Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2002, 04:23
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
ik wel 2 maanden geleden al (ja gedownload) maar ik ga um zeker nog in de biosscoop bewonderen echt een goede film

Resident Evil
De computergestuurde Umbrella Corporation werkt in een ondergronds laboratorium aan een zeer risicovol experiment. De verspreiding van een dodelijk virus is voor de hoofdcomputer, genaamd 'Red Queen', reden om het voltallige personeel systematisch te elimineren.
Alice (Milla Jovovich), een medewerkster van de Umbrella Corporation, strijdt samen met een team van commando's tegen de Red Queen en het virus....

voor de trailer klik hier

diverse stukjes uit de film:

1

2

voor meer clips/info over de film klik hier
Oud 13-09-2002, 06:52
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik hou wel van zombiefilms dus ik vond hem wel vermakelijk ondanks een slap verhaal en irritante CGI dat af en toe opdook. Maar ik kan begrijpen als anderen er niet zo over denken.
Oud 13-09-2002, 07:06
Rioto
al een paar maanden geleden heb ik die sjit al gezien
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 07:08
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Maypole schreef:
me too
Oud 13-09-2002, 07:30
Stff
Stff is offline
Citaat:
Maypole schreef:
me three
Oud 13-09-2002, 08:52
Vork
Vork is offline
aangezien ik een groot fan ben van die spellen wil ik em zeker zien en aangezien de meesten toch best tevreden zijn over deze verfilming van een spel wil ik em toch zeker zien

kga der morgen heen
Oud 13-09-2002, 09:00
Stigmata666
Stigmata666 is offline
zojuist gedownload 23
Oud 13-09-2002, 12:45
Marcade
Marcade is offline
Wacht tegenwoordig alleen nog maar op DVD rips, dus ik heb hem onlangs gezien. Ik vond het wel aardig tijdsverdrijf, en gelukkig niet een superslecht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:10
Shibby
Shibby is offline
Ik denk dat het best een goede film kan zijn...maar ik heb een hekel aan films die op spellen gebasseerd zijn...alleen maar omdat mn broertje 24/7 erover praat en erop speelt
Oud 13-09-2002, 14:29
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Maypole schreef:
me four

Hij is niet onaardig...niet super ook...
Oud 13-09-2002, 14:33
empyrian
empyrian is offline
heb em een paar maanden geleden in de bios gezien (in Polen) en ik vond em totaal niet tegenvallen...had veel slechter verwacht van de regisseur van mortal kombat =\

voor mij was het een soort kruising tussen het spel en the Matrix (ok the Matrix was beter), maar absoluut niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:44
M@rco
M@rco is offline
Heb 'm vorige week zaterdag in de bios gezien (voorpremičre). Had 'm daarvoor ook al gedownload, maar ja

Vond hem ook zeker niet slecht... alleen de special effects waren af en toe wel érg goedkoop (die "Licker"... bwahaha) maar ze hebben er het beste van gemaakt. Vooral leuk als je van pretentieloze actiefilms (en van metal ) houdt
Oud 13-09-2002, 18:15
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Heb 'm vorige week zaterdag in de bios gezien (voorpremičre). Had 'm daarvoor ook al gedownload, maar ja

Vond hem ook zeker niet slecht... alleen de special effects waren af en toe wel érg goedkoop (die "Licker"... bwahaha) maar ze hebben er het beste van gemaakt. Vooral leuk als je van pretentieloze actiefilms (en van metal ) houdt
Die Licker viel best mee imo...herinneringen aan RE2 he

en die muziek ROELT! alles in de film is door marilyn manson gedaan, en ook als je niet van zijn muziek houdt kan deze je wel aanspreken...vooral die intro...oooooohh prachtig melodieus
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:18
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Wacht tegenwoordig alleen nog maar op DVD rips, dus ik heb hem onlangs gezien. Ik vond het wel aardig tijdsverdrijf, en gelukkig niet een superslecht.
Mja? wat wil je hiermee zeggen? de dvd-rip is allang uit hoor...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:55
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
D@mien schreef:

me four

me five
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:14
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik vond hem wel vermakelijk Gewoon zo'n film waarbij je niet teveel moet letten op de kleine details of het slappe verhaal...

Het gaat gewoon om de spanning en de actie
Oud 13-09-2002, 21:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:

me five
Me Six
Oud 13-09-2002, 21:20
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:

me five
me six
Oud 13-09-2002, 21:22
Carn
Carn is offline
meh
Oud 14-09-2002, 16:01
Sithan
Sithan is offline
Ik vond m wel cool...en k was blij dat die licker ging muteren in de Hunter uit RE 1 dat was echt een gaaf beest...

Volgend jaar al Deel 2...
Met the Nemesis en Jill Valentine schijnt ook nog ten tonele te komen dus dat wordt vast wel lachuh
Oud 15-09-2002, 17:15
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Ik vond m wel cool...en k was blij dat die licker ging muteren in de Hunter uit RE 1 dat was echt een gaaf beest...

Volgend jaar al Deel 2...
Met the Nemesis en Jill Valentine schijnt ook nog ten tonele te komen dus dat wordt vast wel lachuh
en hoe weet jij dat 'ie volgend jaar al zal komen?
Oud 15-09-2002, 19:05
Verwijderd
juh op Lowlands.. hij was best aardig, maar dat kwam ook omdat iedereen in de zaal zo 'meeleefde' ghehehe.. maar verder.. hij deed me nogal aan Thriller denken, ik vroeg me dan ook af wanneer ze gingen dansen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:14
Winner
Winner is offline
Ik heb em 2 uur geleden in de bios gezien en ik vond hem cool. De huisloze honden en die 'Licker' vond ik niet bepaald maar van die zombies ben ik twintig keer bijna uit mijn stoel gevallen (heb 2 keer gegild, mensen keken naar me). Leuk was Milla Jovovich's poesje (grapje). Nee leuk vond ik het acteerspel. Milla vond ik de eerste twintig minuten niet denderend, maar daarna stond ik er niet meer bij stil, dus dan zal ze het wel goed gedaan hebben he...
Ook leuk was dat er niet een of ander vaag liefdesverhaaltje in de film zat, minder leuk was dat ik met een vriend was gegaan en dat we mochten toekijken hoe de halve zaal elkaar zat af te lebberen.
Ik vond hem trouwens ook niet zo 'pretentieloos' zoals iemand hier zei, bij echt pretentieloos denk ik meer Rambo ofzo, ook vond ik hem nou niet echt lijken op de Matrix moet ik zeggen (mwah muziek en sfeer misschien beetje), ik moet zeggen dat ik Resident Evil zelfs beter vind dan The Matrix, maar dat zullen veel mensen niet beamen denk ik.
Oud 16-09-2002, 00:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
In hoeverre is de film te vergelijken met de games? Hebben ze alleen een stel monsters overgenomen of gaat het iets verder dan dat? Heb de games namelijk nooit gespeeld....
Oud 16-09-2002, 06:46
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
In hoeverre is de film te vergelijken met de games?
Eigenlijk zou je het als een prequel van het eerste spel kunnen beschouwen aangezien ze wel in die omgeving zitten met dezelfde wezens maar de personages nieuw zijn.
Oud 16-09-2002, 15:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:

en hoe weet jij dat 'ie volgend jaar al zal komen?
IMDB.com
Oud 16-09-2002, 17:42
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Sithan schreef:

IMDB.com
aha

oké, dat wilde ik effe weten
Oud 17-09-2002, 06:18
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
daar staat dat het nog in pre-production fase is...

dus tis nog lang niet zeker dat het uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 18:53
legatus
legatus is offline
*zat met z'n hoofd schuddend in de bioscoop*

Wel aardige zombie make-up, maar weer een goed voorbeeld dat je met plotse geluidseffectensalvo's iedereen van de stoel krijgt -- knap hoor, Paul W.S. (sinds wanneer gebruikt hij ook initialen?) Anderson...
Oud 20-09-2002, 21:14
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
In hoeverre is de film te vergelijken met de games? Hebben ze alleen een stel monsters overgenomen of gaat het iets verder dan dat? Heb de games namelijk nooit gespeeld....
Je hoeft er de games echt niet voor gespeeld te hebben om de film te begrijpen... alles wat ze uit de games hebben gehaald (en da's niet zo heel veel) wordt duidelijk uitgelegd.

't Is misschien zelfs een nadeel als je ze wél hebt gespeeld... ik heb ze op Survivor 2 na allemaal gespeeld en het viel me gelijk op dat Anderson Raccoon City zo overdreven groot had gemaakt...

De film is overigens geen prequel op de eerste game, maar speelt zich af tussen deel 2 en 3...
Oud 21-09-2002, 12:13
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Je hoeft er de games echt niet voor gespeeld te hebben om de film te begrijpen... alles wat ze uit de games hebben gehaald (en da's niet zo heel veel) wordt duidelijk uitgelegd.

't Is misschien zelfs een nadeel als je ze wél hebt gespeeld... ik heb ze op Survivor 2 na allemaal gespeeld en het viel me gelijk op dat Anderson Raccoon City zo overdreven groot had gemaakt...

De film is overigens geen prequel op de eerste game, maar speelt zich af tussen deel 2 en 3...
Ik heb het spel (of spellen ) niet gespeeld, maar de film is toch juist een op zichzelf staand verhaal, waarin elementen zitten verwerkt van het spel. De film is dus geen onderdeel van het verhaal van het spel... Toch?
Oud 21-09-2002, 23:13
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Ehm... en waar kwamen die zombies uit deel 1 dan vandaan? Volgens mij probeert die film verklaring te geven van wat er nou precies gebeurd is, hoe alles ontstaan is, en eindigt hij ongeveer waar deel 2/3 begint. (deel 3 speelt zich voor en na deel 2 af.)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 01:32
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef:
Ehm... en waar kwamen die zombies uit deel 1 dan vandaan? Volgens mij probeert die film verklaring te geven van wat er nou precies gebeurd is, hoe alles ontstaan is, en eindigt hij ongeveer waar deel 2/3 begint. (deel 3 speelt zich voor en na deel 2 af.)
Die verklaring zit al in deel 1..

Ik snap zelf trouwens ook niet meer helemaal wanneer die film zich nou afspeelt.. volgens Anderson is het idd een prequel op de games, maar aan het einde van de film ligt Raccoon City in puin, en tijdens deel 1 was dat nog niet het geval.

De film heeft sowieso niks te maken met de verhaallijn van de spellen, de filmrechten zijn gekocht van Capcom dus in theorie had Anderson er gewoon een totaal andere film van kunnen maken en er de naam "Resident Evil" op kunnen zetten om bezoekers te trekken...
Oud 22-09-2002, 01:38
D@mien
D@mien is offline
Als dr een overeenkomst in zit qua tijdlijn, dan zit die tussen 1 en et begin van 3...daar zit gloofik 3 maanden tussen...
Oud 25-09-2002, 11:35
Verwijderd
Dude,de film is echt alleen maar actie/horror.Als je daar van houdt,oke. Voor een goede verhaallijn en echte interactie,moet je toch de spellen kopen (en zekers op de dreamcast en de cube) I rest my case
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 11:37
Verwijderd
[QUOTE]Champ-00 schreef:
[B]Dude,de film is echt alleen maar actie/horror.Als je daar van houdt,oke. Voor een goede verhaallijn en echte interactie,moet je toch de spellen kopen (en zekers op de dreamcast en de cube). De film klopt gewoon niet met de games. Jammer,maar Capcom was weer zo dom om op het eerste de beste aanbod in te gaan. De makers van de film wisten dat de naam al veel bezoekers zou gaan trekken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 12:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
Jammer,maar Capcom was weer zo dom om op het eerste de beste aanbod in te gaan.
'Onze' George Sluizer (SPOORLOOS) was eerst als regisseur aan het project verbonden, daarna George A. Romero met zijn eigen script en als laatste Paul Anderson die het geheel weer wijzigde.

Zeker niet het eerste de beste aanbod. Constatin Films wou gewoon een film die een breed publiek aansprak en de fans; dus veel lege aktie en een ultrasimpel verhaallijntje. Dat gaf Anderson, die in de gaten had dat na het succes van THE MUMMY studios meer interesse hadden voor popcorn-aktie met (lichte) horrorelementen. Gelukkig heeft hij wel enkele verwijzingen naar Romero's films erin gestopt, maar verder nam hij ook stukken uit films (als ALIENS) die hem geinspireerd hebben als regisseur. Helaas is het uiteindelijk een slap aftreksel van al die grotere films.
Oud 25-09-2002, 14:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Exact legatus, met de toevoeging dat er ook nog een snufje Cube in te bespeuren valt. (The Hive vormt zelf een bedreiging, en met name de manier waarop de eerste team members de dood vinden)
Oud 27-09-2002, 23:00
ABrules
ABrules is offline
Ik heb hem gezien, was gewoon echt HUMOR, echt smakelijk gelachen enzo, en zelfs geschrokken...ja zelfs dat, maar ja moest er toch naartoe he , gewoon voor de spellenserie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten