Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 19:34
mrsjones
mrsjones is offline
Hoi hoi!

Sinds een half jaar heb ik een vrienden kring om mij heen gebouwd. Ze zijn harstikke aardig etc. Maar ik heb altijd het gevoel dat ik wel vaak mijn poeplap kan trekken. Ik doe het natuurlijk zelf. Maar misschien omdat ik het verleden niet vaak vrienden heb gehad dat ik dat snel doe.

Neem laatst ik was uit geweest met een vriendin. Vriendin bleef slapen. We gingen met een taxi naar huis. Ik betaal de taxi, er word niet gevraagd, Krijg je nog wat van me etc? Of fifty/fifty?

Ook met een jongen van het groepje heb ik dat, vaak genoeg dat ik de snackbar betaal etc.

Het geld groeit ook niet bij mij op mijn rug. En heb er nu genoeg van om vaak te betalen.

Nu is er zaterdag een feestje in Nieuw Vennep. Ook vrienden van Amsterdam willen daar naar toe. Natuurlijk leek het hun handig dat ik dan de bob ga spelen en iedereen daarna naar Amsterdam naar huis breng. (waar ik zelf ook woon) Ik heb er nog niks opgezegd. Een vriendin die ook naar het feestje gaat heeft aangeboden dat ik bij haar mag slapen dat doe ik natuurlijk veel liever.

Iemand misschien tips? Of die dit ook heeft?

Vast bedankt!

Laatst gewijzigd op 30-11-2005 om 19:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2005, 19:43
Verwijderd
Dan vraag je toch gewoon om benzinegeld o.i.d.? Ik bedoel, bij mijn vriendengroepen gaan we heus niet op elke cent zitten, maar we houden het wel een beetje in de gaten. De bob krijgt zijn of haar drinken van de anderen, als ik de ene keer betaal voor het eten, betaalt hij de andere keer, of we delen het gewoon. Dat spreekt toch voor zich? En ik denk dat je daar ook best om kan vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:58
WolterB
WolterB is offline
Wij doen het met onze vriendengroep om en om. Omdat er redelijk wat afstand tussen Groningen en Enschede zit, gaan we eens in de zoveel weken voor elkaar koken, dus om en om betaalt er iemand.
Bij het uitgaan naar bioscoop etc. betaalt ieder zijn eigen kaartje en drinken doen we totaal niet moeilijk over.
Oud 30-11-2005, 20:49
Verwijderd
Ik vind het best slordig van je vrienden hoe ze ermee omgaan. Maar jij hebt toch ook een mond gekregen waarmee je dit met ze bespreekbaar kan maken. Mss is het wel gewoon ''dommig'' van ze dat ze het vergeten te vragen of er gewoon niet echt bij nadenken.

Verder als jij niet de bob wil zijn maar bij een vriendin wil gaan slapen, dan doe je dat toch?! Je bent toch niks verantwoordelijk naar je vrienden toe, of iig mag je zelf bepalen wat je wel of niet doet?! Zij kunnen jou toch niet gewoon zomaar even als bob aanwijzen, zonder dat daar over overlegd is?!

Ik zou als ik jou was wat assertiever reageren op je vrienden. Je moet niet over je heen laten lopen!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 22:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon bij die ene vriendin gaan slapen en in het vervolg gewoon hun laten betalen of vragen wanneer ze het terug geven?
Oud 01-12-2005, 10:15
Verwijderd
Wil je ook vrienden met mij worden?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 10:18
Nuck
Nuck is offline
Je moet doen wat je zelf wil: als jij bij die vriendin wil slapen, moet je dat doen en als jij wel wil rijden, ga je de bob spelen. In dat laatste geval zou ik tegen je vrienden zeggen: jongens, ik wil best rijden maar ik zou het wel fijn vinden als we de benzinekosten delen.
Oud 01-12-2005, 11:39
Verwijderd
Je moet ook altijd van te voren zulke dingen afspreken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 12:42
M'ne
M'ne is offline
Bij ons betaalt ook wel vaker iemand iets voor een ander (of meer, rondjes ed). Soms heb je ook niet meer volledig in de gaten hoe veel jij, of een ander betaalt heeft. Dus misschien is het ook wel helemaal niet met opzet. En weten ze ook niet van elkaar dat iedereen wel eens 'gebruik' van je maakt.? Waarschijnlijk doen ze dit bij elkaar ook?

Maar als het je erg gaat opvallen. Zou ik er zeker iets van zeggen. Dit kan ook gewoon op een leuke manier...
Reageren

Regels voor berichten