Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2005, 14:00
Verwijderd
Ik heb een gigantisch probleem.
Ik wilde vanmiddag in film kijken op mijn computer. Maar hij reageerde helemaal nergens op toen ik de DVD erin had gestopt. Toen ik heb gekeken bij 'deze computer', bleek dat dat de D: en de E: er niet meer bij stonden. Heb ik die per ongeluk verwijdert of is mijn computer gewoon kapot?

Laat het me alstjeblieft snel weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 14:25
phoxetis
phoxetis is offline
DVD er al uitgehaald ?

Zou kunnen zijn dat 'ie roet in het eten gooit en de andere op dezelfde kabel ook meeneemt.
Oud 25-10-2005, 14:34
Verwijderd
Geprobeerd, maar daar ligt het niet aan!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:48
Verwijderd
Reboot wil wel eens werken?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:50
Verwijderd
Duw alle kabels eens aan en zorg dat er geen hopen stof in de pc zitten..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:59
Verwijderd
Ik heb net gekeken bij systeembeheer en vervolgens apparaatbeheer. Bij de DVD/CD-ROM stations staan de dingen die eronder staan afgebeeld met een geel uitroepteken ervoor. Wanneer ik dan op eigenschappen klik staat er:

Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Er staat ook een uitroepteken bij BIOS-stuurprogramma voor microsoft systeembeheer, met de melding:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Ik snap er nu echt niets meer van!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:02
Wammus
Wammus is offline
Schroef je kast eens open en kijk of alle kabels wel goed aangesloten zijn. Duw ze zoals al gezegd een keer goed aan en kijk ook of ze op het moederbord goed aangesloten zijn.
Oud 25-10-2005, 16:10
Verwijderd

Als ik dat doe sloop ik mijn hele computer, of hang ik aan de electriciteit!

Kan het niet zijn dat ik per ongeluk iets heb verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:13
freyk
freyk is offline
Als je je computer herstart, worden ze dan wel weer weergegeven?
Zo niet, dan neem je ff een kijkje in je apparaatbeheer en dan pas in je computerkast.

Zolang je maar electriciteitskabel uit de stopcontact haalt, kan er niet zoveel gebeuren.
Oud 25-10-2005, 17:05
Verwijderd
Ik heb dat beide gedaan, maar het heeft niets geholpen!

Ik zat erover te denken, mijn computer opnieuw te instaleren, maar daar heb je dus een cd-rom bij nodig! Ik zit dus best wel vast....
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:16
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Opnieuw formatteren is een beetje overbodig. Probeer eens in de BIOS te komen, dat kan je doen door tijdens het opstarten een bepaalde toets in te drukken. Waarschijnlijk komt die toets wel ergens langs waaien als je de computer aanzet. Als je uiteindelijk in de bios bent, moet je eventjes kijken of je cd/dvd speler wel wordt herkent.

Als hij niet wordt herkent, is het waarschijnlijk een hardware matig probleem. Als hij wel wordt herkend, moet je eventjes hier posten welk type/merk speler je hebt, dan kan ik op zoek gaan naar drivers.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:27
Verwijderd
Ik ben in de Bios terrecht gekomen, maar hoe zie ik of deze wel of niet wordt herkend?

Laatst gewijzigd op 25-10-2005 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:24
Verwijderd
Hellup!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:57
Verwijderd
HET IS GELUKT

Via de site van Packard Bell, kwam ik erachter wat er nu mis was gegaan. Ik moest bij "uitvoeren" het woord regedit intypen. En vanaf daar moest ik 2 dingen verwijderen. En dus doen Cd-rom en DVD het weer!

Sowieso bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:11
Verwijderd
Zou je mij misschien willen vertellen wat die twee dingen zijn die je moest verwijderen, of mij een privéberichtje willen sturen met wat de helpdesk zei? Ik heb namelijk met een (hele oude) pc hetzelfde probleem, al jaren, maar misschien is dit de oplossing?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:55
Verwijderd
Dit werkt alleen bij een Packard Bell computer met Windows XP. Ik weet niet of je dit toevallig hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:40
durex
durex is offline
volgens mij heeft hij deze 2 verwijderd
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\LowerFilters
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\UpperFilters

meer is hier te vinden
http://support.microsoft.com/default...b;en-us;314060

nederlandse link voor de niet computernerds
http://support.packardbell.com/nl/my...584320163#show

Laatst gewijzigd op 25-10-2005 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:48
Verwijderd
Ja die heb ik inderdaad allebei verwijdert! Maar dat heb ik niet op deze site gevonden. Volgens mij was het een site van Packard Bell waar het stap voor stap in het Nederlands werd uitgelegd! Erg handig voor de niet-computernerds
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 07:52
Verwijderd
Die computer waar ik het over had is een Sky (huismerk van de Dixons) en heeft wel windows XP ja.
Maar ik wil het toch eens proberen. Erger dan dit kan het niet worden
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 08:31
Verwijderd
Gebruik de 2de link van Durex. Volg alles stap voor stap en dan zou het inderdaad moeten werken.

Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten