Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 12:03
vampiro
vampiro is offline
Wanneer ik een DVD brand laat ik ook altijd een verificatie uitvoeren, tot voor kort ging dit altijd probleemloos.

Ineens gaf hij vorige week aan dat het mislukt was wegens een "leesfout" hoe vaak ik het nu ook probeer, het blijft mislukken.

Ik heb het geprobeerd met verschillende bestanden en ik heb ook de hele computer eens geformateerd om zeker te weten dat er niet iets softwarematig zit.

Verder speelt hij de bestanden wel prima af, maar hoe kan het dat hij ineens deze fouten geeft? Is het einde van mijn brander nabij?

(de brander is een jaartje oud en zal zo'n 200-250 DVD's gebrand hebben)

Bedankt
Oud 31-10-2005, 12:28
Verwijderd
Zo snel hoort een brander niet te slijten in elk geval, je moet er toch wel minstens duizend schijfjes mee kunnen fikken zonder enige problemen.

Heb je al eens geprobeerd met een ander programma te bekijken wat er precies fout zit? 'Leesfout' is zo lekker onduidelijk altijd. Maak eens vantevoren een sfv aan (bijv. met hksfv, even googlen) en lees die sfv weer uit als de schijf gebrand is (bij voorkeur op een RW natuurlijk anders loopt het nogal in de papieren).

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:31
vampiro
vampiro is offline
Bedankt voor je reply!!

Ik denk alleen dat ik de bron der ergernis al heb gevonden.

Ik koop meestal spindel DVD's en ik bedacht me opeens dat de DVD's mislukten sinds ik een nieuwe spindel ben gaan gebruiken.

Ik heb nu weer 4 DVD gebrand uit een andere spindel en jahoor het lukt weer gewoon. Het lijkt dus alsof de hele spindel allemaal "kapotte" DVD's zijn. (8 van de 8 zijn mislukt)

Ik weet hiermee dus vrij zeker dat het aan de DVD's ligt en niet aan de brander. Iig bedankt !
Oud 02-11-2005, 12:30
J-roenn
J-roenn is offline
iig dan effe de rest van verpakking terugsturen of brengen naar winkel, is gewoon garantie als er nix vreemds mee gebeurd is...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:45
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Klein detail, als het niet aan de disc's zou liggen kan het zijn dat een bestands extensie handmatig gewijzigd is waardoorhet programma een fout kan aangeven
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten