Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 09:36
GozerT
GozerT is offline
eej mensen
bij wie schiet t hier wel s in zn rug?
wat houd t precies in?
vin die pijn echt niet normaal, heb t nu namelijk weer s een xtje, en kan niet normaal staan liggen of zitten en het kwam door niezen snap dr geen reet van,
ook nog tips ofzo waarmee je minder pijn heb?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:18
mcflem
mcflem is offline
warm bad

oh en: toch rechtop lopen, ookal doet het pijn.
en het helpt ook wel als je af en toe een rondje loopt als je een tijdje hebt gezeten
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:47
Verwijderd
Waarschijnlijk is een spier in je rug verkrampt, en doordat het zo'n pijn doet blijft-ie verkrampt. Vandaag pijnstillers nemen en goed opletten dat je niets raars doet met je rug, dan hoort het morgen al grotendeels weg te zijn. Je bent jong, kans dat het door iets anders komt is klein

Als je het vaker hebt, moet je misschien toch eens gaan kijken of er een algemene oorzaak voor kan zijn. Is je matras niet te zacht? Heb je een goede bureaustoel en een goede houding achter de computer? Sta je wel rechtop en niet met een holle rug of met hangende of opgetrokken schouders?

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij mij niet zo vaak, bij mijn vader wel

Nu zit hij ziek thuis, want hij kan alleen maar in bed liggen. Maar je moet ervoor zorgen dat je toch wat in beweging blijft en het helpt vaak als je je concentreert op de pijn bij een beweging, dat je dan ademt en de pijn weg ademt. Hm, klinkt net alsof je een kind moet baren, maar zoiets was het geloof ik
Oud 31-10-2005, 16:10
Verwijderd
Ik heb best wel snel last van mijn rug; tijdens mijn vakantiewerk in het verpleeghuis heb ik dit eigenlijk gekregen. Soms kon ik niet anders dan mijn rug vertillen...
De pijn komt weer snel terug bij mij; als ik iets zwaars til, als ik een tijdje krom zit, als ik bij mijn oma slaap (erg zacht matras). Dus tsjaa beetje voorzichtig mee doen.

Het kan dus wel verschillende oorzaken hebben, en er zijn dus een aantal manier om je rug te ontlasten.
Verder kan je ook spieren in je rug trainen (bijvoorbeeld bij fitness), zodat je rugspieren sterker worden en je er minder snel last van zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:18
Flip!
Flip! is offline
Ik weet niet of het in mn rug schoot, maar ik heb het 3 keer kort achter elkaar gehad.

De eerste 2 keer was op school, ik had net gebreakdanced en we stonden in de aula even te kijken naar het denderende optreden van K-liber. En ineens ging er zo'n steek door mijn rug heen en ik boog krom naar achter van de pijn. Daarna had ik niet zo veel pijn meer.

De 3e keer was toen ik aan het fietsen was. Maar verder..
Oud 01-11-2005, 15:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Heb het vorig jaar een keer gehad. Is echt super pijnlijk! Wat je kunt doen is een warmtekussentje onder je rug leggen. Dan voel je even wat minder. En vooral goed liggen! Het enige wat je kuntdoen is wachten tot het overgaat!
Oud 01-11-2005, 16:00
Gaea
Gaea is offline
Ook wel een last van ja. Bij mij helpt het altijd wel om lekker rechtop te gaan zitten en je even helemaal uit te strekken. Warmtekussentjes willen inderdaad ook nog wel eens helpen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 09:58
zeep007
zeep007 is offline
ik heb er nu last van
ik ga zometeen ff een hete douche nemen...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:16
Verwijderd
Ja, soms. Meestal gaat dat na een paar uur weer over. Eenmalig was het echt foute boel, toen zat volgens mijn huisarts een wervel een klein beetje scheef. Ik moest toen naar de manueel therapeut om het recht te laten zetten, maar normaal gesproken helpt een warme douche idd ook goed. Of gewoon pijnstillers, maar daar moet je maar net zin in hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:31
rare kwast
rare kwast is offline
niet in de buurt komen van een geweer?

nee sorry.. maar op een harde hoge stoel zitten (niet op de bank dus)
pijnstillers en af en toe een beetje bewegen (doet vat pijn )

ik ben wel een keer door mn rug gegaan.. en heb er nu ook vrij veel last van, staat op punt van er in schieten volgens mij..
Oud 07-11-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 07-11-2005 @ 11:31 :
nee sorry.. maar op een harde hoge stoel zitten (niet op de bank dus)
Dat heeft er volgens mij vrij weinig mee te maken. Er wordt altijd gedaan alsof kaarsrecht zitten het beste is voor rugklachten en een goede houding, maar daar geloof ik niet zoveel van. Het gaat erom dat je in een natuurlijke houding zit en kaarsrecht rechtop zitten is niet zo heel natuurlijk eigenlijk. Een beetje onderuitgezakt is dat veel meer. Bovendien komt met name rsi en rugklachten vaak voor als mensen te verkrampt zitten, en als je bijv. achter een computer een beetje relaxed onderuithangt dan zit je veel ontspannener.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:44
rare kwast
rare kwast is offline
maar als je een zachte bank hebt bevorderd het het niet..
je zakt weg
Oud 07-11-2005, 10:49
zeep007
zeep007 is offline
ik kan nu ook niet op een bank zitten nee. Maar ik kan nu ook niet zonder iets zitten zonder rugondersteuning.

En idd... AUW!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:27
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
Hee ik heb sinds gister ook ontzettend last van kramp in mijn rug... Ik heb ff op internet gezocht:

erover:http://www.nvvr.nl/nieuws/item.asp?ID=32&S=LAGE+RUGPIJN

rugpijn is klote ik weet het
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:16
clienus
clienus is offline
op je rug in ben gaan ligen met je knieen omhoog.
dat is volgens mij de meest ontspannende houding voor je rug.
dat doet mijn moeder ook altijd
en rusten, insmeren met spierpijnbalsem.
xxx beterschap
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:47
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
Cool!! mijn mamma ook ik moest het ook preberen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten