Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou me es wat beter aan mijn eigen tips moeten houden.... |
![]() |
||
Citaat:
2. Ik heb meestal eerst een einde verzonnen. Als je eerst een goed plot verzint, ik bedoel in de zin van: meisje - hamster gaat dood - ze wordt helemaal depri - maar dan krijgt ze een nieuwe hamster - dus nu is ze weer helemaal happy. (niet dat je zo'n verhaal zou schrijven, maar je begrijpt het wel). Als je weet waar je naartoe schrijft, is het veel makkelijker omdat je weet welke personages je goed of slecht maakt, welke gebeurtenissen er zijn en welke daarvan je uitwerkt zodat ze een grotere invloed hebben, enz. 3. Dit snap ik niet helemaal... bedoel je dat je jezelf er de hele tijd in betrekt? Als je dat doet, probeer dan gewoon een andere personage te bedenken. Daar heb je wel wat mensenkennis voor nodig, maar dat zal wel lukken. Kijk naar andere mensen, wat ze doen maar vooral waaom ze dat doen. Schrijf eens een verhaal met een hoofdpersoon die totaal anders is dan jij. Neem bijvoorbeeld die irritante buurjongen. Hoe zou hij hierop reageren, en hoe zou jij dat doen? Probeer verder te kijken dan jezelf. Succes ![]() |
![]() |
|
Heej Marit,
Het klopt wat de anderen zeggen, je moet van te voren redelijk goed in je hoofd hebben wat voor verhaal het word, hoe het loopt en ook hoe het afloopt. Kijk, als jij een boek leest, dan ga je langzaam naar het plot toe. Maar schrijvers beginnen niet zomaar te schrijven, en verzinnen als ze genoeg bladzijden hebben gevuld nog even een eind. Ze weten al voordat ze aan het verhaal beginnen, hoe het afloopt. Is misschien jammer, maar wel noodzakelijk voor jou. Het lekkere van schrijven is dat je alles zelf in de hand hebt. En het probleem dat jij hebt, dat je begint maar niet verder komt, heb ik ook heel vaak gehad. Het maakt niet uit als het verhaal een beetje dicht bij jou eigen verhaal of gedachtenwereld ligt, dat maakt het alleen maar makkelijker om te schrijven. Je moet juist uit je eigen ervaringen putten (wauw hoor mij eens wijs spreken ![]() In ieder geval, zet dus voor jezelf op papier hoe het verhaal ongeveer loopt, en bedenk hoofdrolspelers en andere belangrijke personen. Bedenk waar het verhaal begint, ook al wil je zeg maar niet bij het begin beginnen. Er moet wel een begin zijn, maar daar hoef je natuurlijk niet mee te beginnen! Er zijn genoeg boeken die zeg maar midden in de actie beginnen, maar waarin je later nog wel bijgepraat word wat er allemaal aan die actie vooraf ging. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk verhaal is. Als laatste nog een mogelijke oplossing voor het probleem dat je na een paar dagen enthousiast aan je verhaal gewerkt te hebben, je blijft steken. Je moet er voor zorgen dat het verhaal voor je gaat léven! Het beste is als je er helemaal in zit, dan kun je ook niet stoppen met schrijven, en stop je er zoveel energie in dat het zelfs niet kán blijven steken en dat het wel goed móet worden! Succes ermee, Riann |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik wou ook nog vragen: heb je dat altijd dat je blijft steken in je verhaal of soms? want je kan er wel van leren: je weet hoe je het in het vervolg NIET moet doen, en hoe het dan misschien wel zou kunnen. en als dat dan toch niet kan, probeer je iets anders kwens je ook suc6!!!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik wil me vrolijker voelen Flappa | 18 | 18-06-2017 15:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Ik wil graag wat geld verdienen, maar HOE? Verwijderd | 8 | 10-10-2011 22:37 | |
Werk, Geld & Recht |
IK WIL ACTRICE WORDEN!!1 hulp Hachina | 51 | 26-02-2009 13:30 | |
Studeren |
ik wil ACTRICE worden!!!! hulp graag!!! Hachina | 3 | 15-02-2009 18:36 | |
Psychologie |
Wat moet ik doen? Ik wil dood en ik wil weg hier (Triversum) Kelster | 3 | 11-11-2005 12:52 | |
Muziek |
Ik wil een TIP! Allisson | 81 | 17-12-2004 20:30 |