Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 10:49
Knots
Knots is offline
Ik zit er over te denken misschien bewegingswetenschappen aan de VU te gaan studeren. Ik loop de laatste tijd met wel meer in mn hoofd, maar dit lijkt me tot nu toe het leukst.
Ik zoek iets wat een beetje tussen echt super exacte en het met het menselijk lichaam werken (biologie) in ligt.

Zijn er mensen die er meer over kunnen vertellen? Is het erg exact? Hoe is de opleiding in het algemeen? Wat zijn toekomstperspectieven? Enz..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2005, 15:16
Knots
Knots is offline
Uhm... anyone??
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:26
niem
niem is offline
misschien heb je hier wat aan

http://www.fbw.vu.nl/studie/aankomende.html

of hier

http://www.vu.nl/Aankomende_studente...3B1510D0B2EE34

Ik zat op de VU heb daar bewegingswetenschappen gevolgd, maar vond het te theoretisch en eigenlijk ook wel te moeilijk, vooral de wiskunde, was daar al nooit zo'n ster in op het VWO .. dat wiskunde tentamen hebben ook maar erg weinig mensen in 1 keer gehaald.
Persoonlijk lag het mij niet echt, maar dat is uiteraard voor iedereen verschillend. Kan me heel goed voorstellen dat het anderen weer wel ligt want het is opzich een hele interessante studie.
Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt. Doe nu HBO en die manier van leren ligt mij veel beter. Het is allemaal wat praktischer.
Ik wil na mijn HBO nog wel universiteit proberen, maar dan toch meer de medische kant op.

Zeker als je er feeling voor hebt en de B vakken je liggen en ook onderzoek je ligt is het een leuke en interessante studie.

Op de bovenste link staan ook de beroepen die je ermee kunt worden. Heel divers; van wetenschapper op de afdeling plastische chirurgie in een ziekenhuis tot leraar op een HBO opleiding tot psychomotorisch therapeut.

Volgens mij moet je wel even op zoek naar een leuke en geschikte baan,maar die zijn uiteindelijk wel te vinden.

Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Knots schreef op 11-12-2005 @ 11:49 :
Ik zit er over te denken misschien bewegingswetenschappen aan de VU te gaan studeren. Ik loop de laatste tijd met wel meer in mn hoofd, maar dit lijkt me tot nu toe het leukst.
Ik zoek iets wat een beetje tussen echt super exacte en het met het menselijk lichaam werken (biologie) in ligt.

Zijn er mensen die er meer over kunnen vertellen? Is het erg exact? Hoe is de opleiding in het algemeen? Wat zijn toekomstperspectieven? Enz..
als het menselijk lichaam en de exacte kant je interesseert is farmacie misschien ook wel wat voor je . ik raad je aan als je twijfelt om een meeloopdag van een studie of meerdere studies te doen. zo zie je vaak goed of een opleiding bij je past
iniedergeval veel beter dan wanneer je alleen een folder bestudeert of naar een open dag van de universiteit gaat

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:57
Balance
Balance is offline
Uit het topic bovenaan dit forumdeel: - Bewegingswetenschappen, VU: Zonnebloempje

Misschien kan je haar eens een pm sturen?
Reageren

Regels voor berichten