Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 19:39
miss kittie
miss kittie is offline
Hallo, ik zou graag jullie mening hebbe over volgende situatie (nogal domme inleiding maar alle begin is moeilijk hé)
In de vakantie had ik een jongen leren kenne. Just as friends zijn we eens naar die film gegaan,er niets gebeurd toen, maar nadien bij het uitgaan hebbe wel gekust. Allemaal niets speciaals, behalve dan dat ik eigenlijk echt niet wil verkeren. (ik vind dat ik eerst gelukkig alleen moet kunnen zijn enzo)
Nu heb ik dat gewoon direct die avond zelf gezegd, en hij vond het wel spijtig maar was niet boos ofzo. Twee weken nadien hebbe we terug afgesproken, om toch eens serieus te babbelen over hoe het nu verder moest.
Nu bleek de fysieke aantrekking zeg maar net te groot voor gewoon voort te gaan als gewone vrienden.. dus kwamen we (ik) op het idee van eigenlijk vrienden te worden die wel kussen, maar niet verkeren.. en om het duidelijk te houden kwa gevoelens enzo zouden we een soort 'contract' opmaken..

Wat zou der zo allemaal in zo'n contract best komen, waar denken julie dat de valkuilen liggen bij zo'n 'relatie'? verliefd worden zou not done zijn maar natuurlijk heb je daar niet echt veel zeg in, dus eerlijkheid staat bovenaan. Ook weggaan met anderen mag natuurlijk, maar zouden we er dan over babbelen als echte vrienden, of over zo dingen maar best zwijgen
Bij andere mensen wou ik dan ook afspreken van echt gewoon platonische vrienden te zijn om een heleboel gezaag van anderen te vermijden enzo..

Met het zou uit te typen klinkt het hele idee nogal.. stom? Beschouw het dan meer als een experiment, of komt het dan neer op open relatie of hoe je dat ook noemt? De bedoeling is vooral van niet te zwaar gehecht te raken aan hem, ik weet alleen niet goed hoe ik dat praktisch kan doen zonder ofwel alle contact te verbreken.

Een nuchtere kijk van anderen zou me in ieder geval veel helpen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 20:05
gurl19
gurl19 is offline
Waarom wil je eigenlijk geen 'echte' verkering?? Ik zou het denk ik niet leuk vinden als ik zo'n contract had en de jongen zoent ook met andere meisjes!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:19
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik vind het even kort door de bocht gezegt een beetje achterlijk om een contract op te stellen. Neem aan dat je niet met iemand zoent als je er geen vertrouwen in hebt. Ik snap het nut er eerlijk gezegt niet echt van...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:46
I C U
I C U is offline
Hm... Zo'n 'contract' kan knap lastig zijn. Stel je nou eens voor dat je inderdaad verliefd wordt, maar dat hij ineens een ander ziet en ermee vandoor gaat? Daar zit je met je contract. En wat is je reden om absoluut niet te verkeren? Je wilt eerst gelukkig zijn in je uppie, maar... Zou je er gelukkiger van worden om iets ingewikkelds aan te gaan met een jongen? Ik vraag het me af... Maar goed, mijn advies uiteindelijk: denk er nog eens goed over na, en zeg of nee, of ja. Dus of wel een relatie, of niet, want dat er tussen in kan knap lastig worden. Dus.
Oud 22-10-2005, 22:20
miss kittie
miss kittie is offline
waarom ik geen verkering wil? nou eigenlijk is het best simpel, ik vind da je verliefd moet zijn, toch als je het serieus wilt nemen. En ik wil dat niet, het verliefd gedeelte, het missen van iemand, das allemaal nog doenbaar als het goed gaat maar tloopt toch slecht af en dan raakte gekwest en tis mij ni waard (of maw ik zie mijn ex nog altij doodgraag en kan hem niet vergeten en hurst like hell en dat wil ik geen tweede keer)
mar daarbuiten gelaten kan je evengoed erg aangetrokken zijn tot iemand en u daar goe bij voelen enzo, ben ook maar meisje, ondanks dat ik echt ni verliefd wil worden, wil ik wel nog bij iemand zijn en geknuffeld worde enzo achja.. leven zou makkelijk zijn moest die drang er niet zijn
nu op zich kan je best op die basis verkeren, maar dat is niet eerlijk tov die jongen, en zowieso zijn we allebei tweede keuze (hij ziet ook nog zijn ex wel graag)

anyway, dat hangt ook af van wat je persoonlijk als verkeren ziet. het enige dat we nu eigenlijk doen is geen verbintenis hé, met verkeren blijf je trouw, ga je niet zomaar met een andere jongen/meisje weg, zijn der verwachtingen enzo
zoals het nu is, hoeft dat allemaal niet, alleen moeten der afspraken zijn (op zich een contract is niet zo serieus héé tis principe dat ik bedoel)

ik hoop dat je nu wat meer de bedoeling snapt, en mss wat ideen hebt van situaties die ik nog niet aan gedacht had..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:52
Lyne
Lyne is offline
De zogenaamde 'friends with benefits' dus?

Ik geloof er eerlijk gezegd niet in. Ik zou dan toch gevoelens voor diegene ontwikkelen, en niet alleen vrienden willen blijven.

Maar als jij er blij mee bent..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:58
Methuselah
Methuselah is offline
"Contract".

Nou, in elk geval: duidelijk stipuleren wat de begindatum is voor de termijn, duidelijk de details regelen en geen ruimte laten voor interpretatie. Dat heeft mijn prof Bijzondere Overeenkomsten gezegd. Denk wel dat dit geval hieronder valt.
Oud 23-10-2005, 01:01
Sithan
Sithan is offline
Dit is gedoemd te mislukken, aangezien je je gevoel niet op papier kan vastleggen...
Oud 23-10-2005, 01:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Let wel op de kleine lettertjes..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 01:18
Blaatkop
Blaatkop is offline
Sorry... het is laat .. ik heb een paar biertjes gehad, maar ik vind dit echt kansloos. Hou asjeblieft op met contract enzo. Dat gaat nooit werken. Er is altijd 1 iemand die meer gevoel hierbij gaat krijgen. Dan kan je toch beter iemand gaan zoenen waarbij je wel iets meer wilt gaan voelen.

Echt...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 08:33
Verwijderd
een contráct?

Je kunt toch ook gewoon afspraken maken met elkaar? Jullie zijn vrienden, jullie zoenen wel maar gaan niet verder, als iemand toch verder wil wordt dat eerst besproken, als een van jullie verkering krijgt houden jullie op met elkaar zoenen, als een van jullie verliefd wordt op de ander wordt dat ook besproken en als het niet wederzijds is houden jullie op met zoenen. Zoiets. Het lijkt me dat je daar geen contract voor nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 09:47
WolterB
WolterB is offline
Ik vind het heel erg omslachtig en wel erg vastleggend
Oud 23-10-2005, 09:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-10-2005 @ 09:33 :
een contráct?

Je kunt toch ook gewoon afspraken maken met elkaar? Jullie zijn vrienden, jullie zoenen wel maar gaan niet verder, als iemand toch verder wil wordt dat eerst besproken, als een van jullie verkering krijgt houden jullie op met elkaar zoenen, als een van jullie verliefd wordt op de ander wordt dat ook besproken en als het niet wederzijds is houden jullie op met zoenen. Zoiets. Het lijkt me dat je daar geen contract voor nodig hebt.
Jij denkt veel te simpel voor sommige mensen.
Oud 23-10-2005, 10:29
Blaatkop
Blaatkop is offline
Die jongen is dan de contractpartner

con·tract·part·ner (de ~ (m.))
1 iem. die bij een contract betrokken is

--

hahaha.. hilarisch

Laatst gewijzigd op 23-10-2005 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 10:47
zeep007
zeep007 is offline
Het lkijtk wel alsog het zogenaamde contract je wil beschermen tegen eventuele toekomstige pijn. Dat gaat je niet lukken meid, ik denk dat je uiteindelijke contract nog meer pijn gaat doen.
Je gevoelens heb je niet inde hand, en daar kan je moeilijk een contract van maken. ZOmeteen wordt je wel echtverliefd naarmate de tijd vordert, en zi ejij hem met andere meisjes gaan en daar zit jij dan met je contract. ZOu dat geen pijn doen dan ??? Of bekijk het andersom uit zijn perspectief.

Ik zou gewoon zoenen met hem, wanneer jullie daar allbei zin in hebben, niets meer, niets minder. En als jullie samen al de afspraak hebben staan dat je daarbij nog wel met andere mensen gaat, ook prima. Dan heb je toch niets? Kan je gewoon doen wat je wilt. Een contract maakt duidelijk dat jullie wel degelijk wat hebben, alleen een andere vorm.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:09
Smobbo
Smobbo is offline
Noemen ze dit niet een sexrelatie? (maar volgens mij alleen maar zoenen?)
Hoe dan ook, ik denk niet dat je niet verliefd wordt omdat je het niet wil. Je wordt het of je wordt het niet, daar doe je niet zo veel aan.
Het feit dat jullie met elkaar zoenen geeft volgens mij aan dat jullie meer voor elkaar voelen, waarom ga je er dan niet gewoon voor?
Tuurlijk de kans dat je gekwetst wordt bestaat er, maarja als je daarom het niet durft zal je nooit echt in een relatie kunnen stappen. Benadruk juist het goede in een relatie en dat het je kan kwetsen is zo, maar leer daar gewoon meeleven.
Oud 23-10-2005, 11:11
miss kittie
miss kittie is offline
iedereen valt zo over da woord contract
bedoelde da maar bij wijze van é, da er afspraken nodig zen snappie, als we gewoon vrienden zijn die af en toe kussen en er verder niet bij nadenken is dat gewoon vragen om problemen

en ik weet best wel dat het niet echt een goeie zet is van me, maar kwa gevoelens zie ik het niet snel verbeteren met mij en ik kan toch niet de hele wereld buitensluiten

als iemand beter oplossing weet..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:15
juno
juno is offline
Je bent nog niet toe aan een nieuwe relatie, dat is duidelijk. Het komt echt wel, dus waarom zou je nu de zaken gaan forceren door een soort halfwas "zoenafspraak" te maken?

Wat is er zo erg aan een tijdje droogstaan tot je weer klaar bent voor het echte werk?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 23-10-2005 @ 12:11 :
als iemand beter oplossing weet..
Als je de vriendschap wil behouden, niet doen...
Als je de vriendschap niet wil behouden, wel doen...
Oud 23-10-2005, 11:23
miss kittie
miss kittie is offline
@ juno: op zich komt het gewoon vanzelf, voel me best goe ask ik bij hem ben. dat droogstaan maakt mij ni veel uit, kan altij wel iemand for one night vinden, tis idee dat er toch één iemand nog ietswat om u geeft, al is het dan maar enkel door fysieke aantrekking. een ex van me heel lang gelede heeft me eens gezegdd dat zelfs ik iemand nodig heb, tot mij spijt heeft ie gelijk

@ Sithan: als je het zo stelt is het heel simpel, zo'n echte vriendschap is er nog niet want daarvoor kennen we elkaar nog niet lang genoeg, en moest die der ooit komen zou ik die toch nooit kunnen behouden
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:27
juno
juno is offline
Wat ik bedoelde was: doe het helemaal, of helemaal niet.

Neem echte verkering, of doe niets. Maar niet die rare tussenweg waar jullie volgens mij allebei niet gelukkig van gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt beter een seksrelatie beginnen dan zo'n naar contract. Daar later toch maar narigheid van. Waarom kun je niet gewoon vrienden blijven en af en toe met elkaar zoenen? Daar heb je toch geen contract voor nodig?
Oud 23-10-2005, 11:34
miss kittie
miss kittie is offline
maar allé, nu raak ik echt wel gefrusteerd!! ik zei het toch, vrienden die kussen, maar best wat afspraken nodig denk je niet? vergeet anders gewoon dat woord contract.... was gewone wijze van uitdrukking, neem dat toch niet zo letterlijk op (sorry maar heb het idee dat ik maar telkens opnieuw hetzelfde moet herhalen :/)

@ juno: kweet wel ze, maja ongelukkig ben ik zowieso, en bij hem vergeet ik dat even, als het voor hem niet veel uitmaakt..

derbij, tis toch niet omdat mensen kussen dat er automatisch gevoelens zijn, ja gevoelens van lust ok, maar tegenwoordig wil een kus wel echt bitter weinig zegge bij de meesten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:40
I C U
I C U is offline
Mwah, ik zoen alleen met jongens die ik aantrekkelijk vind, en bij mij wil een kus toch op zijn minst zeggen: 'hé, jij bent best wel heel erg leuk!' En als het niet bij een keer blijft, wil dat toch best wat zeggen, lijkt mij. Maar goed, je moet doen wat je zelf leuk vindt. Ik hoop voor je dat het geen teleurstelling wordt

De grenzen duidelijk aangeven lijkt mij in dit geval heel handig, om maar ff in te gaan op je vraag. Duidelijk aangeven wat wel mag en wat niet mag, wanneer wel en wanneer niet... En dan maar hopen dat jullie niet verliefd worden.
Oud 23-10-2005, 11:47
miss kittie
miss kittie is offline
bedankt!
mar welke grenzen zijn er dan nog allemaal? niet verder dan zoenen is al één grens, die heeft hij zelf gesteld
niet zoenen enzo in groep met vrienden, tweede grens door mij

maar ben zeker dat ik nog dingen over het hoofd zie...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 12:31
I C U
I C U is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 23-10-2005 @ 12:47 :
bedankt!
mar welke grenzen zijn er dan nog allemaal? niet verder dan zoenen is al één grens, die heeft hij zelf gesteld

Denk je dat je hem nog gaat zien wanneer jullie alleen zijn, in de zin van bij elkaar thuis? Misschien is het ook handig om dan vast te stellen van hoe en van wat... Ik bedoel, als je samen op een lekker warm knus bed ligt is het moeilijk om je aan die grens van alleen zoenen te houden (handen dwalen o zo makkelijk af ) Maak ook duidelijk dat er gepraat moet worden over wanneer je deze 'net-niet-relatie' tot een einde brengt, en hoe het zit wanneer er gevoelens in het spel komen, of wanneer je verliefd wordt op een ander.

Weet je echt zeker dat je dit wil? Mij lijkt het onnodig ingewikkeld...
Oud 23-10-2005, 15:46
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 23-10-2005 @ 12:47 :
bedankt!

aan die bedankt te horen, wou je alleen maar horen: He meid, moet je doen! en afspraken maken is inderdaad handig! En dit zijn de volgende grenzen die je moet aanhouden.... etc...

Nou, ik denk dat je dat betere zelf ui tkan zoeken, want ik denk dat niemand hier zo'n ingewikkelde "zoenrelatie" aan zou aan, met allerlei grenzen. Sjjeezz. tis maar speekseluitwisseling hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:55
Blaatkop
Blaatkop is offline
Vooral datum, tijd, plaats en duur niet vergeten.

Ik zal je een goed advies geven... stel geen contract op, maar kijk gewoon hoe het gaat lopen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:00
miss kittie
miss kittie is offline
die bedankt was enkel omdat ICU verder keek dan da woordje contract, waaarom zou ik dit posten enkel voor te horen dat ik dat moet doen? heb ik toch helemaal niets aan?

valt me wel op dat iedereen nogal dubbel denkt over dat kussen, aan ene kant moeten er dan wel gevoelens zijn, aan andere kant is het maar speekseluitwisseling...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:07
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
I C U schreef op 23-10-2005 @ 13:31 :
Denk je dat je hem nog gaat zien wanneer jullie alleen zijn, in de zin van bij elkaar thuis? Misschien is het ook handig om dan vast te stellen van hoe en van wat... Ik bedoel, als je samen op een lekker warm knus bed ligt is het moeilijk om je aan die grens van alleen zoenen te houden (handen dwalen o zo makkelijk af ) Maak ook duidelijk dat er gepraat moet worden over wanneer je deze 'net-niet-relatie' tot een einde brengt, en hoe het zit wanneer er gevoelens in het spel komen, of wanneer je verliefd wordt op een ander.

Weet je echt zeker dat je dit wil? Mij lijkt het onnodig ingewikkeld...

hij zit op kot dus die kans zit der zeker in, hoeft niet natuurlijk, vorige keer zijn we eerst wat gaan drinken en dan naar zijn kot gegaan omdat het wa te druk was in de cafes
maar over die handen afdwalen is hij heel duidelijk geweest dat dat er niet inzit omdat hij nouj aniets van ervaring heeft en zoiets natuurlijk wil houden voor echte verkering
ik denk dat als één van de twee verliefd wordt op iemand anders gewoon het fysieke deel wegvalt, normaal is da zin der dan toch zowieso weg (als ik echt verliefd ben op iemand wil ik ook niet met iemand anders gaan kussen)

ergens is het toch ook zo , als een jongen en meisje echt goed bevriend raken , er zowieso een seksuele spanning ontstaat.. die bouwt zich dan alleen maar op en op den duur raakt de vriendschap op da achtergrond
misschien dat je op deze manier juist hechtere vriendschap kan hebbe omdat die spanning weg is.. ?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:24
I C U
I C U is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 23-10-2005 @ 18:07 :
ik denk dat als één van de twee verliefd wordt op iemand anders gewoon het fysieke deel wegvalt, normaal is da zin der dan toch zowieso weg (als ik echt verliefd ben op iemand wil ik ook niet met iemand anders gaan kussen)

ergens is het toch ook zo , als een jongen en meisje echt goed bevriend raken , er zowieso een seksuele spanning ontstaat.. die bouwt zich dan alleen maar op en op den duur raakt de vriendschap op da achtergrond
misschien dat je op deze manier juist hechtere vriendschap kan hebbe omdat die spanning weg is.. ?
Maar dat je verliefd ben op een ander wil nog niet zeggen dat je dan niet meer met iemand anders wil zoenen... Je wil gewoon liever de een dan de ander zoenen, dat is wat anders. Maar goed, misschien ligt dat wel aan mij

Hm... Omdat het niet duidelijk is wat jullie nou precies hebben, onstaat er JUIST een soort spanning, lijkt mij. Tja, mij lijkt het een moeilijk verhaal, maar dat was al duidelijk
Misschien ontstaat er op deze manier wel een hechtere vriendschap dan dat er anders zou ontstaan, dat zou natuurlijk kunnen, maar... Eerlijk gezegd geloof ik er niet in. Maar succes er mee, anyway!
Oud 23-10-2005, 17:28
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
I C U schreef op 23-10-2005 @ 18:24 :
Maar dat je verliefd ben op een ander wil nog niet zeggen dat je dan niet meer met iemand anders wil zoenen... Je wil gewoon liever de een dan de ander zoenen, dat is wat anders. Maar goed, misschien ligt dat wel aan mij

Hm... Omdat het niet duidelijk is wat jullie nou precies hebben, onstaat er JUIST een soort spanning, lijkt mij. Tja, mij lijkt het een moeilijk verhaal, maar dat was al duidelijk
Misschien ontstaat er op deze manier wel een hechtere vriendschap dan dat er anders zou ontstaan, dat zou natuurlijk kunnen, maar... Eerlijk gezegd geloof ik er niet in. Maar succes er mee, anyway!

ha als ik verliefd ben op iemand heb ik echt wel geen oog meer voor een ander.. zelfs als die verliefdheid plaatst maakt voor dieper gevoel zeker niet maarja that's just me dan

die spanning zou der zowieso zijn, die is bij die tweede keer weggaan ontstaan, hadde we nu gekust of niet, dat ging toch gebleven zijn en in plaats van dan echt duidelijkheid te hebeb zouden we gewoon wat ronde elkaar staan draaien hebbe, wat ook wel tof is natuurlijk

eerlijk gezegd geloof ik der ook niet helemaal in hoor, heb eerder iets van is proberen en zien waarom het niet zou lukken, than again, in verkering en gewoon vriendschap geloof ik al lang niet meer echt dusja..

in ieder geval bedankt voor de reacties!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:18
Spiteful
Spiteful is offline
Zie toch gewoon hoe het loopt. Je mag mekaar gerust vertellen hoe het nù zit, geen verkering, wel zoenen etc.
Maar probeer niet van die regeltjes op te stellen om mekaar geen pijn te doen, dat werkt toch niet goed.
Gewoon van mekaar afblijven is al geen optie meer, geloof ik
(al vind ik dat je niet altíjd aan je verlangens moet toegeven), kijk dan gewoon hoe het loopt met dat zoenen en blijf voor alles openstaan.
Hoe bedoel je, ik geloof niet meer in vriendschap of verkering? Met hem, of in het algemeen? Ik geloof iig wel in vriendschap, ze is in zekere zin altijd voorwaardelijk, maar kheb mijn vrienden bij momenten (helaas) al zwaar op de proef gesteld en tzijn nog altijd mijn beste vrienden. Verkering vind ik al iets moeilijker, omdat iedereen op dat gebied zowat perfectie verwacht, dat je de hele tijd tot over je oren bent enz.
Maar ja, we zijn nog jong.
Oud 24-10-2005, 12:14
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 24-10-2005 @ 11:18 :
Hoe bedoel je, ik geloof niet meer in vriendschap of verkering? Met hem, of in het algemeen? Ik geloof iig wel in vriendschap, ze is in zekere zin altijd voorwaardelijk, maar kheb mijn vrienden bij momenten (helaas) al zwaar op de proef gesteld en tzijn nog altijd mijn beste vrienden. Verkering vind ik al iets moeilijker, omdat iedereen op dat gebied zowat perfectie verwacht, dat je de hele tijd tot over je oren bent enz.
Maar ja, we zijn nog jong.
ik geloof er in het algemeen niet meer in, verkering lijkt geen waarde meer te hebbe, tis één en al grote liefde en twee maanden later hebbe ze al een ander en zijn ze u totaal vergeten.. en dit is nu niet enkel op mezelf dat ik meemaakte, maar ik zie het gewoon overal rond me, mensen die een jaar samen waren en direct een andere zogezegde grote liefde hebbe..
en kwa vriendschap pff, met een jongen zit der precies altijd wel iets achter, ofwel ben je maar meer kennissen want der is geen speciale interesse, ofwel wordt je hele goede vrienden en is da gewoon bedoeld als aanloop tot... en met meisjes valt me op da de vriendschap zich beperkt tot wanneer die ander jou nodig heeft, en omgekeerd kan je dan alleen maar hopen dat als jij in de put zit die ander persoon jou juist toevallig ook nodig heeft

moest ik kunnen, kzou mensen gewoon afzweren, maja das tegennatuurlijk hé
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:38
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 24-10-2005 @ 13:14 :
ik geloof er in het algemeen niet meer in, verkering lijkt geen waarde meer te hebbe, tis één en al grote liefde en twee maanden later hebbe ze al een ander en zijn ze u totaal vergeten.. en dit is nu niet enkel op mezelf dat ik meemaakte, maar ik zie het gewoon overal rond me, mensen die een jaar samen waren en direct een andere zogezegde grote liefde hebbe..
en kwa vriendschap pff, met een jongen zit der precies altijd wel iets achter, ofwel ben je maar meer kennissen want der is geen speciale interesse, ofwel wordt je hele goede vrienden en is da gewoon bedoeld als aanloop tot... en met meisjes valt me op da de vriendschap zich beperkt tot wanneer die ander jou nodig heeft, en omgekeerd kan je dan alleen maar hopen dat als jij in de put zit die ander persoon jou juist toevallig ook nodig heeft

moest ik kunnen, kzou mensen gewoon afzweren, maja das tegennatuurlijk hé
Ik geef je volkomen gelijk. Maar in mijn omgeving is dat gebeterd met de leeftijd. Men gaat er nu gewoon wat beter mee om. Verder denk ik dat ik gewoon een paar zalige mensen om mij heen heb
Toevallig een miss kittin fan, btw?
Oud 24-10-2005, 12:40
miss kittie
miss kittie is offline
miss kittin? don't think we've met.. kittie fan mijn kat zie je..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 18:59
Jane says
Jane says is offline
Bekijk het zo: een verkering en een relatie zijn niet hetzelfde.
Bij een relatie is er vertrouwen, liefde, vriendschap en bij een verkering enkel verliefdheid, aantrekking.

Of noem het anders.

Maar dat contract zou ik niet doen.
Oud 29-10-2005, 20:01
Methuselah
Methuselah is offline
Heeft er al iemand contractbreuk gepleegd?
Oud 04-11-2005, 17:43
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik vind jou egoistisch. Ik maak op uit jouw verhaal dat die jongen jou leuk vindt, dat hij een eventuele relatie met jou WEL ziet zitten. Jij wilt dit niet, maar een keertje zoenen? Daar is niks mis mee in jouw ogen. In principe is daar niets mis mee, maar wel als hij eigenlijk meer wil van jou dan een .. tsja, hoe zal ik het noemen? 'Een contract relatie zonder verplichtingen .. " Komop zeg, dat werkt toch niet joh. Wat ik wil zeggen; begin iets met die jongen, probeer het gewoon, of blijf gewoon vrienden. Maar dan ook niets meer dan vrienden. Ik denk namelijk dat je die jongen daar uiteindelijk mss wel pijn mee gaat doen. Zeker als je op vrijdag met hem zoent en bij wijze van de volgende dag met een andere jongen zoent. Want ja, jullie hebben toch een contract waarin staat dat alles mag en niet moet?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:05
miss kittie
miss kittie is offline
alles gaat goed tot nu toe

persoonlijk zou ik het juist egoistisch vinden van met hem iets te beginnen met m'n hart der helemaal niet bij, en dan kan ik em even makkelijk bedriegen, en da zal zeker kwetsen. nu is alles duidelijk, ben volledig eerlijk geweest, terwijl hij even goed kon zegge van in dat geval gewoon vrienden of zelfs wil ik je niet mer zien...
als jij dat egoistisch vind... nouja liever egoistisch dan liegen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:07
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
U*NiQ schreef op 04-11-2005 @ 18:43 :
Wat ik wil zeggen; begin iets met die jongen, probeer het gewoon, of blijf gewoon vrienden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:13
miss kittie
miss kittie is offline
we zijn vrienden.. ik voel niet meer voor hem dan vriendschap en hij ook niet voor mij..

het verschil ligt em erin wat jouw definitie van verkering en van vriendschap is..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 14:09
The0
The0 is offline
alsof je dat contract ooit rechtsgeldig krijgt. NEE, dus breken heeft geen consequenties. Maar dan nog, een CONTRACT?
Oud 05-11-2005, 14:18
miss kittie
miss kittie is offline
verbazingwekkend dat je nog altijd over dat woord valt, leer anders eens tussen de lijntje te lezen, heb het al zoveel gezegd van het niet letterlijk te nemen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:22
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 05-11-2005 @ 15:18 :
verbazingwekkend dat je nog altijd over dat woord valt, leer anders eens tussen de lijntje te lezen, heb het al zoveel gezegd van het niet letterlijk te nemen
Hou eens op met die . Jij opent een topic en vraagt om de mening van anderen. Waarom dan rollen?
Had je dan alleen maar positieve reacties verwacht?

En de definitie van vriendschap.. Gossie, als ik met ieder zou zoenen of wat dan ook waar ik bevriend mee ben zou het een gekke boel worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:23
miss kittie
miss kittie is offline
ik verwacht idd een mening, maar wel met de waarom bij, anders heb ik der niets aan,
en zoals het nu uitkomt wordt ik eerder aangevallen en beoordeeld, als dat dan persé moet kan je wel op zen minst de moeite doen van deftig te leze en proberen bergrijpen wat ik hier neerschreef, zoniet zwijg dan gewoon

kzal dan maar is uitlegg wat ik bedoelde. met iemand kussen maakt die persoon ni uw vriend, nog u lief, nog om het even wat, dat is gewoon een fysiek actie gebaseerd op lust zeg maar

vriendschap das een bepaald gevoel voor iemand, of je met die persoon kust of naar bed gaat of juist niks doet verandert daar niets aan
en ik hoop dat je toch op zen minst wel verstaat dat met iemand verkeren niet gewoon vriendschap + seks

dus die sleutel is verliefd zijn... toch voor mij, en ik kan best mij aan getrokken voelen tot iemand zonder verliefd te zijn, snogal normaal zeker..

voor mijn part mag dees topic gesloten worden, als maar is voor iemand hier te veroordelen zonder deftige reden, of gewoon u mening uit te spugen.. dacht dat de bedoeling van dit forum was van mense te begrijpen en helpe, laat anders maar ze
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:09
nietzijweer
nietzijweer is offline
Je bedoelt een open relatie nu?
Dat je bij elkaar bent en toch met anderen mag zoenen ofzo?

Ik denk dat het daar het meeste op lijkt.
Ik zou dan afspreken waar je grenzen op seksueel gebied liggen.
bijv. " we hebben geen seks met anderen"
maar je mag wel met anderen zoenen.
Of je laat elkaar daar vrij in.
Je kunt ook afspreken dat je maar 1 keer met dezelfde persoon mag zoenen/seksen/whatever.
Om bijvoorbeeld te voorkomen dat je voor de seks wordt gebruikt, tot de ander weet of zijn "nieuwe relatie" kans van slagen heeft.
Ach ja, ik begrijp je wel hoor. Ik denk alleen dat zoiets alleen goedgaat als je elkaar al lang kent en weet wat je van elkaar kan verwachten. Maar nu ken je elkaar niet zo goed en is de kans groter dat je elkaar verkeerd begrijpt.
Nou ja, succes in ieder geval met wat je ook kiest.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:30
miss kittie
miss kittie is offline
bwa, bedoel niet echt open relatie... dat is dan eigenlijk verkeren maar elkaar vrij laten van ook met andere te kussen, zo he?
zo zie ik het niet, want dan is het nog altij echt verkeren, met gevoelens van verliefdheid (in meer of mindere mate maar wel een voorwaarde voor mij)
op zich geloof ik daar ook niet volledig in, als je verliefd bent op iemand wil je toch niemand anders (toch kenmerk van verliefdheid hé, maar ik snap wel vanwaar het komt, je kan ook best verliefd zijn maar niet zo zwaar)

moet het echt puur zien als vrienden hoor, maar dan plus fysieke aantrekking
heb ondertussen van een vriend gehoord da hij dat zelf ook al best vaak gedaan heeft met vriendinne, als de aantrekking wederzijds is en je bent allebei niet verliefd op dat moment, waaorm niet hé

maar je hebt idd een heel goed punt van dat ik hem niet goed ken, en hij mij niet
maar dat heb je zowieso als je iemand leert kennen hé, kdenk dat het slechste dat je dan kan doen is verliefd worde
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:49
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 22-10-2005 @ 20:39 :
.. en hij vond het wel spijtig maar was niet boos ofzo.
Wanneer twee mensen niets meer voor elkaar voeren dan lust of hoe je het ook noemen wilt maakt het geen drol uit idd. Maar wanneer hij het spijtig vindt dat jij niets met hem wil beginnen geeft dat aan dat hij meer voor jou voelt dan alleen vriendschap. En in dat geval vind ik dat je verkeerd bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 18:01
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
U*NiQ schreef op 05-11-2005 @ 18:49 :
Wanneer twee mensen niets meer voor elkaar voeren dan lust of hoe je het ook noemen wilt maakt het geen drol uit idd. Maar wanneer hij het spijtig vindt dat jij niets met hem wil beginnen geeft dat aan dat hij meer voor jou voelt dan alleen vriendschap. En in dat geval vind ik dat je verkeerd bezig bent.

hij wou gewoon is proberen, zoals zoveel jongeren is "proberen" of het lukt wat meestal resulteert in twee weken "verkering" en dan tot de conclusie komen dat het toch dat niet is

hij heeft mij verzekerd dat der vooreerst nog geen vlinderkes zijn, en ten tweede dat hij eigenlijk ook nog wel iemand anders graag ziet (dat beseft hij pas achteraf dan als hij da meisje is het teruggezien)

ik snap jouw redenering niet dat het zo verkeerd is, ik ben volkomen eerlijk met hem dus je kan me niet verwijten van met zen voeten te spelen, ik heb hem niet gekwest want dan zou hij best anders doen tegen me dan nu, én heeft me ook verzekerd dat gij dit goed vind

dus wat is der dan verkeerd aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten