Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 13:24
Global
Global is offline
Toen jouw figuurtje voor het eerst mijn netvlies trof, ging er plots een warmtestroom door mijn bloedvatenstelsel, tot in mijn hart zodat alle weerstand in mij brak. Zoals de aarde door de zon wordt aangetrokken met een kracht die evenredig is met het product van de massa en omgekeerd evenredig met het kwadraat van de onderlinge afstand, zo word ik door je aangetrokken. De windingen van je haardos joegen een hevige inductiestroom van verlangens door geheel mijn gebeente waarvan de identiteit tot nog toe onbekend was gebleven. Sindsdien ben je de logaritme geworden van al mijn gedachten, de oplossingen van al mijn vergelijkingen. Jij bent de sierlijke sinus van mijn dromen, die machtige tangens van mijn regel. Dikwijls voel ik mij als de raaklijn van jouw krommen, als evenwijdige aan jouw lijnstuk. O, lieve functie van mijn dromen, jij tedere sinus van mijn radialen en onweerstaanbaar als de aantrekkingskracht van mijn polen. Wanneer ik jouw schoonheid aanschouwde, veranderde de wet van aantrekkingskracht van Newton en Pascal in een wet van vurige hartstocht.
Uw aangrijpingspunt is de steeds aangroeiende scherpte van de golflengte van al mijn movementen, de richting van de vector is mijn liefde en de zin ben ik zelf en resultante is de meetkundige plaats van de cirkelomtrek van mijn armen. Toen je mij voor de eerste maal omhelsde, voelde ik onmiddellijk dat de richtingscoëfficiënt afgeleid werd. Ik denk steeds aan jou, wiens deugden overgaan tot de limiet oneindig en wiens lieflijke talligheden onmeetbaar zijn. Nooit heb ik echter de limiet gezocht van jouw asymptoten omdat ik wist dat de kromme aan jouw lippen een onuitputtelijke kromme vormde telkens we in serie geschakeld werden. O jij, dynamoke, mijn batterijke, mijn wonderbaar transformateurken, onbekende wortel van mijn toekomst. Toen ik besefte dat de drie wetten van Ohm op jou toepasselijk waren, heb ik niet gaarzeld onze soortelijke weerstand te bepalen bij elke temperatuurschommeling. Toen ik de frequentiekwestie van jouw Herzgeluiden bepaalde, wist ik onmiddellijk dat de som van onze vierkanten gelijk moest zijn aan de wortel van onze schuine zijde. Nooit heb ik in de helling van jouw exponentiële functies ook maar één absolute fout gevonden. Toen ik voor het eerst jouw lange haren streelde, was ik me bewust van de richting en de zin van onze magnetische velden. Sindsdien weet ik niet meer waar de noordpool en de zuidpool zich bevinden.

Van je liefhebbende complement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 13:29
Verwijderd
Ook een bekende:

Mijn liefde voor jou is zo groot als 1/x, voor x nadert 0.
- Van welke kant?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 15:28
Supersuri
Supersuri is offline
Wat een romantische liefdesbrief hij is mooi

Opdracht voor Mathfreak en Meothoposys (of zoiets dergelijks), zoek alle wiskundige en natuurkundige fouten in deze brief
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:00
Love & Peace
Love & Peace is offline
hehe

Zelf geschreven?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:05
Global
Global is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-10-2005 @ 14:00 :
hehe

Zelf geschreven?
nee
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 21:42
bulbanos
bulbanos is offline
raaklijn van uw krommen

super
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:00
Skilly
Skilly is offline
haha ik moest lachten toen ik het las. Heel leuk geformuleerd

