Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 09:38
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Wat ik mij afvraag, is:

zou je als vegetariër/veganist zijnde wel mensenvlees eten?

ts begint, dus, ja, ik wel.
Oud 11-03-2006, 09:45
Verwijderd
De vraag is natuurlijk: in welke situatie?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 09:47
Verwijderd
Ik zou mensenvlees evenmin eten als elk ander vlees.
Waarom zou je het wel verkeerd vinden om dieren te doden en op te eten, maar niet als het mensen zijn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 09:55
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik heb een afkeer van de mensheid, daar heeft het mee te maken denk ik.
Ik vind dat mensen zich kunnen verweren, en dieren niet.

Ik ben ook van mening, dat als de voedselketen zou zijn zoals het hoort te zijn, dan heb ik het dus over het tijdperk van de jagers zeg maar, waarin iedereen vecht voor zijn eigen eten en dus op zijn eigen stukje vlees zou moeten jagen, dat ik dan wel dieren zou eten.
Omdat het zo hoort.
Maar nu is het uit balans, doordat de mensheid zichzelf hoger vindt dan dieren. Vind ik ontzettend slecht en egoïstisch. Dus verzet ik mij tegen die mensheid, en tegen die bio industrie, door geen dieren te eten.

Dan heb je natuurlijk nog het idee, dat er dan een soort bio industrie in mensen zou zijn. Blijf ik erbij dat mensen zichzelf kunnen verweren.
Hoewel je het dan ook weer hebt over de zwakke, zieke mensen etcetera. Maar zieke dieren worden, voor zover mij altijd verteld is, niet 'gebruikt' voor voedsel. Dus in dat geval zouden zieke mensen daar ook niet voor gebruikt worden.

Oké, in elk geval, ik zou er niet zoveel moeite mee hebben als met het eten van dieren.
Oud 11-03-2006, 10:06
Verwijderd
Mensen kunnen zich niet altijd beter verweren dan dieren. Een grizzlybeer kan heel wat beter voor zichzelf opkomen dan mijn buurmeisje van zes. Hoe verdorven de mensheid ook is, er zijn ook veel onschuldige mensen. Als jij het recht in eigen handen neemt en ze afslacht en opeet, ben je geen haar beter dan die arrogante mensheid. Ik vind dat men niet over het leven van een ander mag beslissen, mens of dier.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:02
Bloem
Bloem is offline
Natuurlijk zou ik geen mensenvlees eten, waarom zou je dat wel doen

Jaja, uitzonderingen als neergestorte, in de rimboe belande vliegtuigen en daaropvolgende honger daargelaten, de kans is zo klein dat je dat overkomt dat ik er niet vanuit ga dat dat me ooit overkomt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:06
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Dat klinkt vreemd.

Misschien, in een noodsituatie en de spinazieburgers toevállig op zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:14
Frostbite
Frostbite is offline
Ja dat zou ik wel doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:36
Jolt
Jolt is offline
mensen vlees is fucking taai, dat is gewoon niet te nassen.
Oud 11-03-2006, 13:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dark_Princess schreef op 11-03-2006 @ 10:38 :
Wat ik mij afvraag, is:

zou je als vegetariër/veganist zijnde wel mensenvlees eten?

ts begint, dus, ja, ik wel.

http://www.eathufu.com/home.asp
Oud 11-03-2006, 13:36
TechXP
TechXP is offline
Ik eet geen vlees. We zijn niet echte vleeseters dus een constante vleeseetgewoonte is slecht voor ons lichaam.
Eten van soortgenoten is ook niet echt verstandig.
Oud 11-03-2006, 14:20
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Dark_Princess schreef op 11-03-2006 @ 10:55 :

Ik ben ook van mening, dat als de voedselketen zou zijn zoals het hoort te zijn, dan heb ik het dus over het tijdperk van de jagers zeg maar, waarin iedereen vecht voor zijn eigen eten en dus op zijn eigen stukje vlees zou moeten jagen, dat ik dan wel dieren zou eten.
Omdat het zo hoort.
Maar nu is het uit balans, doordat de mensheid zichzelf hoger vindt dan dieren. Vind ik ontzettend slecht en egoïstisch. Dus verzet ik mij tegen die mensheid, en tegen die bio industrie, door geen dieren te eten.

Dan heb je natuurlijk nog het idee, dat er dan een soort bio industrie in mensen zou zijn. Blijf ik erbij dat mensen zichzelf kunnen verweren.
Hoewel je het dan ook weer hebt over de zwakke, zieke mensen etcetera. Maar zieke dieren worden, voor zover mij altijd verteld is, niet 'gebruikt' voor voedsel. Dus in dat geval zouden zieke mensen daar ook niet voor gebruikt worden.

Oké, in elk geval, ik zou er niet zoveel moeite mee hebben als met het eten van dieren.
*Dark_Princess in rimboe gooit*
Veel plezier.

Wat een onzin. Als je in het tijdperk van de Jagers leefde zou je wel dierenvlees eten en nu niet? Denk je dat die dieren zich vroeger wel konden verweren? En je kan nu toch ook jagen voor je eigen eten. Zorg voor een jachtvergunning etc. en ga jagen.

Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 15:09
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Wel mensenvlees eten maar geen dierenvlees.. rare jongens die vegetariers
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 15:28
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-03-2006 @ 13:36 :
mensen vlees is fucking taai, dat is gewoon niet te nassen.
Je hebt het uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 16:59
Yerli
Yerli is offline
Nee, ik zou geen mensenvlees eten.

Evenmin zou ik vlees eten van dieren die zich beter kunnen verdedigen tegen de mens, jij zegt dat mensen zich kunnen verweren en dieren niet. Daar ben ik het niet helemmaal mee eens. Er zijn dieren die je moeilijker, of niet, kunt doden dan een mens, mits je natuurlijk hetzelfde wapen gebruikt.
Oud 11-03-2006, 17:29
Badaboem
Badaboem is offline
Mensenvlees is toch ook vlees een mens is toch ook een levend wezen waarom zou je dat dan wel mogen eten?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:02
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
Badaboem schreef op 11-03-2006 @ 18:29 :
Mensenvlees is toch ook vlees een mens is toch ook een levend wezen waarom zou je dat dan wel mogen eten?
zo denk ik trouwens ook over dieren...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 08:32
suvórov
suvórov is offline
Gezien het uitgangspunt van de meeste vegetariërs/veganisten vind ik dit een vrij domme vraag.
Oud 23-03-2006, 14:03
create
create is offline
nee, maar het hangt natuurlijk van de situatie af. ik zou liever mensenvlees dan dierenvlees eten als er zich een noodsituatie voordoet (maar dan zou ik me waarschijnlijk wel midden in de sahara moeten bevinden, waar nergens ook maar een beetje groen te vinden is etc)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 16:38
blurred
blurred is offline
Ik eet geen vlees omdat het in deze maatschappij niet meer natuurlijk is dat het ene levende wezen het andere opeet. In de oertijd was dat nog noodzakelijk en ging het op een manier waarop de natuur zichzelf in evenwicht hield, niks mis mee.
Tegenwoordig is de vleesindustrie geëscaleerd, en daar wil ik niet aan mee doen. Maar omdat een mens, net zoals een dier, een levend wezen is, wil ik die niet opeten.

Als je het trouwens toch over "niet natuurlijk" hebt, het is absoluut tegennatuurlijk om het vlees van je eigen soortgenoten op te eten.
Oud 23-03-2006, 18:55
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-03-2006 @ 13:02 :
Natuurlijk zou ik geen mensenvlees eten, waarom zou je dat wel doen
Oud 25-03-2006, 20:33
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Nee! En sowieso vind ik het een rare gedachte dat dieren zich niet kunnen verdedigen.

De enige situatie dat ik misschien vlees (dier of mens) zou eten zou zijn als ik ben neergestort midden in the middle of nowhere oid, en dan zou ik denk ik liever een dier gaan jagen dan een van mijn medemensen opeten.
Oud 25-03-2006, 21:12
Uice
Uice is offline
Citaat:

Omdat het zo hoort.
Wat een kutreden om wat dan ook te doen. Mensen zijn begiftigd met de rede en het verstand, die ons in staat stelt tot het maken van een keuze, in plaats van dingen te doen 'omdat het zo hoort'.

Bovendien hoort het helemaal niet zo. In de natuur hoort niets, dingen gebeuren gewoon.
Wat ik me wel afvraag: waarom denk je dat de jagers het wel bij het rechte eind hadden, en wij niet? De mensen van toen plaatsten zichzelf ook op een hogere plek in de voedselketen omdat ze daar zelf zin in hadden; mensen zijn immers gebouwd op het eten van vruchten, noten en insecten, niet op het eten van grote zoogdieren.

Citaat:

Als ik het goed begrijp zul je het mij dus niet verwijten als je me morgen in jouw keuken aantreft met een plak van je moeder op mijn bord?
Oud 29-03-2006, 18:29
mcflem
mcflem is offline
Ik moet er niet aan denken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 22:50
George
George is offline
Citaat:
Yerli schreef op 11-03-2006 @ 17:59 :
Nee, ik zou geen mensenvlees eten.

Evenmin zou ik vlees eten van dieren die zich beter kunnen verdedigen tegen de mens, jij zegt dat mensen zich kunnen verweren en dieren niet. Daar ben ik het niet helemmaal mee eens. Er zijn dieren die je moeilijker, of niet, kunt doden dan een mens, mits je natuurlijk hetzelfde wapen gebruikt.
Al zijn dat over het algemeen natuurlijk wel dieren die waarschijnlijk sowieso niet te vreten zijn.

Eh, ik heb het over het algemeen niet zo op mensen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze dan maar liever opeet. En ik zie het nut er niet zo van in, het schijnt toch niet zo goed te smaken.
Oud 30-03-2006, 00:11
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
George schreef op 29-03-2006 @ 23:50 :
Al zijn dat over het algemeen natuurlijk wel dieren die waarschijnlijk sowieso niet te vreten zijn.

Eh, ik heb het over het algemeen niet zo op mensen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze dan maar liever opeet. En ik zie het nut er niet zo van in, het schijnt toch niet zo goed te smaken.
Ja, oke. Daar heb je gelijk in.
Oud 30-03-2006, 02:06
Dynamico
Dynamico is offline
Ik moet vaker op dit deelforum komen.

Citaat:
Omdat het zo hoort.
WTF. Ga vooral zo door, maar verzwijg de reden voortaan alsjeblieft.

Citaat:
Juice schreef op 25-03-2006 @ 22:12 :
mensen zijn immers gebouwd op het eten van vruchten, noten en insecten, niet op het eten van grote zoogdieren.
Haha, dat 'immers' ook.
Oud 30-03-2006, 22:16
OwL
OwL is offline
Als het bij m'n cultuur zou horen zou ik het vast wel doen... maar aangezien dat niet zo is doe ik het maar niet, volgens mij is het zelfs strafbaar.
vroeger vond ik het ook zielig om dieren te eten, maar nu niet echt meer... ze hebben gewoon pech dat ze dieren zijn

oja... ik had altijd gehoord dat mensenvlees net als kip smaakte ofzo ....
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 10:08
suvórov
suvórov is offline
"Ze hebben gewoon pech dat ze dieren zijn"

