Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 20:53
Fleurop
Fleurop is offline
Net was de eerste aflevering erop. Hebben mensen deze gezien?

Het is van de makers van Expeditie Robinson en Peking Express als ik het goed heb.
Wederom belgen en nederlanders als kandidaten. In totaal 16. Dit maal speelt het zich af in de middeleeuwen. De kandidaten hebben als doel; koning of koningin worden.

In de eerste aflevering moesten ze een spel doen. 1 persoon kon dit winnen en werd hiermee 'de eerste regent' Hij mag naar het kasteel.
Hierna gaan de kandidaten naar een grote tafel met veel eten, in het middel 3 zwaarden en een zandloper. Als de zandloper leeg is pakken 3 kandidaten een zwaard. Deze 3 (edelen) mogen ook naar het rijke leven in het kasteel.
De rest is aangewezen op het arme leven in een huisje vlakbij het kasteel.
Het spel begint.

Voor speluitleg: http://www.tros.nl/oberon/

Ik vond het wel leuk. Beetje gespeeld hier en daar.. maar dat zal ook vast de bedoeling zijn.

(elke vrijdag 20:30 op ned2)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 13:43
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik heb de uitzending net op internet bekeken en ik vond het gaaf!
Het sfeertje in het programma is erg goed, fijne muziek (net zoals in Expeditie Robinson en Peking Express) en dat 'gespeelde' is eigenlijk wel leuk. De proeven die tot nu toe gedaan werden zijn leuk en goed verzonnen. En natuurlijk de Nederlanders en Belgen die tegen elkaar moeten strijden, tof!

Dit programma komt op mijn favorieten-lijstje!
Oud 15-10-2005, 15:54
Fleurop
Fleurop is offline
Volgens mij is er niet al teveel aankondiging of reclame voor gemaakt... jammer, want zo missen veel mensen een leuk programma.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:17
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 15-10-2005 @ 16:54 :
Volgens mij is er niet al teveel aankondiging of reclame voor gemaakt... jammer, want zo missen veel mensen een leuk programma.
Inderdaad, dat denk ik ook. Dat komt waarschijnlijk doordat het niet op een commerciële zender wordt uitgezonden ofzo...
Oud 15-10-2005, 16:57
Marcade
Marcade is offline
Ik heb het net ook online gekeken. Ik ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen ja.

Nu kwam het nog allemaal te nieuw over en wisten de mensen daar zelf ook ws. niet zo goed wat ze moesten doen.

Ik vind het wel vaag dat de regent niet zelf initiatief mag nemen om de raadsheer om raad te vragen. Staat de regent niet boven de raadsheer?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:11
Verwijderd
Ik heb een beetje gezien tijdens het zappen, maar vrijdag komt echt niet uit voor mij. En ik volg toch al teveel
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:39
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Vond het wel aardig, maar moet er nog een beetje inkomen denk ik .
Oud 15-10-2005, 19:33
MB
MB is offline
Ik vond het wel leuk, maar het lijkt net alsof de mensen die meedoen af en toe hun commentaar gewoon oplezen, maar misschien is dat wel achteraf gegeven, dat kan natuurlijk ook.

Om even op het 'verhaal' in te gaan, ik vind die Dolf echt zo'n domme sukkel. Hij heeft dat water probleempje wel redelijk aangepakt, maar hij had die 'arme' man nooit die schalen met eten mogen geven... Verder heeft die man ook echt een hele suffe en saaie uitstraling.
Oud 16-10-2005, 01:45
Thunder Child
Thunder Child is offline
haha, oberon

dat is een klotebestrijdingsmiddel
Oud 29-10-2005, 09:54
Goede Fee
Goede Fee is offline
Een klein schopje. Waarom kijken er zo weinig mensen?

Gisteren was tof!
+ Stella is een leuke regentes voor het volk.
+ Erik heeft een veel te uitgesproken mening over iedereen. Hij wordt nooit de nieuwe koning.
+ Andreas is fijn.
+ Het is jammer dat Jeroen er nu al uitligt. Ik vond 'm erg sympathiek.
+ Ik vind dat de vrouwen in het armenhuis maar weinig in beeld komen. Of ligt dat nou echt aan mij?
Oud 29-10-2005, 10:28
Marcade
Marcade is offline
Stella heeft 'n klap met de molenwiek gehad met haar heksencirkels en dat zal haar de kop kosten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:39
Fleurop
Fleurop is offline
Ik irriteer me aan Stella. Let maar eens op hoe ze praat. Steeds zegt ze .....he.. achter haar zinnen. 'Dat moet je niet doen he' 'je weet wat ik bedoel he'
En ik vond die reactie van haar zwaar overdreven toen (ik weet niet hoe hij heet) door de cirkel liep. Wist hij veel, dat heeft in mijn ogen niks met respect te maken, zoals Stella zei.

Verder is het een redelijk leuk programma, hoewel het soms iets te geacteerd over komt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 12:18
Verwijderd
Niet echt iets voor mij denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 16:49
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 29-10-2005 @ 12:39 :
Ik irriteer me aan Stella. Let maar eens op hoe ze praat. Steeds zegt ze .....he.. achter haar zinnen. 'Dat moet je niet doen he' 'je weet wat ik bedoel he'

Verder is het een redelijk leuk programma, hoewel het soms iets te geacteerd over komt.
Inderdaad, dat viel mij ook al op! Heel vervelend als je zo praat.
Ik vind het ook redelijk leuk. Het heeft niet dát wat Expeditie Robinson ofzo wel heeft, dat vind ik jammer. Maar ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Misschien dat geacteer...
Oud 31-10-2005, 12:01
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik vind Stella juist leuk!! Die zet alles lekker op z'n kop.
Vooral met dat heksen gedoe
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:22
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Moge de beste winnen!

hehe
Oud 31-10-2005, 15:26
Subject
Subject is offline
Ik heb een keer een stukje gezien, maar ik vind het een beetje raar met dat half acteer/half spel gedoe.
Oud 31-10-2005, 15:33
Swlabr
Swlabr is offline
Ik vind het wel leuk.
Andreas moet de nieuwe koning worden!
Hij is jong, handig en heeft kracht!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 09:02
Ceridwen
Ceridwen is offline
Ik vind het ook een gaaf programma, I looove de middeleeuwen. De vergelijking met Expeditie Robinson vind ik wel vreemd. Ja, er zitten Belgen en Nederlanders in en het is allebei een spel, maar toch wel een heel verschillend spel vind ik.
Andreas for king idd! En een mooie jongen is het ook nog
Oud 05-11-2005, 13:15
MCdH
MCdH is offline
Ik vind een van de weinige leuke spelprogramma's in dit genre,
Ondanks het feit dat het ten dele in gespeeld is, zie je toch mooi wat voor een effecten de macht als edele of regent(es) op de deelnemers nemen, in het arme huis zeggen dat ze alles gaan veranderen, en als ze eenmaal in het kasteel zitten doen ze niks (vooral bij stella zie je dit)

Maar het spel geeft in het geheel geen realistisch middeleeuws beeld, hier was de kans dat een edele een burger werd heel klein, en andersom zelfs nog kleiner. Maar voor het spel is het juist goed, het geeft een spannend effect.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:52
Verwijderd
Vind het wel een leuk programma, maar soms gaat het wel een beetje sloom.

Ik vind dat Stella eruit moet, niet alleen uit het kasteel, maar van mij mag ze wel uit heel het programma, maar denk dat dat nog wel even gaat duren..
En Andreas moet in het kasteel komen
Vind het nu met die pest maar een beetje vreemd, maar we zullen zien..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten