Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 18:50
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Hebben jullie wel eens christelijke boeken gelezen, zo ja welke? Ik bedoel met name de romans en thrillers. Weet iemand misschien ook een christelijke schrijver die filosofie in zijn boeken verwerkt? Ik heb wel is gehoord van C.S. Lewis, is dit een beetje te lezen?
Schrijvers waarvan ik wel eens boeken gelezen heb:
Randy Alcorn
Frank Peratti
Erg veel
De boeken die ik van hun wel eens gelezen heb waren wel tof. Is Ted Dekker trouwens wat?
P.S. Wedden dat Kwibus hierop reageert ?!
Oud 27-07-2005, 18:55
Roosje
Roosje is offline
Van C.S. Lewis heb ik alleen zijn boeken over Narnia gelezen, is wel een topic over hier. Verder lees ik niet echt Christelijke boeken, maar ik geloof ook niet.

Edit: Het topic over Narnia.

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:21
Ieke
Ieke is offline
Ik heb alleen Narnia gelezen (pas gelezen) en als ik verder van dat soort boeken gelezen heb heb ik er niet bij stil gestaan. Maar ik vond die boeken goed te lezen, dus verwacht dat de anderen dat ook wel zijn.
Overgens wordt van LotR ook wel eens gezegt dat het vanuit een christelijk idee geschreven is, maar er zijn ook weer mensen die het als het kwaat zien.

Wat ik van een vriendin hoorde van wat goede christelijke boeken zijn (ze is behoorlijk streng en die hele gemeenschap waar ze in zit ook en die vinden die boeken erg goed) is de serie van De laatste bazuin. (LAHAYE, TIM / JENKINS, JERRY B) Als ik het goed gesnapt heb (ik heb het niet gelezen) gaat het over de eindtijd en is het een soort romanserie. (behoorlijke hoeveelheid boeken, geloof dat het tegen de 10 loopt)

Wat ik zelf nooit echt leuk vind is als het te dominant wordt. Dat christelijke idee.
Dat hoef ik helemaal niet. Verder kan ik me ook mateloos irriteren aan die christelijken die van bepaalde boeken roepen dat het slecht is en als je het leest je ook slecht bent. Maar goed, dit hoort niet bij de discussie.
Oud 27-07-2005, 19:24
WolterB
WolterB is offline
Ik ben nu bezig in boeken van C.S. Lewis en die zijn idd heel goed te lezen, lekker luchtig.

Ook heb ik een aantal boeken van N.D. Walsch gelezen. Hij schrijft over gesprekken met God, vanuit een naar mijn ogen Christelijk standpunt en die zijn heel zwaar om te lezen, maar ook ontzettend boeiend om eens te proberen.
Oud 27-07-2005, 20:10
Verwijderd
De Waarheidsspreker is een leuk, christelijk boek. Beetje thriller, beetje roman. Angela Hunt heeft daarnaast nog meer leuke boeken geschreven, allemaal met een christelijke grondslag.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 20:18
CaptainCaveman
Citaat:
Ieke schreef op 27-07-2005 @ 20:21 :
Ik heb alleen Narnia gelezen (pas gelezen) en als ik verder van dat soort boeken gelezen heb heb ik er niet bij stil gestaan. Maar ik vond die boeken goed te lezen, dus verwacht dat de anderen dat ook wel zijn.
Overgens wordt van LotR ook wel eens gezegt dat het vanuit een christelijk idee geschreven is, maar er zijn ook weer mensen die het als het kwaat zien.

Wat ik van een vriendin hoorde van wat goede christelijke boeken zijn (ze is behoorlijk streng en die hele gemeenschap waar ze in zit ook en die vinden die boeken erg goed) is de serie van De laatste bazuin. (LAHAYE, TIM / JENKINS, JERRY B) Als ik het goed gesnapt heb (ik heb het niet gelezen) gaat het over de eindtijd en is het een soort romanserie. (behoorlijke hoeveelheid boeken, geloof dat het tegen de 10 loopt)