Jouw moeder heeft vast wel een keer de pech om een naald van een aids-junky te gebruiken. Niet gaan huilen dan, okay?
Oud 03-04-2006, 10:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
OwL schreef op 30-03-2006 @ 23:16 :
ze hebben gewoon pech dat ze dieren zijn
Idd. Ik steek ook altijd zwakzinnigen in de fik, ze hebben gewoon pech dat ze zwakzinnig zijn. Vooral negers. Maar ze moeten niet gaan zeiken over discriminatie, dan moet je maar geen neger zijn hoor.
Oud 03-04-2006, 10:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 30-03-2006 @ 03:06 :
Haha, dat 'immers' ook.
Vertel jij dan eens de ware feiten, Bert.
Oud 03-04-2006, 14:53
Multilot
Multilot is offline
Mijn mond valt echt open als ik sommige reacties hier lees...
Oud 03-04-2006, 15:17
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-04-2006 @ 15:53 :
Daarom hoop ik ook dat het topic nu weer gewoon verder gaat, voordat er allemaal reacties verwijderd gaan worden of het topic op slot gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 20:54
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-04-2006 @ 16:17 :
Daarom hoop ik ook dat het topic nu weer gewoon verder gaat, voordat er allemaal reacties verwijderd gaan worden of het topic op slot gaat.
Sorry hoor, maar je oogst wat je zaait. Als A. botte sopmerkingen wil gaan maken over een controversieel onderwerp dat B. nogal aangaat, dan mag je enige reactie verwachten.
Oud 03-04-2006, 21:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
suvórov schreef op 03-04-2006 @ 21:54 :
Sorry hoor, maar je oogst wat je zaait. Als A. botte sopmerkingen wil gaan maken over een controversieel onderwerp dat B. nogal aangaat, dan mag je enige reactie verwachten.
Lekker makkelijk Je kunt ook op de inhoud ingaan en je hoeft niet iemands moeder aids toe te wensen oid.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 21:14
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-04-2006 @ 22:12 :
Lekker makkelijk Je kunt ook op de inhoud ingaan en je hoeft niet iemands moeder aids toe te wensen oid.
Dan interpreteer je verkeerd. Ik trok de vergelijking tussen het ene 'niets aan kunnen doen' en het andere 'niets aan kunnen doen'.

Sorry Bloem, ik zal het goed maken met een pot mosterd.
Oud 04-04-2006, 10:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-04-2006 @ 15:53 :
Anders de mijne wel. Kom op zeg, dieren belangrijker dan mensen.
Er woonde hier ooit ene Volkert van der G in de buurt, die strooide ook graag met zulke opmerkingen.
Oud 04-04-2006, 10:42
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
suvórov schreef op 03-04-2006 @ 22:14 :
Dan interpreteer je verkeerd. Ik trok de vergelijking tussen het ene 'niets aan kunnen doen' en het andere 'niets aan kunnen doen'.

Sorry Bloem, ik zal het goed maken met een pot mosterd.
Bijzonder fijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 12:15
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 11:10 :
Anders de mijne wel. Kom op zeg, dieren belangrijker dan mensen.
Er woonde hier ooit ene Volkert van der G in de buurt, die strooide ook graag met zulke opmerkingen.
toch heeft ie pim niet opgegeten
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 13:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 04-04-2006 @ 13:15 :
toch heeft ie pim niet opgegeten
Nee hij vond het grappig om alle boeren zoveel mogelijk lastig te vallen en constant te drammen bij gemeente. En vervolgens Fortuyn doodschieten, leuke vent.
Dat je vega bent, ok, maar ga niet aankomen met onzin als 'ik hekel de mensheid dus die zou ik wel opeten' en 'je steekt toch ook geen zwakzinnigen in de fik'
Mensen staan boven dieren, niet andersom.
Verder, wie van jullie vegetariers is er weleens op een fatsoenlijke boerderij geweest? Zó vreselijk hebben die beesten het daar niet. (dan heb ik het niet over legbatterijen ed)
Oud 04-04-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 14:17 :
Dat bepaal jij?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 13:31
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 14:27 :
Dat bepaal jij?
Ehm voor mezelf wel ja. En we zitten hier in een discussie, dus hoef niet objectief te blijven.
Kom op, je vindt een koe toch niet serieus belangrijker dan een fatsoenlijk mens
Oud 04-04-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 14:31 :
Ehm voor mezelf wel ja. En we zitten hier in een discussie, dus hoef niet objectief te blijven.
Kom op, je vindt een koe toch niet serieus belangrijker dan een fatsoenlijk mens
Dat heb je mij niet horen zeggen, maar het tegendeel kan ik ook niet met droge ogen beweren. Ik vind het echt te lomp voor woorden dat je patsboem stelt dat mensen boven dieren staan. Je bent zelf toch ook een dier, en als je zo geweldig veel beter bent dan andere dieren mag je ook het fatsoen opbrengen ze niet bruut af te slachten en op te vreten terwijl er genoeg alternatieven zijn.

En hoezo fatsoenlijk mens? Je vindt een koe wel beter dan een onfatsoenlijk mens? Wat noem jij onfatsoenlijk?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 13:37
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 14:17 :
ga niet aankomen met onzin als 'ik hekel de mensheid dus die zou ik wel opeten' en 'je steekt toch ook geen zwakzinnigen in de fik'
Dat was niet één en dezelfde persoon die dat zei hoor. niet alle argumenten waar je niks mee kunt op één hoop gooien alsjeblieft.

De TS kwam aanlopen met een "mensheid-opeet-plannetje" maar dit heeft niks te maken met die andere zin die jij aanhaalt, die een reactie was op het argument van iemand dat die dieren nu eenmaal de pech hebben dieren te zijn. Wat natuurlijk slaat als een koe op een boterletter.

Citaat:

Verder, wie van jullie vegetariers is er weleens op een fatsoenlijke boerderij geweest? Zó vreselijk hebben die beesten het daar niet. (dan heb ik het niet over legbatterijen ed)
Je zegt het hier zelf al: als je een boerderij wilt zien waar de dieren het wel goed hebben moet je niet naar een "legbatterij ed" gaan. Je sluit legbatterijen ed dan ook uit van deelname, maar gaat hierbij voorbij aan het feit dat deze legbatterijen ed wel bestaan, en er dus wel degelijk dieren zijn die het kut hebben.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle dieren die voor de slacht zijn, het kut hebben, want als je daar tegenin gaat heb je gewoon gelijk. Ik woon in een boer'ndorp dus ik kom genoeg in contact met slachtvee en dat slachtvee heeft gewoon een vrij hip leven met genoeg zon en gras. Maar jammer genoeg zijn er ook zat dieren die het minder leuk hebben, dat valt niet te ontkennen.
Oud 04-04-2006, 13:54
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Monchoutaart schreef op 04-04-2006 @ 14:37 :
Dat was niet één en dezelfde persoon die dat zei hoor. niet alle argumenten waar je niks mee kunt op één hoop gooien alsjeblieft.

De TS kwam aanlopen met een "mensheid-opeet-plannetje" maar dit heeft niks te maken met die andere zin die jij aanhaalt, die een reactie was op het argument van iemand dat die dieren nu eenmaal de pech hebben dieren te zijn. Wat natuurlijk slaat als een koe op een boterletter.

Je zegt het hier zelf al: als je een boerderij wilt zien waar de dieren het wel goed hebben moet je niet naar een "legbatterij ed" gaan. Je sluit legbatterijen ed dan ook uit van deelname, maar gaat hierbij voorbij aan het feit dat deze legbatterijen ed wel bestaan, en er dus wel degelijk dieren zijn die het kut hebben.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle dieren die voor de slacht zijn, het kut hebben, want als je daar tegenin gaat heb je gewoon gelijk. Ik woon in een boer'ndorp dus ik kom genoeg in contact met slachtvee en dat slachtvee heeft gewoon een vrij hip leven met genoeg zon en gras. Maar jammer genoeg zijn er ook zat dieren die het minder leuk hebben, dat valt niet te ontkennen.
Ik had het over domme argumenten van vegetariers in dit topic in het algemeen.
Wat die dieren betreft: je kunt ook scharrel/biologisch/whatever vlees eten, daar gaat het me om. Niet álle dieren hebben het slecht, dus zou je niet ál het vlees hoeven mijden dan.
Oud 04-04-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 14:54 :
Niet álle dieren hebben het slecht, dus zou je niet ál het vlees hoeven mijden dan.
Ik mijd vlees niet in de eerste plaats om het feit dat de dieren het slecht hebben gehad, dus je argument gaat niet op.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 14:00
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 14:34 :
Dat heb je mij niet horen zeggen, maar het tegendeel kan ik ook niet met droge ogen beweren. Ik vind het echt te lomp voor woorden dat je patsboem stelt dat mensen boven dieren staan. Je bent zelf toch ook een dier, en als je zo geweldig veel beter bent dan andere dieren mag je ook het fatsoen opbrengen ze niet bruut af te slachten en op te vreten terwijl er genoeg alternatieven zijn.

En hoezo fatsoenlijk mens? Je vindt een koe wel beter dan een onfatsoenlijk mens? Wat noem jij onfatsoenlijk?
Volkert van der Graaf noem ik onfatsoenlijk bijvoorbeeld.

Ik vind mensen belangrijker dan dieren, verder slacht je ze niet bruut af. Slachten gaat tegenwoordig zelden meer bruut.
Ik zie de mens niet als zomaar een dier.Mensen verschillen wel degelijk van dieren, mensen hebben zoiets als een verstand. Dieren een instinct. Dat is een behoorlijk verschil. Een koe merkt er niks van als het zo'n masker opgezet krijgt en een kogel door z'n kop (ja, hoogstens een paar seconden). Koeien hebben ook geen (of heel weinig) emoties, geen relaties met andere koeien enz. De ene koe heeft geen verdriet omdat een andere dood is.
Een mens daarentegen weet wat er gaat gebeuren als ie een pistool voor zijn neus krijgt en bovendien rouwen er andere mensen om.
Oud 04-04-2006, 14:01
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 14:59 :
Ik mijd vlees niet in de eerste plaats om het feit dat de dieren het slecht hebben gehad, dus je argument gaat niet op.
Waarom wel dan?
En veel vegetariers doen het wel om die reden.
Oud 04-04-2006, 14:16
suvórov
suvórov is offline
Nou da leentje, wat draag jij een goed argument aan tegen vegetarisme. Ik vind ook absoluut dat de daden van 1 individu representatief zijn voor iedereen die zijn denkwijzes ook heeft.

Helaas val jij dan ernstig door de mand, want in jouw optiek neukt elke boer zijn koeien, is iedereen die een geregeld hapje vlees eet een pedofiel en is elk mens een autist.

Oh, en waarom staat de mens boven de dier? Ik weet het niet hoor, maar volgensmij is het enige verschil wat ons doet verschillen van dieren dat we een vrije keus van handelen hebben. Bijvoorbeeld dit dilemma: 'eet ik een dier, wat in ruil voor het stillen van mijn honger alles wat hij ooit bezit (zijn leven) onvrijwillig moet opgeven' of eet ik iets dat op een minder onmenselijke manier op mijn bord komt?

Dan kan een koe nog zo'n mooi (kortdurig) leven hebben, het HOEFT niet te fungeren als jouw maaltijd. Bovendien hebben koeien geen mooi leven, laat staan een dragelijk leven. Verplaats in jouw beeld van wat jij tolereerbaar vindt in een boerderij de koe met een mens en (als het goed is) walg je. Vervolgens zul je wel weer dat ongefundeerde verschil in emotie aandragen; maar stel dat het waar is, wat ik oprecht betwijfelen kan, waarom zou je dan een dier een leven lang op een betonnen vloer laten staan waar zijn poten niet geschikt voor zijn, voedsel eten waar nauwelijks degelijke voedinstoffen inzitten maar wel genoeg hormonen haar schijnbaar nodige groeistuipen, kalven weg laten halen bij hun moeder een half uur na geboorte waarbij mannetjes direct geslacht worden als economisch oninteressant en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap het niet.

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 14:27
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 15:00 :
Volkert van der Graaf noem ik onfatsoenlijk bijvoorbeeld.
Zou je Volkert van der Graaf dan opeten?

De rest van je verhaal is ook bullshit natuurlijk. Er is geen fundamenteel verschil tussen mensen en andere dieren. Mensen hebben hersens, andere dieren hebben hersens, dat jij dat van ons verstand noemt en dat van de rest instinct maakt het niet opeens iets heel anders. Ze hebben ook emoties en ze hebben ook relaties. Je hebt dieren die alleen leven, in groepen, in kuddes, in kolonies, je hebt monogamie en polygamie en alle relatievormen die je maar kan bedenken. Hoe kan je dan denken dat ze geen relaties kennen.

Tot zover de biologieles. Wat je denkt boeit me eigenlijk geen reet maar baseer je mening in ieder geval op feiten en niet op bullcrap.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten