Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 13:12
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ik heb een relatie van een jaar en half, en ik zie hem echt wel graag en hij mij ook. Alleen beseffen we dit niet al te vaak. Behalve als er weer eens ruzie enzo is en we bang zijn dat we elkaar gaan moeten loslaten zoals nu.
We maken regelmatig ruzie, en botsen ook gewoon vaak. Of hij zegt kwetsende dingen die hij dan niet beseft en waardoor ik me weer slecht voel enzo... Dit maakt het allemaal niet echt makkelijk.
Ik ben op het punt gekomen dat ik ergens vind dat het zo niet meer verder kan, en mensen kunnen niet veranderen dus misschien moeten we het dan maar gewoon stoppen.
Maar we zien elkaar wel echt nog graag! zou het dan een grote fout zijn het uit te maken? of is dit toch soms het beste ook al zie je elkaar graag, en hoe doe je dat dan in godsnaam zonder elkaar enorm veel zeer aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 13:41
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Vrede op aard, geen ruzie maken, nergens voor nodig. Leer een keer tot tien tellen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:28
elledc
elledc is offline
Je zegt dat mensen niet kunnen veranderen... aan een karakter van iemand kan je juist wel sleutelen. En uit liefde doe je toch veel, of niet?
En waarom, als je elkaar zo graag ziet, er niet proberen iets aan te veranderen? Wie niet waagt, niet wint
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 15:02
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-10-2005 @ 15:28 :
aan een karakter van iemand kan je juist wel sleutelen.
Aan iemands houding of wil kan je wel sleutelen, mits ie het ook wil, aan iemands karakter niet, dat is hetzelfde als iemands DNA proberen te veranderen, lukt je ook niet
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 15:23
Muchacha
Muchacha is offline
Ofwel leer je je zoals Eresh'kigal zegt tot 10 tellen en probeer je minder ruzie te maken, ofwel maak je het uit. Anderhalf jaar is lang, 19 jaar oud is jong. Ik heb hetzelfde gehad met mijn ex, ik was even oud als jij en we maakten ook vaak ruzie, en hevige ruzies want mijn ex kwetste heel graag. En ik ben blij dat ik van die relatie af ben, ook al zag ik hem doodgraag. Houden van is niet genoeg... Echt niet Wacht nog een tijdje af, maar als het niet betert kan je er beter mee stoppen. Als je nu al zo vaak ruzie maakt, dan pas je niet (meer) bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:12
elledc
elledc is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 30-10-2005 @ 16:02 :
Aan iemands houding of wil kan je wel sleutelen, mits ie het ook wil, aan iemands karakter niet, dat is hetzelfde als iemands DNA proberen te veranderen, lukt je ook niet
Ik dacht net van wel, aan een karakter kan je sleutelen maar niet aan een temperament van iemand. Temperament is hoe je echt diep van binnen bent maar karakter is manipuleerbaar.
Ik was bijvoorbeeld iemand die vroeger zeer snel opgehitst was voor kleine zaken en mijn vriend heeft me geleerd hoe ermee om te gaan en ik ben in 2 jaar tijd een veel rustiger persoon geworden, ik kan veel meer relativeren.
En dit is wel degelijk een karaktersverandering. Iemands houding is toch ook een beetje iemands karakter.
En als je veel van iemand houdt dan kan je wel degelijk veel veranderen voor diegene.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:36
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-10-2005 @ 17:12 :
Ik dacht net van wel, aan een karakter kan je sleutelen maar niet aan een temperament van iemand. Temperament is hoe je echt diep van binnen bent maar karakter is manipuleerbaar.
Ik was bijvoorbeeld iemand die vroeger zeer snel opgehitst was voor kleine zaken en mijn vriend heeft me geleerd hoe ermee om te gaan en ik ben in 2 jaar tijd een veel rustiger persoon geworden, ik kan veel meer relativeren.
En dit is wel degelijk een karaktersverandering. Iemands houding is toch ook een beetje iemands karakter.
En als je veel van iemand houdt dan kan je wel degelijk veel veranderen voor diegene.
"Opgehitst raken van kleine dingen" heeft toch alles te maken met temperament?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ho ho, je hebt nature en nurture hè.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:50
WolterB
WolterB is offline
Iig niet proberen hem te veranderen, dan ben je niet meer verliefd op die persoon, maar op de persoon die jij 'gemaakt' hebt en dat lijkt me niet de bedoeling

En verder denk ik dat je (als je dat nog nooit gedaan hebt) eens écht goed met je vriend te gaan praten over dit probleem, want een relatie waarin je alleen beseft dat je veel voor elkaar betekent na een grote ruzie, is ook niet alles.
Oud 30-10-2005, 19:59
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ik heb al regelmatig een serieus gesprek met hem gehad, hem ook proberen duidelijk te maken dat hij moet nadenken voor hij iets zegt, want die kwetsende dingen kan ik niet meer goed aan...
Ik weet wel ergens dat het zijn bedoeling niet is mij hiermee te kwetsen. Maar hij zegt dat niet te kunnen veranderen omdat hij het juist niet beseft dat het kwetsend is... En zo weet ik dan geen oplossing voor dit probleem of het is die dingen te negeren, maar ik weet niet of ik mij zo veel gelukkiger zal voelen, want dit heb ik al vaak gedaan. Ik maak heus niet vlug ruzie ofzo. Maar ondanks dit zie ik hem graag en hij mij ook...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:05
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Hiervoor zijn er toch niet echt regeltjes. Een persoon kan toch best een beetje veranderen, op alle gebied?
In het geval van TS lijkt het me toch nogal een moeilijke jongen...
Kan er gewoon moeilijk inkomen omdat ikzelf totaal niet zo ben.
Kheb ook zo een nogal 'temperamentvolle' vriend die zelf zegt dat hij geen moeite doet om te veranderen 'omdat hij gewoon zo is'. Kan ik mij mateloos aan ergeren. Imo moet je je wel degelijk wat aanpassen aan de mensen rondom je. Gelukkig buigt hij wel als iedereen het er te veel van op zijn zenuwen krijgt.
Reageren

Regels voor berichten