Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 16:44
GozerT
GozerT is offline
Hallo,
ik zit eraan te denken om hier een (vervolg)opleiding te gaan volgen, met als in gedacht de opleiding vrijetijdsmanagement.
Mensen hier die deze opleiding toevallig volgen of gevolgd hebben en er wat over kunnen vertellen zoals de positieve en negatieve punten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2005, 22:50
biep
biep is offline
ik ben net gestopt met de NHTV breda, na 3 weken Media and entertainment management.

ik vond het afschuwelijk: ALLES is in groepjes, bij elk vak aanwezigheidsplicht (erg kinderachtig) etc. etc.
het is net een middelbare school.

je moet er van houden of niet, ik vond het iig afschuwelijk.
(ik doe nu sociologie aan de UvA, dat bevalt veel beter)
Oud 08-10-2005, 08:29
biep
biep is offline
kijk even bij contact gezocht.
staat meer subjectieve info over de NHTV.
Oud 08-10-2005, 17:47
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben nu 2e jaars Management Toerisme op de NHTV, en het is idd alleen maar project(groeps)werk. Je hebt aanvullende hoorcolleges die niet verplicht zijn en nog cursussen eromheen, waarvan ze zeggen dat die verplicht zijn, maar wat dus onzin is. Ze zeggen 9 van de 10 keer dat het je eigen verantwoordelijkheid is en hoe meer lessen je volgt hoe makkelijker je het tentamen ervan kan halen.
Projectwerk is soms klote, meestal wel gezellig. Je kan gewoon ergens op school of op een terrasje gaan 'vergaderen' en werken aan het project. Ik zit met alleen meiden in de klas en das dus een boel gekwebbel.
En idd bij contact gezocht staat een topic over de NHTV, misschien moet je daar ook eens kijken.
Oud 31-10-2005, 11:38
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik doe vrijetijdsmanagement
Maar ik ben er niet zo positief over eigenlijk. Het werken in projectgroepen valt best tegen omdat je van iedereen afhankelijk bent, de dingen die je moet verwerken in je projecten je pas uitgelegd krijgt na de deadlines. En vooral VTM is heel erg massaal er zijn teveel studenten eigenlijk. Bijvoorbeeld samenvattend college marketing waar 200 man inpassen terwijl er 500 studenten zijn . Als je iets niet snapt wordt je door de docenten *in ieder geval de mijne* heel snel aangekeken van wat doe je dan hier en, dat had je allang daar en daar gevonden kunnen hebben.
Het groepswerk is overigens wel redelijk gezellig maar dat vind ik dan een van de weinige voordelen. Ja en de weinige lessen die je zult hebben zijn ook wel mooi alleen zul je nog superveel tijd extra op school zitten omdat je je project moet maken in groepen

Als je trouwens nog iets specifiekers wilt weten pm je maar
Oud 01-11-2005, 16:11
biep
biep is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 31-10-2005 @ 12:38 :
Ik doe vrijetijdsmanagement
Maar ik ben er niet zo positief over eigenlijk. Het werken in projectgroepen valt best tegen omdat je van iedereen afhankelijk bent, de dingen die je moet verwerken in je projecten je pas uitgelegd krijgt na de deadlines. En vooral VTM is heel erg massaal er zijn teveel studenten eigenlijk. Bijvoorbeeld samenvattend college marketing waar 200 man inpassen terwijl er 500 studenten zijn . Als je iets niet snapt wordt je door de docenten *in ieder geval de mijne* heel snel aangekeken van wat doe je dan hier en, dat had je allang daar en daar gevonden kunnen hebben.
Het groepswerk is overigens wel redelijk gezellig maar dat vind ik dan een van de weinige voordelen. Ja en de weinige lessen die je zult hebben zijn ook wel mooi alleen zul je nog superveel tijd extra op school zitten omdat je je project moet maken in groepen

Als je trouwens nog iets specifiekers wilt weten pm je maar
idd.

PRECIES mijn ervaring.

vooral ook die houding als je 1 ding niet snapt van: wat doe je hier dan?? (terwijl ik gewoon mn VWO diploma had met allemaal 8en)
en dat je dingen pas uitgelegd krijgt na de deadlines
Oud 05-11-2005, 20:21
zoef de haas
zoef de haas is offline
en niet alleen onze ervaringen maar voor zover ik het allemaal een beetje volg zegt 90% van de eerste jaars die ken precies hetzelfde
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten