![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.checkdent.com/en/videos/m...drift-120.html Het "compleet verschuiven" komt doordat je tanden en kiezen het liefste in hun natuurlijke stand terug willen staan. |
![]() |
|
Ik heb boven en onder een draadje ja. Ze zijn nog nooit los gegaan (mijn tandarts trekt er altijd even aan met dat nare haakje).
De enige reden dat er ooit iets is verschoven, is door de combinatie doorkomende verstandskiezen en nagelbijten. Toen voelde ik mijn tand verschuiven, ik ben ook de enige die het verschil ziet. Nu bijt ik niet meer en staat mijn gebit weer tijdelijk stil. Tot mijn verstandskiezen echt door gaan komen.
|
Verwijderd
|
Nee, ik had zoiets. Als ik die lange tijd niet in heb, trekt mijn bovenkaak weer samen, waardoor alle tanden weer helemaal bij elkaar gedrukt worden in een bovenkaak die eigenlijk te klein/smal is voor mijn tanden. Het is bij mij dus geen optie om dat ding niet/minder te dragen. |
![]() |
|
Ik heb nu zo'n tien jaar boven en onder een spalkje, zijn nog nooit losgegaan, alleen bij één tand is de lijm een beetje verdwenen. Als ik er continu problemen mee zou hebben, zou ik ze eruit laten halen (ook omdat ze destijds zeiden dat je ze zo'n tien jaar nodig had). Liever wat scheve tanden dan steeds weer terug naar de orthodontist, lijkt me.
|
Ik zou even naar een andere orthodontist gaan, want dit kan echt niet aan jou liggen. En zomaar eruit laten halen zou ik niet doen, want als je tanden daarna gaan verschuiven heb je echt spijt.
OT: Mijn beugel ging er 2 jaar geleden uit en sindsdien heb ik boven en onder een spalkje, waar ik nooit last van heb gehad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb al 9 jaar spalkjes boven en onder, en zo'n 4 jaar geleden is er aan de bovenkant een klein hoekje een beetje verbogen, dat voel ik nu, maar voor de rest nog nooit losgeraakt of iets.
Het is soms onhandig met eten wat er tussen gaat zitten, maar voor de rest absoluut geen last van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had toen wel zo'n plaatje voor boven, maar die paste na een paar jaar niet meer en toen mijn verstandskiezen doorkwamen gingen mijn tanden (na ong 5 jaar) toch nog aan de wandel. Toen hebben ze toch een spalkje boven gezet en nooit wat mee gehad (hij zit wel vrij hoog, zodat mijn onderste tanden er niet tegenaan komen). Toevallig heb ik de laatste keer aan de tandarts gevraagd of die dingen er nog uit moeten, maar zij raadde aan om ze zo lang ze er nog goed inzitten, te laten zitten omdat je tanden altijd blijven terug bewegen naar de oorspronkelijk positie... Laten bij jou beide spalkjes los? Wel vreemd dat ze loslaten, misschien gebruikt de hele praktijk een andere techniek dan de meeste ortho's ofzo?
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb mijn spalkje nu 12 jaar denk ik? Hij is een keertje beetje losgegaan aan de zijkant. Mijn tandarts heeft eigenlijk nooit gezegd of die erin moest blijven of eruit moest. En ik ben te lui om daar verder over na te denken, dus nu heb ik mijn spalkje nog steeds en tevens een recht gebit
![]()
|
![]() |
Ik heb sinds ik vier jaar geleden van m'n beugel af was ook een draadje achter m'n tanden, boven en onder van hoektand tot hoektand. Geen problemen mee gehad, totdat vorige oktober ineens de enige kant losschoot (-->laten vastplakken bij onze ortho/tandarts), en vorige maand ineens de andere kant losschoot (-->weer laten vastplakken). Vraag me af of het onder ook los gaat schieten of niet. De tandarts merkte wel dat een van mijn tanden een beetje verschoven was, omdat ik te lang gewacht had met vast laten plakken.
|
![]() |
|
|