Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 23:00
Fainne
Fainne is offline
Vind men het nu echt zo lelijk of schandalig als iemand wit ziet?

Ik ben een ros type, dus ja iedereen met een beetje verstand weet dat die niet makkelijk bruin worden en dus altijd wit zien.
Maar dit geldt waarschijnlijk ook voor andere type mensen?

Waarom krijg ik commentaar als ik een rok draag met m'n witte benen? Ik ben nu nog juist trots dat ze een minilaagje bruin hebben. Ik ben naar de zonnebank geweest een paar keer, maar vind het te duur , en met de snelheid dat het terug verdwijnt...en er snel opvallend onnatuurlijk uitziet. En aan zelfbruinende crème doe ik ook niet.

Zelf vind ik witte benen echt geen ramp, hallo ik blijf dus wel rokken dragen, ik ben gék op rokjes en draag ze de hele tijd. Maar als ik er een zwarte aandoe, o wee.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 23:23
Verwijderd
Ik ben behoorlijk bleek van mezelf, en toen ik bij de thuiszorg werkte, hadden behoorlijk veel bejaarden gezegd dat ik er bleek uitzag.
En, ik kan niet goed tegen de zon, dus bruin worden is er ook niet bij.

Ik zou, als ik jou was, blij zijn met jezelf. Naar de zonnebank gaan en jezelf klaarstomen voor een portie huidkanker, alleen maar omdat je pigment je niet aanstaat? Meeh, fuckit. Je bent nu bleek, waarschijnlijk blijf je dat ook.
Nu wordt het trouwens winter, en dan kan je majo's of dikke pantys onder je rokjes aandoen.
En in de zomer maakt het niet zoveel uit als je mooie benen hebt, of ze wel of niet bruin zijn? Of vergis ik me nu?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 23:34
the YX
the YX is offline
Ik vind bleke mensen er vaak juist veel mooier. Het heeft wel iets ingewikkelds, zo'n mooi waar je even wat langer naar moet kijken, langer naar mòèt kijken...
oh, en wit staat goed bij alles
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 23:41
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Piloff schreef op 23-10-2005 @ 00:23 :
Ik ben behoorlijk bleek van mezelf, en toen ik bij de thuiszorg werkte, hadden behoorlijk veel bejaarden gezegd dat ik er bleek uitzag.
En, ik kan niet goed tegen de zon, dus bruin worden is er ook niet bij.

Ik zou, als ik jou was, blij zijn met jezelf. Naar de zonnebank gaan en jezelf klaarstomen voor een portie huidkanker, alleen maar omdat je pigment je niet aanstaat? Meeh, fuckit. Je bent nu bleek, waarschijnlijk blijf je dat ook.
Nu wordt het trouwens winter, en dan kan je majo's of dikke pantys onder je rokjes aandoen.
En in de zomer maakt het niet zoveel uit als je mooie benen hebt, of ze wel of niet bruin zijn? Of vergis ik me nu?
hm met de winter voor de deur ga ik idd wel ophouden met me te bruinen.. ik draag trouwens tot in putje winter rokken zonder panty. En ik vind bruin mooi bij mezelf, maar wit evenmooi. Ik vroeg me vooral af of het zo onaanvaardbaar is dat ik met witte benen rokjes draag. Alsof iemand met bruine benen er meer recht op heeft, want ik ben het wel beu om het elke dag te horen 'je hebt wel witte benen he?' 'oh ik dacht dat je een witte panty aanhad'
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 01:32
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Fainne schreef op 23-10-2005 @ 00:41 :
hm met de winter voor de deur ga ik idd wel ophouden met me te bruinen.. ik draag trouwens tot in putje winter rokken zonder panty. En ik vind bruin mooi bij mezelf, maar wit evenmooi. Ik vroeg me vooral af of het zo onaanvaardbaar is dat ik met witte benen rokjes draag. Alsof iemand met bruine benen er meer recht op heeft, want ik ben het wel beu om het elke dag te horen 'je hebt wel witte benen he?' 'oh ik dacht dat je een witte panty aanhad'
Als jij dat beu bent, dan zorg je toch dat je het gaat veranderen? Zodat je je erzelf beter bij voelt? Wat anderen hier ook van denken?

VOel jij jezelf wit mooier doe je wit.. anders doe je bruin toch...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 08:26
Verwijderd
Ik vind een lichte huid wel mooi eigenlijk . Als je tenminste wel gewoon een beetje rozig bent en niet bloedeloos bleek. Van mij mag je ook best een kort rokje dragen met witte benen, ik zie het probleem niet.

Naar de zonnebank kun je trouwens beter niet gaan als je zo'n kwetsbare huid hebt
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 09:12
Raven
Raven is offline
Citaat:
Fainne schreef op 23-10-2005 @ 00:00 :

Ik ben een ros type

ga jij es vlug wat meer foto's in je fotoboek stoppen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:28
Verwijderd
Aan je huidskleur kun je weinig veranderen. Bovendien zien mensen die echt een heel andere tint hebben gekregen dan hun huid oorspronkelijk heeft, bijvoorbeeld omdat ze dagelijks urenlang onder de zonnebank liggen, er maar vreemd uit - denk aan alle (ge)blonde(erde) dellen met een poepiebruine huid, dat is ook geen gezicht. Te bruin terwijl dat niet je echte huidskleur is staat gewoonweg ordinair, en de tijd dat het nog acceptabel was om urenlang op een costa te liggen bakken is al ver achter ons. Mensen die van tien tot vier in de felle zon liggen te roosteren worden nu eigenlijk een beetje zielig gevonden.

Daarnaast kan ook een rossig type wel een bruinere huid krijgen - ik ben zelf blond (vroeger wat meer rossig) en heb ook een lichte huid, maar deze zomer ben ik behoorlijk bruiner geworden omdat ik dagelijks twee uur in de felle zon heb gefietst. Je wordt als licht huidtype natuurlijk nooit écht bruin, maar waar het om gaat is dat je zíet dat iemand buiten is geweest. Dat staat 'gezond', het is echt niet zo dat het schoonheidsideaal superdonker is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:15
Wammus
Wammus is offline
Ik ben niet heel erg wit e ook niet heel erg bruin van mezelf. Gewoon een beetje er tussenin. Als ik in de zomer als het zonnetje de hele dag schijnt een week vrij ben en veel buiten ben dan word ik vrij snel bruin. Niet heel erg poepiebruin maar nog steeds "normaal" (om het zo maar even te zeggen ik kan het niet goed uitleggen.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand onwijs bleek is. Daar kan diegene weinig aan doen en als je niet snel bruin word in de zon dan kan je ook daar weinig aan doen.

Ik vind mensen die perse poepiebruin moeten zijn en daarvoor uren onder de zonnebank gaan liggen of van die creme en weet ik het wat voor troep gebruiken inderdaad zielig. Kom op zeg je hebt toch wel wat beters te doen?
Oud 23-10-2005, 13:20
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Fainne schreef op 23-10-2005 @ 00:00 :
Ik vind mensen met een meer getinte huidkleur er inderdaad leuker en gezonder uitzien dan een bleek iemand. Zo'n mooie getinte/bruine huid geeft mij een 'warm' gevoel, en tsja, 'je ziet er wat bleekjes uit' heeft niet voor niks te maken met ziek zijn. Maar dat is ook maar mijn mening...

Hier is trouwens een leuke pagina van Wikipedia over wat 'mooi' is enzo: http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:01
Jolene
Jolene is offline
Ik heb ook rossig haar en ik dig mn bleke huid
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:22
Magican
Magican is offline
Blond haar, sproeten en ik ben wit. Is alleen kut met bijv. voetballen als je teamgenoten grappig vragen hoe het gaat met de melkunie of als je ga zwemmen ergens en je zie die starende blikken.
Of als je ga werken in de brandende zon en je doe voor de grap een half uur je shirt uit en je komt thuis met brandwonden. Ook niet leuk als vrienden terug komen van vakantie en ze willen even naast je staan om te vergelijken.

Damn ik ben zó zielig
Oud 23-10-2005, 19:36
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ja, ik ben ook vrij bleek, vooral in de winter. Vind het altijd behoorlijk irritant dat mensen daar opmerkingen over maken .
Oud 23-10-2005, 20:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij heeft rood haar en heeft ook een hele blanke huid. Ze wordt ook echt niet bruin. Maar ik vind het mooi, het maakt dr speciaal
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:53
Vice
Vice is offline
Ik ben zelf ook vrij bleek, maar dat heeft volgens mij vrij weinig met de pigment in mijn huid te maken.
Oud 24-10-2005, 00:14
Fainne
Fainne is offline

en rokjes?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 03:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-10-2005 @ 00:53 :
Ik ben zelf ook vrij bleek, maar dat heeft volgens mij vrij weinig met de pigment in mijn huid te maken.
Ehh..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:51
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Mensen blijven elke zomer zeggen ''wat ben jij wit joh !!'' en ik raak dan elke keer weer geirriteerd, echt je wordt erg gestoord van !!
Oud 24-10-2005, 16:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fainne schreef op 24-10-2005 @ 01:14 :

en rokjes?
Ligt eraan. Witte benen zijn wel minder mooi... Dan moeten het echt ultra slanke benen zijn, willen ze mooi staan onder korte rokjes... Zeker dus als je wit bent.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 23-10-2005 @ 00:41 :
Ik ben een watje, rokjes dragen in de winter gaat met panty/majo, da's tenminste warm!
Ik vind het zeker niet onaanvaardbaar om met witte benen rokjes te dragen. Da kan je ent zo goed stellen dat iedereen die afwijkt van een bepaald ideaalbeeld geen kleding moet drgane die zijn of haar slechte punten benadrukt. Draag gewoon waar jij je prettig in voelt, met of zonder witte beentjes.
In ieder geval zou ik mijn huid zeker niet verklooien door te gaan zonnebanken, het kost onnodig veel geld en het is tijdelijk, het lost het 'probleem' niet op, dus ik zou er geen probleem van maken, en gewoon niet zonnebanken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:55
Akilina
Akilina is offline
Ik ben zelf ook best wit, maar ik vind het zelf ook mooier en ik probeer ook als de zon buiten schijnt uit de zon te blijven of dan me in te smeren met sunblock factor 40 of zo (in de zomer dan). Zonlicht is sowieso niet echt gezond voor mensen en te veel blootstelling van je huid aan de zon zorgt er ook voor dat de huid op de langere termijn ook eerder beschadigd en verouderd raakt.

Dat je een rosig type bent met een hele blanke huid is juist heel apart en mooi. En je moet je vooral niet proberen druk te maken om mensen die op- of aanmerkingen hebben op je witte benen, sommige mensen hebben gewoon een beetje vreemde ideeën, alsof je je ervoor zou moeten schamen als je wit bent (herkenbaar). Het lijkt mij alleen een beetje koud, rokjes met blote benen in de herfst.
Oud 24-10-2005, 21:34
Verwijderd
Pf, een bruine huid staat toch niet bij rood/rossig haar. Alleen lichtgebruind is mooi, en dat ziet al bijna niemand.

Nou ja, ik ben ook vrij bleek van mijzelf, maar ik vind het leuk. Ik heb sproetjes om te laten zien dat ik buiten ben geweest en rooie wangen en ik word wel degelijk heel iets bruiner (hoewel ik soms de enige ben die het ziet ). Hoe denken mensen sowieso dat je bruin moet worden, als je geen blote benen onder een kort rokje moet doen?
En in de winter doe je toch sowieso geen blote benen onder een rok? Doe dan donkere panties aan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:37
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zie zelf ook altijd witjes, vooral s'winters dan ben ik echt lijkbleek. Nergens heb ik een grotere hekel aan dan mensen die er commentaar op hebben.
Mijn huid wordt gewoonweg niet snel bruin en daarbij moet ik de zon zoveel mogelijk mijdde i.v.m. een bij mij verhoogd risico op huidkanker. Ik zou ook wel een lekker bruin kleurtje willen hebben, en vroeger ging dat ook moeiteloos... Maar nu gaat het met het jaar moeizamer.

Ik zelf heb er eigenlijk totaal geen problemen mee. Ik heb sproetjes en als ik buiten ben geweest vaak roze wangen, vind het juist wel leuk eigenlijk. Zeker wanneer je het vergelijkt met dat smerige zonnebank bruin.

Lekker rokjes blijven dragen, en mensen vooral heerlijk laten lullen!
Oud 25-10-2005, 09:49
Big Brother
Big Brother is offline

oke beetje rare shot, maar you get my drift?
Oud 25-10-2005, 11:59
Verwijderd
Ik vind een witte huid helemaal niet lelijk hoor... Als je weinig in de zon komt, kan je wat meer zon nemen volgend jaar, maar behandel je huid zoals ze behandeld wil worden (dus goed insmeren etc).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:03
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 25-10-2005 @ 10:49 :
[afbeelding]
oke beetje rare shot, maar you get my drift?
nee?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:06
cerys
cerys is offline
ik vind bleek juist wel mooi
Oud 25-10-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 25-10-2005 @ 20:03 :
nee?
het is een chick, met of zonder melkschuiten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:13
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Piloff schreef op 25-10-2005 @ 20:10 :
kee
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:53
Allochthony
Allochthony is offline
Ik vind dat ook mooi .
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:47
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Piloff schreef op 25-10-2005 @ 20:10 :

ja dat bedoelde ik ongeveer

Regels voor berichten