Deze stuk vond ik wel grappig

Citaat:
Toen ik besefte dat de drie wetten van Ohm op jou toepasselijk waren, heb ik niet gaarzeld onze soortelijke weerstand te bepalen bij elke temperatuurschommeling. Toen ik de frequentiekwestie van jouw Herzgeluiden bepaalde, wist ik onmiddellijk dat de som van onze vierkanten gelijk moest zijn aan de wortel van onze schuine zijde.
Oud 25-10-2005, 20:44
Verwijderd
Grappig, beetje jammer van de vele fouten in het taalgebruik... maar misschien is dat ook wel stereotype voor een ingenieur.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:12
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 21:44 :
Grappig, beetje jammer van de vele fouten in het taalgebruik... maar misschien is dat ook wel stereotype voor een ingenieur.
ik vind de brief super , heb het alleen maar half gelezen
Oud 26-10-2005, 19:53
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
I love stars schreef op 26-10-2005 @ 20:12 :
ik vind de brief super , heb het alleen maar half gelezen
Hoezo maar half gelezen? Het is zo een romantische brief. Had er bijna Tischuoes bij nodig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:21
Keith
Keith is offline
Als het zo popi blijft ga ik er ook maar wat van zeggen. Zoveel meetkundige dingen, dat is saai. Niks over lineaire algebra "als jij mij zou verlaten wordt mijn systeem inconsistent" is toch een must-have lijkt me . Of complexe getallen: "jij bent mijn conjugaat". Vind het meer de liefdesbrief van een 4VWO-er.
Oud 26-10-2005, 20:24
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 26-10-2005 @ 20:53 :
Hoezo maar half gelezen? Het is zo een romantische brief. Had er bijna Tischuoes bij nodig
Ik vond het een btje saai en als ik het als natuurkunde/wiskunde/sterrenkunde verslaafde al niet door heen kom. Vraag ik me af hoe een "normaal" meisje erop reageert.
Oud 26-10-2005, 21:00
Global
Global is offline
Citaat:
Keith schreef op 26-10-2005 @ 21:21 :
Als het zo popi blijft ga ik er ook maar wat van zeggen. Zoveel meetkundige dingen, dat is saai. Niks over lineaire algebra "als jij mij zou verlaten wordt mijn systeem inconsistent" is toch een must-have lijkt me . Of complexe getallen: "jij bent mijn conjugaat". Vind het meer de liefdesbrief van een 4VWO-er.
is ook maar door een scholier geschreven
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 26-10-2005 @ 21:21 :
De imaginaire oplossing van mijn differentiaalvergelijking!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 00:11
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-10-2005 @ 22:09 :
De imaginaire oplossing van mijn differentiaalvergelijking!
Kan dat? een differntiaalvergelijking die alleen maar een imaginaire oplossing heeft?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 00:22
TD
TD is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 27-10-2005 @ 01:11 :
Kan dat? een differntiaalvergelijking die alleen maar een imaginaire oplossing heeft?
I.h.a. zal je niet "één oplossing" vinden van je DV maar oneindig veel door het feit dat je bij een n-de orde DV n lineair onafhankelijke oplossingen hebt (cfr. meestal n (integratie)constanten). Het is pas als je begin- en/of randvoorwaarden stelt dat je een unieke oplossing bekomt en die kan zeker imaginair zijn.
Oud 27-10-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 27-10-2005 @ 01:11 :
dy/dx = i*exp(ix); y(0)=1, oplossing is exp(ix).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:04
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2005 @ 10:46 :
dy/dx = i*exp(ix); y(0)=1, oplossing is exp(ix).
ja klinkt logisch. Had er niet aan gedacht dat je een functie met i kon differientieren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 27-10-2005 @ 12:04 :
ja klinkt logisch. Had er niet aan gedacht dat je een functie met i kon differientieren.
Er hoeft geen i in de DV te staan, bijv.

d²y/dx² = -y heeft ook complexe oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:43
Global
Global is offline
A true story. A thermodynamics professor had written a take home exam for his graduate students. It had one question:

Is hell exothermic or endothermic? Support your answer with a proof.
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law or some variant. One student, however wrote the following:

First, we postulate that if souls exist, then they must have some mass. If they do, then a mole of souls can also have a mass. So, at what rate are souls moving into hell and at what rate are souls leaving?
I think that we can safely assume that once a soul gets to hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.

As for souls entering hell, lets look at the different religions that exist in the world today. Some of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to hell. Since, there are more than one of these religions and people do not belong to more than one religion, we can project that all people and all souls go to hell.

With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in hell to increase exponentially.

Now, we look at the rate of change in volume in hell. Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in hell to stay the same, the ratio of the mass of souls and volume needs to stay constant.

So, if hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter hell, then the temperature and pressure in hell will increase until all hell breaks loose.

Of course, if hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in hell, than the temperature and pressure will drop until hell freezes over.

The student got an A on the exam.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:59
Keith
Keith is offline
Koning!
Oud 27-10-2005, 22:13
Verwijderd
Nog mooier zou het zijn als er allemaal mooie vergelijkingen in stonden:

dZ/dt > 0, waar Z staat voor zielen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:15
Global
Global is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-10-2005 @ 23:13 :
Nog mooier zou het zijn als er allemaal mooie vergelijkingen in stonden:

dZ/dt > 0, waar Z staat voor zielen.
het moet ook leesbaar blijven voor mensen met weinig wiskundige kennis
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 27-10-2005 @ 23:15 :
True.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:32
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Global schreef op 27-10-2005 @ 21:43 :
A true story. A thermodynamics professor had written a take home exam for his graduate students. It had one question:

Is hell exothermic or endothermic? Support your answer with a proof.
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law or some variant. One student, however wrote the following:

First, we postulate that if souls exist, then they must have some mass. If they do, then a mole of souls can also have a mass. So, at what rate are souls moving into hell and at what rate are souls leaving?
I think that we can safely assume that once a soul gets to hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.

As for souls entering hell, lets look at the different religions that exist in the world today. Some of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to hell. Since, there are more than one of these religions and people do not belong to more than one religion, we can project that all people and all souls go to hell.

With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in hell to increase exponentially.

Now, we look at the rate of change in volume in hell. Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in hell to stay the same, the ratio of the mass of souls and volume needs to stay constant.

So, if hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter hell, then the temperature and pressure in hell will increase until all hell breaks loose.

Of course, if hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in hell, than the temperature and pressure will drop until hell freezes over.

The student got an A on the exam.
nu nog een vertaling? ik word er niet helemaal wijs uit
Oud 27-10-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 27-10-2005 @ 23:32 :
nu nog een vertaling? ik word er niet helemaal wijs uit
Wat begrijp je niet?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:51
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Global schreef op 27-10-2005 @ 23:15 :
Ja maar het wordt geschreven aan een profersor in warmteleer. Dus die hoort die wiskunde te begrijpen dus zou het inderdaad mooier zijn als dat er in stond.

Maar ik vind dit wel een heel goed en mooi geschreven stuk.

Hanneke pak anders even een woordenboek. Het komt er in het kort op neer dat hij uitlegt dat iedereen na de hel gaat en wat er daar met de temperatuur gebeurt tengevolge van het aantal mensen dat na hel gaat en de uitzetting van de hel.

mooiste vond ik: De temperatuur zal stijgen tot dat de hel losbreekt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 23:05
Supersuri
Supersuri is offline
Hier nog 1:

Voor het krijgen van een vrouw heb je tijd en geld nodig

vrouw=tijd*geld.

Aangezien het bekend is dat: tijd=geld.

Vrouw = geld^2

Geld is de wortel van alle problemen.

Vrouw=sqrt(geld)^2

=> Vrouw = problemen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 23:16
Verwijderd
Die is veel minder mooi, omdat de wiskunde erachter te los is. Je kan hem mooier formuleren. Maar hij zal nooit het niveau van de 'hel' halen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 00:26
Global
Global is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 28-10-2005 @ 00:05 :
Hier nog 1:

Voor het krijgen van een vrouw heb je tijd en geld nodig

vrouw=tijd*geld.

Aangezien het bekend is dat: tijd=geld.

Vrouw = geld^2

Geld is de wortel van alle problemen.

Vrouw=sqrt(geld)^2

=> Vrouw = problemen.
zulke dingen zijn inderdaad minder mooi hier nog een die er op lijkt:

The less you know, the more you make.
Proof:

Postulate 1: Knowledge is Power.
Postulate 2: Time is Money.
As every engineer knows: Power = Work / Time
And since Knowledge = Power and Time = Money
It is therefore true that Knowledge = Work / Money .
Solving for Money, we get:
Money = Work / Knowledge
Thus, as Knowledge approaches zero, Money approaches infinity, regardless of the amount of Work done.

----------------------------------------------------------------------

A biologist, a physicist and a mathematician were sitting in a street cafe watching the crowd. Across the street they saw a man and a woman entering a building. Ten minutes they reappeared together with a third person.
- They have multiplied, said the biologist.
- Oh no, an error in measurement, the physicist sighed.
- If exactly one person enters the building now, it will be empty again, the mathematician concluded.

zie ook http://www.math.utah.edu/~cherk/mathjokes.html

maar deze zijn minder mooi, die andere twee zijn apart.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:20
Keith
Keith is offline
Die van geld en vrouwen etc. is minder mooi, bovendien zit er een fout in als je invult dat geld de wortel is van problemen, daar moet sqrt(poblemen) staan ip sqrt(geld).
Oud 28-10-2005, 16:34
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-10-2005 @ 10:20 :
Die van geld en vrouwen etc. is minder mooi, bovendien zit er een fout in als je invult dat geld de wortel is van problemen, daar moet sqrt(poblemen) staan ip sqrt(geld).
Ja had het gezien maar het wijzigen lukte me niet.

Maar gaan we hier ook al hardbal spelen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:59
Global
Global is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 28-10-2005 @ 17:34 :
Ja had het gezien maar het wijzigen lukte me niet.

Maar gaan we hier ook al hardbal spelen
jeweettok
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 15:39
Supersuri
Supersuri is offline
Er is dacht ik ook eenwiskundig probleem met een fles met oneindige inhoud en beperkt oppervlakte, weet hem niet meer precies. Dus straf mij niet uit voor foutjes.

Sommige weten hier wel welk ik bedoel. Was iets met intergraal vergelijkingen maar ben de functie vergeten. Dacht 1/x.

Die site hier gegeven is trouwens wel leuk
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 17:58
TD
TD is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-10-2005 @ 16:39 :
Er is dacht ik ook eenwiskundig probleem met een fles met oneindige inhoud en beperkt oppervlakte, weet hem niet meer precies. Dus straf mij niet uit voor foutjes.

Sommige weten hier wel welk ik bedoel. Was iets met intergraal vergelijkingen maar ben de functie vergeten. Dacht 1/x.

Die site hier gegeven is trouwens wel leuk
Dat kan door f(x) = 1/x te integreren van 1 tot oneindig, dit geeft als resultaat oneindig (oppervlakte) terwijl de inhoud, verkregen door 1/x² te integreren op hetzelfde interval, eindig is (namelijk 1).
Oud 29-10-2005, 20:59
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Top ten excuses for not doing homework:

I accidentally divided by zero and my paper burst into flames.
Isaac Newton's birthday.
I could only get arbitrarily close to my textbook. I couldn't actually reach it.
I have the proof, but there isn't room to write it in this margin.
I was watching the World Series and got tied up trying to prove that it converged.
I have a solar powered calculator and it was cloudy.
I locked the paper in my trunk but a four-dimensional dog got in and ate it.
I couldn't figure out whether i am the square of negative one or i is the square root of negative one.
I took time out to snack on a doughnut and a cup of coffee.
I spent the rest of the night trying to figure which one to dunk.
I could have sworn I put the homework inside a Klein bottle, but this morning I couldn't find it.
gna gna gna
Oud 29-10-2005, 21:08
Keith
Keith is offline
Vooral de eerste paar zijn goed Ik begrijp de laatste paar niet echt.
Oud 29-10-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 29-10-2005 @ 22:08 :
Vooral de eerste paar zijn goed Ik begrijp de laatste paar niet echt.
Topologie, dat is alleen voor freaks.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 22:36
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Snees schreef op 29-10-2005 @ 22:12 :
Topologie, dat is alleen voor freaks.
Waar gaat dat over dan?

En wat is "a Klein bottle"?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:50
bulbanos
bulbanos is offline
net zoals de band van möbius heeft de kleinse fles geen eenduidig aanwijsbare binnen- of buitenkant en wordt ze dus niet-oriënteerbaar genoemd. Ze behoort eigenlijk in de vierdimensionale ruimte maar kan wel vervaardigd worden uit glas (in onze dagelijkse 3d) maar dan wordt ze wel zelfsnijdend.

We hebben daar ooit met die van Analyse I gekleurd water ingegoten en dat is echt freaky

Voor foto's:

mss is jouw wiskunde niet toereikend genoeg

Srry kon het niet laten

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 07:55.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:58
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:

Voor foto's:

mss is jouw wiskunde niet toereikend genoeg

Srry kon het niet laten [/B]
Hij is mooi
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:44
bulbanos