![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is het verschil tussen NVIDIA GeForce 6800 Go en nVidia Quadro FX Go1400? (Beide met 256 mb).
En welke kan ik beter in een laptop duwen? De specs van de laptop: PROC: Intel® Pentium® M740 (1.73GHz, 533Mhz FSB, 2MB Level 2 cache) OS: Windows XP, SP2 (NTFS) & Gentoo Linux BEELDSCHERM: 15.4" WXGA (1280x800) TFT RAM: 1.0GB,533MHz Edit: Ik wil hier onder andere bruut mee gamen, en ik wil dat het best goed werkt onder linux. En, ik wil dat mijn ruige opengl screensavers het perfect doen, en ik wil tuxracer kunnen spelen. Met welke zou dat het beste lukken? Ik heb hier: http://forum.oscr.arizona.edu/showthread.php?t=1208 al gekeken, maar ik heb bijzonder weinig verstand van clock rates e.d., en, ik vroeg me dus eigenlijk af of iemand een schat wil zijn en me hierbij wil helpen. ![]() edit2: Hierrr zag ik dat beide kaarten ondersteund worden @linux, dus ik vroeg me echt af of iemand hier goede/slechte ervaringen mee heeft. Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 01:28. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Heb iig dit gevonden, in de benchmarks zie je ook dat het niet veel verschil maakt in games maar dat de Go 6800 vrijwel steeds ietwat beter presteert;
In de benchmarks blijkt dat in de meeste gevallen de X800 de nVidia kaarten de baas is en dat ondanks het feit dat de nVidia GeForce 6800Go en nVidia QuadroFX Go 1400 veel overeenkomsten met elkaar vertonen de prestaties in een aantal gevallen flink verschillen. De Quadro is wel duidelijk de snelste als we kijken naar de resultaten in SPECViewerf 8.1, waarbij opvalt dat in een aantal van die tests de ATI X800 flink sneller is dan de GeForce 6800, waardoor de X800 geschikt is voor wie professioneel 3D en gaming wil combineren. Serieuze OpenGL gebruikers kiezen echter voor de Quadro. Conclusie Het zal niemand verbazen dat de D900T niet het goedkoopste notebook is dat je kunt aanschaffen. De prijs begint bij 2753 euro, maar kan afhankelijk van gewenste software, garantie en hardware configuratie flink hoger worden. De prijs van de grafische module met ATI Mobility Radeon X800 en de nVidia GeForce 6800 is gelijk, onze voorkeur ligt bij de eerste. De meerprijs van de Quadro is 245 euro en een prima upgrade voor wie professioneel aan de slag wil met OpenGL. De prestaties van deze kaart zijn flink hoger dan de twee andere twee onder OpenGL. Omdat deze kaart geoptimaliseerd is voor 3D-gebruik is de snelheid in sommige spellen wel iets minder dan zijn neefje de 6800. http://www.hardware.info/reviews.php?id=581&page=2 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|