Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar wat algemene dingen kun je toch best vertellen? Zoals Nare Man: het 'studentengehalte' van de stad, vrij 'corps' of juist vrij links, traditioneel of modern, kleinschalig of anoniem, etc. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar Eindhoven als studentenstad ken ik niet echt omdat ik naar Delft ben gegaan om te studeren. Doe nl. een studie die niet in Eindhoven te doen is en bovendien wilde ik graag eens ergens anders heen. Over Delft is et enige dat ik kan zeggen dat je of van corporale dingen moet houden of tolerant genoeg moet zijn om er mee te kunnen leven dat er om je heen zoveel ballen wonen. Ik voel me weinig verbonden met al dat verenigen gedoe, 't is zo nep, ze denken dat de vereniging belangrijk is en dat gezelligheid synoniem is voor goedkoop bier. Maar het is aan jou om je vrienden te kiezen natuurlijk, en er lopen hier genoeg aardige mensen rond, alleen natuurlijk veel te weinig vrouwen. Om echt wat van Delft te weten moet je er maar eens komen, ik vind het een mooi stadje en vermaak me hier prima, maar iedereen is anders he.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar als je hier studeert (in Rotterdam dan) en je zit op kamers zit je wel tussen de studenten. Zeker als je in bepaalde gebieden woont. Je woont met een aantal studenten in een studentenhuis (de meesten dan) je gaat naar dezelfde supermarkten, dan naar de uni, evt bij een studentenvereniging, je gaat uit op de plaatsen waar studenten komen (maar die moet je weten te vinden) etc. Je kan echt de hele dag studenten zien als je dat wil. Als je door de binnenstad loopt is het anders, daar zijn genoeg andere mensen. Maar in sommige gebieden stikt het van de studenten. Tja, ik heb zelf een jaar in Nijmegen gezeten en nu dan in Rotterdam. Ik moet zeggen dat het mij persoonlijk hier veel beter bevalt. Dit is echt een fatsoenlijke stad (hoewel ik Rotterdam lelijk en kil vind qua stad) Hier gaat alles ook gewoon door. Je bent aangesloten op het nachtnet, dus stappen in Leiden, Amsterdam etc is geen probleem. Als ik hier bijvoorbeeld een boek zoek dan vind ik het vrij makkelijk. Nijmgenen daarintegen is veel meer een provincistadje (hoewel best gezellig hoor). Mijn laatste trein ging om tien over 11 (woonde toen nog bij mijn ouders) Als ik daar een bepaald boek zocht kon ik het meestal nergens vinden. Vind het heel moeilijk te beschrijven, maar ik had best wel het gevoel dat er een wereld voor me open ging toen ik in Rotterdam terecht kwam. Ik ga na mijn studie denk ik weer weg uit de stad, maar nu vind ik het echt heerlijk. Ik zou zelf met de huidige kennis kiezen voor iig een stad in de randstad. Aan deze kant gebeurt er toch veel meer en heb je meer mogelijkheden denk ik. Groningen bijvoorbeeld heb je alleen groningen, daaromheen is verder ook niks te beleven. Heeft ook wel wat, maar vind ik persoonlijk minder. Ik blijf Rotterdam geen superstad vinden, zoals ik al zei lelijk en kil (zo weinig oude en mooie gebouwen) Maar ik ben zeker niet ontevreden en ik denk dat ik liever hier zit dan in Nijmegen. Denk dat het heel moeilijk is om aan de hand hiervan een goed beelt te krijgen, helemaal om hierdoor een keuze te maken. Uitendelijk krijg je het denk ik overal wel naar je zin. Ik denk dus dat je beter kan kiezen op hoe de opleidingen zelf zijn (wat is het curriculum en hoe goed zijn ze?) dan op dit soort dingen.
|||
Citaat:
![]() Ik ben echt blij dat ik als geneeskundestudent bij een studentenvereniging gegaan ben. Anders leer je bijna geen studenten van een andere studie kennen. Ik kom alleen met mijn tentamens op woudenstein, maar ja, dat is ook komen en weer weg gaan. Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Delft is vooral heel klein en gezellig. Je kan niet naar de C1000 lopen zonder 3 bekenden tegen te komen en daar moet je van houden ![]() Verder ken je Delft natuurlijk wel een beetje van de begrafenissen en de trouwerijen. Het heeft een mooie markt en een stel mooie huizen en bruggetjes wat dan weer veel jappanners aantrekt maar ook daar stoor je je na een tijdje niet meer aan. Als ik het helemaal voor het kiezen had zou ik niet in Delft willen wonen maar aangezien mijn technische studie me "dwingt" heb ik in mijn ogen zeker de beste van de 3 gekozen. |
![]() |
||
Citaat:
Tsjah ik studeer dus in Rotterdam, en kom ook uit Rotterdam, en neem actief deel aan het studentenleven in Rotterdam. Rotterdam was altijd al mijn stad, maar sinds ik ben gaan studeren voel ik me hier helemaal thuis ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik studeer in Leiden. Het heeft een klein centrum en is dus niet echt te vergelijken met grote steden als Amsterdam en Rotterdam enzo. Het heeft daardoor wel een 'knus' karakter, vind ik. Ook hebben we mooie grachten, oude panden ed, waardoor ik het er echt wel heel gezellig vind. Leiden is echt studentenstad bij uitstek; bijna alles wat je ziet lopen is wel student ![]() Wat betreft het uitgaan is Leiden niet heel bijzonder. Het heeft veel cafeetjes, dus als je daar van houdt kun je prima uitgaan, maar voor discotheken moet je toch echt ergens anders zijn. Het nachtnet is overigens prima. Wat nare zegt over de faculteiten klopt wel: het zijn echt leerfabrieken. De oude gebouwen worden vooral gebruikt voor presentatiedoeleinden ed. en dus zijn het nieuwe gebouwen die gebruikt worden om in les te geven. Mooi zijn ze niet, maar ja, het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht.
||
Citaat:
Ot, Breda, is keigezellig, bourgondisch brabant, ik zit er nu ongeveer acht weken en de sfeer bevalt mij goed. Studenten kom je door het gehele centrum tegen, wat zeer compact is. Dit heeft ook haar voordelen. Alles op loopafstand. Echter zit er geen universiteit en of je het daarom een studentenstad kan noemen is een ander verhaal...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Daar is mijn kamer in de buurt) |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Tenminste, zo heb ik het ervaren.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en er gaan genoeg mensen met de sneltram ![]() Maar anyway. Het wordt volgend jaar waarschijnlijk Utrecht. Vind de stad van de domtoren gewoon ontzettend leuk. Super centraal gelegen natuurlijk, daarbij woon ik er op 10 minuten met de trein vanaf. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() mijn ervaringen: Tilburg: klein, gezellig, maar niet echt mooi. Vaak leuk om te stappen, maar af en toe ook erg leeg. Veel barbo's en die zachte G gaat na een half jaar toch echt vervelen 9ik werd er echt chaggie van!). Leuk als je zelf muziekmaakt, want veel muzikanten daar om mee te jammen in bijvoorbeeld de Cul. Openbaar vervoer daar vind ik minder, meeste bussen rijden maar om het kwartier/half uur, erg irritant. Amsterdam: Groot. Wel fijn openbaar vervoer, veel trams rijden bijna om de 5 minuten, bussen ook om de 7/10 minuten. De uni daar vind ik ook erg gezellig. Minder aan amsterdam vind ik al die allochtonen (misschie heel politiek incorrect, maar een waarheid als een tiet) die al dan niet vanuit hun mercedes/bmw van alles naar je roepen en laatst ging het zelfs zo ver dat ik op klaarlichte dag achtervolgd werd door zo'n kerel en toen ik boos werd (hij reed mij klem op een gracht) hij mij 200m verderop opwachtte en mee wilde sleuren ![]() verder vind ik de toeristen erg irritant (ik loop vaak naar de uni, dan moet ik over de dam, waar 1000 toeristen langzaam waggelen, grr) Qua stappen is Amsterdam wel weer heel gezellig, veel keuze, veel concertzalen, en leuke eettenten. Verder is Amsterdam gewoon ontzettend mooi, ik vind het heerlijk om 's avonds met m'n vriendje over de grachten te lopen. Ik ben er iig (ondanks de mindere kanten) verliefd op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een nadeel is dat het overal zo ver van weg is. Als je een dagje naar een andere stad wil (Utrecht, Amsterdam) zit je al gauw 2,5 uur in de trein. Of een concert in zo'n stad, het is dan altijd lastig (of onmogelijk) om nog met openbaar vervoer thuis te komen.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() en ik bedoel ook meer: als je in Tilburg op zondag/maandag/dinsdag gaat stappen, is het over het algemeen vrij leeg, kaal etc. Terwijl je in A'dam op bijna iedere dag van de week gezellig kunt stappen, er is altijd wel ergens iets te doen ![]()
Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 20:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En mja, smaken verschillen. Niet dat ik in tenten als Brandpunt sta te hossen, maar het is gewoon gezellig en je komt veel leuke mensjes tegen. ![]()
|
![]() |
|
|