Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 09:22
marla
marla is offline
Ik heb een probleem: altijd als ik ga sporten ben ik na een half uur heel erg duizelig, heb zwarte vlekken voor mn ogen en val bijna flauw. Ik eet van te voren gewoon avondeten (uurtje ervoor ofzo) dus daar ligt het niet aan. Zou het kunnen dat ik geen uithoudingsvermogen meer heb omdat ik een tijdje niet zo veel heb kunnen sporten?
Oud 20-11-2005, 10:17
Verwijderd
Drink je van te voren en tijdens het sporten wel genoeg water?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 10:46
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik heb dat heel intensief heel even bij het fitnessen, komt misschien omdat je hersenen dan te weinig bloed/zuurstof krijgen?
Oud 20-11-2005, 11:26
Joey22
Joey22 is offline
Raar, ik heb zoiets dergelijks zelf 2 keer gehad: toen ik de hele tijd slagen op mn plexus kreeg en toen ik, op een toernooi, schoppen kreeg op mijn reeds pijnlijk geblesseerde been...
Kan vanalles zijn: lage bloedsuikerspiegel, zuurstoftekort (dat kreeg ik wel met die plexus), vochttekort,...
Wat eet je als avondeten? Probeer anders zoveel mogelijk KHD met een lage GI te eten, dat dat wel goed zit. En anders over het algemeen veel drinken (niet alleen voor het sporten) en tijdens het sporten zelf goed ademen.
Als het blijft aanhouden => doc
Oud 20-11-2005, 12:17
juno
juno is offline
kan ook een te lage bloeddruk zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 12:55
Verwijderd
Waar ik het eerste bij dacht is idd of je wel genoeg drinkt voor en tijdens het sporten. Neem bijv een flesje water mee, en drink als je je duizelig voelt. Verder iets zouts eten van te voren (bijv soep), zodat je vocht wat beter wordt vastgehouden.
Je kan ook iets van aanmaaklimonade meenemen, dan krijg je meteen wat suiker binnen. Want daar kan het dus ook mee te maken hebben (met je bloedsuikerspiegel).
Of je bloeddruk inderdaad, als deze te laag is kan je ook last krijgen van duizeligheid.

Het zou natuurlijk ook met je conditie te maken kunnen hebben; bouw het sporten langzaam op; train je lijf.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 13:04
Warsocket
Warsocket is offline
die velkken etc is typisch iets dat veroorzaakt wordt door zuurstoftekort in het bloed dat door de hersnenen stroomt

probeer tijdens het sporten een op je ademhaling te letten
Oud 20-11-2005, 13:44
marla
marla is offline
Ik neem altijd een fles drinken mee, maar drink nooit ervoor alleen tijdens. Dus ik zal er voor ook iets drinken. Maar niet te veel want anders gaat het zo klotsen in mijn buik.
Ik let niet zoveel op mn ademhaling eigenlijk, daar zal ik ook eens op gaan letten.
Bij het avond eten eten we altijd groente aardappelen met vlees of wokgroenten met rijst oid. Oh ja, ik eet haast geen zout.
Oud 20-11-2005, 15:53
juno
juno is offline
Citaat:
marla schreef op 20-11-2005 @ 14:44 :
Ik neem altijd een fles drinken mee, maar drink nooit ervoor alleen tijdens. Dus ik zal er voor ook iets drinken. Maar niet te veel want anders gaat het zo klotsen in mijn buik.
Ik let niet zoveel op mn ademhaling eigenlijk, daar zal ik ook eens op gaan letten.
Bij het avond eten eten we altijd groente aardappelen met vlees of wokgroenten met rijst oid. Oh ja, ik eet haast geen zout.
Vandaar die lage bloeddruk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:04
Roos
Roos is offline
Een paar tips:
- Je moet voor (en het liefst ook tijdens) het sporten wel wat drinken. Je verliest namelijk vocht en daardoor kan je duizelig worden. Het hoeven geen liters te zijn, maar als je een beetje drinkt wordt dat supersnel opgenomen, dus zal je ook geen extreem klotsende buik krijgen

- Die vlekken kunnen inderdaad ook komen door een slecht uithoudingsvermogen. In dat geval zullen je longen zich beter ontwikkelen, als je blijft sporten, en zullen de klachten minder worden.

Eventueel kan je overwegen om tot die tijd op een iets lagere intensiteit te sporten. Voor je het weet val je echt weg, en kan je een lelijke smak maken met je hoofd op de grond ofzo.
Oud 21-11-2005, 15:01
marla
marla is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal wat meer water gaan drinken en ff wat rustiger beginnen.

Regels voor berichten