Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 17:25
Miracle
Miracle is offline
Begin dit jaar heb ik mijn mp3 speler gekocht. Hij is van het merk Packard Bell, type AudioKey FM met 256 MB.

Er moet één AAA batterij in en meestal gebruik ik een HEMA super rechargeable batterij van 750 mAh.
Alleen, sinds kort gaan deze batterijen soms heel kort mee. Op advies van mijn broer heb ik de mp3 speler geformateerd en toen ging het weer een week goed. Sinds deze week doet hij echter helemaal weinig meer. Bij sommige batterijen reageert hij helemaal niet en bij andere is hij na 1 tel afspelen 'leeg'. Als ik die batterijen dan in de meter zet, zegt die dat hij nog bijna helemaal vol zit.
Ik heb nu die HEMA batterijen ontladen en weer opgeladen en nu zal het wel weer eventjes goed gaan, maar soms lijkt het alsof mijn mp3 speler gewoon de batterijen leegzuigt terwijl hij uitstaat. (terwijl hij op hold staat en dus weinig kan)

Tot een maand geleden kon ik heel lang met dezelfde batterij, maar nu dus helemaal niet meer. Voor mij is het erg onhandig om het steeds te moeten verwisselen. Ik heb hem gekocht bij Mediamarkt en ik kan hem wel terug brengen, maar het is zo'n vaag probleem dat ik me af vraag of zij er wel wat mee kunnen doen. (Als ik hem laat repareren ben ik hem kwijt een poos, daar heb ik ook niet veel zin in. ) Heeft iemand enige idee wat dit kan zijn en of ik hem moet laten repareren?
Oud 15-10-2005, 23:30
Verwijderd
Maakt dat ding onderscheid tussen nikkel-metaalhydride (NiMH) en nikkel-cadmium (NiCd) batterijen?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 08:59
Miracle
Miracle is offline
Of hij het bij de ene beter doet dan bij de ander? Ik zou het niet weten. Ik weet niet precies welke, welke is. Iig gebruikte ik eerst altijd duracel en die doen het nu ook niet meer goed.
Oud 16-10-2005, 09:30
Verwijderd
Heb je hetzelfde probleem als je er een niet-oplaadbare batterij in stopt?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:32
Miracle
Miracle is offline
Ja, bij alle batterijen dus. Als een batterij iets te leeg is (volgens de tester nog bijna helemaal vol) dan pakt hij hem soms niet meer. Als er nog net genoeg in zit, dan gaat hij wel aan, maar kan hij maar een paar seconden spelen en daarna gaat hij uit en wil hij daarna ook niet meer afspelen.
Oud 16-10-2005, 13:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt het beste Duracel batterijen erin doen. Ik had ook huismerk batterijen en daarmee deed mijn mp3 het ook niet, terwijl ze nieuw waren. En dat terwijl als ik die bij andere dingen erin deed, bijvoorbeeld in mijn GRM, deden ze het wel. Het kan dus aan de soort batterij liggen, want ik had eerst hetzelfde probleem als jou!
Oud 16-10-2005, 13:48
Verwijderd
En uiteraard oplaadbare batterijen gebruiken, da's veel beter voor het milieu
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 16-10-2005 @ 14:19 :
Je kunt het beste Duracel batterijen erin doen. Ik had ook huismerk batterijen en daarmee deed mijn mp3 het ook niet, terwijl ze nieuw waren. En dat terwijl als ik die bij andere dingen erin deed, bijvoorbeeld in mijn GRM, deden ze het wel. Het kan dus aan de soort batterij liggen, want ik had eerst hetzelfde probleem als jou!
Durecel doet het net zo goed als het huismerk, helaas...
Oud 17-10-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-10-2005 @ 10:32 :
Ja, bij alle batterijen dus. Als een batterij iets te leeg is (volgens de tester nog bijna helemaal vol) dan pakt hij hem soms niet meer. Als er nog net genoeg in zit, dan gaat hij wel aan, maar kan hij maar een paar seconden spelen en daarna gaat hij uit en wil hij daarna ook niet meer afspelen.
In dat geval zit er weinig anders op dan hem te laten repareren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-10-2005 @ 14:49 :
Durecel doet het net zo goed als het huismerk, helaas...
Oh, dan weet ik het ook niet. Bij mij was dat namelijk dat het geval!
Oud 20-10-2005, 07:54
rubenrtv
rubenrtv is offline
Mijn mp3-speler deed het zo kort met nieuwe batterijen dat ik er maar 1 met een accu heb gekocht
Oud 20-10-2005, 08:21
Miracle
Miracle is offline
Tja, daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Ik had eerst met accu, maar die was voor de rest klote.

Hij doet het nu overigens weer een beetje. Gelukkig.
Oud 25-10-2005, 10:13
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-10-2005 @ 09:21 :
Tja, daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Ik had eerst met accu, maar die was voor de rest klote.

Hij doet het nu overigens weer een beetje. Gelukkig.
En onthouden: Koop de volgende keer eentje waar een accu inzit, is écht heel erg handig En idd beter voor het milieu
Oud 25-10-2005, 12:55
Miracle
Miracle is offline
Bedankt voor de herhaling.

Regels voor berichten