Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 16:51
-(L)-
Ik vroeg me af;
-Hoeveel 'echte' vrienden heb jij?
-Hoeveel 'echte' vriendinnen heb jij?
-Wanneer noem je iemand een 'echte' vriend(in)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2005, 17:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Als ik op diegene kan rekenen als ik in problemen zit. 'Echte' vrienden en vriendinnen heb ik er denk ik 4. Maar dan ook 'echte'.
Oud 25-11-2005, 17:13
Raven
Raven is offline
Echte vrienden in de trand van "Een voor allen en allen voor een"

4
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:18
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
6
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:18
Verwijderd
2 echte vriendinnen denk ik.
Ik noem ze echte vriendinnen als ik alles bij ze kwijt kan.
Ook als ik buiten school met ze omga, ze heel goed ken.
Als ik me er op me gemak kan voelen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:40
Verwijderd
Twee echte vriendinnen.
Ik noem ze echte vriendinnen omdat ik ze gewoon honderd procent vertrouw, ze eerlijk zijn, ik alles bij ze kwijt kan en echt altijd voor me klaar staan en me keer op keer op weten te vrolijken
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:41
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-11-2005 @ 17:51 :
Ik vroeg me af;
- 0
- 1
Wanneer ik zeker ( dus degene waar ik niet zeker van ben tel ik niet mee) weet dat diegene er voor me is ook in beroerde periodes van jou of als iemand erachter zou komen dat je toch iets anders in elkaar zou zitten dan hij/zij verwacht (over wat heel veel andere mensen niet goedkeuren op de een of andere manier--> kan van alles zijn) . Die mensen, die dan als enige nog bij je blijven zijn echte vriendinnen. En, dat zijn er wienig.

Ik weet dat er heel veel mensen zijn die je vriend/in kunnen zijn, maar zodra er iemand anders in de buurt is die "leuker lijkt te zijn" opeens alleen nog maar echt gericht zijn op die persoon. Diegene ook, terwijl hij/zij geen betere vriendin is dan je vriend/in voorrang geven op zo`n moment.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 18:16
Uice
Uice is offline
Echte vrienden: 3
Echte vriendinnen: 3

En een enorreme zooi kenissen en niet helemaal echte vrienden maar wel gewoon vrienden.
Oud 25-11-2005, 19:59
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-11-2005 @ 19:16 :
Een enorme zooi kenissen en niet helemaal echte vrienden maar wel gewoon vrienden.
Oud 25-11-2005, 20:10
Subject
Subject is offline
1 echte vriendin en 1 echte vriend (alhoewel daar de laatste tijd nogal wat mee gebeurd is, waardoor ik niet echt weet of ik dat nog kan zeggen).
Oud 25-11-2005, 20:17
Waltz
Waltz is offline
Tja, dat zou ik wel willen weten.
Geen idee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 20:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Echte vrienden? 3... inclusief mijn vriend en mn zusje. Ik reken mensen niet snel tot vrienden maar ik heb er ook wel een handje van om mensen op een afstand te houden en ze bijna niet te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 20:55
Vice
Vice is offline
2
0
Oud 25-11-2005, 21:18
nietzijweer
nietzijweer is offline
echte vrienden: 1
echte vriendinnen: 5

En met mijn Mamsje heb ik ook een hele goede band maar ik wil haar niet echt een vriendin noemen. Daar blijft ze altijd teveel moeder voor, maar toch kan ik met alles bij haar terecht en vertrouw ik haar 100%..
(ook al stouwt ze ons huis voor strakke design spullen terwijl ik barok mooi vind!! )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:25
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
0
2
Als ik iemand heel erg lang ken en wel lol mee kan hebben. En ze alles kan vertellen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:28
Verwijderd
Ik noem iemand een echte vriend als de diepgang van onze vriendschap niet afhankelijk is van de frequentie waarmee we elkaar zien of spreken. Echte vrienden kun je een jaar niet spreken, en als je bij elkaar komt is het weer alsof je elkaar gister nog zag, alleen heb je elkaar natuurlijk veel meer te vertellen. Een goede test is ook of je een slechte periode hebt gehad en het daarna weer goed is gekomen.

Van beide geslachten heb ik er drie: drie echte vrienden en drie echte vriendinnen. En dan reken ik mijn broer niet mee, want dat is ook wel een echte vriend van me, maar toch eerst familie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:46
kenan4life
kenan4life is offline

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kenan4life schreef op 25-11-2005 @ 22:46 :
persoonlijk denk ik er zo over

vriendschap is een illusie want vraag je s een keer af zou een echte vriend een keuze maken tussen 1 miljoen euro en jou
als je het natuurlijk vraagt zegt ie ja tuurlijk zou ik jou kiezen

maar in het echt is het niet zo mensen doEn alles voor geld

of nog een voorbeeld zou een echte vriend/vriendien een kogel voor je opvangen

DENK DAAR MAAR'S OVERNA
Wat een onzin. De mensen die ik toch echte vrienden reken, hebben die dingen echt wel voor mij over Anders waren t ook geen echte vrienden van me. En ik zou het ook voor hun over hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:00
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2005 @ 22:28 :
Ik noem iemand een echte vriend als de diepgang van onze vriendschap niet afhankelijk is van de frequentie waarmee we elkaar zien of spreken. Echte vrienden kun je een jaar niet spreken, en als je bij elkaar komt is het weer alsof je elkaar gister nog zag, alleen heb je elkaar natuurlijk veel meer te vertellen. Een goede test is ook of je een slechte periode hebt gehad en het daarna weer goed is gekomen.
Dat vind ik wel een leuke definitie, want dan heb ik er in ieder geval 1.
Citaat:
kenan4life schreef op 25-11-2005 @ 22:46 :
of nog een voorbeeld zou een echte vriend/vriendien een kogel voor je opvangen

DENK DAAR MAAR'S OVERNA
Tja, om de één of andere reden zie ik daar het nut niet van in.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:13
kenan4life
kenan4life is offline
[
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:26
kenan4life
kenan4life is offline
nee sorry verkeerd uitgelegt watmijn punt was

wat ik bedoel is ::: je kunt ma jnooit weten of je vrined je niet zal inruilen voor iets waar die meer aan heeft zoals geld
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:32
Mr.Anoniem
Mr.Anoniem is offline
k ben het eigenlijk het wel met je eens!

maar dat gebeurt maar in 4 van de 10 gevallen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:26
Verwijderd
Geen.

Noem mensen niet snel echte vrienden. Had er één, maar dat is een lang verhaal. Mn (schoon)zusje valt niet onder vrienden; dat is familie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:34
MTpower
MTpower is offline
Echte vrienden als in 24/7 voor elkaar klaarstaan en als 1 een probleem heeft hebben we allemaal een probleem, een stuk of 5
Ik noem iemand een vriend als het geen familie is en aan mijn eerste zin voldoen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:47
Redhair
Redhair is offline
1 echte vriend, 2 echte vriendinnen. Vind het ook genoeg. Voor de rest een hele zooi vrienden voor ouwehoeren en soms serieus, maar die niet altijd voor mij klaar staan, en waar ik niet altijd voor klaar sta.
Oud 26-11-2005, 00:48
thunder110
thunder110 is offline
Ik defineer een echte vriend(in) als iemand waarbij geven en nemen onder dezelfde noemer vallen, waarbij reciprociteit een woord van geen betekenis is vanwege de vanzelfsprekendheid en automatisatie daarvan.
Nuja, dit is eigenlijk niet zozeer een definitie als wel een beschrijving .
Ik heb twee mannelijke vrienden, drie vrouwelijke.
Oud 26-11-2005, 02:04
Warsocket
Warsocket is offline
1
1

blind kunnen vertrouwen
Oud 26-11-2005, 07:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mr.Anoniem schreef op 25-11-2005 @ 23:32 :
k ben het eigenlijk het wel met je eens!

maar dat gebeurt maar in 4 van de 10 gevallen
Volgens mij kennen jullie elkaar of jullie zijn zelfs dezelfde persoon
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 08:45
Verwijderd
Eén echte vriend (mijn man) en ik denk een stuk of twee, drie vriendinnen die er (denk ik - bijna) altijd voor me zijn. Ik versta onder vrienden min of meer hetzelfde als wat nare man schreef.

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 08:45
Verwijderd
0
3

Blind vertrouwen plus er altijd zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 08:50
Verwijderd
Citaat:
kenan4life schreef op 25-11-2005 @ 23:26 :
wat ik bedoel is ::: je kunt ma jnooit weten of je vrined je niet zal inruilen voor iets waar die meer aan heeft zoals geld
Nee, en? Moet je daarom maar het slechtste ervan denken? Dus dat ze je in zullen ruilen voor zo iets als geld? Ik denk btw niet dat je meer hebt aan geld dan aan echte vrienden, maar goed, dat is mijn idee. (En misschien dat ik er daardoor ook vanuit ga dat mensen die mijn echte vrienden zijn daar ook zo over zullen denken. Mensen die je wel inruilen voor geld, lijken me geen echte vrienden.)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:11
Verwijderd
Ik denk dat er 2 of 3 zijn die ik echt blind vertrouw, voor de rest zijn het wel vrienden maar daar kan ik niet alles tegen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Geen echte vrienden
En ik denk zo´n zeven echte vriendinnen, die je kunt onderverdelen in drie verschillende categorieën (basisschool, middelbare school, universiteit)

Ik noem iemand een echte vriendin als ik plezier met ze kan hebben en ik ook met ze kan praten. En ja, misschien noem ik dan iemand te snel een echte vriendin, ik weet het niet. Ze hoeven van mij niet een kogel voor me op te vangen en ze mogen best voor geld kiezen, want jijzelf bent altijd het belangrijkste, vind ik
Oud 26-11-2005, 09:42
Verwijderd
een paar
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:40
BleuEyes
BleuEyes is offline
-Hoeveel 'echte' vrienden heb jij? 1 (mijn vriend)
-Hoeveel 'echte' vriendinnen heb jij? 2
-Wanneer noem je iemand een 'echte' vriend(in)? Als ze er voor je zijn als je het moeilijk hebt, andersom ook. En als je buiten school om ook andere dingen met ze doet. Met de ene vriendin ga ik wel eens naar de stad, en met de andere ga ik dansen..

Mijn vriend is ook een soort vriend van me. Hij is dan wel mijn vriend (relatie), maar ik denk dat als we nooit wat gehad zouden hebben, dat we dan ook vrienden hadden kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:57
Roadrunner
Roadrunner is offline
Hoeveel 'echte' vrienden heb jij?
2

Hoeveel 'echte' vriendinnen heb jij?
ook 2!

Wanneer noem je iemand een 'echte' vriend(in)?
Wanneer ik hem of haar een tijdje ken en we nog steeds over alles en nog wat met elkaar kunnen praten. Als ik diegene vertrouw. Als ze er altijd voor je zijn en ook leuke dingen willen gaan doen met je
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:33
Encrypted
Encrypted is offline
5 echte vrienden en 1 echte vriendin.

Het zijn vrienden van mij als ze mij respecteren zoals ik ben, en uiteraard respecteer ik hun ook als ze zijn. Verder hebben mijn vrienden en ik gewoon een beetje dezelfde manier van denken en kunnen dus heel goed lol maken, en dat vind ik heel veel waard .
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:54
ook hallo
ook hallo is offline
3 echte vriendinnen en

Citaat:
Juice schreef op 25-11-2005 @ 19:16 :

Een zooi kenissen en niet helemaal echte vrienden maar wel gewoon vrienden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:58
Verwijderd
3 echte vriendinnen en 2 echte vrienden.

Ik reken iemand als echte vriend(in) als ik bij die persoon het gevoel heb dat ik alles kan vertellen en dat andersom ook zo is. En dat je altijd voor elkaar klaar staat en elkaar op kunt vrolijken. Ongeacht de frequentie waarop je elkaar ziet of spreekt. Dat laatste geldt zeker voor 2 van bovenstaande echte vrienden.

Verder heb ik nog een hele zooi van goeie vrienden en ook gewone vrienden, maar die staan wat lager. En m'n exvriendje zit overal een beetje tussenin
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
kenan4life schreef op 25-11-2005 @ 23:26 :
nee sorry verkeerd uitgelegt watmijn punt was

ja hoor wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:52
Verwijderd
Twee echte vriendinnen, met ruimere criteria drie.
Ach, en wat versta ik onder ''echte''. Dat weet ik niet zo goed. Een beetje een mengeling van wat iedereen hier al heeft neergepend.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:26
Mr.Anoniem
Mr.Anoniem is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 26-11-2005 @ 15:49 :
ja hoor wat een onzin
weetj wat ik nie snap is je zegt net op de oordeel van kenan4life dat het slecht is maar je kunt er eigenlijk nei zo'n oordeel op geven want iedereen verstaat wat anderss onder het woord vriendschap
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:28
one.
one. is offline
3
Oud 26-11-2005, 15:39
Big Brother
Big Brother is offline
onder echte vrienden versta ik diegenen waar ik mijn leven voor zou geven en waarvan ik verwacht dat zij dus ook hetzelfde voor mij zouden doen (anders zijn het toch niet zulke goede vrienden).

ik denk 4
Oud 26-11-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mr.Anoniem schreef op 26-11-2005 @ 16:26 :
weetj wat ik nie snap is je zegt net op de oordeel van kenan4life dat het slecht is maar je kunt er eigenlijk nei zo'n oordeel op geven want iedereen verstaat wat anderss onder het woord vriendschap
ik neem aan dat als het over ECHTE vrienden gaat, en dat gaat het hier, dat dat mensen zijn die je vertrouwt en dus ook zeker van bent dat ze je niet zomaar effetjes inruilen voor geld of iets anders waar je naar mijn mening niet eens gelukkiger van wordt...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 16:09
LOLA3000
LOLA3000 is offline
4 echte vriendinnen, 2 echte vrienden.
Maar ik kan niet zo goed zeggen of dat nou echt vrienden zijn door dik&dun. Ik kan ontzettend met ze lachen&ik doe veel leuke dingen met ze. Maar ik zou ze niet opbellen als ik verdrietig ben...of het tegen ze vertellen als ik ergens mee zit. Het zijn meer vrienden om het gewoon leuk mee te hebben. Zijn het dan geen echte vrienden? Geen idee...voor mijn gevoel wel.
Oud 26-11-2005, 16:16
Nyawa
Vrienden: 1
Vriendinnen: 1
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 16:30
Romie
Romie is offline
echte vriendinnen : 8 (waaronder 4 collega`s wat ik wel apart maar ook tof vind )
echte vrienden : 2
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 17:40
nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2005 @ 22:28 :

Deze definitie moet de officiële worden vind ik!
Dekt eigenlijk de lading wel. Maar die vriendschap moet dan wel zo zijn dat je ook voor elkaar klaar staat als de ander dat nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 18:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Échte vrienden: 5
Échte vriendinnen: 1

Het maken het voor mij échte vrienden omdat... ik alles met ze kan bespreken, ik ze 100% durf en kan vertrouwen. Ik ze ten alle tijden s'nachts mag bellen als er wat is of als ik gewoon even mijn verhaal kwijt wil. Omdat we altijd oprechte interesse in elkaar tonen en altijd bereid zijn om elkaars gezeik aan te horen zelfs al heeft iemand het urenlang over hetzelfde onderwerp. Omdat ze binnen een halfuur op de stoep staan als er écht iets is. Omdat ik weet dat als ik problemen heb ze me altijd zullen helpen. Omdat ze me op weten te vrolijken en me aan het lachen weten te maken als ik in een dip zit, omdat tranen laten zien in hun bijzijn niet erg is en als laatste omdat zelfs wanneer we elkaar al een tijd (zeg 2 jaar) niet hebben gezien het voor onze vriendschap geen verschil maakt. En ja natuurlijk heb ik precies hetzelfde voor hun over.

De meeste van hen ken ik al jaren, iets wat het toch wel zo maakt dat we elkaar door en door kennen. (Poging tot) zelfmoord, doodslag, drugsverslaving, verkrachting, aanranding, overlijden, depressies, eetproblemen, echtscheidingen, gesloten afdelingen, bedreigingen, automutilatie etc. etc. Allemaal dingen die we gezamelijk hebben gezien, gedeeld of hebben meegemaakt. Natuurlijk hebben we ook veel mooie en gelukkige periodes gehad, ook nu weer, maar als je zelfs in de zwaarste periodes iemand nog niet laat stikken zegt dat wel voldoende denk ik zo. Voor mij red niets het bij mijn echte vrienden(groep).

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten