Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zo werkt het in de praktijk niet (studenten hebben het geld direct nodig), maar dan nog zou je kunnen zeggen dat als je de rente meerekent met een redelijke waardevermindering, je uiteindelijk omgerekend vaak niet meer dan 6000 euro hoeft te betalen, in sommige gevallen zelfs minder. Daarom kunnen renteloze leningen bij niet-overheidsgerelateerde bedrijven simpelweg niet bestaan. Ze maken daar namelijk dik verlies op. Niet door bedrijfskosten, simpelweg doordat een euro nu meer waard is dan een euro morgen.
||
Citaat:
maar over 4 jaar heeft ze dan een schuld van 4x12x450=e. 21.600; staat ze daar wel bij stil ? is nogal een verschil met die 2000 euro schuld die ik heb...
||
Citaat:
Ik leen ook maximaal, maar das wel wat meer. School, huur, boodschappen, ziekenfonds etc. Mijn ouders zouden misschien wel mee kunnen betalen, ,maar krijggeen cent. Mijn vriend had een aanvullende beurs ivm inkomen van zijn ouders en die hoefde helemaal niet te lenen. DIe kwam prima rond, zijn schoolgeld werkte hij in de loop van het jaar bijelkaar en betaalde dat in 1x. En van stuffie plus aanvullende beurs kwam ie rond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iedereen studeert af met een studieschuld trouwens. Ikzelf ook. Maar de meeste mensen met een normale studie krijgen wel binnen afzienbare tijd werk. Zelfs met vakantie- of ander tijdelijk werk kun je nog een heel behoorlijk deel van je studieschuld aflossen. Verder is het natuurlijk een heel ander verhaal als het het uitgeeft aan dingen die niet terugkomen (stappen, telefoon, etc). Schulden maken voor je studie zie ik toch als een investering in je toekomst. Dat is niet erg. In de schuldsanering kom je trouwens niet terecht als de IBG je enige schuldeiser is, hoor. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3 Adore | 500 | 14-12-2008 19:26 | |
Werk, Geld & Recht |
rood staan? ramonneke | 178 | 23-04-2008 08:13 | |
Werk, Geld & Recht |
studentenkrediet postbank dwight88 | 44 | 04-10-2007 00:31 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #105 Miracle | 496 | 20-08-2007 22:02 | |
Werk, Geld & Recht |
Lenen Verwijderd | 13 | 25-01-2004 22:28 | |
Algemene schoolzaken |
OV jaarkaart Basia | 118 | 20-10-2003 12:16 |