Échte vrienden: 5
Échte vriendinnen: 1
Het maken het voor mij échte vrienden omdat... ik alles met ze kan bespreken, ik ze 100% durf en kan vertrouwen. Ik ze ten alle tijden s'nachts mag bellen als er wat is of als ik gewoon even mijn verhaal kwijt wil. Omdat we altijd oprechte interesse in elkaar tonen en altijd bereid zijn om elkaars gezeik aan te horen zelfs al heeft iemand het urenlang over hetzelfde onderwerp. Omdat ze binnen een halfuur op de stoep staan als er écht iets is. Omdat ik weet dat als ik problemen heb ze me altijd zullen helpen. Omdat ze me op weten te vrolijken en me aan het lachen weten te maken als ik in een dip zit, omdat tranen laten zien in hun bijzijn niet erg is en als laatste omdat zelfs wanneer we elkaar al een tijd (zeg 2 jaar) niet hebben gezien het voor onze vriendschap geen verschil maakt. En ja natuurlijk heb ik precies hetzelfde voor hun over.
De meeste van hen ken ik al jaren, iets wat het toch wel zo maakt dat we elkaar door en door kennen. (Poging tot) zelfmoord, doodslag, drugsverslaving, verkrachting, aanranding, overlijden, depressies, eetproblemen, echtscheidingen, gesloten afdelingen, bedreigingen, automutilatie etc. etc. Allemaal dingen die we gezamelijk hebben gezien, gedeeld of hebben meegemaakt. Natuurlijk hebben we ook veel mooie en gelukkige periodes gehad, ook nu weer, maar als je zelfs in de zwaarste periodes iemand nog niet laat stikken zegt dat wel voldoende denk ik zo. Voor mij red niets het bij mijn echte vrienden(groep).