Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 21:18
PakaPeaceTjing
PakaPeaceTjing is offline
Citaat:
Popconcerten die bij lange na niet uitverkocht raken, moeten verplaatst worden naar een kleinere zaal. Dat vindt Peter Oostmeijer van Mojo. De slechte kaartverkoop is funest voor sommige concerten. Vooral in grote zalen vallen de lege plekken op. Dat moet veranderen, vindt Oostmeijer.
'Nu is het zo dat concerten waarvan de kaartverkoop waardeloos verloopt nog enigzins gered worden door bijvoorbeeld radiostations. Zij geven kaarten weg bij radiospelletjes of prijsvragen. Een goed voorbeeld is RTL FM, dat deze week kaartjes voor de Temptations en de Four Tops in de Heineken Music Hall grif van de hand doet.' Oostmeijer vindt dat er genoeg alternatieven zijn. 'Als de Heineken Music Hall bij lange na niet wordt uitverkocht, zet zo'n act dan in Paradiso. Daar komt zo'n concert veel meer tot z'n recht.'
Ook pleit Oostmeijer ervoor om snel uitverkochte concerten in kleine zalen te verplaatsen naar grotere podia, of eventueel stadions.
Wat vinden jullie hiervan? Op zich is het wel een goeie oplossing. Er zit wel wat in. Maar ja, steeds concerten verplaatsen is ook een hels karwei
Oud 03-11-2005, 21:23
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Hieperdepiep!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:52
Gary X
Gary X is offline
ja, het is toch veel gezelliger als het klein en gevuld is, maar ik wil ook graag The Four Tops zien en meeswingen op Bernadette.
Oud 03-11-2005, 22:11
MikeyMo
MikeyMo is offline
In het geval Leftover crack binnekort in de stortebeker vind ik het wel goed, alleen ik moet er niet aan denken om ineens naar de arena te moeten voor the Slackers ofzo..

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 00:09
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline

Je zou denken dat iemand die bij Mojo werkt wel zou kunnen bedenken dat dit nooit zal werken.

Wel leuk en goed idee hoor, maar het kan niet.
Oud 04-11-2005, 01:27
pipimädchen
pipimädchen is offline
Oud 04-11-2005, 01:43
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
terror koe schreef op 04-11-2005 @ 02:27 :
[afbeelding]
trouwen?
Oud 04-11-2005, 08:51
TieskeNHC
TieskeNHC is offline
gaat toch nooit werken? die andere zalen zullen echt geen rekening gaan houden met andere concerten en dus een avond vrijhouden omdat het misschien verplaatst kan worden en zijn dus zelf al lang volgeboekt als er iets te zeggen valt over de opkomst...
bovendien zou het in dezelfde stad moeten zijn, aangezien ik verwacht dat indien het in een andere stad plaats zal vinden al meteen een deel van het publiek iets heeft van laat dan maar, en wat dat betreft zijn er echt niet zo heel veel te grote en te kleine zalen die dan in aanmerking komen.
ik weet dat er bijvoorbeeld bij dynamo nog enigszins geschoven kan worden tussen verschillende zalen en dat dat aangepast wordt op de bezoekersaantallen, kweenie of dit bij andere zalen ook gebeurd, maar dit lijkt me ook mogelijk bij de melkweg en 013, maar verplaatsen naar echt een andere zaal lijkt me onmogelijk
Oud 04-11-2005, 09:20
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 04-11-2005 @ 02:27 :
[afbeelding]
Is al de 2e keer dat ik je die gozer zie posten, wat heb je er toch mee?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:45
Roxy
Roxy is offline
iets zetten naar een kleinere zaal vind ik prima, dat komt de sfeer en alles alleen maar ten goede, maar dan moet je het wel in dezelfde stad houden.. en natuurlijk kunnen andere zalen daar geen rekening mee gaan houden, maar als je toevallig ziet dat een andere zaal die datum niks te doen heeft kun je dat best doen.. maar van een kleinere naar een grotere zaal vind ik een minder goed idee.. ik kan me voorstellen dat ik een bepaalde band wel in paradiso wil zien maar liever niet in de hmh omdat het daar veel sfeerlozer is.. ik zou daar iig flink van balen..
Oud 04-11-2005, 11:56
Escapism
Escapism is offline
gebeurt al vaak genoeg
Oud 04-11-2005, 12:06
qghp
qghp is offline
Citaat:
Roxy schreef op 04-11-2005 @ 12:45 :
iets zetten naar een kleinere zaal vind ik prima, dat komt de sfeer en alles alleen maar ten goede, maar dan moet je het wel in dezelfde stad houden.. en natuurlijk kunnen andere zalen daar geen rekening mee gaan houden, maar als je toevallig ziet dat een andere zaal die datum niks te doen heeft kun je dat best doen.. maar van een kleinere naar een grotere zaal vind ik een minder goed idee.. ik kan me voorstellen dat ik een bepaalde band wel in paradiso wil zien maar liever niet in de hmh omdat het daar veel sfeerlozer is.. ik zou daar iig flink van balen..

I second that
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:32
antigone
antigone is offline
i third that
Oud 04-11-2005, 13:01
Roxy
Roxy is offline
wat een wijsheid komt er soms uit mij zeg..
Oud 04-11-2005, 13:09
enema abortion
enema abortion is offline
Ja, jammer dat Tieske bijna precies hetzelfde zei! Je bent gewoon een plagiaatplegende vieskees!
Oud 04-11-2005, 13:16
Verwijderd
Soms gebeurt het weleens dat uitverkochte kleine concerten verplaatst worden naar grotere zalen, terwijl dan die grote zaal juist halfvol is.

Ik vind het altijd wel jammer, dan gaat de intimiteit eraf. Zelfs toen alkaline trio van de kleine naar de grote paradiso zaal verplaatst was vond ik dat al meteen minder. Had me juist zo verheugd op een klein concertje, stonden ze ineens in die grote zaal die half gevuld was. En dan krijg je ook nog van die mensen die dan denken: oh het is nu niet meer uitverkocht want ze zijn verplaatst, hmmm laten we dan maar eens een kijkje nemen voor de lol, toch geen zak te doen vanavond. En dan staan er dus allemaal mensen in de zaal die er eigenlijk geen reet aan vinden.
Oh well. Andersom vind ik het wel goed denk ik, dat een band eerst in de HMH zou staan maar dan ineens toch in de paradiso of melkweg. Vind ik een betere zaal.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:12
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-11-2005 @ 12:56 :
gebeurt al vaak genoeg
Jawel, maar er wordt niet gewisseld tussen verschillende concertzalen, en dat is wat bedoeld wordt.
Oud 04-11-2005, 14:19
Verwijderd
Mojo moet opflikkeren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten