Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.eathufu.com/home.asp
||
Citaat:
Veel plezier. ![]() Wat een onzin. Als je in het tijdperk van de Jagers leefde zou je wel dierenvlees eten en nu niet? Denk je dat die dieren zich vroeger wel konden verweren? En je kan nu toch ook jagen voor je eigen eten. Zorg voor een jachtvergunning etc. en ga jagen.
Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 14:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Bovendien hoort het helemaal niet zo. In de natuur hoort niets, dingen gebeuren gewoon. Wat ik me wel afvraag: waarom denk je dat de jagers het wel bij het rechte eind hadden, en wij niet? De mensen van toen plaatsten zichzelf ook op een hogere plek in de voedselketen omdat ze daar zelf zin in hadden; mensen zijn immers gebouwd op het eten van vruchten, noten en insecten, niet op het eten van grote zoogdieren. Citaat:
||
Citaat:
Eh, ik heb het over het algemeen niet zo op mensen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze dan maar liever opeet. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Ik moet vaker op dit deelforum komen.
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sorry Bloem, ik zal het goed maken met een pot mosterd.
||
Citaat:
![]() Er woonde hier ooit ene Volkert van der G in de buurt, die strooide ook graag met zulke opmerkingen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat je vega bent, ok, maar ga niet aankomen met onzin als 'ik hekel de mensheid dus die zou ik wel opeten' en 'je steekt toch ook geen zwakzinnigen in de fik' Mensen staan boven dieren, niet andersom. Verder, wie van jullie vegetariers is er weleens op een fatsoenlijke boerderij geweest? Zó vreselijk hebben die beesten het daar niet. (dan heb ik het niet over legbatterijen ed)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kom op, je vindt een koe toch niet serieus belangrijker dan een fatsoenlijk mens ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hoezo fatsoenlijk mens? Je vindt een koe wel beter dan een onfatsoenlijk mens? Wat noem jij onfatsoenlijk? |
![]() |
|||
Citaat:
De TS kwam aanlopen met een "mensheid-opeet-plannetje" maar dit heeft niks te maken met die andere zin die jij aanhaalt, die een reactie was op het argument van iemand dat die dieren nu eenmaal de pech hebben dieren te zijn. Wat natuurlijk slaat als een koe op een boterletter. Citaat:
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle dieren die voor de slacht zijn, het kut hebben, want als je daar tegenin gaat heb je gewoon gelijk. Ik woon in een boer'ndorp dus ik kom genoeg in contact met slachtvee en dat slachtvee heeft gewoon een vrij hip leven met genoeg zon en gras. Maar jammer genoeg zijn er ook zat dieren die het minder leuk hebben, dat valt niet te ontkennen.
||
Citaat:
Wat die dieren betreft: je kunt ook scharrel/biologisch/whatever vlees eten, daar gaat het me om. Niet álle dieren hebben het slecht, dus zou je niet ál het vlees hoeven mijden dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind mensen belangrijker dan dieren, verder slacht je ze niet bruut af. Slachten gaat tegenwoordig zelden meer bruut. Ik zie de mens niet als zomaar een dier.Mensen verschillen wel degelijk van dieren, mensen hebben zoiets als een verstand. Dieren een instinct. Dat is een behoorlijk verschil. Een koe merkt er niks van als het zo'n masker opgezet krijgt en een kogel door z'n kop (ja, hoogstens een paar seconden). Koeien hebben ook geen (of heel weinig) emoties, geen relaties met andere koeien enz. De ene koe heeft geen verdriet omdat een andere dood is. Een mens daarentegen weet wat er gaat gebeuren als ie een pistool voor zijn neus krijgt en bovendien rouwen er andere mensen om.
||
Citaat:
En veel vegetariers doen het wel om die reden.
||
Citaat:
![]() De rest van je verhaal is ook bullshit natuurlijk. Er is geen fundamenteel verschil tussen mensen en andere dieren. Mensen hebben hersens, andere dieren hebben hersens, dat jij dat van ons verstand noemt en dat van de rest instinct maakt het niet opeens iets heel anders. Ze hebben ook emoties en ze hebben ook relaties. Je hebt dieren die alleen leven, in groepen, in kuddes, in kolonies, je hebt monogamie en polygamie en alle relatievormen die je maar kan bedenken. Hoe kan je dan denken dat ze geen relaties kennen. Tot zover de biologieles. Wat je denkt boeit me eigenlijk geen reet maar baseer je mening in ieder geval op feiten en niet op bullcrap. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
We hebben een S, een A, een A, een I! #686 Rationeel | 502 | 08-09-2009 16:15 | |
De Kantine |
Controverse Verwijderd | 406 | 03-02-2009 13:15 | |
Eten & Drinken |
Wat gaan jullie eten met kerst? Calyx | 51 | 29-12-2007 19:41 | |
Eten & Drinken |
Centraal thema: Kerstdiner murwari | 46 | 23-12-2004 09:35 | |
Lifestyle |
Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic Verwijderd | 374 | 15-02-2004 17:50 |