben met wat je op je desktop zet
Oud 18-10-2005, 16:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Gewoon uxtheme.dll patchen is wel zo relaxed, dan kan je themes gebruiken zonder dat er nog allemaal software hoeft te draaien.
Oud 21-10-2005, 13:56
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 18-10-2005 @ 17:22 :
Gewoon uxtheme.dll patchen is wel zo relaxed, dan kan je themes gebruiken zonder dat er nog allemaal software hoeft te draaien.
Hoe doe ik dat?

Citaat:
ILUsion schreef op 18-10-2005 @ 16:45 :
Mja, laat ik even verklaren, dan zal je zien waarom:
Black voor de kleur,
Luna omdat de visual style van Windows de bijnaam "Luna" gekregen heeft (dus de originele skin van Microsoft Windows XP (die blauwe) heet Luna, net zoals de skin van Mac X als Aqua aangeduid wordt)
XP gewoon omdat het iets meer duiding geeft en dus ook woorden als "Style XP" direct meegenomen worden (plus het moeten skins zijn voor XP).

Een andere zoekterm zou ik niet direct kunnen geven, behalve misschien "black windows xp skins OR styles". Het leukste is trouwens op sites als customize.org, deviantart.com, ... gewoon de hele collecite af te lopen en te downloaden wat je graag ziet. Zo heb je misschien niet wat je zocht, maar misschien vind je iets dat nog mooier is.
Ik heb nu een theme gedownload, heel mooi zwart enzo, maar er zit een roze rand in de statusbalk van de internet explorer Weet iemand waar dat aanligt? (Heb ff geen screenshot, kan niet uploaden vanaf hier)
Oud 21-10-2005, 20:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 21-10-2005 @ 14:56 :
Hoe doe ik dat?
UXTheme.DLL patchen is inderdaad de essentie van het Visual Style skinnen van Windows XP (alternatief is WindowBlinds-skinnen, dat bestaat al sinds Windows 95/98 maar je moet ervoor betalen).
Op zich bestaan er twee grote methoden:
- Style XP: die patcht (hij verandert niet s op de harde schijf aan het bestand maar gaat in het geheugen het bestand veranderen)
- UXTheme.dll veranderen: dit kun je manueel uitvoeren (vind ik niet zo aan te raden, moet je volgens mij redelijke kunstgrepen voor uitvoeren) of een patcher daarvoor downloaden. Die NeoTheme is daar eentje van, en vind ik bijgevolg dus een van de makkelijkste oplossingen: NeoTheme eenmaal opstarten, ergens een knopje drukken en hopla, het werkt. Met een manuele verandering, moet je zelf zorgen voor een back-up en een juiste patch.

Dat zou ik dus ook aanraden: bij de automatische hulpjes blijven.
Citaat:
Ik heb nu een theme gedownload, heel mooi zwart enzo, maar er zit een roze rand in de statusbalk van de internet explorer Weet iemand waar dat aanligt? (Heb ff geen screenshot, kan niet uploaden vanaf hier)
Welke theme is het , normaalgezien ligt het daar aan. Je zou hem kunnen bewerken, maar heb je ook de juiste programma's voor nodig (StyleBuilder van TGTSoft is wel goed, is van dezelfde maker als StyleXP). Eventueel ook gewoon andere kleurinstellingen van de skin kiezen, misschien werkt dat.
Oud 24-10-2005, 09:49
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb nu een screenshot gemaakt zodat jullie kunnen zien wat het probleem is. Ik moet toegeven dat het wel went in de Internet Explorer, maar ik ben er ook net achtergekomen dat bijna alle vensters uit het configuratiescherm niet leesbaar meer zijn. Als voorbeeld het scherm 'Draadloos netwerk instellen'

Ik heb een skinmaker gedownload die ik 15 dagen kan gebruiken, het heet Skinstudio en is speciaal gemaakt voor Windowblinds wat ik nu gebruik. Het enige probleem nu nog is dat ik even moet leren hoe het in elkaar zit omdat dit programma allemaal vage foutmeldingen geeft zoals: "Error" Dan denk ik: Wát voor error?!?! " Maja, er is in ieder geval hoop, maart ik denk dat ik maar een ander thema ga downloaden
Oud 24-10-2005, 11:30
phoxetis
phoxetis is offline
dit probleem is natuurlijk al jaren bekend. dat had ik onder windows'95 al, een zwart kleurenschema. programma's als de diverse Adobe-creaties konden destijds al niet omgaan met gebruikersinstellingen
Oud 24-10-2005, 15:56
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 24-10-2005 @ 10:49 :
Ik heb nu een screenshot gemaakt zodat jullie kunnen zien wat het probleem is. Ik moet toegeven dat het wel went in de Internet Explorer, maar ik ben er ook net achtergekomen dat bijna alle vensters uit het configuratiescherm niet leesbaar meer zijn. Als voorbeeld het scherm 'Draadloos netwerk instellen'
[afbeelding]

Ik heb een skinmaker gedownload die ik 15 dagen kan gebruiken, het heet Skinstudio en is speciaal gemaakt voor Windowblinds wat ik nu gebruik. Het enige probleem nu nog is dat ik even moet leren hoe het in elkaar zit omdat dit programma allemaal vage foutmeldingen geeft zoals: "Error" Dan denk ik: Wát voor error?!?! " Maja, er is in ieder geval hoop, maart ik denk dat ik maar een ander thema ga downloaden
Volgens mij ligt de fout in de screenshot wel degelijk aan een slechte skin. Je kan bijna niets anders doen dan een andere zoeken, en zeker voor zo'n courante skins zal dat wel lukken, denk ik. Zoek maar "Longhorn OR Vista style inspirat" of iets dergelijks en dan zul je er tientallen vinden, gok ik. De fout zit hem iets specifieker in de shellstyle.dll-bestanden van je skin. Misschien dat het lukt als je die manueel vervangt door de stylebestanden van een andere (zwarte/donkere) skin? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat zou misschien ook nog kunnen werken (ervan uitgaand dat je skin niet op WindowBlinds draait maar op StyleXP o.i.d.).
Oud 24-10-2005, 20:29
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 24-10-2005 @ 16:56 :
Volgens mij ligt de fout in de screenshot wel degelijk aan een slechte skin. Je kan bijna niets anders doen dan een andere zoeken, en zeker voor zo'n courante skins zal dat wel lukken, denk ik. Zoek maar "Longhorn OR Vista style inspirat" of iets dergelijks en dan zul je er tientallen vinden, gok ik. De fout zit hem iets specifieker in de shellstyle.dll-bestanden van je skin. Misschien dat het lukt als je die manueel vervangt door de stylebestanden van een andere (zwarte/donkere) skin? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat zou misschien ook nog kunnen werken (ervan uitgaand dat je skin niet op WindowBlinds draait maar op StyleXP o.i.d.).
Ik heb nu zoveel skins gedownload, stuk of 20, maar geeneen doet het of voldoet aan mijn eisen. Misschien moet ik mijn eisen wat bijstellen ofzo want zo gaat het niet lukken denk ik Dat programma is ook Retemoeilijk en ingewikkeld
Oud 24-10-2005, 21:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, ik heb ook een vraagje over thema's.

Ik heb wel een paar gedownload, maar de achtergrond wil niet echt mee. De taakbaald, programma's en start wel, maar de achtergrond die erbij hoort niet. Hoe doe je dat..?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:02
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 24-10-2005 @ 21:29 :
Ik heb nu zoveel skins gedownload, stuk of 20, maar geeneen doet het of voldoet aan mijn eisen. Misschien moet ik mijn eisen wat bijstellen ofzo want zo gaat het niet lukken denk ik Dat programma is ook Retemoeilijk en ingewikkeld
Ik vind het grootste probleem met de Vista/Longhorn-skins dat de takenblak in je Explorer-venster soms bovenaan komt te staan in plaats van links. Maar ja. Op zich is het wel waar dat een goede skin moeilijk te vinden is, daar geef ik je 100% gelijk in. Het makkelijkste is trouwens gewoon de populairste skins op customize.org/deviantart/... op te zoeken, die werken meestal toch wel goed. En anders is het natuurlijk elke keer gokken dat je een goede te pakken hebt, zoals ik reeds verteld heb, ben ik aanhanger van de Marina VS en ik wil er niet meer vanaf nu; maar er zijn nog wel goede en bekende skins hoor

Citaat:
duivelaartje schreef op 24-10-2005 @ 22:16 :
Oh, ik heb ook een vraagje over thema's.

Ik heb wel een paar gedownload, maar de achtergrond wil niet echt mee. De taakbaald, programma's en start wel, maar de achtergrond die erbij hoort niet. Hoe doe je dat..?
De achtergrond is vaak niet in de skin verwerkt. Als dat echter wel het geval is bij die specifieke skin, moet je op het eerste tabblad van de Beeldscherminstellingen de juiste "theme" kiezen. Dus niet bij weergave o.i.d. in Beeldscherminstellingen maar bij het eerste.
Reageren

Regels voor berichten