Wat ik zelf nooit echt leuk vind is als het te dominant wordt. Dat christelijke idee.
Dat hoef ik helemaal niet. Verder kan ik me ook mateloos irriteren aan die christelijken die van bepaalde boeken roepen dat het slecht is en als je het leest je ook slecht bent. Maar goed, dit hoort niet bij de discussie.
Ja inderdaad, dat is één van de dingen die me behoorlijk irriteren. De boeken die 'fout' zijn om te lezen lees ik vaak juist wel, vooral om te kijken of hun verklaring klopt. Neem bijv. De Da Vinci Code die behoorlijk wordt afgekeurd. Kan ik wel een beetje inkomen maar het is en blijft wel een mooi boek.
Als je boeken zoekt die niet te overdreven christellijk zijn moet je Randy Alcorn eens proberen; die heeft een duidelijke boodschap in zijn boeken verwerkt terwijl er vaak hele aardige verhalen inzitten. Frank Peratti is ook wel leuke kost, maar het boek wat ik van hem heb gelezen ( De eed) is geschreven zonder veel 'christelijke woorden' te gebruiken, er zit een soort van dubbele bodem in.
Oud 27-07-2005, 20:20
CaptainCaveman
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2005 @ 20:24 :
Ik ben nu bezig in boeken van C.S. Lewis en die zijn idd heel goed te lezen, lekker luchtig.

Ook heb ik een aantal boeken van N.D. Walsch gelezen. Hij schrijft over gesprekken met God, vanuit een naar mijn ogen Christelijk standpunt en die zijn heel zwaar om te lezen, maar ook ontzettend boeiend om eens te proberen.
Zijn er nog een beetje filosofische aspecten in verwerkt, of dat niet?
Oud 27-07-2005, 20:27
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-07-2005 @ 21:20 :
Zijn er nog een beetje filosofische aspecten in verwerkt, of dat niet?
Het zijn esoterische boeken, zijn vooral maatschappelijke problemen die aan het licht komen in zijn verhalen en mogelijkheden hoe je er zelf mee om kunt gaan. Boeken om mee aan het werk te gaan als je ze uit hebt als het ware en geen boeken waar je naar kunt/moet leven van de schrivjen, wat ik een heel groot positief punt vind, want vaak heb je bij dat soort boeken snel de neiging dat je overtuigd wordt van wat de schrijven vindt wat goed is en dat heb ik bij deze boeken absoluut niet gehad.
Oud 29-07-2005, 14:05
CaptainCaveman
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2005 @ 21:27 :
Het zijn esoterische boeken, zijn vooral maatschappelijke problemen die aan het licht komen in zijn verhalen en mogelijkheden hoe je er zelf mee om kunt gaan. Boeken om mee aan het werk te gaan als je ze uit hebt als het ware en geen boeken waar je naar kunt/moet leven van de schrivjen, wat ik een heel groot positief punt vind, want vaak heb je bij dat soort boeken snel de neiging dat je overtuigd wordt van wat de schrijven vindt wat goed is en dat heb ik bij deze boeken absoluut niet gehad.
Dan is Randy Alcorn wel wat voor je denk ik.
Oud 29-07-2005, 16:34
Anki
Anki is offline
Ik lees eigenlijk nooit Christelijke boeken, maar ik heb er ook niet echt de behoefte toe..
Oud 29-07-2005, 16:37
CaptainCaveman
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 17:34 :
Ik lees eigenlijk nooit Christelijke boeken, maar ik heb er ook niet echt de behoefte toe..
Kan ik wel inkomen, maar christelijke boeken vind ik op z'n tijd wel eens leuk om te lezen.
Oud 29-07-2005, 16:39
Anki
Anki is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 29-07-2005 @ 18:37 :
Kan ik wel inkomen, maar christelijke boeken vind ik op z'n tijd wel eens leuk om te lezen.
Wat bedoel je met leuk dan? hoe kan dat leuk zijn?
Oud 29-07-2005, 17:02
CaptainCaveman
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 17:39 :
Wat bedoel je met leuk dan? hoe kan dat leuk zijn?
Je verdiepen in een religie en de daarbijbehorende 'dingen' en m'n levensblik een beetje verbreden.
Oud 29-07-2005, 18:58
Anki
Anki is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 29-07-2005 @ 19:02 :
Je verdiepen in een religie en de daarbijbehorende 'dingen' en m'n levensblik een beetje verbreden.
Ik verdiep me wel eens in een religie maar dan zoek ik eigenlijk alleen informatie en wil ik meningen van mensen horen..Ik lees er dan niet een compleet boek over.
Oud 29-07-2005, 19:23
CaptainCaveman
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 19:58 :
Ik verdiep me wel eens in een religie maar dan zoek ik eigenlijk alleen informatie en wil ik meningen van mensen horen..Ik lees er dan niet een compleet boek over.
Daar hoef je ook geen heel boek voor te lezen, maar ik 'proef dan wat meer de sfeer' zeg maar. En informatie opzoeken en meningen vragen doe ik ook wel, maar boeken lezen kun je altijd.
Oud 03-08-2005, 19:26
Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Boeken van Dee Henderson...! Zijn egt heel mooi, vin ik dan! Zijn nu 6 delen van, en ik ben verslaafd!
Oud 03-08-2005, 19:50
Euryalo
Euryalo is offline
Jostein Gaarder (ik weet niet of hij echt Christelijk is) heeft een heel mooi boek geschreven 'door een spiegel in raadselen'...het gaat over gesprekken tussen een doodziekmeisje en een engel..er zitten ook wat evolutietheorien in verwerkt, wat een beetje botst..maar ik raad het zeer aan..

verder de boeken van Lewis, de serie Narnia is erg goed, zeker als je iets van de bijbel af weet, brieven uit de hel, ook een aanrader

maar voor filosofische gedeelte dat boek van Jostein Gaarder probereb
Oud 03-08-2005, 19:52
CaptainCaveman
Citaat:
Jacolinuh schreef op 03-08-2005 @ 20:26 :
Boeken van Dee Henderson...! Zijn egt heel mooi, vin ik dan! Zijn nu 6 delen van, en ik ben verslaafd!
Ik zal het eens proberen, iig bedankt
Oud 03-08-2005, 19:55
CaptainCaveman
Citaat:
Euryalo schreef op 03-08-2005 @ 20:50 :
Jostein Gaarder (ik weet niet of hij echt Christelijk is) heeft een heel mooi boek geschreven 'door een spiegel in raadselen'...het gaat over gesprekken tussen een doodziekmeisje en een engel..er zitten ook wat evolutietheorien in verwerkt, wat een beetje botst..maar ik raad het zeer aan..

verder de boeken van Lewis, de serie Narnia is erg goed, zeker als je iets van de bijbel af weet, brieven uit de hel, ook een aanrader

maar voor filosofische gedeelte dat boek van Jostein Gaarder probereb
Idd, die zijn echt 3x
En De wereld van Sofie, heb je die wel eens gelezen???Die is ook zwaar goed, alleen qua omvang ietwat verschillend van Door een spiegel in raadselen
Lewis ga ik ook binnenkort proberen. Brieven uit de hel, van wie?
Lewis?
Narnia heb ik al gelezen, zijn wel goed idd
Oud 03-08-2005, 19:58
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 03-08-2005 @ 20:55 :
Idd, die zijn echt 3x
En De wereld van Sofie, heb je die wel eens gelezen???Die is ook zwaar goed, alleen qua omvang ietwat verschillend van Door een spiegel in raadselen
Lewis ga ik ook binnenkort proberen. Brieven uit de hel, van wie?
Lewis?
Narnia heb ik al gelezen, zijn wel goed idd
brieven uit de hel is ook van lewis, voor mij is het erg goed omdat ik zelf Christelijk ben, en ik dus in duivel en God geloof, ik weet niet of het voor een niet-christelijk iemand netzo aardig is om te lezen...ik denk het wel.

ik heb de wereld van sofie ook gelezen, ik vind het goed, maar ik wil bij zo'n boek dan alles onthouden en er staat zo'n brok aan informatie over filosofen etc. in, ik kan het niet allemaal bevatten, en echt goed begrijpen en opnemen
Oud 03-08-2005, 20:49
Verwijderd
Snuf de hond.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:36
CaptainCaveman
Ja die zijn echt tof he ?
Oud 22-08-2005, 21:35
Payableondeath
Payableondeath is offline
Narnia komt met de kerst in de bioscopen en ik heb het voorfilmpje bewonderd <3.

Adrian Plass is ook een leuke christelijke schrijver, al moet je wel van zijn humor houden. Voor de rest zijn de grote schrijvers al wel zo'n beetje genoemd.
Oud 05-09-2005, 11:49
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
John Grisham is een van mijn favoriete christelijke schrijvers. De meeste van zijn boeken heb ik ondertussen al meerdere keren gelezen.

Maar wat wordt er eigenlijk onder christelijke boeken verstaan, omschrijving?
Oud 05-09-2005, 12:24
CaptainCaveman
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 05-09-2005 @ 12:49 :
John Grisham is een van mijn favoriete christelijke schrijvers. De meeste van zijn boeken heb ik ondertussen al meerdere keren gelezen.

Maar wat wordt er eigenlijk onder christelijke boeken verstaan, omschrijving?
Tja, de definitie hiervan ligt voor iedereen toch wel anders. Ik vind een christelijk boek toch wel een boek waarin God naar voren komt, dat hoeft niet op de voorgrond te staan, en ik heb ook boeken gelezen waarin vrijwel niets hiervan naar voren kwam. Dan kun je zeggen dat je ook seculiere boeken kunt lezen, maar daar wordt toch wel regelmatig in gevloekt. Natuurlijk hoeft dat niet, maar dit is wel eens het geval.
Maar het kan ook omgevormd zijn, zoals De Eed van Frank Peretti, waarin (voor zover ik weet) geen een keer Jezus wordt aangehaald. Dit kun je natuurlijk interpreteren zoals je zelf wilt.
Ik lees van alles, ook 'onchristelijke' boeken. En John Grisham staat ook zeker in mijn lijst van favoriete schrijvers.

Heb laatst een boek van Robert Jordan, Het rad des tijds gehaald, ook zeker een aanrader.
Oud 05-09-2005, 12:26
CaptainCaveman
Citaat:
Zijn zeker tof!Ben nu met het eerste deel bezig, met Kate (de bemiddelaar) en Dave (de FBI-agent) een tof boek. Volgens mij van de serie O'malley's.
Oud 05-09-2005, 18:30
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 05-09-2005 @ 13:24 :
Heb laatst een boek van Robert Jordan, Het rad des tijds gehaald, ook zeker een aanrader.
Alle tien al minimaal 2 maal gelezen. Maar dat is toch geen christelijke schrijver?

Persoonlijk lees ik alles wat los en vast zit.

Tolkien had ik al gelezen, voor die hype begon, in het Nederlands en naderhand in het Engels.

In mijn jongste jaren was ik o.a. verslingerd aan arendsoog, ook zeker weten christelijk.

Weet iemand eigenlijk hoe dat boek heet waarin het lichaam van christus wordt gevonden, maar dat later een vervalsing blijkt te zijn?
Die wil ik keer lezen, maar ik kan me noch de schrijver noch de titel herrineren.
Oud 06-09-2005, 08:51
CaptainCaveman
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 05-09-2005 @ 19:30 :
Alle tien al minimaal 2 maal gelezen. Maar dat is toch geen christelijke schrijver?

Persoonlijk lees ik alles wat los en vast zit.

Tolkien had ik al gelezen, voor die hype begon, in het Nederlands en naderhand in het Engels.
Nee, die is idd niet christelijk, maar dat zeg ik toch ook niet? Ik lees ook van alles, niet alleen maar christelijke boeken.

Citaat:
In mijn jongste jaren was ik o.a. verslingerd aan arendsoog, ook zeker weten christelijk.
Arendsoog rulezzz Witte Veder nog meer trouwens

Citaat:
Weet iemand eigenlijk hoe dat boek heet waarin het lichaam van christus wordt gevonden, maar dat later een vervalsing blijkt te zijn?
Die wil ik keer lezen, maar ik kan me noch de schrijver noch de titel herrineren.
Nee, geen idee. Misschien een boek van Paul Meier? (Rama- Document is zeker een aanrader)
Oud 06-09-2005, 11:09
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 06-09-2005 @ 09:51 :
Nee, geen idee. Misschien een boek van Paul Meier? (Rama- Document is zeker een aanrader)
Die bedoelde ik , bedankt.

Nu nog eens kijken of ik een boekwinkel kan vinden waar ze die hebben. Wat overigens niet zo moeilijk zou moeten zijn, als ik me beperk tot christelijke boekwinkels.
Oud 08-09-2005, 10:50
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
IK ben niet de behoefte om christelijke boeken te lezen, aangezien ik niet geloof.
Oud 09-09-2005, 01:12
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 08-09-2005 @ 11:50 :
IK ben niet de behoefte om christelijke boeken te lezen, aangezien ik niet geloof.
Blijkbaar ben je ook niet de behoefte om hier iets nuttigs te posten, net als ik.

Meestal als een boek een christenlijke ondertoon heeft, is het een of ander religieus handboek, dus ik snap dat het moeilijk is om een leuke christenlijke roman te vinden.
Oud 22-09-2005, 17:44
Bumpie
Bumpie is offline
Citaat:
idem!!! ik vind die van Jack het mooist, de Strijder...
Oud 24-09-2005, 19:55
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
C. S. Lewis
John Gisham
Paul Meier
Francine Rivers is ook goed als je van dat soort boeken houdt.

En de laatste bazuin is ook aan te raden
Oud 27-09-2005, 19:23
Verwijderd
Heb alle boeken van Frank E. Peretti gelezen, op de Profeet na, daar kwam ik toen niet aan toe. Geniale boeken, vooral Duisternis aanwezig, Licht door de duisternis, de Eed en Grafkamers van Anak vond ik geweldig.

Heb ook alle delen van de Laatste Bazuin gelezen, ben gestopt op de helft van het laatste deel. (kwam weer een ander boek tussendoor...)

Evert Hartman heeft ook een paar christelijke jongerenboeken. Droom in de woestijn en het beloofde land volgens mij...

Ik ben wel voorstander van de theologische trillers.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:05
Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
Bumpie schreef op 22-09-2005 @ 18:44 :
idem!!! ik vind die van Jack het mooist, de Strijder...
Ik heb net die van Rachel geleze, von 'k ook wel erug gaaf! Nu de Redder nog! 'k von trouwens de eerste 't leukst!! Ga binnekort de hele serie weer eens herhalen!

Had pas trouwens nog 'n mooi christelijk boek, de Vuurdoop, over drugshandel in Bolivia, was egt gaaf!
Oud 04-10-2005, 13:52
Bumpie
Bumpie is offline
Citaat:
Jacolinuh schreef op 27-09-2005 @ 23:05 :
Ik heb net die van Rachel geleze, von 'k ook wel erug gaaf! Nu de Redder nog! 'k von trouwens de eerste 't leukst!! Ga binnekort de hele serie weer eens herhalen!

Had pas trouwens nog 'n mooi christelijk boek, de Vuurdoop, over drugshandel in Bolivia, was egt gaaf!
Vuurdoop is ook geweldig. Ook boeken als Vuurproef, Vuurstorm, allemaal hetzelfde soort boeken.
Ik heb die van Rachel ook thuis. Erg veel actie, vond ik. Leuk! En die van Stephen is minder actie maar meer... sja, tranen, sip, emoties, dat merk je wel als je het aan het eind van Rachel gelezen hebt:
"Stephen was de eerste die naar voren liep, de kist aanraakte en wegliep, naar de kapel waar de dienst had plaatsgevonden.
Rachel keek hem na. Stephen had al eerder zijn biologische zus verloren en nu moest hij de jongste O'Malley begraven. Zelfs Nathan kreeg gisteravond niet meer dan een glimlachje van hem toen hij Stephen een kleverige knuffel gaf. Haar broer leed het meest van allemaal; de woorden van hoop uit de Bijbel kon hij niet delen."

en in een toegift, een soort brief aan de lezer, zegt Dee Henderson:
"Hij heeft al een zusje verloren, nu is Jennifer gestorven en hij voelt zich verloren. De O'Malleys zijn jarenlang bij elkaar gebleven, maar Stephen slaat op de vlucht... voor de pijn, voor het verdriet, voor zichzelf. (...) Hij is op zoek naar annonimiteit en ruimte."
Welke ik het mooiste vond... ehm... sja, Rachel? Kate? Ik las Marcus het eerst, dat was ook een mooie... Lisa was ook mooi, maar Stephen mooier... Hoewel... Ik ga voor Jack! Die is GEWELDIG!!! Romantisch en grappig en spannend en eng en zielig tegelijk... Het meest houd ik van Jack's persoonlijkheid, zijn overdosis humor. Met zijn smiley op zijn brandweerjas, en constant in de weer met rare cadeautjes...
Het leuke van de O'Malleys is dat ze constant grappen uithalen, elkaar voor de gek houden, een teddybeer ontvoeren enzo
Oud 04-10-2005, 14:03
Bumpie
Bumpie is offline
Citaat:
zuster schreef op 27-07-2005 @ 21:10 :
De Waarheidsspreker is een leuk, christelijk boek. Beetje thriller, beetje roman. Angela Hunt heeft daarnaast nog meer leuke boeken geschreven, allemaal met een christelijke grondslag.
Ik vond het vooral zielig dat de wetenschappers haar zoontje terugwilden
Wel een heel verrassend einde, wel of geen zoon van een ijsman!
Sterk einde!
Schattig jongetje trouwens!

En "Het Rama-document" is ook geweldig, door Paul Mayer, en "De Priester" van Ellen Gunderson Traylor.
Oud 08-10-2005, 14:31
Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
Bumpie schreef op 04-10-2005 @ 14:52 :
Vuurdoop is ook geweldig. Ook boeken als Vuurproef, Vuurstorm, allemaal hetzelfde soort boeken.
Ik heb die van Rachel ook thuis. Erg veel actie, vond ik. Leuk! En die van Stephen is minder actie maar meer... sja, tranen, sip, emoties, dat merk je wel als je het aan het eind van Rachel gelezen hebt:
"Stephen was de eerste die naar voren liep, de kist aanraakte en wegliep, naar de kapel waar de dienst had plaatsgevonden.
Rachel keek hem na. Stephen had al eerder zijn biologische zus verloren en nu moest hij de jongste O'Malley begraven. Zelfs Nathan kreeg gisteravond niet meer dan een glimlachje van hem toen hij Stephen een kleverige knuffel gaf. Haar broer leed het meest van allemaal; de woorden van hoop uit de Bijbel kon hij niet delen."

en in een toegift, een soort brief aan de lezer, zegt Dee Henderson:
"Hij heeft al een zusje verloren, nu is Jennifer gestorven en hij voelt zich verloren. De O'Malleys zijn jarenlang bij elkaar gebleven, maar Stephen slaat op de vlucht... voor de pijn, voor het verdriet, voor zichzelf. (...) Hij is op zoek naar annonimiteit en ruimte."
Welke ik het mooiste vond... ehm... sja, Rachel? Kate? Ik las Marcus het eerst, dat was ook een mooie... Lisa was ook mooi, maar Stephen mooier... Hoewel... Ik ga voor Jack! Die is GEWELDIG!!! Romantisch en grappig en spannend en eng en zielig tegelijk... Het meest houd ik van Jack's persoonlijkheid, zijn overdosis humor. Met zijn smiley op zijn brandweerjas, en constant in de weer met rare cadeautjes...
Het leuke van de O'Malleys is dat ze constant grappen uithalen, elkaar voor de gek houden, een teddybeer ontvoeren enzo
Ze gaan idd gaaf met elkaar om! :-) Er zit ook egt humor in het boek, dat maakt 't ook gwoon gaaf!

Ben nu in de Thuiskomst bezig, van Randy Alcorn! Kenne jullie da boek??
Oud 13-10-2005, 18:42
Bumpie
Bumpie is offline
nooit van gehoord...
Oud 26-10-2005, 10:40
Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
Bumpie schreef op 13-10-2005 @ 19:42 :
nooit van gehoord...
't= cker de moeite waard! Ben nu in 'n boek van Frank Peretti bezig, vriend van me is helemaal gek van 't boek, dus zal eens zien wat 't wordt...!
Oud 26-10-2005, 11:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 29-07-2005 @ 18:02 :
Daarom vind ik het dan juist weer zo interessant om boeken te lezen die ooit verboden werden (bijv. omdat ze godslasterend zouden zijn)
Ben niet gelovig, ben er ook niet tegen, ik geloof gewoon nergens in, behalve in Sinterklaas
Oud 26-10-2005, 13:30
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 26-10-2005 @ 12:35 :
Ben niet gelovig, ben er ook niet tegen, ik geloof gewoon nergens in, behalve in Sinterklaas
Oud 26-10-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Jacolinuh schreef op 26-10-2005 @ 11:40 :
't= cker de moeite waard! Ben nu in 'n boek van Frank Peretti bezig, vriend van me is helemaal gek van 't boek, dus zal eens zien wat 't wordt...!
Welke lees je?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Het boek van Narnia heeft mijn leraar op de basisschool ooit eens voorgelezen. Vind het echt een onwijs mooi boek! Maar verder lees ik geen christelijke boeken, eigenlijk bijna helemaal geen boeken meer.
Oud 26-10-2005, 20:21
Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 26-10-2005 @ 18:15 :
Welke lees je?
De vloek van Abel Frye!
Reageren

Regels voor berichten