Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 19:22
marleen_988
marleen_988 is offline
hey hey,

ik drink al aardig wat voor mijn leeftijd,
ik wil ook met drugs beginnen..
ik had een verhaal van de voorlichtingsdienst gehoord over drugs. iedereen zei daarna het niet te doen, behalve ik! het lijkt me heel avontuurlijk om met drugs dingen te kunnen beleven.
misschien ga ik het leven nog mooi inzien ook.

wat vinden jullie hiervan?

doen jullie het zelf?

zouden jullie hetzelfde doen als ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 19:25
netram
netram is offline
neem een paar lijntjes zou ik zeggen
Oud 17-10-2005, 19:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
netram schreef op 17-10-2005 @ 20:25 :
ik zou met 1 beginnen.

Je bent 13? Neem eens een kop sterke koffie en wacht tot je gaat trippen Zo ben ik ook begonnen.
Oud 17-10-2005, 20:12
Powerslider
Powerslider is offline
Citaat:
marleen_988 schreef op 17-10-2005 @ 20:22 :

doen jullie het zelf?

Ik vind dat je te jong bent voor dit soort dingen. En vooral de manier hoe je er over praat laat bij mij opkomen. Ik zou zeggen: doe even rustig aan en denk wat dieper na over je drug-behoeftes.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:14
wann
wann is offline
Om maar even serieus erop in te gaan nu zoiets toch weer eens ter discussie wordt gebracht, volgens mij is het zo dat het gebruik van drugs bij de meeste mensen wel wat doet buiten alleen de direct merkbare effecten om (wellicht niet bij elke substantie of bij zeer weinige aantallen van gebruik; persoonlijkheid gaat zich volgens mij toch ook wel op een andere manier ontwikkelen en in sommige opzichten misschien ook sneller. Dat soort zaken zullen toch wel van aardig grote invloed zijn op je leven naar mijns insziens, daarnaast: naar mate je ouder wordt verander je vaak minder snel, dat betekent ook dat als je jong bent je meer verandert en dat veranderingen in dat proces (waar dan ook door) waarschijnlijk meer tot gevolg zullen hebben.

Niet om nou te zeggen dat drugs een negatieve invloed zullen hebben op persoonlijkheidsverandering, maar het lijkt me toch dat iemand die verandering in z'n jeugd beter niet al te verstoord moet laten raken.

Welke leeftijd je zou moeten beginnen? Kan verschillen en verder geen idee echt, maar in ieder geval niet op je 13e doorgaans, er zullen vast wel uitzonderingen zijn.

Awel, genoeg geluld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:15
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Je Nederlands is bovengemiddeld voor je leeftijd, zeker in verhouding tot het gemiddelde breezergekwaak alhier.

Misschien ga je het leven mooi inzien? Je impliceert dus momenteel geen mooie kijk te hebben op het leven en drugs als een mogelijke oplossing te beschouwen.... vind je dat zelf nou niet wat destructief klinken?

>wat vinden jullie hiervan?
Aandachttrekkerij.... maar prove me wrong!
Ik ben alleen thuis met een berg drugs... neuqen?

>doen jullie het zelf?
Alleen als de R, de U of de I in de maand zit.

>zouden jullie hetzelfde doen als ik?
Nou neen. Escapistisch druggebruik werkt meestal niet op de lange termijn en daarnaast is drugs duizend keer leuker als je je goed voelt.

Na nog een keer je post te hebben doorgelezen en een schuin oog op je vermeende leeftijd te hebben gewropen concludeer ik: "HOAX"!
Oud 17-10-2005, 20:17
wann
wann is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 17-10-2005 @ 21:15 :
Na nog een keer je post te hebben doorgelezen en een schuin oog op je vermeende leeftijd te hebben gewropen concludeer ik: "HOAX"!
Jup.

Maar wel een interessant onderwerp misschien.

Verder, escapistisch drugsgebruik zal vast ook niet echt vaak gaan werken, maar vooral als je het combineert met hogere verslavingsrisico's kun je aardig makkelijk fout gaan me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 22:50
Wammus
Wammus is offline
Afgezien van het feit of ik dit wel of niet serieus moet nemen ga ik er toch serieus op in.

Ik vind het hoogst onverstandig van je om er zo vroeg al aan te beginnen. Op je 13e ben moet je nog aan je eigenlijke puberteit beginnen en dat is de tijd waarin je lichaam en geest zich het snelst ontwikkelen. Drugs heeft daar over het algemeen een grote (negatieve) invloed op (het hangt er natuurlijk vanaf wat je gebruikt en hoeveel.).

Je zegt dat je het leven er mischien wat mooier door in gaat zien. Ik concludeer daar uit dat je dat nu dus niet doet (why for fuck sake op je 13e? ) en dan is het heel onverstandig om drugs of alcohol te gebruiken. Het versterkt over het algemeen hoe je je voelt. Oftewel: Als je je kut voelt ga je je meestal alleen maar kutter voelen en als je je goed voelt ga je je meestal alleen maar beter voelen.

Dit alles tezamen + het feit dat je nogal veel drinkt maakt je in mijn ogen nogal vatbaar voor verslavingen. Nog een reden om er niet aan te beginnen dus.

Ik vraag me eigenlijk ook af wat voor drugs je in gedachten had om te gebruiken en of je de nadelige gevolgen er van weet en begrijpt. Ik denk van niet anders zou je er niet zo makkelijk over praten.

Ja ik gebruik zelf ook drugs (alleen wiet en hash) en ben daar op m'n 16e begonnen. Achteraf gezien was dit niet de meest verstandige beslissing aangezien ik van m'n 17e tot nu vrijwel elke week een aantal grammen wiet of hash oprookte en op een goed moment vaker stoned was dan nuchter. Voor de rest van mijn ervaringen ermee moet je maar ff de zoekfunctie gebruiken ik heb niet zo'n zin om dit nu allemaal weer neer te tikken. Dat word nogal een lang verhaal en ik word er ook niet echt gelukkig van moet ik eerlijk zeggen.

Nee ik zou niet hetzelfde doen als jij. Toen ik 13 was nam ik heel af en toe een slok bier van m'n pa en vond het smerig. Maarja gezien je leeftijd gok ik zomaar eens dat je alleen breezers en dat soort troep drinkt en dan kan ik me voorstellen dat je er vrij veel van drinkt.
Oud 17-10-2005, 23:10
Verwijderd
Citaat:
hey hey,

ik had een verhaal van de voorlichtingsdienst gehoord over drugs. iedereen zei daarna het niet te doen, behalve ik! het lijkt me heel avontuurlijk om met drugs dingen te kunnen beleven.

doen jullie het zelf?

Popje, als je het heel wetenschappelijk, logisch en theoretisch gaat bekijken, zal je concluderen dat de schade die je nu aan kan richten, groter is dan het genot wat je er van zal ondervinden.
Laten we er voor het gemak van uitgaan dat drugs en alcohol schadelijk zijn en dat kindertjes kwetsbaar zijn.
Laten we er ook van uitgaan dat we de schade die je in je jeugd oploopt, tot een minimum wilt beperken.

En, niet te vergeten, de volgende punten:
* Verslaving
* Realisme
* Gedrag
* Publiek.

Drugs werken over het algemeen verslavend -> 13-jarige pubers verdienen niet genoeg om zichzelf van een dergelijke verslaving te kunnen voorzien -> je zal wellicht slechter gedrag gaan vertonen -> de mensen om je heen zien dat je in een slecht ritme vervalt.

Het klinkt stom, maar, laten we er ook van uitgaan dat jouw ouders het beste met je voor hebben. Of, als je dat liever hebt, jouw huisarts. Vergis je niet, ik behandel je hier serieus.
Ze hebben het beste met je voor en willen het beste voor je. Is het dan niet verstandiger dergelijek zaken met hen te overleggen, in plaats van het op een forum te gooien?
Je zou eerst een probleem onder ogen kunnen zien: Jij wil drugs gaan gebruiken om jezelf beter te laten voelen. Je begint dus in een kutsituatie. Maak eerst een prettige beginsituatie, zodat je sterker in je schoenen staat eer je met zoiets begint.
Zeg nou zelf, je maakt er een big deal van, anders had je deze thread niet gemaakt.
Dat is goed van je.
Het is een big fucking deal, heb het er dus eerst met een huisarts over, zodat hij de huidige situatie kan verbeteren zonder dat jij drugs hoeft te kopen.

Laat het ziekenfonds dokken voor jouw shit, daar betalen je ouders elke maand een x bedag voor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 23:22
Kreator
Kreator is offline
Probeer'ns 3 zegels LSD en daarna praten we verder
Oud 18-10-2005, 07:57
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
netram schreef op 17-10-2005 @ 20:25 :
neem dan liever een pilletje
Oud 18-10-2005, 12:27
Verwijderd
Je bent 13 en drugs lijken nu al avontuurlijk. Ik geloof dat er nog heel wat meer dingen zijn die je kunt doen voor drugs je uiterlijke avontuur zou moeten worden op die leeftijd.
Kijk, dat je je objectief wilt opstellen tov de drugsvoorlichting, geen problemen mee, maar ga niet ronduit denken dat: Oh ze roepen dat het slecht is, dus het moet wel leuk zijn. Afzetten tegen ouders en school is leuk, apart zijn ook, anders doen ook, maar weet waar je aan begint.

Drugs nemen om je beter te voelen, werkt niet. En daar kan ik grondig over meespreken. Zodra de drugs zijn uitgewerkt, lijkt het alleen maar erger en meer shit, dus je gaat maar wat meer en vaker gebruiken om vooral niet in die realiteit te vertoeven. Nu had ik dat ook met andere dingen: lezen, schrijven, tekenen, zolang ik maar niet bij de dagelijkse dingen hoefde stil te staan. Het verschil met die laatste 3 en drugs is dat drugs ook een lichamelijke reactie geven, schade, verslaving,...
Het biedt geen oplossing. Uiteindelijk kom je toch steeds terug bij je beginpunt: de realiteit. En aangezien je daar nog een hele tijd in door moet brengen, stel je beter eerst die realiteit op orde. Waarom voel je je beroerd, wat zou je daaraan kunnen doen, wat kan ik doen zodat het leven weer wat mooier is. Nu ja, dat is voor mij ook al gezegd.

Ik raad het je af, maar als je echt wil, is er natuurlijk niemand die je tegenhoudt. Je hebt het over drinken en drugs. Drank an sich is ook al een drug. Over welke drugs hebben ze het gehad, waar denk je aan, wat weet je erover, wat denk je dat het gaat doen?
Mocht je niet van je voornemen af te brengen zijn, informeer je dan, vraag, lees, kijk op internet, probeer niet zomaar dingen uit.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:10
Verwijderd
Na die opmerking van Narie zit ik even alle maanden na te gaan. .

Voor de rest heb ik geen bijdrage, die niet al genoemd is. Ik herhaal niet nog eens wat al eerder is benadrukt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:38
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 17-10-2005 @ 21:15 :
>doen jullie het zelf?
Alleen als de R, de U of de I in de maand zit.
Oud 18-10-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Powerslider schreef op 17-10-2005 @ 21:12 :
Ik vind dat je te jong bent voor dit soort dingen. En vooral de manier hoe je er over praat laat bij mij opkomen. Ik zou zeggen: doe even rustig aan en denk wat dieper na over je drug-behoeftes.
jouw avatar is een VSM verpakking?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:01
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Kweek eerst maar eens wat verstand en levenservaring voor je een spuit horse in je vlees zet terwijl je voortript op speedcore.
Oud 20-10-2005, 19:03
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tja wat kunnen we daar nog aan toevoegen :/
Oud 20-10-2005, 21:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Napoleonfan schreef op 20-10-2005 @ 20:01 :
Kweek eerst maar eens wat verstand en levenservaring voor je een spuit horse in je vlees zet terwijl je voortript op speedcore.
Voortript of voorttript?

Speedore, juh!
En paarden kan je ook snuiven....

Ben wel benieuwd wat marleen_988 opgestoken heeft van de hier aangereikte materie...reeds enige besluitvorming?
Oud 20-10-2005, 21:17
Verwijderd
'drugs en alcohol' is net zoiets als 'openbaar vervoer en treinen'

dus ik neem je al niet meer serieus.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 17:36
heracles4ever
heracles4ever is offline
Citaat:
hey hey,

doen jullie het zelf?

Dat je met drugs wilt beginnen is 1 van de achterlijkste opmerkingen die op dit forum ooit getyped zijn.

Rook maar eens 10 euro aan wiet in je eentje en kijk maar of je verder wilt gaan.
Maar ga ervan uit dat je over je nek gaat.
Oud 24-10-2005, 18:12
tvg
tvg is offline
Is 13 niet een beetje erg jong??? Ik ben 18 en drink een biertje. En dat is ook al heel gezellig. Denk aan jezelf, en ga niet meelopen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
heracles4ever schreef op 24-10-2005 @ 18:36 :
Dat je met drugs wilt beginnen is 1 van de achterlijkste opmerkingen die op dit forum ooit getyped zijn.
Bovenstaande ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten