Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 21:56
watermuis
watermuis is offline
het is geen koortslip, maar een 'gescheurde mondhoek'.
ik werd er opeens wakker mee, en het is best naar omdat het soms als je je mond te ver open doet ( ) weer opengaat, en het gaat dus niet weg!
ik smeer er liever niks op omdat het dan misschien niet goed kan helen, mijn lippen zijn verder ook niet droog ofzo.

wie heeft dat ook wel eens (gehad) en wat doe je eraan?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:58
Verwijderd
Ik probeer 't niet nat te maken met spuug oid, en na tandenpoetsen goed afdrogen. Als 't schraal wordt, smeer ik er blistex of zinkzalf op. Is meestal zo weg.. Oh, en met gapen even uitkijken
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:02
watermuis
watermuis is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-11-2005 @ 22:58 :
Ik probeer 't niet nat te maken met spuug oid, en na tandenpoetsen goed afdrogen. Als 't schraal wordt, smeer ik er blistex of zinkzalf op. Is meestal zo weg.. Oh, en met gapen even uitkijken
maar als je er iets opsmeert wordt het zachter, maar sluit je het dan niet juist af waardoor het niet meer goed kan helen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
watermuis schreef op 03-11-2005 @ 23:02 :
maar als je er iets opsmeert wordt het zachter, maar sluit je het dan niet juist af waardoor het niet meer goed kan helen?
Als het schraal is, en je smeert er dan iets vettigs op, dan zorgt dat ervoor dat er geen vocht meer bij kan en goed kan drogen/genezen. Ik heb er niet enorm vaak last van en ga ook nooit direct smeren, maar wel als 't schraal en geirriteerd raakt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:09
MTpower
MTpower is offline
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat dat een gevolg is van te weinig vitamine, welke precies weet ik niet meer, ik dacht vitamine C.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:12
raarmeisje
raarmeisje is offline
volgens mij was dat vitame b tekort.. ik heb het nl. ook heel vaak gehad je meot dan ff uitkijken met gapen indd en ehm met dingen eten die je net niet helemaal in je mond passen haha.
vitame b pillen slikken en veel volkoren brood eten. daarnaast proberen er niet aan te klauwen want dat deed ik heel vaak, maar dan word het alleen wat erger. je kunt proberen met wat make-up het wat minder zichtbaar te maken..
Oud 04-11-2005, 10:39
Flowerless
Flowerless is offline
gewoon je mond dichthouden zal voor sommige moeilijk zijn maar dan geneest het volgens mij het snelst.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 04-11-2005 @ 10:12 :
volgens mij was dat vitame b tekort.. ik heb het nl. ook heel vaak gehad je meot dan ff uitkijken met gapen indd en ehm met dingen eten die je net niet helemaal in je mond passen haha.
vitame b pillen slikken en veel volkoren brood eten. daarnaast proberen er niet aan te klauwen want dat deed ik heel vaak, maar dan word het alleen wat erger. je kunt proberen met wat make-up het wat minder zichtbaar te maken..
Idd, een vitamine B tekort..
Oud 04-11-2005, 10:48
ganralph
ganralph is offline
B 12 om precies te zijn (of om te mierenneuken)
Oud 04-11-2005, 10:49
Verwijderd
Calendula creme werkt goed. Maar wat je ook kunt doen is iedere keer voordat je gaapt of je mond open doet om bijv. tanden te poetsen je mondhoeken eerst ff met je tong natmaken. Dan scheurt het niet zo snel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 18:27
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-11-2005 @ 22:58 :
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-11-2005 @ 11:49 :
Calendula creme werkt goed. Maar wat je ook kunt doen is iedere keer voordat je gaapt of je mond open doet om bijv. tanden te poetsen je mondhoeken eerst ff met je tong natmaken. Dan scheurt het niet zo snel.
Ik vind deze twee posts een beetje tegenstrijdig.

Ik denk dat je automatisch wel je mondhoeken een beetje natmaakt met je tong, maar ik zou er wat op smeren. Vroeger smeerde ik er ook altijd zinkzalf op, maar misschien helpt purol ofzo ook wel? Purol heb ik nooit geprobeerd dus dat weet ik niet zeker.

Regels voor berichten