Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 14:24
Günther
Günther is offline
iedereen heeft meerdere kansen om zijn/haar leven te veranderen, eens in de zoveel tijd sta je stil bij waar je leeft hoe je leeft en of je zo door wilt gaan. 2 keuzes 1) ja ik ga zo door 2) ik verander

het gaat erom dat ik op dit moment terug kijk naar wat ik heb gedaan, doe en ga doen, wil ik zo doorgaan?ik ben tot de conclussie gekomen dat ik niet op deze manier door wil gaan omdat dit pad naar iets lijdt dat ik niet ben ...... MAAR dan is de vraag wat ga ik veranderen en wat voor effect heeft dat. en is deze verandering tijdelijk omdat ik wil kijken of die weg de goede is of wil ik zowiezo van dit pad af en zie ik later wel of ik nu de goede keuze maak?

mijn conclusie: ik ga mijn leven drastisch veranderen maar met de mogelijkheid tot flexibiliteit, d.w.z. dat ik voor het pad kies dat mij nu het beste lijkt en dat ik in de toekomst moet zien of fdit een goede keus was en dan zien welke keus ik dan maak. ik hoop dat het effect is dat de medemens mij respecteerd en dat ik een stap omhoog maak en dus niet opzij of zelfs omlaag in het leven.

hebben jullie wel eens een moment in je leven gehad dat je stilstaad bij het IK zijn...over de tijd (geweest, is, komen) en plaats en waarom dat zo is en of je de goede keuzes hebt gemaakt die je nu gaat veranderen en dus eigenlijk een stap opzij maakt?
Oud 30-06-2002, 14:27
LM
LM is offline
watte
Oud 30-06-2002, 18:11
lady_x
lady_x is offline
iedereen heeft meerdere kansen om zijn/haar leven te veranderen, eens in de zoveel tijd sta je stil bij waar je leeft hoe je leeft en of je zo door wilt gaan. 2 keuzes 1) ja ik ga zo door 2) ik verander

De vraag is: is het altijd mogelijk je leven te veranderen?

hebben jullie wel eens een moment in je leven gehad dat je stilstaad bij het IK zijn...over de tijd (geweest, is, komen) en plaats en waarom dat zo is en of je de goede keuzes hebt gemaakt die je nu gaat veranderen en dus eigenlijk een stap opzij maakt?

Ik sta vaak stil bij mijn leven en ik besef dat ik vaak stommiteiten begaan heb, maar ik denk dat je leert uit je fouten. Moest ik mijn leven mogen herbeginnen, zou ik vele dingen anders aanpakken en zou ik anders leven, maar dat is nu juist het moeilijke eraan, wanneer weet je wat het goede leven is?
Ik heb al vaak tegen mezelf gezegd; nu ga ik mijn leven veranderen, ik ga minder uitgaan en meer sporten, stoppen met roken en niet meer omgaan met die jongen die mij alleen maar de verkeerde weg induwt. Ik ben erin geslaagd geweest in enkele van die gevallen maar ik denk dat het niet mogelijk is om je leven helemaal een andere draai te geven, tenslotte beslist het lot het grootste deel van je verdere leven en niet jijzelf...

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:23
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
hoe meer je nadenkt, hoe meer je de verkeerde dingen ziet...
Oud 03-07-2002, 15:10
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Nee hoor, als je maar lang genoeg kijkt wordt alles vanzelf mooi...

Ja, natuurlijk, bij mij zijn het eigenlijk geen momenten, je bewandelt een pad en je maakt constant keuzes. Ook wanneer je kiest om geen keuze te maken is dat opzich een keuze .

Soms huppel je, soms spring je even over een uitstekende tak. Soms ga je net wat te snel en moet je omkeren, soms zal je struikelen, ja soms zelfs vallen... maar daar kan je uiteindelijk alleen maar van leren. Trouwens je wandelt, maar het kan geen kwaad ondertussen om je heen te kijken!!!
Wandel lekker verder, verander niet je pad, het is namelijk 1 pad, dat jij bewandelt, jij beslist welke kant je opgaat, het tempo en wanneer je bepaalde afslagen neemt...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Reageren

Regels voor berichten