Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 01:12
Verwijderd
Wat is het verschil tussen NVIDIA GeForce 6800 Go en nVidia Quadro FX Go1400? (Beide met 256 mb).

En welke kan ik beter in een laptop duwen?
De specs van de laptop:
PROC: Intel® Pentium® M740 (1.73GHz, 533Mhz FSB, 2MB Level 2 cache)
BEELDSCHERM: 15.4" WXGA (1280x800) TFT
RAM: 1.0GB,533MHz

Edit:
Ik wil hier onder andere bruut mee gamen, en ik wil dat het best goed werkt onder linux.
En, ik wil dat mijn ruige opengl screensavers het perfect doen, en ik wil tuxracer kunnen spelen.
Met welke zou dat het beste lukken?
Ik heb hier: http://forum.oscr.arizona.edu/showthread.php?t=1208 al gekeken, maar ik heb bijzonder weinig verstand van clock rates e.d., en, ik vroeg me dus eigenlijk af of iemand een schat wil zijn en me hierbij wil helpen.

edit2:
Hierrr zag ik dat beide kaarten ondersteund worden @linux, dus ik vroeg me echt af of iemand hier goede/slechte ervaringen mee heeft.

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 01:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 01:46
Jolt
Jolt is offline
Quadro is een professionele kaart voor 2D en 3D moddeleren (maya, cad, 3dmax), niet erg geschikt voor gamen ivm driver optimalisaties, ga mooi voor een 6800.
Oud 30-10-2005, 08:02
Verwijderd
Ohja, ik vergat te zeggen dat de quadro voor mij toch gauw 200 euro goedkoper is, want ik moet kiezen tussen 2 systemen, de ene is een professioneel systeem, die heeft die quadro, en win xp prof.

De ander is een 'ruig systeem voor hen huidige jeugd' en die heeft win xp home, en die kost 200 euro meer.

Maakt het echt erg veel verschil?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 23:50
]{ing
]{ing is offline
Heb iig dit gevonden, in de benchmarks zie je ook dat het niet veel verschil maakt in games maar dat de Go 6800 vrijwel steeds ietwat beter presteert;

In de benchmarks blijkt dat in de meeste gevallen de X800 de nVidia kaarten de baas is en dat ondanks het feit dat de nVidia GeForce 6800Go en nVidia QuadroFX Go 1400 veel overeenkomsten met elkaar vertonen de prestaties in een aantal gevallen flink verschillen. De Quadro is wel duidelijk de snelste als we kijken naar de resultaten in SPECViewerf 8.1, waarbij opvalt dat in een aantal van die tests de ATI X800 flink sneller is dan de GeForce 6800, waardoor de X800 geschikt is voor wie professioneel 3D en gaming wil combineren. Serieuze OpenGL gebruikers kiezen echter voor de Quadro.

Conclusie

Het zal niemand verbazen dat de D900T niet het goedkoopste notebook is dat je kunt aanschaffen. De prijs begint bij 2753 euro, maar kan afhankelijk van gewenste software, garantie en hardware configuratie flink hoger worden. De prijs van de grafische module met ATI Mobility Radeon X800 en de nVidia GeForce 6800 is gelijk, onze voorkeur ligt bij de eerste. De meerprijs van de Quadro is 245 euro en een prima upgrade voor wie professioneel aan de slag wil met OpenGL. De prestaties van deze kaart zijn flink hoger dan de twee andere twee onder OpenGL. Omdat deze kaart geoptimaliseerd is voor 3D-gebruik is de snelheid in sommige spellen wel iets minder dan zijn neefje de 6800.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=581&page=2
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 01:43
Jolt
Jolt is offline
Het is immers dezelfde gpu maar driver optimalisatie`s spelen ook een rol. Vooral met de nieuwe 80.xx
Oud 01-11-2005, 18:42
Verwijderd
Dank jullie wel.
Ik heb nu toch de quadro, het genoemde snelheidsverlies vind ik minder erg dan de meerprijs, en het nadeel van een 17" scherm.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:44
Apomes
Apomes is offline
Ik heb ook een 6800 GT, maar nu moet ik een nieuwe voeding van 480 watt omdat mijn huidige van 400 watt het niet trekt
Oud 02-11-2005, 09:57
M@rco
M@rco is offline
Wat een onzin, een 400W voeding trekt zoiets makkelijk. Waarschijnlijk heb je gewoon een sléchte 400W voeding, dat is een ander verhaal. Bovendien gaat het hier over laptops.

Oud 02-11-2005, 12:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Apomes schreef op 02-11-2005 @ 10:44 :
Ik heb ook een 6800 GT, maar nu moet ik een nieuwe voeding van 480 watt omdat mijn huidige van 400 watt het niet trekt
Ik heb een 380 Watt voeding en die trekt heel wat meer dan een 6800GT
Reageren

Regels voor berichten